2 36950

МРРБ ще предложи на КАТ намаляване на скоростта на тази магистрала

  • магистрала-
  • ам струма-
  • катастрофа-
  • автобус

Рестрикцията ще в участъка на катастрофата с автобуса от Република Северна Македония

МРРБ ще предложи на КАТ намаляване на скоростта на тази магистрала - 1
Снимка: БГНЕС

Ще предложим на Министерството на вътрешните работи намаляване на скоростта в участъка от пътя Драгичево – Долна Диканя от 120 км/ ч, както е сега, до 90 км/ч според проекта за него, докато приключи детайлният анализ за състоянието на пътя по всички параметри. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Виолета Комитова на пресконференция днес, на която представи резултатите от възложената от нея проверка на отсечката. Сред първоначалните мерки, които ще бъдат взети, са още възстановяване на настилката, мантинелите и маркировката в участъка, за да бъде той проходим, информира още министър Комитова. Дългосрочните мерки предвиждат подобряване на поддържането на пътната инфраструктура, обяви още министърът.

От 23 ноември назначена от министър Комитова комисия започна проверка, която включваше проверка на настилката, пътните знаци, ограничителните системи, хоризонталната маркировка и изготвяне доклад за състоянието на участъка, за да се прецени какви мерки ще бъдат предприети за възстановяването им.
Пътната настилка е доста добра, посочи регионалният министър и поздрави изпълнителя, който през 2007 г. е изградил участъка. Настилката е изключителна добра – в състояние като да е правена вчера. Всичко останало е занемарено, каза началникът на ДНСК арх. Влади Калинов.
По отношение на маркировката Виолета Комитова коментира, че това е нещо, което се подновява периодично. Към датата на катастрофата обаче е изпълнена само осевата линия, като има 6-месечно забавяне на изпълнение на маркировката. За това „Автомагистрали“ ЕАД е санкционирана от Агенция „Пътна инфраструктура“, съобщи председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Ивайло Денчев.

Има поставен знак за скорост 120 км/ч, чиито показатели за видимост са били над допустимите. Мантинелата е съгласно нормите, действащи през 2007 г., когато е поставяна, посочи министър Комитова.

Въпросът мантинелите от т.нар. тип „рибешка опашка“ е решен в нормативите на АПИ. Изискванията към тях са завишени през 2021 г., като новите обекти занапред ще се изпълняват задължително по новите правила, каза арх. Влади Калинов. Той посочи, че за подмяна на всички мантинели за 30-километровия участък от пътя Драгичево – Долна Диканя ще са необходими около 30 млн. лв.

Има много фактори, които са действали – движение през нощта, при дъжд и хлъзгав път, състоянието на водача, както и пожар. Има ситуация, в която никой не може да обясни защо автобусът е изгорял за толкова кратко време, коментира министър Комитова. Не може държавата да бъде обвинявана за всяка катастрофа, каза още тя.

Пред медиите регионалният министър представи и хронологията на изграждане на участъка. Виолета Комитова посочи, че заради неприключили отчуждителни процедури за него няма издаден Акт 16.
Изненадани сме, този път няма Акт 16. Първото, което трябва да направим, е да инициираме, включително и по действащи договори, завършване на процедурите по отчуждаване на терени и одобряване на парцеларните планове, каза заместник-министър Иван Шишков. Пътят ще бъде въведен в експлоатация, но като клас, на който отговаря, а не като магистрала, допълни той. По технически характеристики отсечката не отговаря на магистрала, обясни министър Комитова.

На въпрос кога може да се очаква издаване на Акт 16 за отсечката министърът посочи, че от старта на строителството ѝ са минали близо 20 години и допълни, че издаването му след толкова време е доста трудна задача.

Председателят на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Ивайло Денчев обяви, че ще бъде възложен пълен одит на участъка, за да се прецени състоянието му.
В отговор на въпрос дали трябва да бъде премахната отбивката на пътя той коментира, че след намаляване на скоростта ще може да се влиза и да се излиза безопасно от нея.

През миналата седмица е започнало възстановяване на мантинели по АМ „Тракия“. Ремонтите на тунелите „Ечемишка“ – на АМ „Хемус“, и „Витиня“ на АМ „Тракия“ ще бъдат спрени временно за празниците, когато се очаква интензивно пътуване, за да не се затруднява трафикът, съобщи Ивайло Денчев.
Председателят на Управителния съвет на АПИ коментира, че не е доволен от почистването на републиканската пътна инфраструктура – най-вече на магистрала „Струма“, където е имало забавяне, както и на участък от магистрала „Хемус“.

В пресконференцията участва и проф. Божидар Янев, който е завършил Университета по архитектура, строителство и геодезия и е доктор-хонорис кауза там, преподавател е в Колумбийския университет (САЩ) и от 30 години отговаря за експлоатацията на мостовите съоръжения в Ню Йорк. Той обясни, че в САЩ с приоритет се извършват аварийни ремонти. Първо се изразходва бюджетът за тях и едва след това – за капиталови обекти, които се проектират с 10-годишен хоризонт.

Той препоръча да се слиза до ниво на инфраструктурата, което да изисква извършването на аварийни ремонти. Проф. Янев обърна внимание, че поледицата е проблем за Ню Йорк, като това дори е струвало поста на кмет на града преди години.
В пресконференцията участва и заместник-министър Валентин Граматиков.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 12 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 хъхъ

    38 3 Отговор
    То каква магистрала е това тогава, никаква...

    Коментиран от #3

  • 2 мдаааа

    50 0 Отговор
    Даже , не е лошо пътниците да слизат и да да пребутат мпс-то през участъка ...
  • 3 еххх тиквооо

    25 4 Отговор

    До коментар #1 от "хъхъ":

    Беше ми много смешно когато по мисирските медии казваха "аутобана" къде са тези аутобани в БГ то пътища няма камо ли магистрали още повече аутообани, абе смех голем цирка е пълен със севда ТВ в главните роли банкярския измекярю(бай Ганьо) второстепенни роли всички от зайчарника смех голем в БГ ))))
  • 4 Няма такава

    36 0 Отговор
    ДЪРЖАВА с толкова ограничения по междуградски пътища ! 200 км се минават за 3 часа при законно каране, безобразници !
  • 5 Гост

    25 1 Отговор
    Искам да правя мантинелите... 30млн....

    Коментиран от #6

  • 6 Б Борисов

    18 3 Отговор

    До коментар #5 от "Гост":

    е да се беше обадил преди време 29 млн за мен, 1 млн за теб щехме да се разберем.... или 1 за теб 29 за мен както предпочиташ ?

  • 7 По време на ремонт на улици и пътища

    1 2 Отговор
    Има ограничаване на движението Защо когато вали сняг не се ограничава движението на ЛМПС за да могат МПС на държавната Ата а да могат бързо до мястото в града или по пътищата
  • 8 На дървен

    27 0 Отговор
    Иииии познайте Mизерниците от КАТ къде ще жънат денонощно с камерите. На път на който не е имало нито едно ПТП, до като контрабандисти не решат да прекарват бензин в туби.
  • 9 Loopianix

    19 3 Отговор
    Е тази е толкова неадекватна, че нямам думи...От цялата магистрала Струма това е най-грамотно изпълнения участък и е почти без забележки по трасето, вече толкова години! Заради тази патка хиляди шофьори ще захранваме новата хранилка на КАТ. Връщат добре забравените времена когато имаше по няколко патрула по участъка, за да снимат джигитите, каращи с 100+ км по уж магистрален път...
  • 10 Бегай бе

    25 1 Отговор
    Така се краде. Няма Акт 16, скороста се намалява на 90. Нали се биха в гърдите, че е магистрала. Вс е прах в очите на народа
  • 11 TROY

    10 1 Отговор
    А стига бе. Архитект е нещо като художник. Що не на инженер? Цялата работа е опази боже.
  • 12 Пепи

    20 0 Отговор
    И след знака една камерка, за удобство на шофьорите.

    Коментиран от #13

  • 13 Глобен

    10 2 Отговор

    До коментар #12 от "Пепи":

    Миналата седмица се беше курдисал на същия автомобилен път един ушев точно при изхода от Старо Село с камерка тринога, дето не знам колко е ограничението на прав път с отлична видимост да захлебва шефа му. А на мен ми взеха 35лв. около Ловеч, че съм карал със 101км/ч при ограничение 90.
  • 14 ку87жцва

    7 0 Отговор
    само до като преключи или за постоянно за винаги
  • 15 От левия джоб в десния

    7 0 Отговор
    Едно държавно предприятие ще "санкционира" друго държавно предприятие?Сега светна ли ви на комунистите,че от частното по-добро нема!!!!Друг е въпроса,че именно пак поради крадливи и подкупни държавни служители частника бива принуждават да дава "отчислен" процент(подкуп) на тях!!!
  • 16 Шофьорче

    19 0 Отговор
    Абе сложете и гърбица на това място бе след като не е магистрала значи може и легнало полицайче да има да си трошат предниците тия шафьори
  • 17 Казуар

    2 5 Отговор
    Собственикът на Пътпроект Зарев заблуждава, че четирилентовият път е за 120 км/ч. Оста на трасето следва точно стария път в който има криви които са за 90- 100 км.
  • 18 на аутобана

    9 0 Отговор
    с четирийсет
    за двя седмици са минава спокойно целия аутобан
  • 19 TROY

    5 0 Отговор
    Абсолютно без никакъв майтап една камера я хвърлих във Рейн.
  • 20 Ооо

    6 3 Отговор
    Ама нали Киро каза че сега ще е по евтино и ще има пари за всичко ?
  • 21 КРОКОДИЛА

    5 2 Отговор
    СЛЕД ДЪЖДА ....................КАЧУЛКА .
  • 22 ДЯДО

    3 2 Отговор
    Абе път бес акт-16 не е ли полски път.
  • 23 Реалист

    10 2 Отговор
    Комитова, оставка!!!
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 жжжжжж

    13 1 Отговор
    така, така. след като разбрали китайците , че с бързия влак от софия до бургас са 12 часа , осатанали респектирани от големината на държавата. глупостта си има нови висини .
  • 28 100 километра

    1 5 Отговор
    Си е нормална скорост..
  • 29 Сър

    1 6 Отговор
    Трябва ограниченията по всичките ни "автомагистрали" да е 90, това не са никакви магистрали а пътиша убийци, които в най-добрия случай само трошат колите..
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Чешки рисунък

    2 0 Отговор

    До коментар #24 от "Аз предлагам да минаваме заобиколно":

    Държавна политика в бг е да крадеш као изоглавен!
  • 34 уфсе

    3 1 Отговор
    А защо не я сертифицират за магистрала?
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 40 вижте какво

    5 1 Отговор
    Айде ,пак с ограничения...Вижте ,какво ...искам едно обективно мнение да споделя ...все пак съм започнал като водач от най-ниската кат "М" -още от далечната 1973-та,когато бях само на 16 и карах едно 50 куб-во "Балканче" от има няма само 3,5 коня и даже самобръсначка още не познавах ...Днес ,вече съм остарял, побелял ,гоня 65 -ка ,но зад гърба ми са ...2 години служба ,като танкист ,висше след това , последователно изкарани категории..."А","В","С"...и над 2 000 000 безаварийни км .Дори в младостта 13 старта на официални ралита от Републиканското - финиширани, някои с награди и без произшествия ... със соц автомобили гр."Н"...Какво да ви кажа ... Думи нямам ...Не скоростта и ограничението на някакъв знак е от ЗНАЧЕНИЕ ,а преди всичко ТОЯ КОЙТО Е ЗАД ВОЛАНА ! ТОЙ ТРЯБВА ДА СЕ СЪОБРАЗЯВА ,съответно с пътните условия, състоянието и товара на МПС-то и ...своите качества ! Аз съм карал посред нощите така да се каже на "прима-виста" по пътища без всякакви маркировки и то не само у нас, но и в Румъния още през 90-та ... СЪОБРАЗЯВАШ СЕ и те това е . Какво значи "ограничение " ,че ще сложат камери да снимат и глобяват , на ясен,слънчев ден и сух асфалт ли ? В моята практика знам ,че по пътища в ,които при идеални условия съм карал с над 120 , по време на поледица съм пълзял с ...20 и не ме е срам ...Те това е ...ВсичКото е в затягане на правилата за издаване на СПМС ,обучението ,контрола ... и преди всичко ...ВЪЗПИТАНИЕТО !А днес какво се получава ... п

    Коментиран от #42

  • 41 American

    3 2 Отговор
    Не е проблема скоростта. Проблема е енфорсирането на наказанията. В България никой не получава това, което заслужава
  • 42 TROY

    2 2 Отговор

    До коментар #40 от "вижте какво":

    Нямам книжка само за космическа совалка. Това не е критерий чичо.

  • 43 чичоидядо вече

    4 1 Отговор
    Добре бе TROY,ха кажи ми щом ми опонираш , КАКЪВ Е КРИТЕРИЯ ??? А? Да ми излизат и появяват разните му "капацитети", "специалисти" и какви ли и не преставители на десетки "институции и агенции" по Безопастността на движението ... да ръсят глупости, да поучават , а самите те ...даже гумата на собствената си кола не са сменяли а да не казвам каква практика ,като водачи в реални условия имат ...Ама ...КАПАЦИТЕТИ ...(Апропо ...чичо и дядо на внуче съм вече -близо на 65 ,но и днес си карам,както си оценявам ,вярно и много благославям заради тези ограничения и съм готов да изляза с/у всякакъв келеш - без значение ,какво ще караме и на какви терени ...тъй ,че си мери думите ... аз на халост не говоря -познавам се и съм го доказал в годините )
  • 44 ТRIF

    3 0 Отговор
    арх. Виолета Комитова,
    Вие само с ограничения ли ще я карате тази служба?
    Що не напревите проект да преведете този (а и всички останали участаци от въпросната магистрала) към изискванията за такава.
    Писах вече по този въпрос. На магистрала е недопустимо да има постоянно ограничение на скоростта с изключение на мостови и тунелни съоръжения ако ограниченията на могат да се избегнат поради условията на терена. Временни се допискат само при ремонт.
    Щом другаде по света това може да се прави значи може и в БГ.
    Стига с тези ограничения и хранилки! Свършете си работата за която сте там или си подаите оставката както правят хората с достоинство.
  • 45 6969

    3 1 Отговор
    не само там трябва - да намалят скоростта и по Тракия на тежкотоварните МПС на 70 км./ч, основната част от тежките ПТП са с участие на т.нар. “Професионални шофьори”?

    Коментиран от #49

  • 46 Наско

    2 1 Отговор
    Бе направо го направете 60 км/ч. А ако още някой превозва бензин или заспи на вплана,направо 40 до гърция! Тогаеа ич няма да се образуват километрични тапи в петък и неделя,идиоти!
  • 47 Шаран БГ

    1 0 Отговор
    В корабоплаването има правила от векове. И сред написаното в тези правила, често има израза : ...:" както изисква добрата морска практика" !!
    Добрата практика по ПЪТИЩАТА в държавите, които правят и имат автомобили няколко десетки години преди нас,е категорична: НА АВТОМАГИСТРАЛИТЕ ПО–ГОЛЯМА СКОРОСТ ОТ 120 КМ/Ч НЕ Е НУЖНА !!!
    Мощни съвременни коли могат да се движат там и със скорости по-големи от 200 км/ч, но са смъртно опасни за всички. И практиката го доказва!! И не е важно на Данчо, Пешо, Наско и Иван какво им се иска. Само невиделия магистрала балкански юнак се е юрнал със 140 км/ч, че и горница от 10-15 км
    Законодателите понякога мислят и за своите съграждани, тяхното здраве и живот и са определили с каква минимална и максимална скорост може да се движи МПС по аутобан !! Само не и българските - те узаконяват прищевките на силните на деня без да мислят !!!
  • 48 Харманли

    2 0 Отговор
    Ухааа, сега ще нацъкат триноги там...ще плющат е-фишове...почивката в Гърция ще се оскъпи... Само да не закачат "Тракия" и "Марица"! Шопи, граовци и македонци и преминаващи румънци да плащат!
  • 49 Вълчака

    5 0 Отговор

    До коментар #45 от "6969":

    Турските хладилни тирове, които се връщат празни, карат даже със 110 км/ч по "Тракия"! Пример от вчера! Кой контролира, дали тир не е надвишил 120 км/ч? Тях трябва да ги ограничат на 80 км)ч и жестоки глоби за всеки километър отгоре! Но глоби на границата, защото по пътя се откупват..
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове