Тежката катастрофа на АМ “Струма” за пореден път ни показва, че в България сме много добри в управлението на кризата, но е налице пълен отказ от управлението на риска. За последните 3 години в района на инцидента са станали 10 леки пътнотранспортни произшествия. Това казват в свое становище, изпратено до медиите, от Института за пътна безопасност.
Експертите са категорични, че ако имаше кой да управлява риска, щеше да бъде изследвано мястото и констатирано, че мястото, на което е направена отбивката за почивка и начинът по който е проектирано, е с висок риск от настъпване на тежко ПТП и щяха да бъдат предприети действия за отстраняване на дефицитите. Сега след тежката катастрофа, мястото за почивка ще бъде обезопасено, но жертвите са факт. Ето и още от позицията им:
"През месец февруари 2021 г. Институтът за пътна безопасност изготви оценка на риска на цялата ни транспортна система. Изготвихме и карта с най-опасните пътища на България, предложихме нов модел за управление на риска от пътнотранспортни произшествия, цялостна концепция с визия за развитието на пътната безопасност в България, но отговорните институции до този момент отказват да водим експертен разговор за управлението на риска. От началото на месец май констатирахме лавинообразно увеличаване на жертвите от ПТП, многократно предупреждавахме, че предстои второ Своге, задавахме въпроси, отговори не получихме.
Няколко дни след тежката катастрофа всички усилия са впрегнати да ни покажат колко са опасни маркировка, знаци и еластични огради, но това го знаехме и отпреди катастрофата. Също така на всички е ясно, че цялата ни транспортна система е компрометирана и че ние нямаме ресурси да я оправим сега и веднага.
Единственото разумно решение, което Института за пътна безопасност предлага след катастрофата край гр. Своге от 2018 г., е в извършване на оценка на риска от ПТП въз основа на която да приоритизираме местата с най-голяма вероятност от настъпване на ПТП и да предприемем действия за отстраняването им.
Това е процес, който се нуждае не от телевизионни експерти, а от доказани експерти по управление на риска. Експерти, които не биха позволили политиците да им казват какво да правят, а обратното- експерти, които ще казват на политиците какво да правят.
Сега ще се активизират всички институции да извършват проверки, а ние се нуждаем от екшън план за действие. В противен случай ни предстои следващият тежък инцидент".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Всички
10:32 26.11.2021
2 политнекоректен
Коментиран от #21
10:33 26.11.2021
3 Мунчо юмручето
Коментиран от #10
10:34 26.11.2021
4 Санчо Панса
10:35 26.11.2021
5 казана в ада
10:35 26.11.2021
6 Чудя се
10:36 26.11.2021
7 Последния
10:40 26.11.2021
8 Перо
Коментиран от #11
10:43 26.11.2021
9 Мим
10:45 26.11.2021
10 режисьор
До коментар #3 от "Мунчо юмручето":
Прав си! То и при Своге беше същото. Десетки хиляди са минали същият ден, по същият път и под същият дъжд, и леки коли, и автобуси, и камиони, но е паднал само онзи автобус с жените, при това без никакъв спирачен път.10:46 26.11.2021
11 режисьор
До коментар #8 от "Перо":
Същите НПО-та бяха на пътя до Своге и предишният път. И тогава гледаха знаците търкаха асфалта, мереха счупените от автобуса мантинели и обясняваха каква огромна вина има държавата!10:48 26.11.2021
12 Перо
Коментиран от #14
10:50 26.11.2021
13 АААААААааааа
10:56 26.11.2021
14 АААААААааааа
До коментар #12 от "Перо":
А Вие господине ще плащате кривнината, а не чиновника?????10:58 26.11.2021
15 Шиши
11:07 26.11.2021
16 пешо
Коментиран от #20, #25
11:11 26.11.2021
17 Разбирач
11:54 26.11.2021
18 Станишевич
12:05 26.11.2021
19 Институт за Пътна Безопасност?? Щое то??
12:14 26.11.2021
20 стоян
До коментар #16 от "пешо":
До 16 ком -другарю -е как е направено -ако си караш по пътя няма никакво препядствие -къде видя сложна маркировка поне десет пъти го показаха този участък с 5 градусов лек завой12:27 26.11.2021
21 днес
До коментар #2 от "политнекоректен":
Този път функционира от 15 години, всеки ден минават стотици автобуси и камиони, само за македонския шофьор ли се оказа безкрайно лоша отбивката???? Ако не е взривен - автобусът е претърпял катастрофа поради грешка на шофьора. Че пътят не е най-добър е ясно, но затова си има ограничение на скоростта. Ако пътят е виновен - то не трябва нито една кола или камион да минат от там без да се обърнат или запалят. Айде малко по-трезво!13:24 26.11.2021
22 Ами
19:51 26.11.2021
23 Ама
19:59 26.11.2021
24 092786
20:00 26.11.2021
25 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #16 от "пешо":
...Oтбивкaтa зa кaмeннaтa бялa чeшмa e пeрфeктнa...Мaнтинeлaтa зa нeя e пocтaвeнa пoд ъгъл нaвън cпрямo мaгиcтрaлaтa...Нямa кaк дa ce "нaдeнeш" aкo кaрaш нoрмaлнo...21:04 26.11.2021
26 дядо ти
21:04 26.11.2021