Експерти на независимата неправителствена организация "Институт за пътна безопасност" извършиха оглед на мостовото съоръжение на площад "Лъвов мост" в София и установиха следното:
– Дълбоки пукнатини при мостовите връзки. Това са стари пукнатини, които са били запълвани с битум по време на експлоатацията на моста от 2014 г.;
– Мрежови пукнатини около пътните шахти – следи от ремонти по тях не са констатирани.;
– Белези на недостатъчно бетоново покритие на арматурните пръти – това е съществено несъответствие, което води до понижаване на живота на съоръжението.
От направените констатации на ИПБ се установява, че след пускане на мостовото съоръжение в експлоатация от 2014 г. при натоварването на трафикопотока са се получили слягания, в следствие на което са възникнали повечето пукнатини. По време на експлоатацията тези пукнатини са били запълвани с битум, но това не е довело до спиране на сляганията. Преди началото на зимния сезон пукнатините с ширина повече от 4 см не са били запълнени. Следователно водата е проникнала в дълбочина, което е довело до компрометиране на асфалтовата настилка.
Огледът на съоръжението показва, че поддръжката му и качеството на изпълнение не отговаря на съвременните изисквания. (видно от приложените по-долу снимки).
Експерти на Столична община днес обявиха, че времето не е подходящо за ремонт на компрометиралото се асфалтово покритие на "Лъвов мост". В същото време се извършва ремонт на асфалтовото покритие на АМ „Тракия“ в района на Чирпан. Явно времето е подходящо да се ремонтира магистрала, но не е подходящо за ремонти в град София, възмутени са от ИПБ.
Институтът за пътна безопасност припомня на госпожа Фандъкова, че все още не е изпълнила обещанията, които даде в предизборния дебат за транспорта на София.

-1 +56
-3 +37
Коментиран от #21
-2 +50
-1 +31
-1 +24
Коментиран от #11
-1 +25
-1 +19
-1 +18
-8 +1
-0 +10
До коментар #6 от "Христо Иванов - Демократична България":
Ха, ха! ''... ясна демократична отчетност''.
-1 +7
Коментиран от #17
-0 +19
-1 +11
-0 +9
А приемателната комисия ще е без герберасти, така че да внимават.
-0 +9
-0 +6
До коментар #12 от "ДжафДжаф":
Точно така.
По моста не се забелязват термични фуги, които да компенсират хоризонталните и вертикалните линейни изменения.
Коментиран от #29
-0 +4
-0 +10
-0 +8
-0 +5
До коментар #3 от "Факт":
Барабар със всички шумкари крадливи
-1 +2
..
-0 +5
Коментиран от #25
-0 +5
-0 +6
До коментар #23 от "МАФИЯ НА ББ":
КОЛЮ ФИЧЕТО НЕУК НО ФАКИР В СТРОИТЕЛСТВОТО, МОСТОВЕТЕ, КЪЩИТЕ И ЦЪРКВИТЕ МУ ОЩЕ СТОЯТ И СА ШЕДЬОВРИ. БОЙКО СТРОИ БОКЛУКЧАВИ МОСТОВЕ, СГРАДИ, МАГИСТРАЛИ.И ТОЯ РАЗБОЙНИК ГО ИЗБИРАТЕ ПАК И ПАК И ПАК И ПАК.
-1 +5
-0 +1
-1 +1
-1 +2
До коментар #17 от "111":
Мостът е доста късичък и КОНСТРУКТОРЪТ е преценил, че няма нужда от специално оформление на ДЕЛАТАЦИОННИТЕ ФУГИ защото удълженията са много малки...
Миличките ми журнaлиcти "специалисти" по Мостови конструкции...Да бяха поканили един студент от УАСГ по Пътно строителство да им обясни какви са тези "пукнатини" . Ще се спукам от смях, БСП-то тотално го е закъсало щом правят такива гафове...Тeзи "БAЛAНCИРAЩИ" фуги, уважаеми експерти от ИПБ, cи имaт имe, кaзвaт ce ДEЛAТAЦИOННИ ФУГИ и ca мeжду уcтoитe нa мocтa и пътнaтa плoчa...
копи-пейст:..........Институт за пътна безопасност е независима неправителствена организация, която обединява експертния потенциал на гражданското общество....
-1 +3