ФАКТИ.БГ
  • експерти-
  • катастрофа-
  • струма-
  • място-
  • почивка-
  • висок риск

Експерти след ужаса на "Струма": Отбивката за почивка е с висок риск за тежко ПТП

В България сме много добри в управлението на кризата, но е налице пълен отказ от управлението на риска, смятат от Института за пътна безопасност 

Публикувана: 26 Ноември, 2021 10:29
26 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 1121
Експерти след ужаса на "Струма": Отбивката за почивка  е с висок риск за тежко ПТП  - 1
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1.8 от 10 гласа.

Тежката катастрофа на АМ “Струма” за пореден път ни показва, че в България сме много добри в управлението на кризата, но е налице пълен отказ от управлението на риска. За последните 3 години в района на инцидента са станали 10 леки пътнотранспортни произшествия. Това казват в свое становище, изпратено до медиите, от Института за пътна безопасност.

Експертите са категорични, че ако имаше кой да управлява риска, щеше да бъде изследвано мястото и констатирано, че мястото, на което е направена отбивката за почивка и начинът по който е проектирано, е с висок риск от настъпване на тежко ПТП и щяха да бъдат предприети действия за отстраняване на дефицитите. Сега след тежката катастрофа, мястото за почивка ще бъде обезопасено, но жертвите са факт. Ето и още от позицията им:

"През месец февруари 2021 г. Институтът за пътна безопасност изготви оценка на риска на цялата ни транспортна система. Изготвихме и карта с най-опасните пътища на България, предложихме нов модел за управление на риска от пътнотранспортни произшествия, цялостна концепция с визия за развитието на пътната безопасност в България, но отговорните институции до този момент отказват да водим експертен разговор за управлението на риска. От началото на месец май констатирахме лавинообразно увеличаване на жертвите от ПТП, многократно предупреждавахме, че предстои второ Своге, задавахме въпроси, отговори не получихме.

Няколко дни след тежката катастрофа всички усилия са впрегнати да ни покажат колко са опасни маркировка, знаци и еластични огради, но това го знаехме и отпреди катастрофата. Също така на всички е ясно, че цялата ни транспортна система е компрометирана и че ние нямаме ресурси да я оправим сега и веднага.

Единственото разумно решение, което Института за пътна безопасност предлага след катастрофата край гр. Своге от 2018 г., е в извършване на оценка на риска от ПТП въз основа на която да приоритизираме местата с най-голяма вероятност от настъпване на ПТП и да предприемем действия за отстраняването им.

Това е процес, който се нуждае не от телевизионни експерти, а от доказани експерти по управление на риска. Експерти, които не биха позволили политиците да им казват какво да правят, а обратното- експерти, които ще казват на политиците какво да правят.

Сега ще се активизират всички институции да извършват проверки, а ние се нуждаем от екшън план за действие. В противен случай ни предстои следващият тежък инцидент".

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 1.8 от 10 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Всички
1 Отговор
потенциални убийци по веригата , станаха реални ! Мир и покой на душите на жертвите !

Оценка:
-0 +4

политнекоректен
2 Отговор
Тия кресливи и изоглавени протестъри само ще докарат нещата до там че Северна Македония да ни осъди за този инцидент и да плащаме ние всички българи стотици милиони обезщетение за 44 човека за това че шофьорът, който е карал стар нелицензиран автобус обявен за нов, пълен с неясно каква лесно запалима стока не си е гледал пътя!

Коментиран от #21


Оценка:
-1 +17

Мунчо юмручето
3 Отговор
И до сега тая отбивка за колко катастрофи е причината на другите автобуси не пречи само на тоя заспалия пречи ние сме наи тъпата нация в света маи

Коментиран от #10


Оценка:
-1 +19

Санчо Панса
4 Отговор
Факторът "магистрала", макар и да го има, се преекспонира по политически причини, а и да се отклонява вниманието от автобусите: колко често са пътували, защо не са регистрирани на македонската митница...явно става вьпрос за сериозен шитпърски контрабанден канал! Още повече, че дойде прокурорката на СРМакедония за борба с огр.престъпност...току-така ли дойде???

Оценка:
-0 +9

казана в ада
5 Отговор
За това до българския казан в Ада няма дяволи пазачи, ние сами ще се затрием! Ей ги кандидати колкото искаш!

Оценка:
-1 +5

Чудя се
6 Отговор
Къде бяха тези експерти преди катастрофата? Сега е лесно. Всички обясняват какво е трябвало да се направи.

Оценка:
-1 +8

Последния
7 Отговор
Софиянец: А бе защо няма оставки? Къде спят управляващите, къде спи Янев, къде спи Радев? Когато стана инцидента в Своге, макар че виновен беше шофьора, който е блял баирите и е карал с превишена скорост в дъжда, Мутрата Борисов уволни 3-ма свои министри! Защо достойният наш Президент Румен Радев не е уволнил дори някой дребен чиновник? Няма никой виновен ли? Моля ви се! Стига лъжи!

Оценка:
-5 +5

Перо
8 Отговор
Мутренския институт за безопасност на движението и “европейското” /НПО/ копие,знае ли колко МПС-та са минали през това място за 15 г. и колко ПТП са станали там? Този вреден институт дублира дейността на други ведомства и не върши никаква полезна работа. От както съществува,броя на ПТП и жертвите на пътя се увеличиха значително! Сега вредителската им дейност е насочена срещу БГ,мъчейки се да докажат,че вината е в инфраструктурата, маркировката, обозначението със знаци и т.н. Т.е. всичко нужно за осъдителна присъда,независимо,че е доказана вина на водача!

Коментиран от #11


Оценка:
-0 +14

Мим
9 Отговор
Както винаги ще стане или всяко чудо за три дни и ще се забрави,ще се случи нещо друго и преса ,телевизии ще започнат за него да разтягат локуми...

Оценка:
-0 +3

режисьор
10 Отговор

До коментар #3 от "Мунчо юмручето":


Прав си! То и при Своге беше същото. Десетки хиляди са минали същият ден, по същият път и под същият дъжд, и леки коли, и автобуси, и камиони, но е паднал само онзи автобус с жените, при това без никакъв спирачен път.

Оценка:
-2 +10

режисьор
11 Отговор

До коментар #8 от "Перо":


Същите НПО-та бяха на пътя до Своге и предишният път. И тогава гледаха знаците търкаха асфалта, мереха счупените от автобуса мантинели и обясняваха каква огромна вина има държавата!

Оценка:
-0 +10

Перо
12 Отговор
Изпълнителната власт е отговорна за управление на риска, са добре платените държавни чиновници от измисления мутренски институт отговарят само за управление на локумите и търесене на кусури,при дублиране на функциите на други ведомства. На един работник се падат по 6 паразити на обществото локумджии!

Коментиран от #14


Оценка:
-1 +8

АААААААааааа
13 Отговор
БЪЛГАРИНОоооооооооооооооооооооо РАЗБЕРИ и млъкни ЩЕ ПЛАЩАШ милиони кръвнина, но какво да кажа прост народ слаба държава, а експерти бол.

Оценка:
-0 +10

АААААААааааа
14 Отговор

До коментар #12 от "Перо":


А Вие господине ще плащате кривнината, а не чиновника?????

Оценка:
-0 +2

Шиши
15 Отговор
Къде бяхте досега бре търтеи?

Оценка:
-0 +3

пешо
16 Отговор
потвърждавам - направено и маркирано е по такъв начин, че в един момент си объркан накъде да поемеш, дори през деня. поне в случаите, когато този участък от пътя не ти е познат.

Коментиран от #20, #25


Оценка:
-6 +2

Разбирач
17 Отговор
Толупее,тия жертви ще ти лежат на съвестта.

Оценка:
-1 +2

Станишевич
18 Отговор
Строена по времето на БСП от същия който построи участъка Чирпан - Стара Загора, а именно г-н Божков. Ама никой не го казва по медиите.

Оценка:
-5 +4

Институт за Пътна Безопасност?? Щое то??
19 Отговор
Калинки и Търтей, Лапачи, събрани на едно място!! Консултанти, Експерти, Само провъзгласи ли се!! Десетки нищо правещи, бес полезни, 10кратно дублиращите!! Всичко на Хранилка! Всичко пенсионери от КАТ и АПИ на Дживотна Хранилка!! Парите отиват за заплати на тея Калинки и Търтей!!!

Оценка:
-1 +3

стоян
20 Отговор

До коментар #16 от "пешо":


До 16 ком -другарю -е как е направено -ако си караш по пътя няма никакво препядствие -къде видя сложна маркировка поне десет пъти го показаха този участък с 5 градусов лек завой

Оценка:
-0 +6

днес
21 Отговор

До коментар #2 от "политнекоректен":


Този път функционира от 15 години, всеки ден минават стотици автобуси и камиони, само за македонския шофьор ли се оказа безкрайно лоша отбивката???? Ако не е взривен - автобусът е претърпял катастрофа поради грешка на шофьора. Че пътят не е най-добър е ясно, но затова си има ограничение на скоростта. Ако пътят е виновен - то не трябва нито една кола или камион да минат от там без да се обърнат или запалят. Айде малко по-трезво!

Оценка:
-0 +9

Ами
22 Отговор
Като сте направили през февруари карта с най-опасните пътища, тая отсечка включихте ли я ?! И защо така от месец май насам има "лавинообразно увеличаване на жертвите от ПТП", нали уж Промяната щеше да е за по-добро !!!

Оценка:
-0 +1

Ама
23 Отговор
Защо слагате минуси на Станишевич бе червенорадевичевчета, човекът просто е казал истината ! Нали уж и вие за това се борите ..??! ..Аааа,..разбрах - вие се борите да се казва само "вашата" истина !

Оценка:
-0 +2

092786
24 Отговор
Пътят не е.проблемът,другите автобусш са сш минали ок

Оценка:
-0 +2

ИМПЕРИАЛИСТ
25 Отговор

До коментар #16 от "пешо":


...Oтбивкaтa зa кaмeннaтa бялa чeшмa e пeрфeктнa...Мaнтинeлaтa зa нeя e пocтaвeнa пoд ъгъл нaвън cпрямo мaгиcтрaлaтa...Нямa кaк дa ce "нaдeнeш" aкo кaрaш нoрмaлнo...

Оценка:
-0 +1

дядо ти
26 Отговор
Кой е добър шофьор, гледа осовата линия с едно око и няма проблем. А строителя на пътя е Македонска фирма.

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Мартин Димитров
Председателят на СДС Мартин Димитров обяснява защо е за запазване на Синята коалиция.
Ако не бъдем заедно с ДСБ, ще накараме избирателите си да се чувстват като деца на разведени родители."

Още бисери
ТОП 5