Last news in Fakti

10 Май, 2021 08:58 2 715 29

Експерти: Трябва изцяло нов закон за движение по пътищата

  • закон за движение по пътищата-
  • красимир георгиев-
  • илия тодоров

Според Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи проблемът е в липсващата комуникация между АПИ, КАТ и местната власт

Експерти: Трябва изцяло нов закон за движение по пътищата - 1
Кадър Нова тв

„Нашата равносметка е, че нещата ще стават още по-лоши. Базирам се на изказване на служител от КАТ, когото преди празниците попитаха какво ще направят контролните органи, за да се справят с трафика. Той каза една голяма смешка:

„Всички камери са налице и сме ги изкарали на пътя”. Не знам как една камера може да регулира трафика”, коментира Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България пред Нова ТВ.

По думите му, в случай на инцидент, при който бързо се получава задръстване, може чрез светещи табели шофьорите да се уведомят, че е станала катастрофа.

„В Германия, например, те се включват достатъчно рано и предупреждават какъв е трафикът и колко километра е задръстването”, добави Георгиев.

Според Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи проблемът е в липсващата комуникация между АПИ, КАТ и местната власт.

„Трябва да има достатъчно свободен ресурс, който да реагира на такива ситуации. Не всички екипи да са заети с това да стоят на някое ограничение и цял ден да глобяват. По този начин няма как да стане, а е необходимо да се реагира на момента”, каза още Тодоров.

Той смята, че у нас няма регламент какво да се прави в случай на катастрофа, реагирало се според ситуацията.

Експертите се обединиха около това, че е необходим изцяло нов закон за движение по пътищата.

„Необходимо е и разделяне на дейностите. Според мен трябва Общинска полиция да се занимава с контрола и организацията на движението в големите градове. По републиканската пътна мрежа това да се прави от КАТ”, завърши Георгиев.


Поставете оценка:
Оценка 4.6 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 сори

    11 0 Отговор
    Парламентът се разпусна

    Коментиран от #12

  • 2 безделници

    35 7 Отговор
    Законът си е много добър, друг е въпросът, че пътната инфраструктура е на ниво Конго..

    Коментиран от #3, #26

  • 3 Бой-COVID-59

    11 2 Отговор

    До коментар #2 от "безделници":

    Конго ли искаш да обидиш или мен?
  • 4 русенец

    32 0 Отговор
    В Германия по друг правилник за движение по пътищата ли карат? Не ни трябват нови закони, а трябва първо да се закрият КАТ, ДАИ, АПИ и хилядите знайни и незнайни стуктурки, които стоят на държавната ясла и си прехвърлят топката, като съкратените да нямат право да работят на държавна длъжност. След това контролът върху движението да се прехвърли на полицията както е в повечето европейски страни.
  • 5 Бен Гън

    18 0 Отговор
    Спрете да се занимавате с маловажни и лобистки закони. НУЖДАЕМ СЕ ПРЕДИ ВСИЧКО ОТ ЗАКОН ЗА ЗАПАЗВАНЕ ЦЕЛОСТА НА НАЦИЯТА И СИГУРНОСТА НА БЪЛГАРИЯ !
  • 6 a22

    16 2 Отговор
    тези ако са експерти аз съм трамвай
  • 7 1234

    11 0 Отговор
    А според мен е нужа нова наредба за стеоеж поддръжка и гаранции на пътна инфраструктута и ясен собственик с отговорности. Не може нови шахти или стари да са на ниво различнонот от пътя, нов асфалтуран път да е без маркировка да няма бордюри където трябва или мантинели дърввта над пътя или храсти инт.н. Огромни ями с месеци стоят неремонтирани, кал и пръст след всеки дъжд по пътя, всичко това си има обяснение и причини
  • 8 Гражданин

    18 1 Отговор
    Забрана регистрацията на автомобилите с десен волан в България!
  • 9 Мюмюн

    0 9 Отговор
    Подкрепям изцяло идеята за нов Правилник за движение по пътищата. Ни можи идни хаймани да праат ко си искат на патя, да карат кат убезумели, да трепат хора, кучита, котки, да ни спазват уграничениата, да са кат тижкари щот карат биемвита и мирцидеси, да има нови уграничениа малко пу-високи за преди и след селата, маркирувки, нови наказаниа да стряскат пувечи. От пъта до колити трябват прумени. Иначе няма оправия-пътят е един за всички. Да няма недоволни-от автоинструктори,професионални водачи, състезателни шофьори и хора с ум в главата трябва да се създаде новия закон.Иначе ще продължаваме да се избиваме безпричинно по пътищата.
  • 10 Радо

    14 3 Отговор
    Точно казано! Те го питат за трафика, той за камери говори мишока! Трябва да се спрат тези милиони за камери и това шумкарство по храстите, а да се насочат парите за обследване на местата с птп и оправяне на инфраструктурата на тези места! А шумкарите да излязат от храстите и своевременно да уведомяват отговорните органи отговарящи за пътя за възникнали проблеми! Стига с тия милиони на вятъра за камери, влизащи в нечии джобове и не даващи никакъв резултат за обществото!
  • 11 Трябва

    9 1 Отговор
    пияните,дрогираните и неправоспособните автоматично да получават ефективни присъди защото няма какво да оправдае безотговорното им поведение а за "джигитите" книжката за дълго на "трупчета" и задължително на изпит за да си я получат.
  • 12 Кнаус 485

    15 3 Отговор

    До коментар #1 от "сори":

    Не знам за ЗДП, но знам, че трябва нова държава....

    Коментиран от #24

  • 13 Шляхтиц

    7 3 Отговор
    Ако питат МЕН, законът си е съвсем наред и е много хубав. Необходими са само нови шофьори. За справка, шофьор съм от 1963 година и имам златен талон, който почти не ми е необходим вече.
  • 14 Миризлив пор

    12 1 Отговор
    КАТ са идиоти! Очаква се да има трафик, да премине колона в определено направление и... Се вадят камерите и се поставят на местата с ограничения. В един момент имаме колона от по няколко километра която се движи с 40. Това изнервя шофьорите и започват да стават простотии. Кога някой "неделен шофьор" пък кара извънградско с 40 на ограничение 90 щото така го кефи трябва да бъде изкарван от движението, или пък някой със 80 в лявата лента на магистралата!
  • 15 ...маиката

    6 3 Отговор
    За толкова години....Абе да бяхте преписали правилника от някоя друга държава,дали Германия или Италия.Албанския правилник сигурно е по нормален от българския. Ай да ви ...майката
    .
  • 16 фен на сидеров

    3 1 Отговор
    действие първо : да се изгонят всички калинки от пътната и контролната администрация ! гледайте сериала "Щитът" по АXN.... !
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Анонимен

    5 1 Отговор
    Полицаите излизат да събират пари от водачите на незначителни места където някой кара в забутана улица без колан или пуснати фарове,докато на опасни и рискови участъци няма никакво присъствие,а и отделно всеки като не пази и мисли за себе си карайки като луд и новия правилник няма да ги спаси.
    Законите и правилата са създадени са да се живее в рамка и да се тъпче на едно място,защото е важно да има контрол.
  • 19 Гошо

    3 1 Отговор
    1. Прекратяване на движение на майни със всякакъв вид и на всякаква тяга превозни средства! 2. Перничанин и врачанец максимум на велосипед без скорости! 3. Забрана на продажба и регистрация на мотоциклети над 75 кубика! 4. За алкохол и дрога по месец при смъртниците в ЦСЗ като млада невеста! 5. Забрана издаване на всякакъв вид документ за правоспособност на тия с разичната пигментация!...
  • 20 законотворци

    4 0 Отговор
    навремето като си беше този закон, защо нещата бяха различни. ОТГОВОР - не се правете на законотворци ами обърнете внимание върху обучението, подготовката и практиката на кандидат водачите и водачите. Закона си е ок. Никой не го знае, не го учи, не го познава, не се опитва да си го припомни. Камикадзетата ,които излизат от псевдо-школите за водачи, са потенциални убийци. Там е проблема тааааам законотворци загубени

    Коментиран от #23

  • 21 КАТеричоците

    1 0 Отговор
    Дали ще събират сто лешници с камери или със слънчоглед от храстите, все тая.
  • 22 Нищо

    4 0 Отговор
    не е по важно за фирма КАТ и гербавата милиционерска хунта от глобите. Изобщо не им дреме колко народ се трепе заради дупките, изтрита маркировка, липсващи мантинели, винаги виновен е шофьора и никога държавата.
  • 23 замислен

    0 1 Отговор

    До коментар #20 от "законотворци":

    Май правилника го знаят точно след като изкарат курса и инструктора ги следи. Когато започнат сами да карат и в един момент виждат "че всички така правят", никой не ги санкционира за глупости и всеки започва да кара така както на него му харесва. Навън се спазвва защото контрола е железен, знаеш че все някой от някъде ще те види и ще те санкционира, тук си знаем че стоят на хранилките и спрат ли те пишат, все ще намерят за какво.
  • 24 терминал 2

    0 0 Отговор

    До коментар #12 от "Кнаус 485":

    Отивай в нова държава, кой те спира? В Занзибар е яко.
  • 25 dfu

    4 0 Отговор
    Какво да очакваш от хора, които гледат само да избутат службичката ден за ден, и изобщо не мислят как сферата им на дейност да се развива? Промяната в законодателството трябва да е в тази посока, ако искаме да има положитлни промени.
  • 26 Джеки

    3 0 Отговор

    До коментар #2 от "безделници":

    Какъв ти Конго, черните пътища на Камбоджа са по-добре поддържани.
  • 27 djemmil

    2 0 Отговор
    в Тарговище се издават фалшви книшки до кога щее вав офис на недвижими имоти до една нотариуска се издават книшки и други документи дори за телк за фалшива пенсия
  • 28 Адвокатчето

    0 0 Отговор
    Пак пътищата и правилникът виновни. И особено от КАТ, които поне 24 часа преди проверка, трябва да предупредят всеки един водач, тарикат че предстои проверка, акция и всички други мероприятия, за да не бъдат нарушени правата на дисциплинираните водачи. Това катаджии, камери най-малко от 10 км трябва да светят , предупреждават, че иначе горките водачи получават инфаркт.
  • 29 Гост

    0 0 Отговор
    Не закон а основна промяна на инфраструктурата ни трябва. В София например има крещяща нужда от надлези и кръгови движения.Автобусите в крайните квартали спират на пътното платно и пречат на движението.Виси се на светофари като кон на празни ясли при положение , че пешеходец не е минавал от там от час. На бившата улица 202 има наслагани на 100 метра светофари пред всеки магазин и е тръгни спри ограничението 50 пълни простотии. Имам чувството , че бавноразвиващи проектират транспортната инфраструктура.Всеки средно интелигентен знае , че колите замърсяват най много при тръгване и спиране.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове