Last news in Fakti

9 Юли, 2021 16:24 9 089 39

Магистрала "Черно море" може да привлече над 80 милиона туристи в България

  • ам черно море-
  • магистрала черно море-
  • туризъм-
  • инфраструктура

От Националния борд по туризъм подчертават, че отсечката е изключително важен проект за развитието на родния туризъм

Магистрала "Черно море" може да привлече над 80 милиона туристи в България - 1
Снимка: БГНЕС

Финансирането на магистрала "Черно море" по фонда "Три морета" е изключително важен проект за развитието на туризма. Това обяви д-р Полина Карастоянова, изпълнителен директор на Националния борд по туризъм (НБТ). Тя участва в бизнес конференцията на инициативата (НБТ), чийто домакин е страната ни, съобщиха от НБТ.

Свързването на магистралата между Бургас и Варна, и съответно с Румъния, и Турция може да привлече над 80 млн. туристи в България. Магистралата ще бъде пряко използвана за по-бързото придвижване на румънски, украински и турски туристи до българското Черноморие. Румъния е с население от над 20 млн. човека, Украйна - с над 44 млн., а Истанбул - с над 15 млн. души, се посочва в съобщението. Отделно по нея могат да идват туристи с автомобили още от Молдова, Беларус и Русия, с което нейното значение нараства значително, обясни д-р Карастоянова.

Според нея магистрала "Черно море" е важен международен проект за свързаност между Балтийско, Адриатическо и Черно море, каквато е целта на инициативата "Три морета". Тя е важна и за черноморското икономическо сътрудничество.

Проектът ще доведе до развитие на транспортната инфраструктура, икономически растеж и инвестиции. Той трябва да бъде приоритетен за българската държава в лицето на правителството и на президента г-н Румен Радев, допълват от НБТ.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 37 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ми къ

    37 2 Отговор
    Ще ще

    Коментиран от #34

  • 2 Пунтамара

    63 7 Отговор
    80 млн туристи? То толкова не са идвали в цялата туристическа история на България..

    Коментиран от #23

  • 3 Display

    52 6 Отговор
    Само да не я направят по бойковски, че ще се разбие още същото лято и 8мил. туристи ще се изтрепят по нея.........
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Люцкан

    26 3 Отговор
    Може и магистрала вътре в морето да направят.
  • 6 Моля

    59 3 Отговор
    Я пак 80 млн.??? На посещавана страна в света е Испания с рекорд през 2019 с 83 млн!! Следвана от Франция и Сащ съответно 76млн и 73 млн. България се посещава по официални данни от около 2млн. души. Каква е тази промивка с тази статия не е ясно!!

    Коментиран от #17

  • 7 Кой ще ги обслужва

    15 2 Отговор
    Като хотелите не са фамилни на семейства с много деца които да щъкат и да помагат на семейния хотел
  • 8 mi6osp

    43 5 Отговор
    80 000 000 туристи😄. Това за колко години? Ако беше вярно, с 500 000 000 км. построени магистрали щяхме да сме привлекли един милион милиарда туристи. 😄
  • 9 Като ни приемат в Шенген и евро зоната

    24 3 Отговор
    Вече няма да има туристи а много мигранти от 500 милионна Европа
  • 10 Сезам

    15 2 Отговор
    Да за 200 или 300 години
  • 11 Що не построите магистрали,

    23 6 Отговор
    Които да ни свържат и с Южна Африка, Австралия и т.н. Леле, тогава що туристи ще тръгнат - напраео милиарди…

    Коментиран от #32

  • 12 Ю.Кортес

    17 12 Отговор
    Е да,ама приоритет беше да направим безплатно за русия газопровод за сърбия.С тия 3.5 милиарда можехме две такива магистрали да направим
  • 13 Един

    11 16 Отговор
    Като го няма Бойко няма кой да я направи!
  • 14 иванчо

    23 1 Отговор
    Парад на празнословието ...
  • 15 ХХХ

    23 1 Отговор
    Да, но са изтървали единицата отпред. 180 милиона туристи ще привлече. Да се къпят във водите на спуканата тръба от Варна
  • 16 коко

    14 1 Отговор
    А ЗНАЧИ ДО ТОГАВА ТРЯБВА ДА ПОСТРОИМ ЗА 80 МИЛ.туриста ХОТЕЛИ.
  • 17 Математика

    13 1 Отговор

    До коментар #6 от "Моля":

    Е тъй де - 2 милиона по 40... години - 80 млн. Не са уточнили периода, може и по-дълъг да е XD
  • 18 Три морета с идиоти

    11 3 Отговор
    Поредната измишльотина за кражба на стотици милиарди евро, които ще връща т*пото племе
  • 19 !!!?

    6 8 Отговор
    "Магистрала черно море" е новия "влак на дружбата" - Заддунайская-Москва" !!!?
  • 20 Йо Несбьо

    10 2 Отговор
    Прави сте за скептицизма, но всичко зависи от подредбата на държавата ни и добрата инфраструктура и реклама. Природните дадености ги имаме, но нито рекламата е хубава и достатъчна, нито държавата ни е подредена. Не можем да се оправдаваме само с кражби и корупция. Самата магистрала по-добре да извикаме китайците да я направят.
  • 21 Викайте

    7 0 Отговор
    психиатър положението е офсайт
  • 22 сирене

    4 0 Отговор
    мхм, първо за чужденците, после за нас .. слабо!
  • 23 КОКО

    6 1 Отговор

    До коментар #2 от "Пунтамара":

    Абсолютно! Чули ама не разбрали инфото!
    Като оная нова отсечка от АМ Хемус от 10-на км. до Ябланица дето щяла да скъси пътуването с половин час??? Сякаш заобикаля планина!
  • 24 80 милиона туристи

    4 1 Отговор
    плюс 500 милиарда/половин билион/ магистрали,това само Ганьо Балкански го може,никой друг смъртен!

    Коментиран от #29

  • 25 дававпроститe

    6 4 Отговор
    Нито магистрали, нито още кооперации и кжмплекси могат да върнат туристите по нашето лaйнoбетономорие!
  • 26 Варна

    7 3 Отговор
    Евала, харабия е идеята за тази магистрала. Но...от коя румънска част ще се влиза в България-Русе или Констанца? После добре би било магистралата да има лесни и бързи отклонения за Каварна, Балчик, Кранево. След това да минава покрай Варна, а не целия трафик да влиза в града, но къде точно:втори мост над Варненското езеро или на запад, чак покрай Девня и след това да прави ляв завой към морето?! Надолу към Бяла и Обзор ще е лесно-също покрай тези две градчета, с излази към тях. Успоредно на сегашния път Варна-Бургас. За тунел под планината-съмнявам се, по-скоро ще разкопаят горите там и ще направят някакви завои. Надолу вече-там ще е интересно- ще трябва да я правят зад Елените в посока Каблешково, така-че разстоянието от сегашния път от Слънчака към Несебър, Ахелой,Равда, Поморие и Бургас да е на отстояние 1-2 км от магистралата. После до новия околовръстен на Бургас след летището и връзка с идващите от София до кръговото на пътя за Созопол. Там вече ще е изкуство да се построи магистралата върху вече съществуващия. Но е най-удобния вариант. Близо до морето, гледка, бързи отбивки за Крайморие, Черноморец, Созопол, Равадиново, Лозенец, Царево, и чак до границата. Но това само аз го мисля така. Управляващите ще го мислят иначе. Нали са...професионалисти по строежите на автомагистрали.
  • 27 Некой са затърчал да ходи на съниту

    3 1 Отговор
    Да си дава изработените пари на мотри и мотреси за бентлита мержани яхти и разюздания им живот щот са заграбили силово парче от баницата наречено беге море да грабят
  • 28 Край с магистралите

    4 7 Отговор
    Бойко вече го няма , оттук нататък ни чака мизерия с Радев и БСП

    Коментиран от #31

  • 29 След милиард следва трилион

    3 1 Отговор

    До коментар #24 от "80 милиона туристи":

    Не билион
  • 30 Перо

    6 1 Отговор
    Дрън,дрън,дрън…. .
  • 31 Що радев бе

    2 2 Отговор

    До коментар #28 от "Край с магистралите":

    Радев си беше на същото място като се строяха ужким магистралите и радев си е пак на същото место като не се строят
  • 32 Боко съм

    5 2 Отговор

    До коментар #11 от "Що не построите магистрали,":

    Ше има магистрала до луната и марс и метро до китай
  • 33 Африканец

    6 1 Отговор
    Вие кажете , кога ще направите магистрала Хемус?
    Направихте си Тракия - да можете столичани да стигате до Бургас и си направихте и до Гърция да можете да стигате. Останалата част на България не ви интересува. Само е важно столичани да могат да стигат до всичи морета по магистрала. И те ходят по няколко пъти на море в годината.
    А нормалните хора от северна България си изпочупиха колите по прекрасните пътища. А какво представляват магистралите у нас- целите в коловози и трапчинки. Докато смогнете да направите Хемус до Плевен и Ловеч, там около София ще се разпада вече.
  • 34 И колко

    6 3 Отговор

    До коментар #1 от "Ми къ":

    турски туристи годишно идват в България ? Нула! И тази не става за нищо . Директор ? Откъде ги назначават толкова малоумници ?
  • 35 На Брад Пит брат му

    3 6 Отговор
    Где е стъпал червения ботуш, има само глад и мизерия.И лъжи до безкрай.
  • 36 1999

    2 2 Отговор
    Че кой ходи на Гьолището?!
  • 37 Не е само за туристи

    3 0 Отговор
    такава Черноморска магистрала. Това е още най-късият път Киев/Одеса-Истанбул/Измир за превоз на товари. Тоест трасе с целогодишно значение, а не само за два месеца и половина от годината. Даже ще се използва и към Гърция през Маказа.
    Що се касае самият туризъм, ще има още хора от Унгария, Словакия и Полша и въобще Централна Европа, които през Румъния ще влизат в България при Русе, при бъдещ мост на Силистра, а дори и от Дуранкулак. Магистрала с изключителен икономически потенциал за България! А не селският туризъм, който имаме днес по Черноморието.
  • 38 Кон

    1 0 Отговор
    Магистрала Черно море беше започнато в далечната 1975 мостовете още стоят около Лъка , Оризаре, а част от тунелите са пробити . Т. Живков и след това Герб казаха че не е икономически изгодно. Дебелото Лили като вице каза че това направление не е приоритет . Защо защото Бургас- Варна 70 мин. Две пристанища правят София провинция . Директна връзка Истамбул- Молдова това е твърде много за Борисов и компания.
  • 39 гост

    0 0 Отговор
    Това трябваше да го има преди 20г., не сега. Не е нужно да е магистрала, а прост четирилентов път, където да може колите да се движат бързо и лесно, а не да е задръстване и рискови изпреварвания, скоростта не е от значение, и 90км/ч са достатъчни ако нямате пречки по пътя. Като минеш по ремонтираните участъци от магистралата веднага ти изниква в ума въпросът, как е възможно нова настилка да е по-зле от стара такава и за какво са дадени милионите на километър, ако новото е нагънато, криво и разпадащо се.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове