ФАКТИ.БГ
  • вас-
  • решение-
  • съд-
  • магистрали

Съдът с важна новина за ограничението от 120 км/ч по магистралите

Правилникът е приет през 1996 г.

Публикувана: 26 Ноември, 2021 14:06
113 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 53622
Съдът с важна новина за ограничението от 120 км/ч по магистралите - 1
Снимка: БГНЕС
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.5 от 55 гласа.

Ограничението за скоростта на магистрала от 120 км/ч, въведено в Правилника за прилагане на Закона за движение по пътищата (ППЗДвП), макар и изрично да не е отменено, е изгубило сила и не действа. Това постанови Върховният административен съд (ВАС).

Той беше сезиран с искане да отмени чл. 73, ал. 1 от правилника в частта, в която се забранява на шофьорите на леки коли да превишават 120 км/ч, когато се движат по магистрала, припомня lex.bg.

Както е известно, Законът за движение по пътищата (ЗДвП) определя максимално допустима скорост от 140 км/ч. Разминаването между него и правилника е факт от 2002 г. Тогава в закона максималната скорост за движение по магистрала беше завишена от 120 км/ч на 130 км/ч, а през 2012 г. се вдигна на 140 км/ч.

Така вече 19 години в правилника пише едно, а в закона друго. До тази година обаче никой не беше сезирал Върховния административен съд за проблема. Както „Лекс“ писа, 56-годишен мъж от Димитровград се обърна към съда с искане разпоредбата от правилника да бъде отменена.

В определение върховните съдии Тодор Тодоров (председател на състава), Росен Василев и Юлия Тодорова (докладчик) обаче обявиха жалбата му за недопустима. Причината – целеният от мъжа резултат – за отмяна на чл. 73, ал. 1 от правилника, на практика е постигнат и той няма правен интерес да води дело.

Правилникът е приет през 1996 г. за прилагането не на действащия, а на отменения вече Закон за движение по пътищата от 1973 г. Действащият ЗДвП обаче има специална разпоредба (§10), която предвижда, че „подзаконовите актове по прилагането на отменения Закон за движението по пътищата запазват действието си, доколкото не противоречат на този закон“.

„Видно е от данните по делото, че оспорената разпоредба от Правилника не е изрично отменена след отмяната на ЗДвП от 1973 г. …Независимо че и понастоящем съществува като позитивно право, чл. 73, ал. 1 ППЗДвП, ред. ДВ, бр. 25/1996 г. не е запазил действието си, който извод следва от съдържанието на § 10 от ПЗР на ЗДвП, ред. ДВ, бр. 20 от 5 март 1999 година“, заявява ВАС.

И обяснява, че чл. 73, ал. 1 ППЗДвП противоречи на чл. 21, ал. 1 от ЗДвП. „Съгласно последно цитираната разпоредба на закона при избиране скоростта на движение на водача на пътно превозно средство е забранено да превишава следните стойности на скоростта в km/h: категория В – 140 km/h по автомагистрала, т. е. максимално разрешената скорост е 140 km/h, а не 120 km/h, както е предвидено в чл. 73, ал. 1 ППЗДвП“, пишат върховните съдии.

Освен това те изрично обясняват, че чл. 73 от правилника е загубил действието си още с влизането в сила на новия ЗДвП през 1999 г. Както е известно, в отменения ЗДвП нямаше уредба за максимално допустимата скорост, а тя беше само на ниво правилник. През 1999 г. обаче парламентът реши тези правила да влязат в закона.

„Изгубилият сила подзаконов нормативен акт поради отмяната на нормите (включително и мълчалива отмяна), съставляващи правно основание за издаването му, е равнозначен на отменен акт, независимо от спецификата на последвалата законодателна промяна, която регламентира по-висока максимална скорост за водачите, които управляват пътно превозно средство от категория В на автомагистрала“, пишат тримата върховни съдии.

Те напомнят, че след като обжалваният текст от правилника вече не е част от приложимото право, жалбата срещу него трябва да бъде оставена без разглеждане. „В случая сезираният съд не би могъл да постанови диспозитив за отмяна на отменени и недействащи нормативни текстове“, констатира ВАС.

България

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.5 от 55 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
1
Този коментар е премахнат от модератор.
Нафто
2 Отговор
Когато беше 120/км.в час,много рядко ставаше ПТП на магистрала.Когато Божеството от Банкя увеличи скоростта на 140/км в час, не минава ден без ПТП.

Коментиран от #96, #100


Оценка:
-245 +122

Шофьора!
3 Отговор
А бе с140 километра на път за морето е по - добре от 120 килиметра - бавничко е

Коментиран от #7, #8, #32, #70, #90, #91


Оценка:
-92 +174

Човек
4 Отговор
Нямаме пътища за 140км/ч...разберете го! Погледнете как е в Европа...Франция, Швейцария, където имат такива! А за безконтролните нарушения на правилата да не говорим...

Коментиран от #11


Оценка:
-81 +219

Петър
5 Отговор
120 км.ч. са съвсем достатъчни,за 20 км.ч. не е нужно да се прави проблем,важното е да стигнеш читав за там където си тръгнал.

Оценка:
-62 +247

Шофьора!
6 Отговор
Катастрофите на магистралата ги правят Тировете , Камионите и Автобусите!! Не е виновна скороста 140 километра

Коментиран от #9, #38, #58, #73


Оценка:
-106 +190

Петър
7 Отговор

До коментар #3 от "Шофьора!":


Стига с това море!!!

Оценка:
-52 +73

на три мастики
8 Отговор

До коментар #3 от "Шофьора!":


то с 300 до морето е още по добре, с телепортация най хубаво, ама има физика и реалности

Оценка:
-29 +151

Петър
9 Отговор

До коментар #6 от "Шофьора!":


Ти карал ли си автобус или голям камион?

Коментиран от #10, #13, #81


Оценка:
-38 +45

10
Този коментар е премахнат от модератор.
12345
11 Отговор

До коментар #4 от "Човек":


Ограничението на скоростта във Франция е 130 км/ч, а в швейцария - 120 км$час при това при какви пътища!!!!

Коментиран от #15


Оценка:
-41 +135

карал е
12 Отговор
симулатор на камиони за android

Оценка:
-12 +54

Шофьора!
13 Отговор

До коментар #9 от "Петър":


Не съм карал, но гледам всеки ден в новините катастрофите с турските и други Тирове! Хилада процента съм сигурен, че Тировете причинават най много смърт на магистралата!

Коментиран от #18, #57, #60, #93


Оценка:
-32 +124

държавност
14 Отговор
Цялата ни държава е такава - в един закон се иска едно, в друг - обратното. А тълкуванията от съда пък - трето....

Оценка:
-9 +116

BOBO
15 Отговор

До коментар #11 от "12345":


АМИ ХОДИ В ФРАНЦИЯ И ШВЕИЦАРИЯ ДА СИ КАРАШ КОЛАТА

Коментиран от #23


Оценка:
-61 +70

Софиянец
16 Отговор
Скоростта от 140км/ч е изгодна само на Лукойл. Сметнете повишения разход на гориво за 9 години на ново държава и ще Ви стане ясно колко печалба отгоре е направил Лукойл.

Коментиран от #29


Оценка:
-54 +94

Шофьора!
17 Отговор
120 километра е малка скорост и никой няма да я спазва, както беше и преди! Те не спазват 140 камо ли 120 км. И аз няма да я спазвам

Оценка:
-104 +101

Петър
18 Отговор

До коментар #13 от "Шофьора!":


Причиняват защото нямаш представа това МПС как се движи и какви са му параметрите, но това не ти пречи да му светкаш с фаровете защото според теб се движи бавно.

Коментиран от #43, #80, #82


Оценка:
-18 +90

нещо невероятно
19 Отговор
Ами не може магистрала да е същото като скоростен път, където в цяла Европа скоростта е ограничена на 120 км. Иначе се обезсмислят двете различни наименования. Съвсем друг е въпроса нашите пътища доколко отговарят на условията да бъдат наречени магистрали, а на всичко отгоре искат да ги правят и платени.

Коментиран от #88


Оценка:
-14 +63

ДОН
20 Отговор
140КМ/час са си напълно нормални ПТП-та стават заради тирове и автобуси заради неправилното им изпреварване постоянно. Другите причинители на ПТП изобщо не карат с 140км/час :). Постоянно виждам как на дъжд карат с 180-200 и след няколко километра по таван

Коментиран от #21, #62


Оценка:
-20 +108

Петър
21 Отговор

До коментар #20 от "ДОН":


140 км.ч. в България не са нормална скорост. Стана ми интересно,как е правилното изпреварване на камионите и автобусите?

Коментиран от #42


Оценка:
-33 +56

Смех
22 Отговор
И така и не разбрах какво точно се случва....
Като пишете статии айде да не е copy-paste ами вземете смелете това дето сте го праснали тук не ме интересуват алинеи и кой къде какво от коя година.. КАзвате толова е ограничението толкова не е и край...

Оценка:
-4 +55

неграмотник
23 Отговор

До коментар #15 от "BOBO":


Ама да кара едновременно ли В(ъв) Франция и Швейцария?

Коментиран от #49


Оценка:
-3 +22

24
Този коментар е премахнат от модератор.
Тиквето 🎃
25 Отговор
Я си джиткам с 200 ! Е.ал съм ви !

Оценка:
-47 +42

С 200
26 Отговор
Те в града карат с толкова.

Оценка:
-2 +49

кочо
27 Отговор
основен закон за ШОФЬОРА.тръгваш от т.А ДО Т.Б И СЕ ВРЪЩАШ ОБРАТНО ЖИВ И ЗДРАВ.САМ СИ РЕШАВАШ КАК ДА КАРАШ.АКО НЕ МОЖЕШ --НАЕМИ СИ ШОФЬОР.

Оценка:
-6 +61

Язе смятам.............
28 Отговор
На магистрала повече от 80 км/ ч да не се разрешава , извън градско 50 , а в града 10 км/ ч ама да важи и за депутатските коли

Оценка:
-39 +59

Мексо
29 Отговор

До коментар #16 от "Софиянец":


На Лукойл печалбата излиза от неплащане на данък печалба и други такси в България. Но нали са ни "братя" и така са решили. 120км.ч. е скорост за автомобили от миналия век. На които 140км.ч.по магистралата му е бързо да хваща Подбалканския и другите алтернативни пътища.

Коментиран от #31, #63, #106


Оценка:
-40 +60

Бахари Захаров
30 Отговор
И 120км и 140км да е, като няма кой да следи редовно и да налага санкции е все едно.

Оценка:
-7 +60

въх
31 Отговор

До коментар #29 от "Мексо":


тъпак, ти нали виждаш какви таратайки се движат към морето. новите коли нямат и 20 %. такъв е автопарка в Бг, кво ми говориш за над 140.

Коментиран от #34


Оценка:
-30 +47

Ивайло
32 Отговор

До коментар #3 от "Шофьора!":


По нашите магистрали на места даже с 90 е бързо, заради качеството на пътя, ти пък със 120 бавничко ти било!!! Да направят аутобани като в Германия и тогава да вдигат максималната скорост, за да е безопасно!!! Пътища нямаме, ама пък максималната скорост по нашите магистрали е най-висока в целия ЕС (изключая Германия, разбира се)!!! Отделно за родния манталитет и за купените книжки не искам да говоря!!! Докато е така у нас, ще важи поговорката - който много бърза, после бавно го носят!!!

Коментиран от #64


Оценка:
-16 +69

Гост
33 Отговор
Магистрала 120 км/час!

Скоростен път 100 км/час!

Оценка:
-34 +42

Мексо
34 Отговор

До коментар #31 от "въх":


Като начало не обаждай. Ако и ти си с таратайка карай си в дясно между бусовете. Никъде не съм писал за над 140км.ч. ясно се вижда ти какъв си след като не можеш да четеш. Най големите мелета стават когато някой се влачи по магистрала с 90км.ч. Ако се качиш в нормален автомобил ясно ще го схванеш.

Коментиран от #35


Оценка:
-30 +47

някой
35 Отговор

До коментар #34 от "Мексо":


Човека където ти говори за лукойл е прав , икономичните режими и на новите автомобили са около 110 - 120 при 140 харчиш едни две кила отгоре .. ако можеш смятай за 10 години колко пари са това отгоре ..По другата тема, нито пътища имаме нито автопарк за 140 ....хората на запад имат и пътища и автомобили но са преценили 120 и толкоз , обаче ганьо е умен и е супер сигурен шофьор и за него и 140 е малко ... за това се заваряваме ежедневно по разкошните ни пътища с прекрасните ни автомобили ...

Коментиран от #37, #102


Оценка:
-24 +56

Петър
36 Отговор
Ти трябва да се съобразяваш със всички,включително и с този който се движи с 90 км.ч. и ти доставя гориво за автомобила който е смисълът на живот ти.

Оценка:
-9 +41

Петър
37 Отговор

До коментар #35 от "някой":


Няма да те разбере. Ти имаш ли представа колко му е яка колата и какви системи за безопастност има?

Коментиран от #39


Оценка:
-9 +24

38
Този коментар е премахнат от модератор.
някой
39 Отговор

До коментар #37 от "Петър":


Друго много характерно за този лирически герой е че, той не може да излезе от собствената си глава за да обхване цялостната картина , друго характерно е че , той знае по принцип всичко и не чува нищо , съответно не е мръднал от както е навършил 16...

Оценка:
-4 +25

Шаран БГ
40 Отговор
120 км/ч е достатъчно висока скорост. За три секунди се изминават 100 метра / 33.33 м/сек/ В цяла Европа по аутобаните се кара с максимална скорост от 120 км/ ч ,без някакви толеранси от 10% каквито са приети у нас.. Има на някой отсечки, за кратко през летните месеци,разрешени малко по-високи скорости. Но хората имат аутобани !!
Ние свясна автомагистрала нямаме /постоянно някъде някакви ремонти сне правят/, но както е нормално , бати Бойко се "изхвърли " и ...140 км/ч - с толеранса 154 км/ !?.
Правилникът казва категорично, кое МПС може да се качи и да се движи по аутобан. И никой няма даже право да роптае. На някой"бързаци" 90 км/ч им се вижда бавна скорост. И за това ли по първокласните републикански пътища всички фучат със 100 и по-вече км/ч.
Така е в "блатото" България . Защо същите български юнаци в Западна Европа спазват стриктно скоростта за движоение. Знаят, че има и ИМА контрол, и няма " чичов" и " лелин", и няма 50 евро за почерпка. Че те хората в Сърбия са много по-дисциплинирани, отколкото у нашенско .........

Коментиран от #56, #83


Оценка:
-25 +61

Dedal
41 Отговор
Какви 120-140 трябва на нашите магистрали да е 50. Вчера на магистралата на такава дупка се натресох, че чак излезе буксата на едната дюза

Коментиран от #44, #103


Оценка:
-18 +33

Ами като
42 Отговор

До коментар #21 от "Петър":


си караш колата с ограничението или дори с 120 и един тир започне да изпреварва друг и се продължава дори до 1 минута смяятай каква предпоставка е това за верижна катастрофа дори,да не говорим,че при един такъв камион изникнал пред теб набиваш кучки колкото можеш и ако не ти да се фраснеш в него,то някой отзад със заспали рефлекси и дори с по-ниска скорост може да ти го нататрузи в багажника.Явно малко караш по магистрали за да ги виждаш тези неща. Друготто е това,че на магистрали стават най-рядко катастрофи,повечето са на междуградски и междуселски пътища,и в доста от случаите са виновни,алкохол или наркотици или и двете в комбинация,та и с 20 да сложите да се кара пак ще има катастрофи.

Коментиран от #52, #94


Оценка:
-7 +34

Петре
43 Отговор

До коментар #18 от "Петър":


не съм светкал и свирил на камион и особено на тир,макар,че някой си заслужават,защото имам представа възможностите на повечето влекачи и няма почти такива,които да не могат да вървят дори с пълен товар с максимално допустимата 80 км/ч,като съм свидетел и на тирове които си вървят наравно с колите,че дори ги и изпреварват с доста над 100 км/ч.,но не приемам да тръгне да изпреварва друг тир и да се движи с под 80 км/ч при положение,че съм с него и по GPS моята скорост зад изпреварващия тир е 70-75. Това е леко казано тъпанарщина.

Коментиран от #54, #61


Оценка:
-6 +11

незнайко
44 Отговор

До коментар #41 от "Dedal":


Дупката няма нищо общо със скоростта !!! Ако караш с 90 и минеш през дупка 30 сантиметра ще я усетиш, но ако минеш през нея със 140 даже нямя да разбереш !!! Пружината и амортисора няма да имат време да натиснат колелото в дупката !!! Виж ако е ГЪРБИЦА е съвсем противоположно положението . РАЗСЪЖДАВАЙТЕ И НЕ ПИШЕТЕ ТОВА КОЕТО СТЕ ЧУЛИ !!!

Оценка:
-10 +25

ъэфао
45 Отговор
закон винаги е е над правилник а ако има проблем депутатите несъгласували ги лично ще платаят разликата

Оценка:
-0 +8

Али Реза
46 Отговор
А нещо за коланите на Фатмаците не пише ли?

Оценка:
-6 +12

ГЛЕЙ СЕГА
47 Отговор
В ГРАДА МАКСИМАЛНО 10 КМ Ч И ОТПРЕДЕ ВЕЛОСИПЕДИСТ С ФЕНЕР ИЗВЪН ГРАДА МАКС 40 С ВКЛЮЧЕН БУРКАН И СИРЕНА /ТИХО/ ПО МАГИСТРАЛАТА 64 НАПРЕД И 46 НАЗАД

Оценка:
-4 +16

48
Този коментар е премахнат от модератор.
Коко Н
49 Отговор

До коментар #23 от "неграмотник":


За 1 (един) км. превишена скорост във Франция платих 45 EUR.
В Швейцария съм по-възпитан и не са ме глобявали.
В Германия ми се отпуска душата и съм глобяван 10-ина пъти.

Оценка:
-3 +16

Един
50 Отговор
Да погледнем статистиката. До преди 10 години имахме по около 900/1000 загинали. Сега са около 600. Не че са малко но вървим надолу. В много коментари има истина. Но макар и бавно вървим към добро. Вижте околовръстното. Дано не го прекратят. Последните 8 км на Хемус преди София. Дано не спрат Хемус. Строят към Видин. Всичко става с пари. Знаете ли колко се инвестира в Германия за км. магистрала? 800 хиляди евро. С пари става хора.

Коментиран от #51, #53


Оценка:
-8 +21

Един
51 Отговор

До коментар #50 от "Един":


Инвестицията в Германия от 800 хиляди е само за подръжка.

Оценка:
-2 +18

Петър
52 Отговор

До коментар #42 от "Ами като":


Карам много по автомагистрали,даже ви доставям яките автомобили от Италия на по 500 000 километра.

Коментиран от #84, #85


Оценка:
-6 +16

53
Този коментар е премахнат от модератор.
Петър
54 Отговор

До коментар #43 от "Петре":


Максимално допустимата скорост за МПС над 3.5 тона обща маса е 90 км.ч.,не е 80 км.ч. както си мислиш ти.

Коментиран от #66


Оценка:
-1 +14

съдия ли е - Трепи го на момента.
55 Отговор
Всеки съдия/ка от В.А.С = боклук/ отпадък.
Докато не почнат да ги отстрелват в БГ няма да има Правосъдие, Справедливост и Правов Ред.
Тия думи за тия субекти са само едни и Никакви си думи,Другото е ала- бала

Оценка:
-4 +7

Йо Несбьо
56 Отговор

До коментар #40 от "Шаран БГ":


Аз си шофирам честичко със 160-190, но в Чехия, не България. В България и 90 е много. Автомобили калпави, пътища калпави, шофьори калпави... Как да караш с висока скорост?!

Оценка:
-5 +18

Преживяване
57 Отговор

До коментар #13 от "Шофьора!":


Преди доста години имах запомнящо се преживяване с турски тир на автомагистрала Тракия ! Колата ми угасна и вдигнах ръка на минаваш тираджия за помощ . Оказа се турски тир . Комшията без да губи време ме закачи с едно късо въже и потегли .Преживяването беше запомнящо .Тира не падна под 150 км/ч и ме подмяташе като детска играчка ! Докато стигнем до София дрехите ми бяха залепнали от пот !Едно не мога да отрека ! Малко българи биха ми направили тази услуга безплатно !

Коментиран от #67


Оценка:
-0 +27

Шофьор
58 Отговор

До коментар #6 от "Шофьора!":


На крива ракета космоса и е виновен...... Левак.

Оценка:
-0 +8

Ха-ха
59 Отговор
Само луд може да кара с повече от 90 км в час по тия примитивни пътища, наречени магистрали...

Оценка:
-14 +12

Шофьор
60 Отговор

До коментар #13 от "Шофьора!":


Щом гледаш по новините зНачи си най гоулемия разбирач. Дано си и ваксан. Тогава ще си намбър уан..

Оценка:
-6 +6

Шофьор
61 Отговор

До коментар #43 от "Петре":


Абсолютно си прав. Но това важи и за тези с колите!!!! И най вече за тепане е този който ги е "учил".

Оценка:
-0 +7

арто
62 Отговор

До коментар #20 от "ДОН":


На магистрала няма изпреварване.

Оценка:
-1 +2

Шофьор
63 Отговор

До коментар #29 от "Мексо":


Точно пък там ако караш със 140 те прескачат

Оценка:
-1 +3

Шофьор
64 Отговор

До коментар #32 от "Ивайло":


Бате стига с тая Германия. Там макса е 130. Само на ОПРЕДЕЛЕНИ места няма ограничения.

Оценка:
-1 +17

ТRIF
65 Отговор
140кмч си е добре за магистрала. То това и е предназначението - да се предвижват бързо хора и товари. Ако не отговарят на изискванията магистралите трябва да се преведат в съответствие с това изискване. Не обратно. Никои не задължава шофьорите да карат по магистрали. Като искаш по-бавно избера си друг маршут или начин на предвижване. Катастрофите са по скоро свързани със субекта зад волана а не с максималната скорост на магистралите.
По статистика броя на катастрофите на магистралите в Германия без ограничения на скороста е по-малка и с по-малко загинали отколкото на тези с ограничения. Ако търсите в интернет - брой на инциденти и загинали на км.

Оценка:
-0 +22

Шофьор
66 Отговор

До коментар #54 от "Петър":


Къде? Във Франция и Испания е 90 на магистрала. В България е 100... НО ДО 12 ТОНА!!!! Оттам нататък е 80. Дори в тъй споменаваната Германия

Коментиран от #71


Оценка:
-3 +3

Шофьор
67 Отговор

До коментар #57 от "Преживяване":


Е сега утепа коча с мотичето!!!😁😁😁😁😁

Оценка:
-0 +5

дам
68 Отговор
На който му е висока скоростта, да кара до морето по подбалканската. Ще карате с по 80-90 , а в селата с по 40 и ще се наслаждавате на гледките

Оценка:
-4 +18

69
Този коментар е премахнат от модератор.
Никой
70 Отговор

До коментар #3 от "Шофьора!":


Нещо май не вдявате със скоростта. То от цяла Европа ,само във Австрия и а 140 по магистралата, ама там има шофьори и хубави пътища, а не деисльовци, дето се качиха на дебели коли ,и си мислят че са само те на пътя. За Българската пътна настилка и 100е много

Оценка:
-8 +17

Петър
71 Отговор

До коментар #66 от "Шофьор":


Глупости!!!

Коментиран от #86


Оценка:
-0 +2

оня с коня
72 Отговор
Ако ще и 50км/ч да направи РАДЕВОТО ПРАВИТЕЛСТВО макс скорост по Магистралите,не ми пука щото Напролет ще има нови избори и бат Бойко ще дойде ОТНОВО на Власт с БЯЛ ДЖИП и ще отрегулира нещата.Отделно пък дето си имам Супер Антирадар и няма проблем да си карам с 200 както препоръча ББ.

Коментиран от #78


Оценка:
-30 +7

73
Този коментар е премахнат от модератор.
ваш човек
74 Отговор
тъпи прости шофьори

Оценка:
-1 +6

Бай Шиле
75 Отговор
Малееее кат настъпя баба Лада направо фърка по магистралата 80 / 90 км.ч.

Оценка:
-2 +2

140
76 Отговор
140 км е истината

Оценка:
-0 +10

77
Този коментар е премахнат от модератор.
Би турбо
78 Отговор

До коментар #72 от "оня с коня":


Стига и ти с твоя антирадар бе наслушахме се на глупости за дръгливото ти 25-годишно БМВ дето караш с 200, ама какво градуса нали. Ако за теб БМВ е върховото постижение в автомобилостроенето е не е, да ти кажа има доста по-големи хищници на пътя. Казвам го от опит, защото съм карал със 260, а един ми присветкваше отзад да му освободя пътя. Няма да споменавам марката за да не му правя реклама, но мина доста впечатляващо покрай мен, така че 200 км/ч. не е нещо кой знае каква голяма скорост в днешно време.

Оценка:
-7 +4

Питич
79 Отговор
На магистрала 200км/ч извън градско 130км/ч градско 60км/ч това би било разумно за да спрем да плащаме актове с такива цифри. Анти-радара (активен) монтира се зад предната броня като дистроник вече се избива за 1или2 глоби това нормално ли е?

Оценка:
-5 +7

Вальо
80 Отговор

До коментар #18 от "Петър":


Абе аз не съм карал ама баща ми беше тираджия 30 год. а имам и много приятели тираджий. Аз не обвинявам съвестните шофьори всеки допуска грешка хора сме но не може и то най вече турците и ромънците да те гледат отзад че ги наближаваш и на 40-50 метра а някой път и по малко да бият ляв мигач и в лява лента това е недопустимо що не го правят в другите държави в Италия това ще им коства най малко 2000 евра да не кажа и нагоре. Най лявата лента е за минимална скорост от 100 км/ч така че те нямат право да влизат под никакъв предлог

Оценка:
-0 +8

Вальо
81 Отговор

До коментар #9 от "Петър":


Абе аз не съм карал ама баща ми беше тираджия 30 год. а имам и много приятели тираджий. Аз не обвинявам съвестните шофьори всеки допуска грешка хора сме но не може и то най вече турците и ромънците да те гледат отзад че ги наближаваш и на 40-50 метра а някой път и по малко да бият ляв мигач и в лява лента това е недопустимо що не го правят в другите държави в Италия това ще им коства най малко 2000 евра да не кажа и нагоре. Най лявата лента е за минимална скорост от 100 км/ч така че те нямат право да влизат под никакъв предлог

Оценка:
-2 +4

Вальо
82 Отговор

До коментар #18 от "Петър":


Брат що не изпреварват така на вън а . Баща ми беше 30 и отгоре години зад волана само на процепи и камиони с ремаркета и аз съм се возил много с него но ми повярвай че нито един път не е изпреварил в лявата лента когато идва кола отзад да не кажа че само в много рядко случай го е правил и от не го о знам едно в целият европейски съюз е абсолютно забранено на камион с ремарке или полу ремарке а дори и солу да е да навлиза в скоростната лента в нея минималната скорост е 100 км/ч а камионите по закон са до 90-93 им е ограничителя така че кой е прав според теб а

Оценка:
-2 +7

Вальо
83 Отговор

До коментар #40 от "Шаран БГ":


Няма такова нещо поне европа съм я обиколил на всякъде ограничението е 130 км/ч а в най лявата лента минималната скорост е 100 км/ч затова там няма да видиш никъде ама наистина никъде тир или автобус в лява лента. А ако го видиш ще го видиш и след няколко км сгащен от куки а там глобите са от 2000 евра на горе и няма абе дай да почерпя нещо като в бг и за това в бг стават птп-та щото всеки си кара лак си иска щото знае 50 кинта и ще ме пуснат до като не се изкорени това нещо винаги ще сме с най лошата статистика

Оценка:
-2 +7

Вальо
84 Отговор

До коментар #52 от "Петър":


И как е в Италия ама не в Южна в северна. Там имам приятели тираджий и Версай ми ако ще оня отпред да кара с 30 този който е с камион няма абсолютно никакво право да влиза в лява лента не че не го правят но много рядко ама много а ако ги хванат ме ми се мисли ако е с италианска книжка една година на трупчета о 2000 евра

Оценка:
-2 +1

Вальо
85 Отговор

До коментар #52 от "Петър":


И в Италия на магистралата е 130 ограничението няма значение Южна или северна

Оценка:
-0 +1

Вальо
86 Отговор

До коментар #71 от "Петър":


Не са глупости брат факт е

Оценка:
-1 +1

шумахер
87 Отговор
Не е до пътищата а до шофьора , на магистралата и 140 е малко . Трябва да я направят до 160лв Аз на подбалканския под 120 не падам на правите участъци , те на магистралата направили 140.

Оценка:
-8 +6

Колчев
88 Отговор

До коментар #19 от "нещо невероятно":


Съвсем правилно . Друг е и въпроса изобщо на какво отговарят така наречените път 2 и 3 категория за които вземат Винетни такси. Всичко е голяма уйдурма за да оберат едни пари . Път няма отговарящ на изисквания Европейски. На 80 % си е остатък от някакъв асфалт от време оно. Това разстояния до околни обекти ,това храсти и дървета , възможности за изпреварване ,отбивки за изпреварване , завои ,виражи ,обратен наклон на завоя , грапавост на настилката , боя на линии , излишните ненужни знаци хранилки ,на КАТ и НАП и ред други неща които правят шофирането смъртоносно чрез изнервяне и физическа невъзможност да се справиш с изненадите. Широчината на пътя убива- колко са пътищата само с една лента в посока и колко процента изобщо може да се изпревари или заобиколи препядствие . Движим се в условия на ЗАБРАНА , а не на разрешено или край на ограниченията. От там и нарушения ,престъпления и убийства на пътя. Един властник да отговори колко процента от пътя от Турция до Румъния покрай морето може да изпреварва без да навлезе в лентата на насрещно движещите се . Или от Дългопол до Старо Оряхово ?

Оценка:
-2 +5

Снайпер
89 Отговор
Не скоростта, некадърността убива и грешната преценка кога да караш бързо?

Оценка:
-0 +16

1944
90 Отговор

До коментар #3 от "Шофьора!":


умен си колкото на агнето майка му

Оценка:
-0 +1

Драйвър
91 Отговор

До коментар #3 от "Шофьора!":


По-добре е,но на двулентова магистрала,където дясната лента е пълна с камиони,а от ляво един кара със 100,друг със 150,ограничението от 140 е много.

Оценка:
-2 +1

Селянинът с кололото
92 Отговор
Както е казало радио Ереван...такава малка държава, а толкова огромен хаос, то излиза, че на 6 месеца да ходим на проверочен, никой не знае кое е вярно кое по...от безсмислената статия кой разбра???

Оценка:
-0 +6

след като нямаш поне “С” категория
93 Отговор

До коментар #13 от "Шофьора!":


с каква наглост се пишеш “шофьора” и защо се опитваш да мислиш след като не ти се отдава ???

Оценка:
-0 +1

горкия ти
94 Отговор

До коментар #42 от "Ами като":


абе много се навъдихте такива ?!?!?!? значи камионите нямат право да се изпреварват ??? изпреварването стаяа бавно-факт!!! понеже камиона е много тежък и ограничен в скоростта електронно !!! и за да смени лентата си един камион минават поне 10/15 секунди за това време ако ти не си следиш пътя съвсем нормално е да ти искачат камиони изневиделица и да се налага да скачаш на спирачките!!! трябва да си много ограничен човек за да ръсиш подобни глупости !!!

Оценка:
-1 +6

Който иска
95 Отговор
намаление на скороста за магистрала,по добре да не се качва на такава.140км е нормална скорост за магистрала,даже е малко.

Оценка:
-4 +7

Когато беше 120км
96 Отговор

До коментар #2 от "Нафто":


имаше само лади и москвичи

Оценка:
-2 +10

Гост
97 Отговор
Ако искаха да намалят катастрофите и жертвите по пътя, щяха да ограничат джигитите и високата скорост по магистралите.
ВМесто това те вардят по хранилките с ограничение 60.

Оценка:
-2 +11

гост
98 Отговор
Навсякъде по развитите държави намалят скоростта, защото така не само намаляш вероятността за ПТП, а също и разхода на автомобилите. Когато са писани законите е имало 1 кола на 2 семейства, а сега има по 2 коли на семейство, или количеството коли е нарастнало в пъти, пътищата ни са по-зле отколкото са били преди 50г. просто защото качеството е ниско, нетрайно и не отговаря на стандартите за строеж на подобна инфраструктура. Няма нищо нормално да полагат асфалт от 2см, който след 2 месеца се размеква като мармалад и се отлепя при преминаване на тир. няма нищо нормално маркировката да се изтрива след месец, или да се замаже от следите от размекнат асфалт, или нерефлектиращи знаци, или напълно липсващи мантинели, ограждения, отводняване. Не говорим въобще за огромните дупки, които са животозастрашаващи при скорости от 140км/ч.

Коментиран от #104


Оценка:
-6 +3

Жаба Кикерица
99 Отговор
И сега как Бойко ще може да ни такова с 200 ?

Оценка:
-1 +0

отворко
100 Отговор

До коментар #2 от "Нафто":


Да не прави Боко промените,в закона и правилника,има си комисии а парламента приема или не!

Оценка:
-0 +1

Що кайш
101 Отговор
101 -я да съм. И закъде сте се разбързали толкова?!!! Да си съкратите " престоя " на Земята( и без това нищожно кратък) .? Пътищата ТРЯБВА да са за разумните и отговорните , не за "смелите", наглите . То грешки винаги ще има и пострадали , но КАСАПНИЦИ НЕ ТРЯБВА ДА ИМА .

Оценка:
-0 +3

Ъъъ
102 Отговор

До коментар #35 от "някой":


Еми то по твойта логика за последните 20 г. в задръстванията Лукойл е на още по голяма печалба,защото на магистралата може да караш икономично с 100-120,ама в задръстванията си все на 1-2 скорост.

Оценка:
-0 +3

Крокодил
103 Отговор

До коментар #41 от "Dedal":


Че кой ти е дал книжка.Да не си сляп.

Оценка:
-0 +1

Продавач на боклуци
104 Отговор

До коментар #98 от "гост":


Абе дреме ми за разхода.Аман от прошляци.Не карайте като ви е скъпо и щом 4-5 лв на 100 км.са ви много.

Оценка:
-1 +4

Доктор
105 Отговор
Аз пък си карам с 260, много си е удобно

Оценка:
-1 +1

Онуфри
106 Отговор

До коментар #29 от "Мексо":


Лукойл макар да е със седалище в Москва е собственост на фамилията Ротшилд и затова печалбата отива във Швейцария. Ако беше Руска говедо-бой досега щеше да и е наложил санкции например че горивата и ни тровят недемократично.

Оценка:
-2 +1

Бай Димо
107 Отговор
Абсолютно словоблудство. Вместо да приемат решение за промяна на правилника.
Колко други текстове в правилника са отменени и/или недействащи към момента?
Кога в правилника ще се запишат коректните стойности за ограничения?
След това съдебно решение будният гражданин европейския съд ли да сезира за чиновническата немарливост в РБ?

Оценка:
-0 +2

Дядо
108 Отговор
При 30 км в час навсякъде, няма да има жертви на пътя.
Ако се откажем от електричеството, няма да има убити от ток и запалени сгради след късо съединение.

Оценка:
-0 +3

ИБН ЕБН АЛ хххаааамилллл
109 Отговор
И в крайна сметка колко става скоростта на магистралата..... 120 или 140.....ХАХАХА

Оценка:
-0 +1

Почти
110 Отговор
В България няма нито една магистрала, нормално на еднопосочно платно скоростта да е 110-120 километра. Вече ако направят магистрала да вдигат до хиляда.

Коментиран от #113


Оценка:
-0 +3

мнение
111 Отговор
Най важното е колите да минават истински технически преглед, катаджия хванат с рушвет 25 000 глоба, 12 месеца пробация и да се подписва 3 пъти в седмицата без право да работи на държавна служба където и да е до края на мизерния си живот, все пак краде от държавата. Подобно и за техниците в центровете за прегледи, лекари, учители, абе всички седнали на държавен топъл стол. Ако не им изнася е пълно с обяви " Търсим пастири или селскостопански работници".

Оценка:
-0 +0

кочо
112 Отговор
РАЗХОДА НА АВТОМОБИЛ Е ПРИ -90КМ. ПРИ 120 КН- И ГРАДСКО КАРАНЕ,ИМА АВТОМОБИЛИ КОЙТО МОГАТ ДА ВЪРВЯТ НОРМАЛНО И СЪД 200КМ.НЕКА ВСЕКИ ШОФОЬОР ДА СИ НАПРАВИ СМЕТКА КОЕ Е НОРМАЛНО И РАЗУМНО ЗА ЖИВОТА МУ И ЗА ЖИВОТА НА ДРУГИТЕ УЧАСНИЦИ В ДВИЖЕНИЕТОПО ПЪТЯ.

Оценка:
-0 +0

Им бе цилус
113 Отговор

До коментар #110 от "Почти":


Грешиш, журналистки калинки всеки ден, всеки Божи ден обясняваха, че на Аутобана нещо станало. Смях, голям смях.

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.


Ловци на бисери
Еманюел Макрон
Еманюел Макрон към Реджеп Ердоган
Пусни бързо нашия журналист"

Още бисери
ТОП 5