Last news in Fakti

5 Юли, 2021 18:14 2 758 23

Камарата на строителите скочи на МРРБ за магистралите

  • илиян терзиев-
  • ксб-
  • магистрали-
  • мррб

Нашите магистрали не са най-добрите, но са едни от най-евтините, каза Терзиев

Камарата на строителите скочи на МРРБ за магистралите - 1
Снимка: БГНЕС

Почти няма проект, по които да няма аванс, той се определя от инвеститора и няма случай авансът да не е гарантиран. Парите, влезли като аванси, са гарантирани или като застраховка, или под формата на изпълнение на работата, заяви пред журналисти Илиян Терзиев, председател на Управителния съвет на Камарата на строителите в България /КСБ/.

Колкото по-бързо се правят проектите и предпроектното проектиране, толкова по-евтино излиза даденият обект. По метода инженеринг се правят 60 - 70 процента от частните проекти, защото един човек отговоря за всичко и поема отговорността, уточнява Терзиев.

Камарата и нашите членове не бягат от отговорност. Нашите магистрали не са най-добрите, но са едни от най-евтините, каза Терзиев.

Той помоли журналистите да питат в МРРБ дали има обекти, за които не са дадени аванси и ще се платят, чак когато се свърши работата.

Към днешна дата на строителните фирми се дължат между 600 и 700 милиона лева от държавни поръчки. Когато се издаде фактура с ДДС, след две седмици това ДДС се дължи, без значение дали работата е платена на фирмата. Но освен данъка строителят дължи и пари за заплати и други разходи. Тези 600 - 700 млн. лева дългове са се натрупали, но ако се знае, че ще се платят, бизнесът може да го понесе, каза Терзиев.

През следващите години се очаква да влязат по 7 - 8 милиарда лева и се притеснявам. Искаме да е ясно кой носи отговорност на всеки един етап, искаме правила без значение кой е на власт, каза Терзиев.

Изговориха се много неща за инженеринга, ясни за експертите, но не за широката публика - става въпрос за предизборна кампания. Тези лъжи и спекулации ни принудиха да се срещнем и да кажем, че с политика не се занимаваме, но нещата преминаха всякакви граници. Най-обидното е да се приравнят нашите 250 хиляди строители в роби. Ние се уморихме да ни използват политически, да ни бичуват и да ни наричат крадци, каза на пресконференцията Валентин Николов, изпълнителен директор на КСБ.

Министерството на регионалното развитие не плаща за свършената работа. Как да обясним на работниците и на доставчиците, че няма да получат пари. Към момента има фактурирани и неактувани един милиард лева, от държавни общински поръчки, каза Николов.

Не знаем защо напоследък не се плаща на фирмите, не се приемат обекти без да се казва защо, каза Николов.

Той посочи, че във ВиК сектора работата е спряна абсолютно. Спирането на работата по магистрала "Хемус" засяга целия инвеститорски проект, каза още Николов. Защо се налога да се вземат пари от определените за строителство след като министерството на финансите казва, че пари държавата има, попита Николов.

Вместо да се занимава с избори, МРРБ трябва да се занимава с облекчаване на процедурите и с подпомагане на жизненоважните за държавата обекти, каза още Валентин Николов. Има внушение, че методът инженеринг е начин на кражба и се върви към неговата забрана, но това е нормална търговска практика в Европа, каза Николов.

Излиза, че всички, които работят по този метод са крадци, но нима мога да кажа, че всички архитекти са престъпници и надписват сумите в проектите, допълни още Николов.

Валентин Николово добави, че застраховките на изпълнението на обекта са два пъти по-скъпи от банковите гаранции и са неизгодни за строителите.


Поставете оценка:
Оценка 2.4 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Десети ноември

    24 4 Отговор
    Като скочат за 7-8 години в ТПО Кремиковци ще се оправиме.
  • 2 Гост

    39 5 Отговор
    А и нагли, на всичко отгоре! Не стига че са крадци, но и са наглеци!
  • 3 Да,бе

    37 5 Отговор
    С малка корекция Камарата на лапачите,а не на строителите,щото като им гледам построеното...
  • 4 милиционер

    14 3 Отговор
    По прокълнато време - в друг смисъл заслужено на ТЖ, с това заключение и тези бокови изпълнения щяхте да бачкате в затвора Бобов дол.
  • 5 Да скачат

    20 2 Отговор
    в ареста !
  • 6 Перо

    26 2 Отговор
    Тази камара е под пълен мутренски контрол,защото толупа отпуска милиарди,на обвързани с хора от тази камара фирми,без никакви конкурси,обществени поръчки и проекти. Това е едно мафиотско сборище!
  • 7 ХЕМ СА

    13 3 Отговор
    НАЙ ЛОШИТЕ ХЕМ СА НАЙ СКЪПИТЕ
    НА КИЛОМЕТЪР СКОРО ЧЕТОХ ЦЕНА
    ЗА ПО 24 МИЛИОНА ЗА КИЛОМЕТЪР.
    И СЛЕД 5-6 ГОДИНИ РЕМОНТ. А ЗА ПАРИТЕ МОЖЕ АВАНСОВО, НО НЕ ПО
    80-100 МИЛКИ ДАВА СЕ 20-25/% АВАНСОВО. И ЗАПОЧВА СТРОЕЖА СЛЕД 2-3 ГОДИНИ. 100 000 000 ЗА ДВЕ ГОДИНИ НА ЛИХВА КОЛКО Е.
    И ПОСЛЕ СИ ДЕЛКАТ ЛИХВИТЕ.
  • 8 Бря

    8 3 Отговор
    Не знаех, че можеш да кръстиш бандата си камера...
  • 9 Тази камара на Строителите са Лапачи на

    13 3 Отговор
    Едро много им Харесва 100%предплата и както стане, после ще има още пари за ремонти!! Ред в този бранш трябва да има"там се Усвояват" Милиарди и е ясно защо тези бранят Старите схеми в, които са Участвали!!! ЗАТВАРЯ ИМ СЕ КРАНЧЕТО, А ТО Е МНОГО ГОЛЯМО!!!
  • 10 Даа!

    10 2 Отговор
    Магистралите не са от НАЙ ДОБРИТЕ,НО НАЙ ЕВТИНИ! Алоо,нерез,и с тези" малко милиарди" до сега,ако ги правехте от полиран мрамор,по евтино ще излиза.Докато не създаде една Сто Процента дуржавна фирма,която да оперира с тези милиарди,да има работниците,техниката и директно доставка на материали,ще се пръскат милиарди,и след това ремонт през година.Защото не са много" качествени но евтини"!...При га,д,ната Диктатура на социализма,линеен километър магистрала ни излизаше около 250 х лева.С три слоя подложки и истински битум ,над 5 см. Те и до сега не са мръднали.ВСеверозапада попаднах на стара отсечка,около 2 километра.Положен асфалт през 1976 г.Не е мръднал,нито ремонтиран,защото не могат да се разберат чия общинска собственост е! Преди и след нея,са подменяли асфалта от 2002 до сега Четири Пъти.И пак е на ровове.
  • 11 Време е за ВЪЗРАЖДАНЕ

    7 2 Отговор
    Както скочиха така и ще си ПОЛЕЖАТ след проверка на качеството на построеното !!!!!!!!! Слуги на Шайката
  • 12 Другия с коня

    4 9 Отговор
    Не се напъвайте толкова!!!Хунтата от Протеста няма с кого да замени досегашните строители,защото фирмите на Божков- Черепа вече ги няма.Черепа даде Фира,дрОгарки и дрОгари....Неговата отсечка от Тракия ,на Божков, я ремонтираха за много Милиони до Стара Загора...Всички от това Правителство ще бъдат съдени за Неоторизирани правомощия,които са си Присвоили....
    Начело с Летеца!!!!

    Коментиран от #13, #21

  • 13 хихихихихи

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "Другия с коня":

    Цирикай, цирикай!
  • 14 Иван

    4 3 Отговор
    Много Tъпо изказване. И това ми било председател на тая организация
  • 15 един от многото

    6 0 Отговор
    Само като му видя самодоволната физиономия и няма смисъл да коментирам казаното от него. Наглец , лъжец , крадец и корумпиран гад , това все едно , че е написано на челото му!
  • 16 Въх

    5 0 Отговор
    Норвегия.Най дългия тунел в света.Надморска височина 1600 метра.Дължина на тунела-24,5 километра.С автоматизирано е,лектронно осветление,изкуствена ,принудителна вентилация- обща цена за построяването му- 125 милиона евро. У нас: тунел Кресненското дефиле- дължина 2 километра- цена за построяване- 125 милиона евро. Баланс: в Норвегия 5 милиона евро/ километър.България-67 Милиона / километър.Да ви имам високия жизнен стандарт,бе Норвежци.Къде ще се мерите с нашего брата,а? За някакви си 2 километра, харчим колкото вие за 25 километра. Богати сме- харчим! Пукнете се от завист!
  • 17 Бачкатор

    3 0 Отговор
    И те като Бойко са честни до припадък.😎🤑🤑🤑🤑
  • 18 ИМПЕРИАЛИСТ

    0 3 Отговор
    Зa cвeдeниe, aвaнcoвитe плaщaния ca пo дoгoвoр c цeл изпълнитeлят дa нe зaвишaвa цeнитe пoрaди инфлaциятa... Дocтa умнo рeшeниe c кoeтo дa oхлaдят жeлaниeтo зa нaдувaнe нa цeнитe...Cъщeврeмeннo дo ceгa ca cпecтeни милиoни при aктувaнeтo нa зaвършeнитe рaбoти...
  • 19 питащ

    2 1 Отговор
    Тези от камарата на строителите са абсолютно нагли и безотговорни. Изпатил съм от един от членовете на тази камара, който започна реконструкция на съществуващ имот без разрешително за строеж. В резултат на това съседния имот в който се извършиха пристройки се оказа в абсолютно нарушение на чл. 31,ал.5 от ЗУТ, за отстояние от границата с друг имот. Сезирах ДНСК чрез МС, но резултат йок. Защо новото ръководство на МРРБ не извърши проверка за подаваните сигнали до ДНСК за такива нарушения, но те са мълчали като комунисти на разпит. Хайде новият шеф на ДНСК да извърши такива проверки за срок от преди 5 години.
  • 20 Алчна мутра БЪЛГАРОУБИЕЦ

    2 0 Отговор
    Ако спечели Герб няма и 10м2 застроена площ да се строи без камара. Услуга за услуга, тъй де.
  • 21 Алчна мутра БЪЛГАРОУБИЕЦ

    2 0 Отговор

    До коментар #12 от "Другия с коня":

    Тази отсечка я прави Актор Greece.
  • 22 Дани

    3 0 Отговор
    Споко ще строите,конкуренцията я занулихте...
  • 23 АМОН

    1 0 Отговор
    ЗА ДА НЕ СТЕ ОЩЕ В ЗАТВОРА ГО ДЪЛЖИТЕ НА ГЕШЕВ.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове