БДЖ получи последните два нови локомотива Смартрон в изпълнение на договора с ДЗЗД „Сименс Трон“ за доставка на общо 15 от тях. С пристигането на тези два локомотива договорът е изпълнен предсрочно, съгласно който доставката трябва да бъде извършена до края на 2021 г.
Най-новите два локомотива Смартрон ще носят имената на българските владетели цар Константин Тих Асен и цар Борис III. Всеизвестен е факта, че цар Борис III е бил изключително голям любител на железницата, радетел за нейното развитие в България и правоспособен машинист на парен локомотив. В тази връзка пускането в движение на новите два локомотива се осъществи на официална церемония в локомотивното депо в Подуяне в присъствието на специално поканения от БДЖ наследник на царското семейство Н.В. Симеон Сакскобургготски. Локомотивното депо е мястото, което цар Борис III често посещавал, за да следи процеса на работа в железницата.
Н.В. Симеон Сакскобургготски си спомни с умиление за детските години, когато баща му го е качвал в парните машини, които е управлявал и в знак на уважение към работата на железничарите връчи на ръководството на БДЖ уникален портрет на цар Борис III в железничарска униформа.
На представянето на новите локомотиви присъстваха още представители на управленския екип на БДЖ, заместник-кметът по направление “Транспорт и градска мобилност" в Столична Община и Белоградчишкият епископ и викарен епископ на Софийския митрополит Поликарп, който извърши водосвет за безаварийно пътуване на локомотивите.
Повече информация за историята на владетеля, на когото е наименуван локомотива, може да бъде достъпна за всеки, разполагащ с таблет или смартфон. Всички локомотиви Смартрон на БДЖ разполагат със специфичен QR код, при сканирането на който чрез мобилно устройство се появява информация за историята на самия владетел. Друга интересна подробност е, че на челото на всеки Смартрон е изобразена по една буква от глаголицата, което е своеобразен начин за популяризиране и съхранение на българските ценности и богата история.
Чрез доставката на нови локомотиви и изпълнението на ремонтната програма БДЖ вече разполага с необходимия ресурс за изпълнение на Графика за движение на влаковете, след като е преодолян системния недостиг на локомотиви. По този начин се очаква значително подобряване на услугата като времепътуване и намаляване на натрупаните закъснения от недостиг на тягов подвижен състав и възникване на чести аварийни повреди.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Навалний
Коментиран от #16
14:51 26.11.2021
2 САТЪРА НА ХАНА
14:52 26.11.2021
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Пенди
14:54 26.11.2021
5 МАФИЯ НА ББ
14:55 26.11.2021
6 Иво
14:58 26.11.2021
7 стаништрон
14:59 26.11.2021
8 Сименс и Симо
14:59 26.11.2021
9 по добре
15:00 26.11.2021
10 БОЖИНКАТА
15:11 26.11.2021
11 цербер
15:12 26.11.2021
12 препис
15:14 26.11.2021
13 хараре
15:16 26.11.2021
14 Професора
15:23 26.11.2021
15 Томас Биков
15:23 26.11.2021
16 Бацо
До коментар #1 от "Навалний":
Споко няма, 10 процента ги сложих в шкафа15:37 26.11.2021
17 Рудолф от с. Никола Козлево
Коментиран от #18
15:48 26.11.2021
18 Адолф от с. Хитрино (Шейтанджък)
До коментар #17 от "Рудолф от с. Никола Козлево":
Получиха такива, даже с нови седалки за машинистите.. не зная колко броя.15:50 26.11.2021
19 georgi
Коментиран от #25
15:51 26.11.2021
20 Павел пенев
17:41 26.11.2021
21 Курдов
20:20 26.11.2021
22 име
21:45 26.11.2021
23 typalypa
02:32 27.11.2021
24 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
21:22 28.11.2021
25 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
До коментар #19 от "georgi":
Тeрвeл, Acпaрух ca ни учили, че са били ХAНOВE, a нe цaрe. Вce ми ce cтрувa, чe мнoгo ни лъжaт „историците“ РУБЛAДЖИИ. Cпoрeд мeн ЦAР e титла дошла в държавата ни Българи в края на 19 век от Царската Русака Империя, на която сме били васаи тогава. И дори доста време са ни я слагали като първа дума в името на държавата ни. До 1945 г. държавата ни се е наричала Царство България. За мен ЦАР е руcкa титлa, кoятo вероятно руските ВАСАЛИ са взели от Византия. Тъй като ВАСИЛЕВСА е само един и е в Цариград. Вероятно е руското ЦАР да е дошло от римското ЦEЗAР.Смятам, че славни българските владетели до 10 век не са ползвали тази дума ЦАР, а друга като титла на владетеля.
Надявам се днeшнитe или утрешните млaди бългaрcки иcтoрици дa ce зaрoвят в извoритe. За дa пoтърcят коя дума сме ползвали ние бългaритe като титла на влaдeтeл. A нe дa кичим българските владетели с чуждземни титли давани на васални народи и държави.
Тaкa кaктo Тoдoр Живкoв пoлзвaшe cъвeтcкaтa титлa „ГEНEРAЛEН CEКРEТAР на ...“. Или както днес ползваме чуждата дума ПРЕЗИДЕНТ, вместо примерно българската дума ПРЕДВОДИТЕЛ или пък ВОДИТЕЛ или РЪКОВОДИТЕЛ.
Смятам ,че еднa oт мнoгoтo фaлшификaции и мошенничества нa Руcия. Е, че Пaиcий Хилeндaрcки e кръcтил книгaтa cи: "Иcтoрия cлaвянoбoлгaрcкaя". Според мен по-скоро е било: "Иcтoрия нa CЛAВНOГO БOЛГAРCКOГO НAРOДA ...", a по късно "нaшитe" прoдaжни "иcтoрици" лакеи пo зaпoвeд oт Мocквa ca e я прeкръcтили.
22:11 28.11.2021
26 ГЕРБ=ДПС=ВМРО
22:12 28.11.2021