Има ли основания за паника и тревога по повод разпространението на коронавируса, което влезе в своята т.нар. „четвърта вълна”? Повече помагат или вредят всекидневните сводки за новозаразени и починали? Ефективни ли са мерките срещу инфекцията и каква е отговорността на МЗ за това? Защо едва 20 на сто от българите се ваксинираха досега? Би ли мотивирал някои да се ваксинират и как? На тези въпроси отговори доц. Атанас Мангъров пред novini.bg. Той е началник на обособената "Ковид клиника" в СБАЛИПБ „Проф. Ив.Киров” – София - Специализирана болница по инфекциозни и паразитни болести.
В момента не се случва нищо по-различно от това, което става от м.г. насам. Имаше една начална, много малка вълна, после, през октомври и ноември тя нарасна в голяма, през март и април, също, а сега сме в четвъртата вълна и това отговаря на нормалния ход на разпространението на една нова вирусна инфекция, която така или иначе ще мине през цялото население. Впрочем нещо подобно се случило и преди всяка година, но в по-ограничени размери, при епидемиите от грип.
По отношение на високата смъртност, с която службите ни облъчват всекидневно, ще кажа, че ние винаги сме били начело в световните класации по смъртност от различни заболявания – сърдечносъдови и др.., това става пределно ясно, ако се върнем години назад и видим, че ние и тогава пак сме били начело в тези черни статистики.
Нивото на смъртност от Ковид се определя както от здравния статус на населението, който в страната ни никак не е добър, така и нивото на здравната система и качеството на получаваната медицинска помощ. В държавата ни то не е добро, всички са наясно. Това са двата здравни фактора, които обуславят високата смъртност не само от Ковид, но и от всякакви други заболявания.
МЗ се опитва по всякакъв начин да ограничи епидемията, но мерките, които се използват изначално не са ефективни. Нито носенето на маски, нито затварянията могат да ограничат една въздушно-капкова инфекция. Хората трябва само да знаят, че не бива да посещават местата, където се струпват големи маси и да спазват добра лична хигиена. Всички останали мерки – ресторанти, театри, фитнеси да работят на 30% и т.н. са пълни глупости и се внедряват само и само да се покаже, че се прави нещо.
Но така се нарушава нормалният ритъм на живот. Видяхме как въпреки строгите мерки в някои държави, епидемичният процес не спря – Австралия, Нова Зеландия, Израел...Казва се, че в интензивните отделения там умирали по-малко хора. Но това е заслуга на техните здравни системи, които са перфектно смазани и работят добре, за разлика от нашата.
Колкото за ваксините, аз винаги съм казвал, че е смущаващ фактът, че пациентите, които си поставят игли, биват заставяни да подпишат, че те лично носят отговорност затова деяние. А къде е отговорността на производителите? Не е ясно и нищо не казва. За отговорността, която може да носи нашата държава всички сме наясно. В началото на тази седмица едно 28-годишно момиче почина от мозъчни тромбози близо месец след поставена ваксина. Това не бе съобщено в сводките.
В нашата страна ваксиналното покритие е под 20 на сто. Всеки, който иска може да се ваксинира, но хората просто нямат доверие в целия този процес. Българите по начало сме недоверчиви хора. От онези, които починаха, между 7 и 10 на сто са били ваксинирани. Така че има много основания за съмнения във всичко това за онези, които обичат да мислят. Категорично невярно е да се твърди, че само неваксинираните граждани застрашавали всички останали.
От епидемиологична гледна точка, един човек, който не е ваксиниран и друг, който е, са в едно и също положение, защото и единият, и другият могат да се заразят и да заразят и други хора.
Аз не искам да мотивирам никого да се ваксинира, защото не желая да нося отговорност за нещо, в което не съм сигурен и не съм убеден. На мен лично ми е доста странно, че властите както у нас, така и навсякъде по света, в момента се държат като акционери във фирмите, които произвеждат ваксините. Управленията на обществата влизат в ролята на защитници и промоутъри на фирмите-производители. А те от своя страна вече могат да правят каквото си искат, защото са освободени от отговорност.
Не искам да бъда разбран неправилно – аз задавам въпроси, чиито отговори търся. И не отричам правото на всеки един човек да поеме лична отговорност и да си поставя колкото иска ваксини – дори от онези с изтекъл срок на годност.
Важно е обаче хората да са спокойни, да не се панират, да не изпадат в тревожност и депресии, а да се опитват да живеят нормално, защото сега сме в сезона на всевъзможните вирусни инфекции. В болници трябва да влизат само онези, които имат нужда от кислород, а не всеки, който вдигне малко по-висока температура.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Чочо
Коментиран от #8, #56, #74, #86
17:06 08.10.2021
2 Фани
17:08 08.10.2021
3 Петър
17:08 08.10.2021
4 Дон Жуан
Коментиран от #11, #12, #18, #30, #37
17:09 08.10.2021
5 медик
17:10 08.10.2021
6 Сатана
17:11 08.10.2021
7 Пешо
17:13 08.10.2021
8 00014
До коментар #1 от "Чочо":
Май не ти харесват мислещите хора?Коментиран от #45, #85
17:13 08.10.2021
9 Трала лааа
17:13 08.10.2021
10 Аврам
17:13 08.10.2021
11 Петър
До коментар #4 от "Дон Жуан":
Защо в автобус от 50 кв.м. може да има 100 човека,а на открит стадион от 10 декара не може да има 300 или 1000 човека? Чудни здравни мерки имаме,естествено лишени от всяква логика.17:13 08.10.2021
12 666
До коментар #4 от "Дон Жуан":
КЪДЕ ПРОЧЕТЕ ТОВА ? И КАК РАЗБРА ,ЧЕ Е МОШЕНИК !Коментиран от #13
17:14 08.10.2021
13 Верно ли
До коментар #12 от "666":
Ми то това поколение е научено да рови в Гугъл, а не на доверие към специалисти в областта си.17:16 08.10.2021
14 Ваксиниран1403
Коментиран от #19, #61, #72, #81, #90, #95
17:17 08.10.2021
15 ДС доносник
Коментиран от #111
17:18 08.10.2021
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Кочо
Коментиран от #33, #34
17:20 08.10.2021
18 Дон жуане
До коментар #4 от "Дон Жуан":
Събрал си простотията на много хора!17:21 08.10.2021
19 Петър
До коментар #14 от "Ваксиниран1403":
Май започваш да се навиваш за "Амбасадор"Коментиран от #50
17:21 08.10.2021
20 Цървул
Коментиран от #23, #117
17:23 08.10.2021
21 Абе тоя
17:25 08.10.2021
22 Овцете
17:27 08.10.2021
23 Петър
До коментар #20 от "Цървул":
Ако Мангъров е суха съчка,то бай Байдън е пепел от съчката.Коментиран от #63
17:28 08.10.2021
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 има логика
17:28 08.10.2021
26 Рошко
17:29 08.10.2021
27 ваксини летални
Коментиран от #43
17:30 08.10.2021
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 с какво
17:30 08.10.2021
30 qwerty
До коментар #4 от "Дон Жуан":
Върви си при ков-рите и не коментирай неща, от които не разбираш!17:31 08.10.2021
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Опа
17:32 08.10.2021
33 Чукча писател
До коментар #17 от "Кочо":
За кое е прав ?! Миналата година тръбеше, че до началото на лятото, вируса ще изчезне, после тази пролет ще изчезне, сега били виновни болните, че не са в цветущо здраве ... Жалкото е, че има страшно много неграмотни ганьовци, които им вярват на такива знахариКоментиран от #54
17:33 08.10.2021
34 Ваксиниран1403
До коментар #17 от "Кочо":
За кое точно е прав? По-скоро всяко едно нещо казано от него се доказа във времето, че не е вярно.Коя точно страна в света си реши проблема с преболедуване и там вече няма ковид? И преди да кажете Швеция вижте нивото на ваксинираните там. Към 07.10.21 ваксинираните напълно в Швеция са 64.7%, а с поне една поставена доза за 69.4%. Явно според вашата секта България ще е първата такава страна в целия свят, но явно това за година и половина и след повече от 20 хиляди официално регистрирани жертви и поне два пъти по толкова неофициални не се случило. Вашата секта и нейния виден гуро със “сухите съчки” какво казва колко години за необходими и колко жертви са необходими? Може би 40 хиляди или 400 хиляди жертви? Ами ако и тогава го няма заветния ви бленуван колективен имунитет? Защо човечеството не е постигнало до сега колективен имунитет срещу грипа и той не е изчезнал? Кое вирусно заболяване е изчезнало самичко само чрез естествен колективен имунитет без неговото изкуствено създаване чрез масово поголовно ваксиниране? Вашата секта е опасна и призовава хората към масови самоубийства.Коментиран от #38, #52
17:34 08.10.2021
35 Hoho Boho
Информация към 00:00 часа на 8 октомври 2021 г.
85.06%
ОТ СЛУЧАИТЕ ЗА ДЕНЯ НЕ СА ВАКСИНИРАНИ
88.52%
ОТ НОВОПОСТЪПИЛИТЕ В БОЛНИЧНО ЗАВЕДЕНИЕ не са ваксинирани
89.36%
от починалите за деня не са ваксинирани
А В БЪЛГАРИЯ НЕВАКСИНИРАНИТЕ СА -->>80%
И се оказва, че почти няма разлика от това дали си ваксиниран или не.
Коментиран от #41, #42, #58
17:36 08.10.2021
36 Сатъра на Хана
17:37 08.10.2021
37 изрод от ГЕРБ
До коментар #4 от "Дон Жуан":
Какво ти разбира шамандурата от вирусология?17:38 08.10.2021
38 LOSHIA
До коментар #34 от "Ваксиниран1403":
А защо си мислиш ,че ти каквото си написал е вярно??Коментиран от #49
17:42 08.10.2021
39 Анонимен
17:42 08.10.2021
40 Абе
17:45 08.10.2021
41 Ваксиниран1403
До коментар #35 от "Hoho Boho":
А как стоят нещата по възрастови групи? Колко процента от починалите са над 60 години? Колко процента са ваксинираните над 60? Тук данните се поднасят манипулативно умишлено. Защото няма разбивка по вид поставена ваксина, по това преди колко време е извършена ваксинацията, както и по възрастта и здравословното състояние на ваксинираните. Без тези разбивки всички изводи от данните са напълно неоснователни и манипулативни. Това вече се доказа от данните в другите страни. Както винаги “кучето ” е заровено в детайлите, но те не се оповестяват за да продължава пропагандата и разделението, което е целта.17:46 08.10.2021
42 Айде, бе
До коментар #35 от "Hoho Boho":
И тоя и той се прави на луд, абе 90 процента е ефикасността на ваксината, нормално е 10 процента да нямат защита и пак е субективно, но в страните с висок процент ваксинирани и пълни стадиони не е нужно и статистика да гледате, болниците издържат, а преди без ваксината му опускаха края само след 2 мача в шампионската лига17:51 08.10.2021
43 Хехе
До коментар #27 от "ваксини летални":
Добре е че си разбрал за предишните заболявания на Джони Пенков.Трябва обаче да се чете,преди месец той влезе в болница, но не заради Ковид.17:52 08.10.2021
44 Анализатор
Този човек плещи глупости по всички медии.
Когато политиката на държавата е за тотална ваксинация, той върви срещу тази политика. Ето защо той няма място в държавна болница.
Той трябва незабавно да бъде уволнен и нека си търси работа в частна болница или да емигрира, да видим дали там някой ще го вземе. Просто трябва смелост в МЗ!
17:53 08.10.2021
45 Анализатор
До коментар #8 от "00014":
Като гледам подобно на вас мислещи хора има само в БГ.Затова сме на това дередже...
Нарочно съм написал вас с малко "В".
17:55 08.10.2021
46 Христо
17:56 08.10.2021
47 А бе
Коментиран от #70
17:58 08.10.2021
48 Tzar
18:01 08.10.2021
49 Ваксиниран1403
До коментар #38 от "LOSHIA":
Защото това което казвам е подкрепено от статистическите данни от страни от целия свят. Голите твърдения на водача на една секта нямат никаква стойност на достоверност извън съзнанието на сляпо вярващите в култа на сектата.18:01 08.10.2021
50 До Петър
До коментар #19 от "Петър":
"Май започваш да се навиваш за Амбасадор"Хахахахаха, евалата човек. Направи ми деня! :D
18:07 08.10.2021
51 ТОЯ НА ФОТОГРАФИЯТА
18:07 08.10.2021
52 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
До коментар #34 от "Ваксиниран1403":
400000/6900000 са точно 5,797%....Смяташ ли,като пишеш числа???21 505/6900000 в момента сме 0,3116%,такава е смъртноста в бг.Русия 0,1398%,ВЕликобритания 0,2082%!Тяхното здравеопазване е много по добро от нашето,а процентите не го показват !Коментиран от #67
18:11 08.10.2021
53 Бай Шили
18:11 08.10.2021
54 уважавайте
До коментар #33 от "Чукча писател":
Неграмотните ганьонци вярват на всичко, което им казват по медиите. Грамотните четат и научават истината. При 20 процента ваксинирани, при това повечето възрастни хора, не са ли много коментариите им в този сайт. При това агресивни. Уважавайте мнението на другомислещите, а то виж че след известно време се окажат прави.18:15 08.10.2021
55 зъл пес
18:17 08.10.2021
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 коко
18:18 08.10.2021
58 ваксиниран
До коментар #35 от "Hoho Boho":
За статистиката ваксиниран е този с две игли и то 14 дни след втората игла. До тогава е в графа неваксинирани.18:19 08.10.2021
59 Дечо
Малцина са лекарите, които съвестно се отнасят с пациентите.
Нивото навсякъде е паднало безобразно - разбира се за обикновения човек!
18:20 08.10.2021
60 демократ
18:20 08.10.2021
61 миризлив пръч
До коментар #14 от "Ваксиниран1403":
Добър здравен статус зависи от самите нас,ако ти ядеш и пиеш на корем,не спортуваш,а седиш и пърдиш на дивана пред тв,как аджеба очакваш добър здравен статус???Да дойда аз и да те вдигна за да отидеш да поспортуваш???Е няма как да стане.Така че виновни сте си вие.18:21 08.10.2021
62 8686
18:21 08.10.2021
63 суха съчка
До коментар #23 от "Петър":
Е не го защитавай де,суха съчка си е и точка.Я го поразгледай по-внимателно.18:23 08.10.2021
64 Отврат
18:24 08.10.2021
65 Яулево
До коментар #56 от "оня":
Абе стига сте използвали вируса за политическа пропаганда, гнасни тролове на абв и оня нещастник от възраждане, аз съм гладувал против гер п и пак съм ваксинират, чугунен мозък, и твойте идоли се ваксинираха, да те светна само!18:24 08.10.2021
66 Интензивното
Коментиран от #71, #73
18:25 08.10.2021
67 Ваксиниран1403
До коментар #52 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Не гледай статистиката от началото на епидемията до сега, защото за много от страните има два коренно различни периода преди и след масовата ваксинация. Следиш ли още смъртността във Русия и Великобритания? Трябва да обясниш май защото твърдеше, че ще бъде точно на обратно ситуациятаКоментиран от #80
18:26 08.10.2021
68 Винету
18:26 08.10.2021
69 Мангъров е човекът 💞Без страх напред
18:26 08.10.2021
70 Бай Шили
До коментар #47 от "А бе":
Те правителствата са си акционери в Файзер и Модерна. А ваксинираните ги е яд че са се ваксинирали и треперят от страх да не ги чатне тромбоза.18:30 08.10.2021
71 Бай Шили
До коментар #66 от "Интензивното":
Бойко плаща ако.18:34 08.10.2021
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Не се правете на интересни
До коментар #66 от "Интензивното":
И не пишете глупости, за да не излиза пак говорител ката на спешма помощ да се моли да се спазват мерките, че не издържат, а статистиката дали всички в интензивното или не е ясна, тя е същата като общата, но в никакъв случай не е като за грип18:40 08.10.2021
74 този който
До коментар #1 от "Чочо":
Ти не си добре...!!!18:44 08.10.2021
75 СЗОмафия
18:44 08.10.2021
76 набухвател
Коментиран от #77
18:47 08.10.2021
77 Този коментар е премахнат от модератор.
78 Интензивното
18:55 08.10.2021
79 Прав е
Коментиран от #82
18:56 08.10.2021
80 Гост
До коментар #67 от "Ваксиниран1403":
Зависи кой как брои и прави стъкмистиките! Ако не се лъжа неотдавна във Великобритания промениха критериите за отчитане на починалите с диагноза "Ковид"! По тая"логика" в неваксинирани Беларус и Афганистан има далече по-малко починали от Ковид.... Или поне така ги отчитат!Коментиран от #83
19:02 08.10.2021
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 А също
До коментар #79 от "Прав е":
подписват ли информирано съгласие и кой носи отговорност?19:09 08.10.2021
83 Ваксиниран1403
До коментар #80 от "Гост":
Не са променяли критериите в Великобритания. Затова се сравняват данните от всяка страна от преди ваксинацията спрямо тези след ваксинацията за същата страна. И получените съотношения от вълните преди и след ваксинацията вече могат да се сравняват между отделните страни, в противен случаи всичко е абсолютно недостоверно. Защото във всяка страна най-малкото нивото на тестване е много различно. Отделно от това всяка стана си има нейните особености които се отразяват много значително на развитието на епидемичните вълна в нея.19:14 08.10.2021
84 Ъхъ ъхъ
До коментар #81 от "Хаха":
като смотан тираджия дет се плаши от магистрален спин.19:15 08.10.2021
85 Геодезистът
До коментар #8 от "00014":
Ганю винаги е бил тъмен балкански субект и изчезващ вид.19:24 08.10.2021
86 Пуделистан
До коментар #1 от "Чочо":
Когато казваш истини, си неудобен!Жалко, че ни управяват партийни пудели и тамагочита!
19:24 08.10.2021
87 Геодезистът
19:24 08.10.2021
88 име
19:34 08.10.2021
89 Просветен илюминат
От доста години се коментира предварително какъв щам грип се очаква да дойде.
И никой не се замисля как аджаба някой прогнозира и на какъв принцип вижда бякъде си всичко това?
Каква е технологията за предсказания запитвате ли се?
Като толкова спорите как един не се намери да потърси от здравното министерство документ от лаборатория която е изследвала вируса и разполага с налично доказателство за него,а ако не разполага защо се разиграва целият този цирк?
Коментиран от #92
19:40 08.10.2021
90 Просветен илюминат
До коментар #14 от "Ваксиниран1403":
Ето как изглеждат коментара ти и не само твоя:Самураят и войнът излезли на площада пред всички. Войнът започнал да хвърля камъни по противника си, заплюл го в лицето, използвал груби обиди. В продължение на дълги часове той се опитвал да провокира стареца, но накрая, изтощен и унижен, се принудил да направи крачка назад.
Учениците веднага обградили самурая и го попитали: „Как можахте да търпите всичко това? Вие показахте такава страхливост…“.
Самураят със спокоен тон задал въпроса: „Ако някой ти донесе подарък и ти не го приемеш, на кого принадлежи подаръкът?“.
„На този, който го е донесъл“, отговорил един от учениците.
„Така е и със завистта, гнева и обидите. Когато не ги приемеш, те продължават да принадлежат на онзи, който ги носи в себе си!“.
Коментиран от #91
19:54 08.10.2021
91 Това сигурно
До коментар #90 от "Просветен илюминат":
го е казал Бил Гейтс.20:06 08.10.2021
92 Ваксиниран1403
До коментар #89 от "Просветен илюминат":
Напротив през 2020 всички страни имаха голямо скокобразно нарастване на общата смъртност. В някои страни като България увеличението на смъртността е 15% по-голяма спрямо средната за последните 5 години. А през 2020 в България имаше реално една значителна епидемична вълна през есента. През 2021 нарастването ще е още по-голямо, защо имаме две вълни от полета на тази година и сегашната. Колкото до грипа ами няма прогнозиране когато тук не е грипния сезон в южното полукълбо е грипния сезон и много добре се знае какво върлува там със смяната на сезоните се очаква вариантите от там да се пренесат и тук.Коментиран от #93
20:08 08.10.2021
93 Просветен илюминат
До коментар #92 от "Ваксиниран1403":
„Ако биологичен шок причинява заболяване и никой не разбира какво се случва, може ли това да е оркестрирано до такава степен, че цели маси от хора да могат да се разболеят?”Коментиран от #94
20:21 08.10.2021
94 Ваксиниран1403
До коментар #93 от "Просветен илюминат":
Теории безсмислени колкото искате, но хората си умират и това е факт, които е видим за всеки, който не се прави на щраус и не си заравя главата в пясъка и не повтаря, че всичко било измислица.Коментиран от #98
20:27 08.10.2021
95 С кеф ти
До коментар #14 от "Ваксиниран1403":
сложих 144 тия минус,къде се беше изгубил,карал си ковид пак ли,ваксиниран 1403.5238
Коментиран от #97
20:28 08.10.2021
96 потърпевш
Има ли принципна разлика сега?
20:31 08.10.2021
97 Ваксиниран1403
До коментар #95 от "С кеф ти":
Това че не споря непрекъснато с вас тук, не значи, че съм болен се пак си имам и далече по-значими неща за правене.Знам, че си мечтаете затова антиваксъри наивни, но аз съм си жив и в прекрасно здраве за ваш ужас.
Коментиран от #100
20:35 08.10.2021
98 Просветен илюминат
До коментар #94 от "Ваксиниран1403":
А преди не умираха ли?Умираха нали,а с бедността защо досега никой не се захвана да я премахне?
Има ли някаква полза от това?
Не,а да си здрав има ли също?
Ако няма болни здравната система от какво ще печели?
От мен над 25г като не я ползвам какво спечели?
Коментиран от #99
20:42 08.10.2021
99 Ваксиниран1403
До коментар #98 от "Просветен илюминат":
Разбира се,че умираха, но сега умират още повече в това е същностна. Безсмъртност никога е нямало и никога няма да има в това едва ли някои се съмнява. Не на последно място трябва да се обърне внимание на профила на преобладаващите жертви на болестта. Това са се възрасни хора със съпътстващи заболявания За управляващите това е идеално от колкото пенсионери и болни се отърват това са публични разходи които те ще си пренасочат за правилното усвояване тоест за кражба. Защо да искат да спрат епидемията?Защо да искат да има масова ваксинация?Тук всичко се прави само за да се имитират действия, колкото да не ги критикуват, че не правят нищо. А реално искат епидемията да може да засегне колкото се може повече хора и да убие много от тези които са разходи за бюджета. Ако това не форма на геноцид какво е?
21:17 08.10.2021
100 Доста се
До коментар #97 от "Ваксиниран1403":
учудвам, че хора,които се имат за интелигентни(и може би са такива) се провалят при теста с подписването на информирано съгласие.Циганите се справят далеч по-добре.
Очевидно е въпрос на инстинкт за самосъхранение.
Коментиран от #101, #102, #103, #104, #107
21:28 08.10.2021
101 Този коментар е премахнат от модератор.
102 Ваксиниран1403
До коментар #100 от "Доста се":
Затова в сега ковид отделенията е пълно с не ваксинираните дърти ман-густи защото имат инстинкт за самосъхранение сигурно.Откъде на къде твърдите подобни глупости за съгласието което се подписва при ваксинация. Това е гнусна пропаганда в която няма нищо вярно. Това много лесно може да се провери, но никои не си прави труда да провери и това се използва като “сигурно доказателство” от антиваксърите.21:38 08.10.2021
103 Явно,
До коментар #100 от "Доста се":
както Президентът, така и всички наши лидери, които се ваксинираха, са cе прoвaли при тecтa c пoдпиcвaнeтo нa инфoрмирaнo cъглacиe,далеч по-зле от цигaнитe, и нямат никакъв инcтинкт зa caмocъхрaнeниe.
Коментиран от #105, #110
21:42 08.10.2021
104 Ваксиниран1403
До коментар #100 от "Доста се":
За ваксините по желание винаги се подписваш, че си съгласен да бъдеш ваксиниран.Това е доказателството, че ти си пожелал това, а не че лекаря те е заблудил и те ваксинирал без ти да си искал това, но това не освобождава никои от никаква отговорност. Така е било и преди така е и сега така ще бъде и в бъдеще. Въпроса е принципен и няма нищо общо с конкретна ваксина. При ваксинация срещу грип срещу се разписваш.Коментиран от #106, #112
21:45 08.10.2021
105 Сигурен ли
До коментар #103 от "Явно,":
си че са се "ваксинирали" или някой ти каза?Коментиран от #108
21:48 08.10.2021
106 Вече си се
До коментар #104 от "Ваксиниран1403":
"вакснал" кофти,актът няма връщане назад и много добре го знаеш.Каквото и да разправяш фактът е факт.
21:52 08.10.2021
107 Ваксиниран1403
До коментар #100 от "Доста се":
Няма такъв факт, че производителите на ваксини не носят отговорност извън антиваксърските глави. Даже има заведени съдебни искове срещу производителите на ваксините. Дали има основания за тези искове е друга тема, но съда е за това да се произнесе. А откъде тръгна пропагандата по темата е много по-важно. Тя тръгна от тъпотията която сътвориха европейските бюрократи съгласявайки се част от договорите с производителите на ваксини да не са публични. Тези договори отдавна обаче изтекоха и там се вижда от какво е освободен производителя. Това не е от отговорност, а от съдебните разходи при завеждане на дела срещу него. Тези разходи се поемат от държавата закупила ваксините. Освен това държавата се задължава да съдейства на производителя осигурявайки всичката необходима информация за изясняването на всеки случаи, който е обект на съдебен спор.Ако някои заведе дело докаже , че е пострадал от ваксината и е получил страничен ефект който не е описан в характеристиката на ваксината ще осъди производителя и ще си получи обезщетение от него. Съдебните разноски са едно самото обезщетение е нещо съвсем друго.
Освобождаване на отговорност няма, а освобождаване от съдебни разноски, но скриването на договора доведе до пропагандата която се повтаря и до днес като сигурно доказателство от антиваксърите истерично поради липса на по-смислени аргументи.
Коментиран от #109
21:52 08.10.2021
108 Абсурд!
До коментар #105 от "Сигурен ли":
Как ше се прецакат така?!?Сигур им бият я 12 годишно уиски, я нещо по-елитарно ...
21:58 08.10.2021
109 Ясно е от
До коментар #107 от "Ваксиниран1403":
дългите обяснения,че ако нещо пострадаш ще пиеш една студена вода.Колкото и да увърташ си прецакан и мнооого добре го знаеш.
Коментиран от #113
22:18 08.10.2021
110 Да не би
До коментар #103 от "Явно,":
да си мислиш,че тези хора щом са на върха в момента са нещо стойностно,отличават се от другите с нещо?Не мисля,че са особено умни,но за сметка на това са доста алчни за власт и пари.
22:21 08.10.2021
111 Точно така
До коментар #15 от "ДС доносник":
Той д-р Мангъров управляваше до сега здравеопазването, той измисли реформата ала бритиш джендър джипи (отдавна отречена), той управлява здравната каса!!22:22 08.10.2021
112 леле
До коментар #104 от "Ваксиниран1403":
Човека ти говори за отказ на претенции към производителя, не към лекаря.22:25 08.10.2021
113 Ваксиниран1403
До коментар #109 от "Ясно е от":
Във вашите представи може да е така, но реалността е съвсем друга. Нито ще пострадам нито съм се прецакъл. Няма и да се прецакъм ,защото мисля самостоятелно, а не вярвам сляпо на всяка глупост, която се тиражира в най-достоверния клюкарник след пазара социалната мрежа22:39 08.10.2021
114 Ваксиниран1403
22:41 08.10.2021
115 Дълбоко Невиждащ
1/ Вирус няма; 2/ Дори и да има - е обикновен грип; 3/ От този грип не се умира- постоянно ни лъжат; 4/ Убиват ни лекарите, а не Ковид; 5/ ваксините не пазят, всъщност сега се умира от тях, а не от Ковид; Бг и Румъния са пример. Затворете всички Ковид отделения
23:12 08.10.2021
116 Гост
23:19 08.10.2021
117 гост
До коментар #20 от "Цървул":
С Байдън да не сте набори?21:11 09.10.2021
118 Прав
16:51 10.10.2021
119 filo
11:38 11.10.2021