За да не се стига до пореден локдаун при навлизащата четвърта ковид вълна, трябва да се обединим и да се ваксинираме, за да създадем обществен имунитет, призова пулмологът и депутат от “Демократична България” д-р Александър Симидчиев.
“Дали четвъртата вълна ще бъде много висока, или ще бъде разтлана и широка, зависи от поведението ни като общност. Това е стратегическият отговор към тази заплаха и нещото, което ще реши какво ще се случи при нас, а не индивидуалното действие на един човек.” Това каза Симидчиев във видео разговор с народния представител Манол Пейков във фейсбук, в който отговаряше на въпроси на потребители, съобщиха от централата на формацията.
Симидчиев обясни начина, по който работят ваксините и заяви, че с тях боледуването протича по-рядко и леко, с по-малко странични ефекти и много по-малко загинали хора.
“Ние се раждаме с абсолютно празна имунна система, която не знае срещу какво ще трябва да се бори. Това, което правят ваксините, е да дадат малка част от причинителя. Ваксинопрофилактиката промени коренно съвременната медицина и няма нужда да боледуваме, за да развием имунен отговор”, каза той.
Пулмологът изтъкна, че за да излязат на пазара, ваксините задължително трябва да преминат през 3 фази на проучване. Добави, че страничните ефекти от тях се появяват на базата на това с каква честота са в популацията и не могат да продължат повече от 2 месеца.
“Страничните ефекти, които можем да очакваме, са не по-малко от 1 на 10 000. Няма опасност да се появят някакви редки странични ефекти, защото вече има твърде много приложени дози. 99.9% от неочакваните реакции се описват в рамките на около 60 дни след прилагането на ваксината. Всички странични ефекти с по-дълъг период са резултат от някакъв друг фактор, който е настъпил след прилагането на ваксината”, добави той.
Д-р Симидчиев уточни, че при новия индийски щам ефикасността от ваксинацията на ниво популация със сигурност е спаднала. Посочи, че е изключително важно да се спазват мерките, за да се сведе разпространението на вируса до минимум.
“Вирусът има един единствен стратегически приоритет и това е той да оцелява. Когато ние му сложим някаква пречка, намаляваме с 30-40 % възможността той да действа. Единственото 100-процентово ефикасно нещо, е да използваме изцяло интелекта на нас като общество срещу гените на този вирус, което значи да използваме маски, да спазваме дистанция, да поддържаме хигиена и да се ваксинираме”, каза той.
Александър Симидчиев заяви, че ваксинацията на децата не е проблем, но не е крайно необходима, защото при тях рисковете са само от разпространение на вируса. Подчерта, че абсолютен приоритет е ваксинацията на учителите и хората, които се занимават с деца.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рошко
Коментиран от #93, #99
07:20 13.08.2021
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 файзерчо
07:22 13.08.2021
4 провинциалист от провинция Тракия
Коментиран от #96
07:22 13.08.2021
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 🏴☠️🏴☠️🏴☠️Някой си🏴☠️🏴☠️🏴☠️
07:23 13.08.2021
7 хаберих
- Не мога да разбера защо всички твърдят, че мъжете ни са прости? Ето онзи ден с моя бяхме на погребение, засвири музика и само той се сети да ме покани на танц...
07:25 13.08.2021
8 Мислещ
07:27 13.08.2021
9 Поредния
Коментиран от #21, #81
07:28 13.08.2021
10 Хахаха
Коментиран от #26, #90
07:28 13.08.2021
11 Ритна
07:29 13.08.2021
12 Прочетох първото изречение
07:30 13.08.2021
13 Ехооооо Г-н Семидчиев
Коментиран от #22, #25, #32
07:33 13.08.2021
14 Българин
07:33 13.08.2021
15 Топ
07:35 13.08.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 гордоВаксиниран
Коментиран от #20, #23, #29, #49, #118
07:40 13.08.2021
18 Венко
Когато опасността се случи на теб тя не е рядка. Играете си на руска рулетка или на "тука има, тука нема" с ваксините.
Когато се престрашите да се ваксинирате трябва да си леете куршум, да изчетете няколко молитви, да се прекадите и да се прекръстите няколко пъти, като се надявате, че няма да е за последно.
07:40 13.08.2021
19 Внимавайте
07:42 13.08.2021
20 Изкачай
До коментар #17 от "гордоВаксиниран":
Много бързаш да се пофалиш.07:43 13.08.2021
21 Е, чак пък "доста народ"
До коментар #9 от "Поредния":
е малко пресилено, ако сравняваш с броя на починалите от рак, в катастрофи и т.н. Третата фаза на тетсване, доколкото ми е известно, може да продължи безкрайно (няма някаква строго дефинирана горна граница. За такава може евентуално да се счита одобряването на ваксината, но те тези вече са одобрени набързо...). Казват, че едно от условията за третата фаза е, да бъде изпробвана ваксината върху няколко десетки хиляди хора. Имайки предвид броя хора, които вече са ваксинирани (при клинични тествания, но и в полеви условия), това условие е изпълнено. Сега чакаме само резултатите. А в крайна сметка и одобрените лекарства, минали също през всички фази на изпитание, могат да доведат до нежелани реакции. Всичко е много относително.Коментиран от #28
07:44 13.08.2021
22 Аз мисля така
До коментар #13 от "Ехооооо Г-н Семидчиев":
За да се пълнят милиардните сметки на проиводителите на ваксини.07:44 13.08.2021
23 провинциалист от провинция Тракия
До коментар #17 от "гордоВаксиниран":
Уф, ти сериозно ли...07:45 13.08.2021
24 Манипулация
Нека всеки се запознае в графеновия оксид и проблемите на спайк протеина в дългосрочна перспектива, къде се натрупва и до какви усложнения води.
07:46 13.08.2021
25 Какво разбираш
До коментар #13 от "Ехооооо Г-н Семидчиев":
под "почти всички" - 5,4 млн. от над 9 млн. население ли?Коментиран от #36
07:47 13.08.2021
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Само дето
До коментар #21 от "Е, чак пък "доста народ"":
Резултатите трябва да се обобщят и оценят след 5 години най малко, а не след 5 месеца.Коментиран от #33
07:48 13.08.2021
29 гордАнтиваксър
До коментар #17 от "гордоВаксиниран":
Аз всеки ден си жуля ичкията и си люскам витамин С и все още нищо ми няма :)07:49 13.08.2021
30 Тц Тц
07:51 13.08.2021
31 One Wise
Коментиран от #98
07:53 13.08.2021
32 А и не знам
До коментар #13 от "Ехооооо Г-н Семидчиев":
какво значи "пак има ръст на заразените"?! Никой не ти казва, че не можеш да се заразиш след ваксиниране, т.е. ръст на заразените не може да бъде изключен. Въпросът е за ефективността от ваксините се свежда до друго - действително ли ваксините намаляват броя на хората с тежко протичане на заболяването? Да почнат да изкарват статистика, свързваща броя на напълно ваксинираните с броя на тежките случаи (предполагам, че тежките са тези в интензивното, а не хоспитализираните, удрящи гюбеци в болничната стая), пък тогава можем да вадим изводи за ефективността.07:53 13.08.2021
33 Е, те ще ги
До коментар #28 от "Само дето":
оценят след 5 години. Само че третата фаза е с цел одобряване или отхвърляне на тестваната ваксина. Ами, те тези са вече одобрени. С риск да се повторя, ваксината против бяс на Пастьор не е минавала никакви фази на клинични изпитания върху хора, но е подействала. И пак е била критикувана, имало е съмнения в ефикасността ѝ и прочие.Коментиран от #40, #114
07:56 13.08.2021
34 Гост
07:57 13.08.2021
35 патриот
08:00 13.08.2021
36 Реалност
До коментар #25 от "Какво разбираш":
5.4 млн с две дози и 1.2 млн с една от доза от 7.1 млн пълнолетни си е баш почти всички. И за награда - нов локдаун, честито на боцнатите. Между другото още май месец ни даваха за пример Израел, който пръв достигнал 70% ваксинирани - или тогава са ни лъгали, или ни лъжат сега за да оправдаят огромния брой нови случаи или ваксинираните яко са измрели за 3 месеца и от 70% са се стопили на 60%.Коментиран от #42, #46
08:00 13.08.2021
37 Стунджито
08:04 13.08.2021
38 Оня
08:06 13.08.2021
39 Ггтре
08:06 13.08.2021
40 гост
До коментар #33 от "Е, те ще ги":
В нашето съвремие начина, по който се предлагат вакицините е циничен и граничещ с геноцид на човечеството.Това е брутален и див комерсиализъм.
Коментиран от #44, #47
08:08 13.08.2021
41 Ей сега
08:13 13.08.2021
42 За мен "почти всички"
До коментар #36 от "Реалност":
означава "над 90% от населението". Сега нещо, което ме смущава с броя на дозите в Израел е - има ли вече хора, ваксинирани с по 3 дози, и ако ДА, то колко? Това малко би объркало сметките относно "1,2 млн. с една доза". За статистиката е много вероятно да са лъгали. Има и друг момент - кои се считат за напълно ваксинирани - казват ти, че е като с противогрипната ваксина - след някакъв период от време, вече не попадаш в категорията "напълно ваксиниран", освен ако не се боцнеш още веднъж. Не знам, мисля че още е рано да се вадят каквото и да било заключения. Вадим изводи въз основата на някаква статистика, в която липсват някакви строги дефиниции за това, кой в коя група попада.Коментиран от #69
08:14 13.08.2021
43 Комерсиален
08:18 13.08.2021
44 А, това никой
До коментар #40 от "гост":
не го оспорва. Така е, за съжаление, и то в доста страни, в които те принуждават да се ваксинираш, за да имаш някакви привилегии.08:20 13.08.2021
45 Еми...
08:22 13.08.2021
46 Виж Гибралтар
До коментар #36 от "Реалност":
Според КънтриМетерс населението е малко под 34 000 души. Дават, че броят на напълно ваксинираните е малко над 39 000?!Коментиран от #48
08:42 13.08.2021
47 Грета Тунберг
До коментар #40 от "гост":
Скъпи,ти като се ваксинира,защо ти омекна инструмента?08:44 13.08.2021
48 Ами в Гибралтар
До коментар #46 от "Виж Гибралтар":
Има доста , които са с постоянен адрес в Испания или АнглияКоментиран от #50, #110
08:49 13.08.2021
49 За овце
До коментар #17 от "гордоВаксиниран":
Само така си мислиш. От човек си станал опитна мишка.08:51 13.08.2021
50 Е колко
До коментар #48 от "Ами в Гибралтар":
ще са доста? Не зная какви са им законите там, но в (доста от) страните от ЕС има изискване, пребиваваш ли повече от даден период време в дадената страна, трябва да имаш и адресна регистрация в нея. А и имай предвид, че тези 34 000 души население включват и бебета, и деца под 12 години. И тях ли ваксинират?08:56 13.08.2021
51 Студент
Коментиран от #55
08:57 13.08.2021
52 Пълна инсинуация
09:00 13.08.2021
53 Кой
09:00 13.08.2021
54 Егоисти сме българите
Коментиран от #58
09:01 13.08.2021
55 Не знаех, че тези ваксини
До коментар #51 от "Студент":
съдържат графенов оксид. За ваксините на коя фирма говориш?09:03 13.08.2021
56 sss
Коментиран от #70
09:04 13.08.2021
57 Емил Станоев
А тоя Симидчиев да се ваксинира и 5- пъти ако иска.
09:08 13.08.2021
58 Явно в Гърция
До коментар #54 от "Егоисти сме българите":
са много успешни с това "всички заедно и открито заявяваш, че няма да се ваксинираш" - резултат: над 50% от населението им е ваксинирано с две дози, в абсолютни стойности имат малко повече боцнати с две дози, дори и от Израел...🤔Коментиран от #92, #94
09:10 13.08.2021
59 Гербаф комуниз Христиенин
09:11 13.08.2021
60 Лъжец долен
Коментиран от #64
09:12 13.08.2021
61 Що тъй
09:14 13.08.2021
62 ДА НО САМО ЧЕ
СЕГА ВЪРВЯТ ФАЗИТЕ НА ПРОУЧВАНЕ И ВСЯКА
ДЪРЖАВА ДОКЛАДВА ЗА ЕФЕКТИ И СТРАНИЧНИ ЕФЕКТИ .
09:17 13.08.2021
63 ДА НО САМО ЧЕ
СЕГА ВЪРВЯТ ФАЗИТЕ НА ПРОУЧВАНЕ И ВСЯКА
ДЪРЖАВА ДОКЛАДВА ЗА ЕФЕКТИ И СТРАНИЧНИ ЕФЕКТИ .
09:18 13.08.2021
64 Евала за коментара!
До коментар #60 от "Лъжец долен":
Така е. Пише го. 😆09:19 13.08.2021
65 Абе тоя добре ли е
2. На моя съученичка мъжът ѝ почина ,на следвашият ден слез ваксата. Здрав, нормален ,без други заболявания, защо бе ?
Коментиран от #73, #117
09:20 13.08.2021
66 САМО ЧЕ
СЕГА ВЪРВЯТ ФАЗИТЕ НА ПРОУЧВАНЕ И ВСЯКА
ДЪРЖАВА ДОКЛАДВА ЗА ЕФЕКТИ И СТРАНИЧНИ ЕФЕКТИ .
09:21 13.08.2021
67 Вежлив
Коментиран от #101
09:21 13.08.2021
68 ралицас
09:22 13.08.2021
69 ВИЩУТУ
До коментар #42 от "За мен "почти всички"":
Значи.... 3 пъти взимах изпити по статистика , след по 2-3 семестъра "обучение": в 1 хуманен и 2 икономически ВУЗ-а.И разбрах едно МНОГО ВАЖНО нещо:
СТАТИСТИКАТА Е НАУКА, КОЯТО "ВЪРТИ" МАСИВИ ОТ ДАННИ, ТАКА, ЧЕ ДА ИЗКАРА ИСКАН РЕЗУЛТАТ.
Междувпрочем се занимавам с една хуманна "нАука" и съм доктор на една биологическа наука.
Аз няма да се ваксам.
Коментиран от #72
09:22 13.08.2021
70 Правосъд
До коментар #56 от "sss":
Време е да върнем "онова" наказание!От подпис не се плашат.
09:24 13.08.2021
71 ГРАД КОЗЛОДУЙ
09:28 13.08.2021
72 Има нещо такова
До коментар #69 от "ВИЩУТУ":
Забравяш обаче едно нещо - чрез статистическите методи не само се потвърждава една хипотеза, но и се оборва друга.09:31 13.08.2021
73 От какво е починал?
До коментар #65 от "Абе тоя добре ли е":
Така, както си го писал, може и кола да го е блъснала.09:33 13.08.2021
74 КАШЧЕЙ
09:39 13.08.2021
75 Дончо
09:41 13.08.2021
76 ВЪН
Коментиран от #79
09:44 13.08.2021
77 На кратко
09:46 13.08.2021
78 Ваня
Коментиран от #108
09:47 13.08.2021
79 ти си
До коментар #76 от "ВЪН":
бълък09:48 13.08.2021
80 дааааа
09:50 13.08.2021
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 5577
Коментиран от #87, #88
09:53 13.08.2021
84 Махни се бе
10:04 13.08.2021
85 долу
10:05 13.08.2021
86 Сатаните убиват качествените хора
Ще умрем от гладна смърт, но поне с чиста съвест. Истински лекари ме писъветваха да не се съгласявам да сложат отровата в телата ма мен и детето ми. Лично те лекарите няма да се ваксинират.
10:07 13.08.2021
87 Вие
До коментар #83 от "5577":
да не сте от Ямбол?10:11 13.08.2021
88 И как реши,
До коментар #83 от "5577":
че 3-мата са починали вследствие ваксината? Моята статистика е следната - имам/имах двама познати, които бяха братя, и двамата над 80-годишни. По-младите от тях получи инсулт на Великден. Почина няколко дни след това, лека му пръст. Не беше ваксиниран и нямаше Ковид. Ако беше ваксиниран, щеше да има съмнения, че е от ваксината, но уви, инсулти е имало и преди тези ваксини. Погреба го по-възрастните му брат, който се беше ваксинирал около месец преди това.10:13 13.08.2021
89 ⚜️Илюминат⚜️
10:13 13.08.2021
90 Гост
До коментар #10 от "Хахаха":
Има вродена имунна система и придобита. Втората в последствие се сформира растейки заразявайки се и така нататък. Тя играе главната роля на защита не вродената.10:14 13.08.2021
91 !!!!
10:15 13.08.2021
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 222
До коментар #1 от "Рошко":
Глупости !10:18 13.08.2021
94 Джигерханян
До коментар #58 от "Явно в Гърция":
Гърците и евреите се имат за най-умни.... ама първи ще изчезнат от лицето на Земата - щото се ваксинират - нали?
Коментиран от #95
10:22 13.08.2021
95 А, ами не знам
До коментар #94 от "Джигерханян":
Канадците и китайците имат поотделно в пъти повече напълно ваксинирани (в абсолютни стойности са общо около 250 млн. души) от Израел и Гърция, взети заедно.Коментиран от #100
10:26 13.08.2021
96 Тра-ла-ла
До коментар #4 от "провинциалист от провинция Тракия":
От чести да! 😂😂😂Коментиран от #104
10:27 13.08.2021
97 от СЗО
В Гоце Делчев на жк Дунав няма нито един заразен с новия щам на ковид
оти се пуши марухиана на пейката пред блока
и она утепва делта виросо
целио квартал смърди и ората не моат си отворят прозорците
Всички тестове на ората са отрицателни
Лаборантите се видеа в чудо
Бай Шиле рече: Не вервам
Кунчо каза: Това е факт. Нема заразени
Смърднята от марихуана утепва виросо!
Очаква се професори от СЗО да напраат задълбочени изследвания на този феномен
10:28 13.08.2021
98 Минчо
До коментар #31 от "One Wise":
Когато взе парата!10:30 13.08.2021
99 мхм
До коментар #1 от "Рошко":
Въпросният д-р Александър Симидчиев трябва да бъде санкциониран от закона за пропагандиране с лъжлива и невярна информация!10:32 13.08.2021
100 Джигерханян
До коментар #95 от "А, ами не знам":
... накрая ще остане само един.10:33 13.08.2021
101 5ко
До коментар #67 от "Вежлив":
С какво ще я "ваксинира"? То и деменциялният дядо се "ваксинира" по телевизията. Така можеш ли да провериш с какво? Не. Трябва на публично място и някой от присъстващите да извади субстанция от кашона с многото субстанции.Коментиран от #103
10:35 13.08.2021
102 Агент Алберт
10:41 13.08.2021
103 Е, нали чете
До коментар #101 от "5ко":
за медицинската сестра, която била ваксинирала незнам колко хиляди души в Германия с физиологичен разтвор. Те в коя статистика влизат - на ваксинираните или неваксинираните - не е ясно.10:42 13.08.2021
104 Този коментар е премахнат от модератор.
105 Този коментар е премахнат от модератор.
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Значи,
10:56 13.08.2021
108 Ванче,
До коментар #78 от "Ваня":
не знам дали има статистика за ваксинираните лекари във Франция и Италия, но в новините съобщават, че там ваксинацията на лекарите е станала задължителна. Ако има такава статистика за тези държави - 1. Как мислиш, какво ще показва? и 2. Какви изводи ще извадиш от нея - че тамошните лекари се ваксинират, защото искат ли? А не, защото им го налагат?11:03 13.08.2021
109 Бубу
11:09 13.08.2021
110 Учуден
До коментар #48 от "Ами в Гибралтар":
И какво значение има това, значи според теб българите сме над 10 млн? Статистиката отчита броя на хората с гражданство на определена държава, а не местоживеенето. Ето ти един друг феномен - Малта с население над 12 години 399 856 души, напълно ваксинирани 401 000...и за да бъде лъжата още по смешна - общо поставени дози 781 000, а би трябвало да са минимум 802 000. Разбира се едва ли някой се учудва, че Малта е в цикъл /червената зона/ и чупи рекорди по заразени, предполагам заразата идва от бебетата:)Коментиран от #111, #112, #113
11:33 13.08.2021
111 Прав си в изводите си
До коментар #110 от "Учуден":
Но грешиш, твърдейки, че статистиката отчита само тези с гражданство. Отчита всички, ваксинирали се на територията на дадена държава, т.е. тези, които са се ваксинирали с първа и втора доза, което пък означава, че са пребивавали минимум 20-30 дни след първата доза в страната, и са получили и втора. В Австрия например предлагат ваксинации дори и на чужденци, които не са застраховани в страната - например ако си чуждестранен студент, чиято здравна застраховка е направена в родината ти, пак можеш да бъдеш ваксиниран в Австрия, въпреки че нямаш австрийско гражданство. Сезонните работници, които, предполагам така или иначе нямат e-card от Австрия също могат да се ваксинират там.11:43 13.08.2021
112 Освен това
До коментар #110 от "Учуден":
Постоянно пребиваващите в страната, които не е задължително да имат гражданство (но задължително имат местна адресна регистрация, също имат "право" на боцкане.11:45 13.08.2021
113 И има още нещо,
До коментар #110 от "Учуден":
което пропускаш - този път за Малта. Там използват и Янсен-ваксината, от която се поставя само 1 доза, и след която ваксинираният пак влиза в статистиката за "напълно ваксинираните".11:53 13.08.2021
114 Те затова
До коментар #33 от "Е, те ще ги":
след 200 години има толкоз бесни.Ни графена помага, ни 5G.
12:25 13.08.2021
115 ЛЪЖА
Коментиран от #116
12:40 13.08.2021
116 ...?
До коментар #115 от "ЛЪЖА":
Три плюса за коментар, кръстен "лъжА"... или може би е "лЪжа"?! Нямам думи...13:17 13.08.2021
117 Аватар
До коментар #65 от "Абе тоя добре ли е":
През 2009 г.с ваксините срещу свински грип правителствата са закупили подобни ваксини с разрешение за спешна употреба.В договорите между правителствата и производителите е било заложено липсата на отговорност на фармацевтичната индустрия тъкмо поради разрешението за спешна употреба.От 2011 г.започват дела от пациентски организации срещу правителствата заради късни ефекти от въпросните препарати.С информираното съгласие тази възможност отпада.13:17 13.08.2021
118 Дай малко инфо
До коментар #17 от "гордоВаксиниран":
Екстра, можеш ли да ни дадеш малко инфо от първа ръка?Най-вече - докога те водят "ваксиниран"? Т.е., срокът на сертификата ти колко е като време?
13:45 13.08.2021
119 ПЕНКО
14:07 13.08.2021
120 ABCD
Коментиран от #121
16:02 13.08.2021
121 Подкрепям искането ти
До коментар #120 от "ABCD":
Марчето снощи публикува някаква статия, с която се опита да сподели някакви данни относно резултатите от Австрия. За съжаление с доста слаби места - пише "ваксинирани", но не уточнява, дали след 1-ва доза или след 2-ра. За съжаление става въпрос и за хора, които повторно са карали заболяването, пък били ваксинирани - въпросът е кой е карал заболяването и се е ваксинирал и после пак го е карал. Много слаби места - основно, че днешното ми търсене в австрийските медии не открива статия за "ПОВТОРНО разболели си + ваксинирани" (може и нещо да ми е убягнало от вниманието) не намирам статия в австрийските медии. За мен обаче въпросът също представлява интерес, и предполагам/надявам се, че държави, в които има e-card, скоро ще публикуват такава информация. Мисля, че е важно, за да имаме някаква по-конкретна представа, а не едни и същи данни да бъдат тълкувани по различен начин, в зависимост от личните убеждения (което наблюдавам в момента).Коментиран от #122
16:47 13.08.2021
122 Така е
До коментар #121 от "Подкрепям искането ти":
Нека наистина има нормална информация!На 10.08 в една статия, покрай другото - 0.06% от прихваналите са боцнати /332-ма/, 10 от тях - в болница "ама много леко", и туй - само за София. Тема на статията - "в червена зона сме".
Днес - 1-2% от хоспитализираните в България са боцнати, ама само с една доза. И пак в статия със съвсем различна тематика - синдикатите призовавали към боц.
Давайте в дневната сводка и бройката боцнати, разбивка "1-2 игли", и най-вече, по вид ваксина. Ще спасите животи. БУКВАЛНО.
Осъзнавате, че вземаме решение на живот и смърт, нали?! Дайте ИНФО...
19:09 13.08.2021