1 49944

Милчев: Мантинелите в трагичния участък на „Струма“ са монтирани неправилно

  • богдан милчев-
  • ам струма-
  • мантинели

Международен одитор установява и че те са били увредени от предишни катастрофи

Милчев: Мантинелите в трагичния участък на „Струма“ са монтирани неправилно - 1
Кадър бТВ

Институтът за пътна безопасност възложи на международен одитор да направи проверка на пътните условия на автомагистрала "Струма" след жестоката катастрофа с македонски автобус, при която загинаха 45 души.

"Проверката констатира, че мантинелите в участъка на трагедията, са били увредени от предишни катастрофи, че те са били преправяни и преинсталирани неправилно", каза пред бТВ Богдан Милчев от Института по пътна безопасност.

Според него, ако бяха правилно сложени, е можело да променят траекторията на автобуса и той да не попадне в капана на мантинелите:

"Защото жертвите не са от катастрофата. Такива катастрофи се случват десетки пъти, десетки автобуси годишно се запалват и няма толкова жертви, жертвите се случват, защото попадат в капана на мантинелите."

Липсващият знак за отбивката също е от значение, а прокуратурата си затваря очите за разследването дали и пътят е допринесъл за катастрофата.

"Делото ще се забави много, ако се докаже че маркировката и пътят са проблем. Освен това българската страна ще трябва да изплати големи обезщетения", добави Милчев.

Той смята, че основно вината е в шофьора, но и пътните условия също имат своя принос.


Поставете оценка:
Оценка 2.8 от 13 гласа.

Свързани новини

Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa или ca нaпиcaни изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Пич

    32 3 Отговор
    Дебил , по- дебил , най- дебил , Милчев...
  • 3 Емил

    21 5 Отговор
    Този "институт" е руска неправителствена организация - откровен антибългарски субект!

    Коментиран от #41

  • 4 гадно

    32 4 Отговор
    Тоя тъпоъгълник усеща ли се какви приказва, че налива вода в мелницата на макетата.
  • 5 краси

    30 3 Отговор
    Богданеееее,прост си като милиционер!Ясно е,като бял ден,че е шофьорска грешка !Няма Сняг,поледица,мъгла !Широк ,асфалтиран път!Или е заспал щофьорът,или си е отклонил вниманието !

    Коментиран от #8

  • 6 Румен

    27 3 Отговор
    Прост човек си чичо, и кой те пуска за мнение. Малииииии анализатори в БГ кат пуканки у тиган

  • 7 Да,бе

    20 1 Отговор
    Ами ти какво направи по въпроса докато беше началник в кат,а?Оглеждай се за котки,момче!
  • 8 Емил

    15 3 Отговор

    До коментар #5 от "краси":

    Що като?! Тоя си е милиционер, даже Путин парадна униформа му е подарил!
  • 9 кжухбб

    6 13 Отговор
    С президент Адев какво освен да горим в пожари?
  • 10 253

    17 2 Отговор
    Кретен!
  • 11 Татко Махно

    9 0 Отговор

    До коментар #1 от "цървулан":

    Широка руска душа!!! Анархията му е в сърцето!
  • 12 Предложение!

    16 1 Отговор
    Де що някой се сбори с мантинела,същата да бъде обявена за незаконна и виновна...
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Шошко

    12 0 Отговор
    На калпавата ракета, космоса и пречи....
  • 15 Перо

    12 0 Отговор
    Вината е изцяло на шофьора и защо тоя некадърник ще иска чуждо разследване? Като над-международен надзорник ли се явява? Премиера трябва незабавно да го уволни дисциплинарно за превишаване на служебните му задължения! От както толупа създаде тази паразитна агенция ПТП-та се увеличиха трикратно! Този измислен институт дублира дейностите на други ведомства и създава хаос и пълно убъркване,занимава се не с предложения и решаване на актуални въпроси,а с намирането на кусури и сравнения със Западна Европа и САЩ! Аз не виждам проблеми на пътя,който е един от най-добрите в БГ с нужните маркировки и знакови обозначения. Този тип работи активно против българските интереси,заедно със сродното “европейско” НПО! Закриване и уволнение!!!
  • 16 1979

    14 0 Отговор
    Не разбрах какво значи ,,... защото попадат в капана на мантинелите." При Своге мантинелата са скъса и автобуса полетя в пропаста. Тогава въпросът беше ,,защо се скъса. Сега мантинелата издържа и остави рейса в платното и пак тя е виновна. Нешо не разбирам.
  • 17 Да го махат

    10 0 Отговор
    "Мантинелите в трагичния участък на „Струма“ са монтирани неправилно".

    И тоя плямпалник нали уж "работи" в управлението на не знам какво си там и като е така, защо не си е свършил работата предварително, за да не стане белята, а сега тича от телевизия на телевизия да се обяснява ?
    Да го уволнят на секундата. Като беше шеф на КАТ всичко беше цветя и рози, а сега като го нагласиха на тази измислена за "наши хора" службичка и вече мирогледа му моментално се промени. Вън.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 ДЕмонтьор

    10 0 Отговор
    А и вие сите спецове, по безбройните Дирекции, служби ,Агенции сте ИНСТАЛИРАНИ за тоя дето духа ,за да папкате само яки заплати . И тоя льохман беше един от шефовете на КАТ ?! Ами де дрема тогава, че и досега бе ? Не проумявате ли ,че с ткова плямпане и лаене по всякакви медии, като калпавото куче, сами вкарвате вълка вкошарата? А ? Кой ще плаща милионите обезщетение на тези шиптъри утре ,като предявят ИСК към България ? А ? НИЕ ли - дето сме си редовни и от години ни скубете с какви ли и не Акцизи, данъци, Свинетки , Застраховки ...за да лапат такива ,като вас ?
  • 20 Шофьор

    9 0 Отговор
    ДругарЮ милиционер (бивши такива няма), вярно, че т.нар. ни магистрали са калпави, но на фона на останалите ни пътища са направо цвете за мирисане - поне поради двете платна челния удар е минимализиран. Обаче в БГ има девет пътя от първи клас, т.нар. в Европа национални шосета, доста второ и третокласни. Общинските ще се "направя, че ги няма", макар че те са в основата на безхаберието! Та тези основни пътища някои по цялото трасе, други в отделни участъци буквално мязат на г.з!!! А това, което уж им е ремонтирано няма нищо общо със средноевропейските норми! Нямат нищо общо с еталона за асфалтово шосе. Всеки елемент им е кенеф! Тотална разруха! Късметът при придвижването по тях е равен горе-долу с този, на Боян Петров - Господ да го прости в Хималаите, а ти ми плюкотиш само за криви мантинели с мътни котешки очи! Масово са мътни защото са зацапани от средновековната зимна "поддръжка"! И ти, и Русинова-та, и всички от т.нар. Ви институт сте пътни клакьори с ноухау около нулата.
  • 21 Аз питам.

    3 5 Отговор
    Първо, това изобщо не е магистрала. Не отговаря на никакви критерии.
    Второ, някой някога да е виждал правилно поставени мантинели? А някой да е виждал да ги сменят след катастрофа?
    Трето, самия материал, на мантинелите, някой да го е проверявал дали отговаря на стандартите?
  • 22 ГРАД КОЗЛОДУЙ

    3 1 Отговор
    КОЛКО ХОРА ЗАГУБИХА ЖИВОТЪТ си по РОДНИТЕ пътища
    и БОГ да прости ЗАГИНАЛИТЕ ИЗГОРЕЛИ ТУРИСТИ ОТ рсм
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Пенди

    5 0 Отговор
    И ти ако не го лискаше толкова накриво няма толкоз да смърди. Ти да не беше един от полицайте при сержант Крюшо?
  • 25 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    5 0 Отговор
    колкото и да го дъвчите-Това е Идиотско стечение на обстоятелства!Никой не е виновен!Имало е да става!Една кола да имаше пред ...Катастрофиралия рейс-нЯмаше да има приказки и смърт...Спор няма има предпоставки има и човешка грешка без нея не може,Ноо.....Ако седнете да ми говорите,че в рейса е нямало Туби с бензин говорете го на ........При тази ЦЕНОВА разлика,рейсовете са били препълнени със стока и......Вие виждали ли сте как гори нафта???А,как гори нафта с Масло???Явно не са виждали ЕЕЕкспертите.Ами направете показно.Да знаете как гори бензина и няма да пишете-простотиите си!Ако гореше нафта такъв огън нямаше да има и нямаше така да изгори рейса. Нафтата Щеше да гори бавно и равномерно !!
  • 26 Да питам

    6 0 Отговор
    Този институт, кой го финансира?
  • 27 Сивата чапла

    4 0 Отговор
    Защо изгоряха като факел горките хорица?
  • 28 странно

    6 0 Отговор
    Този адвокат на македонците ли е?
  • 29 √(n&Варна)

    2 0 Отговор
    Да направим паралел:
    Автомобилите следва да отговарят на строги условия за активна и пасивна безопасност.
    Най-общо, активната безопасност е тази, която предпазва автомобила от катастрофи (кормилно управление, спирачки, гуми, светлини и т. н.), а пасивната е тази, която предпазва пътниците в момента на катастрофата (здрава конструкция, въздушни възглавници, предпазни колани и т. н.).
    Така е най-общо и с пътищата – активната безопасност е всичко онова, което помага на водачите на пътни превозни средства, имам пред вид добросъвестните водачи, безпрепятствено да управляват превозните средства по тях (пътищата) и правилно да се ориентират в пътната обстановка и т. н., а пасивната е тази, която предпазва тях и пътниците от тежки поражения при катастрофи.
    Мантинелите са части от пасивната безопасност на пътищата.
  • 30 небрежнев

    3 0 Отговор
    Смисълът да има мантинели е да задържи МПС на платното. В случая мантинелите са си свършили работата. Ако не бяха, то автобуса щеше да излезе от пътя през отбивката. На нея можеше да има спрени други автобуси и жертвите да са още толкова.
    Мантинелите били попречили на евакуацията - велика глупост. Ако автобусът се беше обърнал на една страна земята ли щеше да е виновна?
    Разберете, че не мантинелата се е блъснала в автобуса, а той в нея. И най-вече, хората умряха от задушаване и изгоряха. Мантинелата нито пуши, нито гори!
    Всички НПО-та плюят с/у всичко българско, а още по станно е, че получават бюджетни средства за да ни хулят.

    Коментиран от #37

  • 31 тъкача

    3 0 Отговор
    ,,На 80% прилича на Николай Михайлов,но не е той"-Богдан Милчев,шеф на КАТ след катастрофата на Николай Михайлов на автомагистрала ,,Тракия"...
  • 32 big

    4 0 Отговор
    Този не беше ли шеф в КАТ преди това? Защо като са на такива длъжности имат превръзка на очите, а като напуснат службите проглеждат?
  • 33 Filo

    2 0 Отговор
    Милчев, мекере продажно. Вземи се скрии някъде. Оттам минават милиони коли и няма проблем, на този рейс пътят му бил виновен. Да, пътищата ни не са първокласни, защото България е бедна държава и няма как да искаме да са като в Германия. Затова когато шофираш ти се съобразяваш с пътя, а не той с тебе.
  • 34 Павел пенев

    3 0 Отговор
    Защо не каза това преди катастрофата бе мухльо, а сега се правиш на експерт?
  • 35 кочоОГЛУ

    1 0 Отговор
    НА КРИВ К----ЕЦ ВЪЛНАТА МУ ПРЕЧИ.ТОЯ Е ЯКО ДРОГИРАН.
  • 36 ЧОБАНИН

    2 2 Отговор
    ИДИОТСКАТА МАНТИНЕЛА В СРЕДАТА НА ПЛАТНОТО Е ТОЛКОВА ИДИОТСКА ЧЕ НЕ Е НУЖНО ДА СИ ЕКСПЕРТ ЗА ДА РАЗБЕРЕШ ЧЕ Е ИДИОТСКА /ТОВА Е ПРОЕКТИРАНЕ ПО СТАНИШЕВСКИ АДЕ БОГ ДА ПРОСТИ ХОРАТА / А ДАЛИ ТРЯБВА ДА ПЛАТИМ ДА ПЛАЩА КОМИТОВА И ПИНГВИНА И НЕ ЗАРАДИ ТЪПАТА МАНТИНЕЛА А ЗАРАДИ СОБСТВЕННАТА СИ ТЪПОТИЯ

  • 37 КУБИЧЕН

    2 1 Отговор

    До коментар #30 от "небрежнев":

    КОЯ МАНТИНЕЛА БЕ УМНЬО ТАЗИ НА КОЯТО АВТОБУСА СЕ НАНИЗА КАТО НА ШИШ
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 мантинела

    2 0 Отговор
    Мантинелите не са панацея.
    Автобусът е блъснал знака за заобикаляне с две стрелки наляво-надясно. Водачът е преценил, че може да избегне препятствието с рязка маневра наляво без спирачка, но застъпва мантинелата. Изненадващ пожар. Може би и фаровете изгасват. Времето за спирачна реакция е нищожно. Бусът къса по-близката мантинела отляво. Втората мантинела е удържала буса да не навлезе в насрещното платно, променя траекторията му, трие се по нея около 50м., заклинва се между двете мантинели и спира. Мантинелите са сработили добре. Имало е време за спасение, но в тъмнината и дима не са могли да намерят аварийно чукче.
  • 40 за пожара

    1 0 Отговор
    Първоначално се е запалила нафта от разбития резервоар отпред вдясно поради неблагоприятно стечение на обстоятелства. След това обаче започва да гори /освен нафта/ вътрешното обзавеждане в предната част, шумоизолации и др. Пламъците са буйни/високи/, с черен пушек/сажди/, токсични газове и висока температура. Всичко се топи, ламарините се деформират. Пишат, че материалите, които се влагат в купето трябва да са негорими, но дали това е така в действителност?
  • 41 Joni

    2 0 Отговор

    До коментар #3 от "Емил":

    А, ако беше Американска ?
  • 42 cpv

    3 0 Отговор
    За какви мантинели пишеш,за да спреш такъв огромен товар с над 20 тона трябва стена от над 2 метра дебелина!Не знам какъв измислен експерт си,но престани да пишеш глупости!Нищо не пишеш,че шофьора е заспал!Ако ще да има светещи линии това е щяло да стане,затова се скрий и не пиши повече глупости!
  • 43 незнайко

    1 0 Отговор
    Стига с тези мантинела ! Никой не е виновен, че някои заспал шофьор се е блъснал в нея ! Все една когато пътя се разклонява на две и по средата е поставена V образна мантинела, някой не може да се аргаса в нея докато се чуди кой път да хване !!! В СЛУЧАЯ СКОРОСТА НА АВТОБУСА Е БИЛА ГОЛЯМА И ЗА ДА НЕ ИЗХВЪРЧИ НА ВИРАЖА Е НАВЛЯЗЪЛ ПО БЛИЗО ДО БАНКЕТА И СЛУЧКАТА Е СТАНАЛА !!! Големия десен завой го е стреснал при тази скорост КОЯТО НЕ Я КАЗВАТ !!!
  • 44 Този" Институт" e създаден от ГЕРБ,

    2 0 Отговор
    От Бивши Служители на КАТ и Бивши Ченгета, на Хранилка около държавните структори занимаващи се със строителство и пътна безопасност!! Паразитна структора една от многото, даваща заплати на Кадри и приближени до ГЕРБ!!
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове