Депутатите от транспортната комисия приеха на второ четене промените в Закона за автомобилните превози, с които се въвежда регулация на дейността на линейките извън обхвата на спешната медицинска помощ, съобщи БНР.
Промените предвиждат изисквания за оборудването на линейките, екипите, начинът на извършване на превоза, предпътния контрол и административно-наказателната отговорност. Въвеждат се и редица други изисквания като диспечерски пункт, експлоатационен център, задължителни застраховки. Предвижда се още контролът на техническото състояние на автомобилите да се извършва от ДАИ, а качеството на медицинското оборудване - от РЗИ. Целта на измененията в закона е всички линейки да попаднат в специален регистър, за да има ефективен контрол на пътя.
Росен Иванов от групата на "Обединените патриоти", вносител на законопроекта заяви:
"Да подлежи на един регистрационен режим не толкова тежък, колкото е за нормалните линейки, но да се знае кой къде отива и от техните центрове вече да имат комуникация с медицинските центрове и болниците, за да могат да поемат тези пациенти, които ще превозват".
Промените в закона бяха приети в отсъствието на групата на БСП, които напуснаха заседанието на Транспортната комисия с аргумента:
"Този закон в зародиш е лобистки", каза Георги Свиленки от левицата.
-24 +11
Коментиран от #4
-25 +6
-3 +25
До коментар #2 от "КОМУНЯГИ.....АУТ":
Достатъчно твърд ли ни е твърдия електорат ?
-1 +6
Коментиран от #7
-1 +20
Коментиран от #9
-3 +11
До коментар #5 от "Един шофьор":
Имаш опция на разсрочени 4 вноски Г.Отговорност.Щом не се движи прекратяваш сполицата и не плащаш следващите...Когато се задвижи автомобила - сключваш договор за нова полица....
Коментиран от #8
-3 +2
До коментар #7 от "Умен по цялата глава":
Дано да си прав аз така направих ама ми изпратиха писмо с , което ме карат да направя застраховка в противен случай ще ми бракуват автомобила.
Коментиран от #10
-0 +9
До коментар #6 от "Другия с коня":
Ами ползвай държавна тогава! Ама не можеееее !Не са за всеки! Имало е тарифа! Видял си я сега ревеш!
Коментиран от #15
-1 +3
До коментар #8 от "Един шофьор":
АМИ КАТО НЕ ГО КАРАШ...ШЕ ГО БРАКУВАТ...ЗА КВО ТИ Е
Коментиран от #13
-7 +2
-0 +0
-3 +1
До коментар #10 от "НОВО ПЕТ":
Ами имам камион и в момента нямам работа, защо да им плащам 400 лева за три месеца, като ми излезе работа ЩЕ СИ ПЛАТЯ.
Коментиран от #14
-0 +7
До коментар #13 от "един шофьор":
Това го приказвахме преди време.Може би,най-справедливо е плащанията по автомобила,да са обвързани с цената на горивото.Не зная дали някъде има такава практика,но мисля,че така е справедливо.
Коментиран от #16
-0 +5
До коментар #9 от "Йордан":
Аз лично бях изключително доволен от частната линейка.Бяха любезни и отговорни...В такива моменти не става въпрос за пари....Обаче защо дейността да не е регламентирана със Закон...Какво ви пречи.Не може и без изисквания...Хората не са чували с картофи и всеки с микробус да ги развозва...
-1 +3
До коментар #14 от "чичо":
В Германия 86 цента от цената на литър гориво е за "Винетка",но застраховката е на човека или хората които управляват автомобила.
Коментиран от #18
-0 +2
-2 +0
До коментар #16 от "Има да":
Благодаря за инфото.Да,за застраховката,сякаш има логика,но и там съм с особено мнение.Например,дадена част от постройка също може да ти навреди,ама нали...
-0 +0