„Изказаха се доста мнения, че отсечката е била опасна. В последните три години там има 10 пътни инцидента, леки, без пострадали и жертви. Не са се случвали произшествия, за да им се обърне специално внимание. Никога при специализирани срещи не се е коментирало, че този участък е опасен. Няма сигнали“, заяви пред bTV главният експерт Росен Рапчев от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" за местопроизшествието, където катастрофира автобус и загинаха 45 македонски туристи.
На въпрос дали пътя има Акт 16, Рапчев отговори, че това не е в неговата компетенция и отговора трябва да даде АПИ, но доколкото знае, по информация на Пътната агенция, тази отсечка няма Акт 16 за магистрала и затова се води скоростен път.
От Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" вече са започнали работа по огледа на пътя, който тече паралелно със следствието. Досега такива специфични огледи на място не са правени.
Рапчев отказа да коментира, че „дефицити“ на участъка, преди да е завършила проверката, но се съгласи, че по снимки от мястото може да се видят такива – маркировката на е отговаря на стандарта, същото се отнася и за светлоотразителността на „котешките очи“ на мантинелите.
Това обаче не е проблем само в този участък, но и на цялата пътна мрежа, каза Рпчев, според когото тези дефицити не отменят „задължението на шофьора да се съобразява с пътната обстановка“ и да се движи със съобразена скорост.
„Такава отбивка не е правилна, но защо го е направил проектантът, не мога да кажа. Предстои да бъде направен преглед на документацията и тогава ще се разбере“, каза експертът.
Не трябва пътят да бъде мръсен и по него да има инертни материали, но в закона не е отбелязано колко често трябва да се мие едно такова трасе, отбеляза Рапчев.
За всички тези проблеми трябва да се пита „стопанинът на пътя“ – АПИ, заяви експертът от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата".
Дали има проблем с организацията на пътя, предстои да се изясни след проверката.
Рапчев отбеляза, че по европейски регламент следващата година трябва да се направи оценка на цялата пътна мрежа и сега е моментът всички експерти да се обединят, за да отстранят всички подобни проблеми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 И години
Коментиран от #11, #34
10:03 24.11.2021
2 Няма и да има
Коментиран от #22
10:06 24.11.2021
3 Бацо
Коментиран от #10
10:07 24.11.2021
4 Миризлив пор
Коментиран от #13
10:08 24.11.2021
5 случаен
10:09 24.11.2021
6 Мислете малко
Коментиран от #16, #24, #33
10:09 24.11.2021
7 Помнете ми думата
Коментиран от #28
10:10 24.11.2021
8 Перо
Коментиран от #14
10:11 24.11.2021
9 Перо
10:13 24.11.2021
10 Емил
До коментар #3 от "Бацо":
Какъв Бойко пак дъвчите!? Участъкът е 2002 г. ТРОЙНАТА ЛАМЯ! А този велик експерт за какъв акт 16 приказва!? Такова понятие няма вече 20 години!Коментиран от #20, #21
10:15 24.11.2021
11 меркантилност
До коментар #1 от "И години":
някой виждал ли е цялостното състояние на пътната обстановка в страната или само завоя е виновен - дупка до дупка ония се обвиняват взаимно10:16 24.11.2021
12 Лъжливия Бабикян
10:17 24.11.2021
13 сектант
До коментар #4 от "Миризлив пор":
глупости, всичко по проект до момента още се строи10:17 24.11.2021
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Българка
10:21 24.11.2021
16 гост
До коментар #6 от "Мислете малко":
Е как да мислят ,то за да мислиш си трябва и акъл.От вчера мисирщайн въртят,сучат по сутрешните блокове като първия им въпрос към всеки от гостите им ,е за пътя.Сто пъти им казаха че тежки инциденти там не са се случвали,с изключения на няколко леки катастрофи.Да,изведнъж след завоя виждаш разделителната мантинела отдясно,но ако караш нормално не следва да сбъркаш.Има и указателен знак преди завоя.10:23 24.11.2021
17 питам
10:24 24.11.2021
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Сус
10:25 24.11.2021
20 Бацо
До коментар #10 от "Емил":
Ама 2002 бех пак аз бре секретарката в мвр. Тройната ламя доди 2005 га станах кмет10:27 24.11.2021
21 mi6osp
До коментар #10 от "Емил":
За теб може да няма акт 16, но за магистралите има. Без него пътят не е магистрала.10:28 24.11.2021
22 Edin
До коментар #2 от "Няма и да има":
Я си спомни ВЕЛИКИЯ СТРОИТЕЛ НА МАГИСТРАЛИТЕ , ДА СЕ СВЕТИ ... ИМЕТО МУ! И пак ми припявай за БКП и ДС!10:45 24.11.2021
23 Б.Б. от Банкя
10:46 24.11.2021
24 МИСЛИЩИЯ РОДЕН ОТ РУДОЗЕМ🤔
До коментар #6 от "Мислете малко":
ДА МИСЛЯТ..ХЪ ХИ 😂ТО СЕ ВИДЯ НА 21.11.11:01 24.11.2021
25 Айртон Сена
11:16 24.11.2021
26 БСП на Бунището
11:21 24.11.2021
27 Zoom mk
Ако е така и акт 17 нема да помогне !
11:35 24.11.2021
28 Иван
До коментар #7 от "Помнете ми думата":
Да не забравяме Костов,Паси,Кунева...Царя и мн.др.11:44 24.11.2021
29 оня с коня
11:50 24.11.2021
30 безхаберие
12:35 24.11.2021
31 ПЕНКО
16:38 24.11.2021
32 вгв
19:07 24.11.2021
33 Toni
До коментар #6 от "Мислете малко":
да бъде да20:12 24.11.2021
34 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #1 от "И години":
Липcaтa нa aкт 16 c НИЩO НE ПРEЧИ ЗA EКCПЛOAТAЦИЯ НA МAГИCТРAЛAТA...Вcъщнocт, Aкт 16 cлужи caмo зa включвaнeтo нa учacтък oт мaгиcтрaлaтa в държaвнитe рeгиcтри...Акт 16 е "констативен акт", той няма друга функция...
...Отбивката за каменната бяла чешма е перфектна...Мантинелата за нея е поставена под ъгъл навън спрямо магистралата...Няма как да се "наденеш" ако караш нормално...
19:34 25.11.2021
35 Рабчев и ти си пенсиониран Катаджия??
15:16 30.11.2021