13 Декември, 2021 23:26 49 640 112

След ремонт на семейния си автомобил пловдивчанин си докара проблем с КАТ

  • кат-
  • ремонт-
  • двигател-
  • автоморга

Новият двигател нямал документи

След ремонт на семейния си автомобил пловдивчанин си докара проблем с КАТ - 1
Снимка: БГНЕС

Пловдивчанин се сблъска с множество главоболия покрай личния си автомобил и му се наложи да замени разваления си двигател с такъв от автоморга. В последствие се оказа, че след смяната на мотора, той не може да го регистрира в КАТ, защото разполага само с фактура за него. След отказ от моргата да му предоставят големия талон на бракувания автомобил или какъвто и да е документ за произхода на двигателя, мъжът се оказа, че на практика притежава „вече” незаконен автомобил, който не подлежи на пререгистрация, заради новият двигател, разказва trafficnews.bg.

Ето и цялата история на Стоян, която продължава вече почти година:

„Притежаваме семеен автомобил “CITROEN C4” с рег. номер СА****ХК, придобит по време на законно сключен граждански брак.

През месец февруари 2021 година, се появиха нехарактерни шумове при работа на двигателя. На 11.02.2021 г. посетих сервиз и след извършена диагностика ми беше съобщено, че има грешка в трети цилиндър. Беше ми предложен следният ремонт: смяна на запалителни свещи, смяна на гарнитура капак и смяна на бобина на трети цилиндър. Съгласих се и ремонтът беше извършен.

Нехарактерните шумове при работа на двигателя продължиха. Посетих друг сервиз, където след направена диагностика ми беше съобщено: „Има грешка в трети цилиндър”. Извършиха пристягане на буксата на бобината на трети цилиндър.

Нехарактерните шумове при работа на двигателя продължиха. Посетих трети сервиз. След направена диагностика ми беше съобщено : „Има грешка в трети цилиндър”. Тяхното предложения за извършване на ремонт беше: ”Започваме стъпка по стъпка да търсим причината за проблема.” Не се съгласих, поради липсата на конкретика.

След препоръка на мои съсед, посетих още един сервиз. След направена диагностика мъжът ми съобщи: „Няма компресия в трети цилиндър” и че той не се наема с отстраняването на този проблем. Аз вече не знаех към кой сервиз да се обърна за помощ, а и проблема за който ми съобщиха, ме притесни. Помолих въпросния Станислав за помощ и той ми препоръча негов колега, който бил специалист в диагностицирането и отремонтирането на двигатели с подобен технически проблем. Притесних се за техническото състояние на автомобила и не исках да рискувам с неговото шофиране, докато не бъде приведен в изряден технически вид. Станислав ме убеди, че неговият колега, ще отстрани техническият проблем и аз оставих семейният ни автомобил на отговорно пазене при Станислав, и се прибрах със съпругата ми.

Последва телефонен разговори с лицето Радослав (препоръчаният ми от Станислав автомонтьор). Същият ми съобщи, че работи като механик при оторизиран дилър на марка автомобили, но в извън работно време извършва диагностика и ремонт на двигатели. Радослав ми каза, че за да извърши диагностика и евентуален ремонт е необходимо да закара семейният ни автомобил в сервиз находящ се в село Марково. Той ме убеди, че шофирането на автомобила до село Марково не би навредило на техническото му състояние.

На 22.04.2021 година, Радослав ми изпрати снимка по “VIBER” на която се виждаше някакъв двигател. Той ме убеди, че това е двигателят на семейният ни автомобил и най-добрият вариант за неговото отремонтиране е цялостната му замяна с друг проверен употребяван двигател. Радослав пое ангажимент да намери и монтира двигател, който да съответства на всички технически и законови изисквания. Малко по-късно същия ден, Радослав ми поиска копие от големия талон на автомобила, защото му е необходим при поръчката на правилният двигател от автоморга.

На 23.04.2021 година, имах среща с Радослав, за да му предам сумата от 2500 лв. Той ме убеди, че тази сума е необходима за закупуването на правилният двигател от автоморга. Разполагам с разписка, написана и подписана лично от него. В процеса на разговора Радослав ме убеди, че съединителят е за смяна, като според него цената на нов съединител е около 800 лв. Неговият съвет беше смяната на съединителят да се извърши при смяната на повреденият двигател. Тъй като моето желание беше семейният ни автомобил да в изрядно техническо състояние, аз се съгласих.

На 29.04.2021 г. Радослав ми се обади с новината, че автомобила е отремонтиран. Той ме убеди, че старият двигател е заменен с друг употребяван двигател, отговарящ на всички законови, нормативни и технически изисквания, каквото беше моето желание и за което си бях платил.

На 29.04.2021 г. имах среща с Радослав, за да ми предаде семейния автомобил. Той дойде с него, с цел демонстрация за това, че автомобилът е в движение. Помоли ме да го закарам в с.Марково в сервиза в който работеше извънредно. Предаде ми семейния автомобил заедно с фактура за закупен двигател от автоморга в гр.София . Закарах Радослав до с.Марково. Автомобила се държеше добре на пътното платно, съединителят работеше нормално. В с.Марково предадох на Радослав остатъчната сума за ремонта, възлизаща на 1800 лв. Той ме увери, че автомобилът е в изрядно техническо състояние, че двигателят който е поставил е в съответствие с всички законови и технически изисквания и съединителят е чисто нов. Разбрахме се да управлявам известно време автомобила, за да се уверя, че всички агрегати функционират нормално. Увери ме, че ще ми върне старият двигател след приключване на тестовото шофиране.

След десетина дни се появи леко прекъсване при работата на двигателя. Посетих сервиза на Станислав. След диагностика ми съобщи, че е необходима смяна на запалителните свещи и някакъв вал. Съгласих се и Станислав ме увери, че ремонта е извършен. Прекъсването в работата на двигателят изчезна.

Управлявах колата известно време и след като се уверих, че всички агрегати работят нормално, заедно със съпругата ми посетихме КАТ, за да се впише новият двигател в големия талон на автомобила. Служителката на гишето ни изиска копие от регистрационният талон на автомобила от който е свален новият ни двигател. През цялото време Станислав и Радослав ме убеждаваха, че всичко ще е наред, че ремонта ще е сполучлив, че няма да имам проблем при регистрирането на новия двигател в КАТ. Но се оказах въведен в заблуждение.

От фактурата на автоморгата за закупеният двигател, намерих телефон за връзка и разговарях с техен представител. Той най-нагло ми заяви, че няма документи на автомобила от който е свален двигателят. Моля, обърнете внимание на наглото държание и тон на човек, който се чувства абсолютно недосегаем:

„Аз: Във вторник отивам в прокуратурата за да подам жалба.

Той: Срещу какво?

Аз: Срещу факта, че не мога да си регистрирам двигателят в КАТ, поради липсата на документи.

Той: Мога да те свържа с още 10 човека , за колективен иск.”

Предложи ми да предприема незаконни действия при регистрирането на новият двигател в КАТ.

Разговарях с Радослав за проблема. Той ми съобщи, че вече няма нищо общо с моят проблем и да се оправям. Поисках да ми върне старият двигател, при което ми отговори, че го е изхвърлил. Как така се изхвърля основен подлежащ на регистрация агрегат на автомобил? Аз не съм давал моето съгласие за подобно нещо.

На 13.10.2021 г,по график в Пловдив се извършваше технически узаконителен преглед от фирма „ТЕХНОТЕСТ”. Запазих си час за оглед на новият ми двигател. Дойде моят ред и аз разказах на служителите причината за моето посещение. Те ми отговориха, че дори и да премина успешно технотеста, няма да мога да регистрирам новият двигател в КАТ, поради липсата на копия от регистрационните документи на автомобила от който е демонтиран двигателя. Последва нов разговор с представителя на автоморгата, който категорично ми заяви, че няма да мога да си регистрирам двигателят в КАТ и отново ме подтикна да участвам в престъпна схема с участието на държавни служители”, разказа Стоян, като допълни, че има всички необходими документи и чатове от сделките и извършените манипулации по колата.

„Аз съм инженер по електроника. Баща. Винаги съм поддържал семейният ни автомобил технически и законово изряден. Колата се повреди. Нямам необходимите знания и умения за извършването на подобен ремонт. Доверих се на лицата Станислав и Радослав, които през цялото време ме уверяваха, че монтирането на новият двигател, ще бъде извършено качествено и според всички законови изисквания.

Да, на семейният ни автомобил е монтиран друг двигател, но поради липсата на документи доказващи неговият законен произход (автоморгата не разполага с тях), е законово невъзможно вписването на серийният му номер в големият талон на автомобила. Т.е. в момента аз и моето семейство сме лишени от възможността да използваме законно семейният ни автомобил, вследствие на което търпим финансови и морални загуби”, сподели още Стоян.

От TrafficNews се свързахме с КАТ-Пловдив, за да попитаме за точната процедура и съвет как трябва да се действа при подобни казуси, за да се избегнат неприятностите споходили Стоян и да не се стига до излъгани клиенти. От там ни казаха, че регистрирането на нов двигател е задължително с необходимите документи. В конкретният случай на Стоян, той ще трябва да подаде писмено заявление с обяснение на казуса, за да получи отговор дали ще успее да узакони новият си двигател, за да бъде изряден на пътя. След почти година ходене по сервизи и ремонти за няколко хиляди лева, той все още не може да използва автомобила си, според ЗДвП.

Свързахме се и с Радослав, който потвърди историята. Той обясни пред наш репортер, че поддържа добри отношения със Стоян и многократно са разговаряли по темата. „Единственото, което аз направих е, че исках да свърша работа, но вече многократно съжалявам затова”, сподели Радослав. Той добави също, че е нормално да изхвърли въпросния стар двигател, след като е седял при него няколко месеца без да бъде потърсен.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 57 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 American 🏈

    259 13 Отговор
    Голям шаран. 2500 лв за двигател за C4 lol толкова струва цялата кола lol

    Коментиран от #9, #10, #31, #43

  • 2 мъка, мъкааа

    205 14 Отговор
    Такава драма за един ситроен !?!? Човекът похарчил повече пари отколкото струва тази френска талига!? Хора мислете ве, а тия "майсторчета" ми съветвайте ги поне с ключ 20, като са толкоеа нагли!

    Коментиран от #49

  • 3 ГостH

    180 4 Отговор
    Той поне има кола, след посещение в подобен гаражен сервиз се оказах без кола. Човека беше я разглобил и препродал после се премести в друг гараж. От полицията ми казаха че това не е кражба защото аз доброволно съм я оставил. И така с години обикаляне по полиция без резултат.

    Коментиран от #4

  • 4 American 🏈

    80 4 Отговор

    До коментар #3 от "ГостH":

    Ако не е регистриран като сервизен бизнес, лошо. И колата е стояла при него. А защо не е била обявена колата за открадната, така е можело да има добра развръзка?
  • 5 ...

    70 44 Отговор
    И в дума не вярвам на тази статия.
    Зле преписана/преведена от някой западен сайт. Даже и цените преписали дословно.
    Трагедия, тази бг журналистика ...хаха.

    Коментиран от #56, #112

  • 6 Миро

    112 1 Отговор
    С документите на колите е кошмар. Нещата не са ок изобщо. Купуваш кола. Нотариуса проверява документите и пътен данък. Оценка и сделка. Общината на купувача е уведомена ама не съвсем. Минаваш пререгистрация в кат и общината пак е уведомена. Обаче няма копие на платения пътен данък от предишния собственик и затова се отива в общината да се пусне искане за отпадане на пътен данък. И чак след това на технически преглед. Гражданска отговорност се прави анекс . Трябва да се ходи и за нова винетка да се сменя. И не дай си боже по трасето да стане засечка или катастрофа. Изгаряш и човек се вкарва в страшен филм.

    Коментиран от #12

  • 7 Гаси драмата за един пършив ситроен.

    78 47 Отговор
    Нали са ти сложили нов двигател и колата върви ок? Знаеш ли колко струва смяна на двигател в Германия или Франция? Що не си седе с трите цилиндъра? Амат от нереални хора!

    Като един днеска на мен - обажда се за обявата ми, дето си продавам ските. Казвам му100лв са, но ще ти ги дам за 90. Пита а може ли за 80? Върта-суча, накрая правя компромис и се съгласявам. И вместо благодаря насреща- вика ми-а може ли ти да ми ги докараш?!

    Та ей това си ти господине.

    Коментиран от #17, #57, #75

  • 8 Съпричастен

    70 16 Отговор
    Не Ви разбирам. Аз съм от "предателите", които живеят в чужбина. Имам Волво V40 купено от магазина 2004г. (знам, че е с двигател на Рено) и с което превозих първото си дете... Еми... не мога, не искам - гледам го и даже гараж му купих - НАШЕ е! Вещ, като играчките, които пазя! Сядам понякога и ми се струва, че усещам времето, когато имах косми по главата или миризмата на пелени, кашата, която потече по таблото, камъка, който приличаше на топка или колоната, която не видях, когато паркирах с пълен багажник и сменях задно стъкло... (Само да споделя, че пълна смяна на ЦЯЛАТА климатична система ми излезе 2500$, а оригинално задно (да, бее с реотани) стъкло със смяна в топъл гараж и гаранция = 500$!! Абе, няма да ме разберете! Явно съм поредния аналог на "Имал си- Дал си!". Бай Ганьо е учител и оправдание за много от нас )))

    Коментиран от #107

  • 9 Заврян зет

    73 7 Отговор

    До коментар #1 от "American 🏈":

    В цялата статия в обем на "Война и мир" ,си пропуснал да прочетеш ,че : ..."колата му е придобита по наследство заедно със жената..." -вероятно дадена ,като зестра от ...ТЪЩАТА...За това е толкова ЦЕННА и ОБГРИЖВАНА :)))

    Коментиран от #23, #100

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Голем смех

    97 2 Отговор
    Първо е дал повече пари отколкото струва колата.Ситроените не се ремонтират защото са скъпи за ремонт.Повечето коли са без номер на двигателя.Иначе той е ламарина.Слага я на новия и си кара.Никой няма да му търси номер щото е на трудно място.Да си кара дрънгела и толкова.Полицията отлично знае че Елхички не крадат освен ако има ключ в ключалката и е паркиран пред питейно заведение .Странно е че е обиколил 3 сервиза които му казват едно и също и той си мисли че друг ще каже различно.Решението отваря двигател и от там варианти шлайф бутала и се отървава.
  • 12 Срамота

    28 0 Отговор

    До коментар #6 от "Миро":

    А сме 2021г.
  • 13 Митьо

    94 4 Отговор
    Така е като сульо и пульо станаха майстори, че и алчни до смрът
  • 14 Аноним

    74 5 Отговор
    Тоя Кво очаква с тоя Ситроен да кара така кой го кара да ходи в КАТ така и така това нещо няма продаваме
  • 15 От чужбина

    73 14 Отговор

    До коментар #10 от "Нищо ново":

    Нали ужким преди време казаха, че махат двигателите от отчет в КАТ. Ама явно не го направиха и пак проблеми със стари железа... А този не знае ли, че неговия проблем се избягва тотално като на "новия" мотор набие номера на стария. Така нема да има НИКАКВИ главоболия с КАТ. А и в бъдеще кой и къде ще му проверява номера на мотора? А и ако не се лъжа, на френските коли номерата на моторите са на малка алуминиева табелка хваната с поп-нитове. Без никакъв проблем се сваля и слага на друг мотор. От друга страна погледнато за тези пари дето е похарчил по майстори да си е купил по-добра кола. Не знаели, че френската кола скоро пак ще се потроши? И пак ще се харчи и така докато му дойде акъла в главата да разбере, че френските коли не са коли. Добри са само докато им изтече заводската гаранция.
  • 16 Серсем

    96 4 Отговор
    Представете си същата статия пренаписана след ... 20-30 години. Изгоря електрическия мотор и като почнаха едни майстори да го пренавиват... После се изпръщяха токове из батерията... Не мога да отключа колата с телефона, защото го забравих вътре, а колата се самозаключи и сега търся разрешение от гугъл или фейсбук...
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 И от къф зор ше ходи в милицията

    69 1 Отговор
    Да сменява номера на мотора😂😂😂😂сигур си е казал зарад такива неща държавата е на тоя хал закона трева са спазва😂😂😂😂
  • 19 Теле

    85 3 Отговор
    И за ко изобщо ходи да си вписва новия двигател?
  • 20 Недоразумението, наречено КАТ

    143 1 Отговор
    Какво и как е направил човека и къде и дали е сгрешил, няма значение.
    Проблема е самият КАТ. От години двигателите се правят със все по-малък ресурс, особено с предписаните смени на маслото на по 20-25000 км. От години в повечето Европейски държави двигателя се смята за консуматив. Някои дори нямат и вече серийни номера, а само тип блок/двигател. Отново в повечето държави не фигурира номера на двигателя в талона.
    Но родният КАТ, не само че вписва при регистрация номера на двигателя, но при смяна с друг трябва и документи за произхода му. Ако двигателя втора ръка е взиман от чужбина може да го няма в талона на съответният автомобил и реално този двигател ще или незаконен или неизползваем. Не знам докога ще се продължи с тези безумия

    Коментиран от #108

  • 21 Талибан

    123 1 Отговор
    Тъп лобистки закон! Двигателят е резервна част! Не, искайте документи за такива глупотевини!

    Коментиран от #39

  • 22 някой си

    40 2 Отговор
    Тоя да не се кзва Марко ... Тотев !?
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 оня с коня

    66 2 Отговор
    Аз тоя не мога да го разбера!Абе сменил си Двигатела- що изобщо занимаваш КАТ!Карай си Ситроена по живо по здраво,никой на техническите прегледи няма да ти сравнява Номера на Двигатела с Документите на колата!Ако пък иска да е абс. изряден,само за жълти стотинки номера на Двигатела може да бъде ПРЕНАБИТ за да съответства с номера на Стария Двигател,който вече не съществува!Луди хора...

    Коментиран от #47, #104

  • 28 Един

    59 4 Отговор
    Аз смених двигателят на колата ми преди 6 години. Купих го от един катастрофирал отзад автомобил. Карам си го и не ми дреме. Не е краден със сигурност. Прегледите си ги минавам без ядове. Никой не гледа номер на двигателя, па даже и на купето. Дай едни пари, постой на канала двадесетина минути и после газ да те няма...
    Статията е измислена история.
  • 29 Муаха-ха-ха-ха...

    39 4 Отговор
    На този балама,историята ми прилича на изнасиления Стоянчо в "Искренно и лично" !
  • 30 Милен

    71 2 Отговор
    Има лесно решение - КАТ на съд!
    На мен лично са ми регистрирали два автомобила нов внос без вписан номер на двигател, защото не можаха да го намерят или разчетат.
    Щом така може, защо му дирят номер на човека? А и най-вече защо му е трябвало да ходи в КАТ въобще!!??
  • 31 Гришо

    74 6 Отговор

    До коментар #1 от "American 🏈":

    Шаран си ти.Той се опитва да направи всичко по закон.Само ,че виж какво става.Аз подкрепям прецакания човек.
  • 32 Братчет

    63 3 Отговор
    Стоянчо, хванали са те за балък! Попаднал си на "майстори"...! Всъщност маса "майстори" у нас са такива! Станислав, Радослав, Пешо, Гошо, все от един дол дренки...
  • 33 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 34 Ситроен е кочина!!

    26 12 Отговор
    Само японско!хванали са го за Калинка..монтьорите 🤣
  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Констатация

    87 0 Отговор
    Проблема се нарича Свъх Тежка Бюрократична Система. На запад двигателя е просто ремонтна част, и не е нужно да се правят чак такива галимации. Но в България има навързани "три синджира" ЛАпачи , които чакат да хапнат от нормалните хора. И тези обикновени хора стават на луди маймуни. Такава е системата и тежко на прекараните.
  • 38 Dedal

    43 5 Отговор
    Да ама и моргата няма вина. Реда е следния:
    Нося си талона и номерата в кат да бракувм, качвам тенекето на кантара и моргата ми дава документ. Реално талона остава в мен и моргата дори да продаде агрегата няма от къде да има талон

    Коментиран от #41

  • 39 Така е

    26 1 Отговор

    До коментар #21 от "Талибан":

    БЪЛГАРСКА РАБОТА !!!
  • 40 Ники

    51 5 Отговор
    При подобни симптоми свързани с ремонт за 2500лв за Ситроен ц4 мисля , че ремонта надхвърля цената на автомобила ..... Защо се занимавате с глупости бе хора тоя двигател струва 400лв а съединителя 100лв

    Коментиран от #109

  • 41 гост

    45 4 Отговор

    До коментар #38 от "Dedal":

    Трябва да дадеш копие от талона на моргата заедно с двигатела.Ако ти не знаеш,от моргата са длъжни да знаят и да ти искат копието. Така че реално ,от моргата са виновни.
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Paxnas

    16 0 Отговор

    До коментар #1 от "American 🏈":

    Не обиждайте шарана,много по бързо се учи от човека със сутиена.
  • 44 Аззззз

    13 2 Отговор
    В Липсата на закони е целият проблем.
  • 45 Германеца

    13 21 Отговор
    Къде е държавата и кой ти дава право на тебе да имаш претенции. Като отиде при Бай Оня пита ли за законност, квалификация, образование бе Г- инженер. Или само гледа да ти е ефтинко...? Престанете да храните нелегалните! Разбирач -инженерино. Защо майка ти и баща ти ти плащаха да учиш, като само си се научил да се оплакваш и жалиш? Къде ти беше морала и логиката, че да повериш безопасността на семейството и семейният ти автомобил на гаража? Трепери и сезирай властите, па белкем някой си вземе поука и заключи тия нелегални крадци в гаражи и мазета.....

    Коментиран от #95

  • 46 Знаещ

    39 2 Отговор
    В България честния се наказва! Факт!
  • 47 Луд

    23 1 Отговор

    До коментар #27 от "оня с коня":

    А как ще го продаде после.Човека пък иска да е изряден.

    Коментиран от #51, #106

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Малечко

    20 6 Отговор

    До коментар #2 от "мъка, мъкааа":

    Отрезали са му главата, пак да си купи френска кола, щом му е скучен живота.
  • 50 Сусу Манарата

    31 1 Отговор
    Типичен пример, че живеем в Абсурдистан. Промяна на конструкцията!? Глупости. Дано новите променят тази дивотия! Иначе ще търпим унижения от някакви корумпирани ченгета по каналите на КАТ.
  • 51 Петър

    13 3 Отговор

    До коментар #47 от "Луд":

    Продава се най нормално,продаваш я на човек от същата област,тогава автомобилът не се представя в КАТ.
  • 52 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 53 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 54 Норге

    8 9 Отговор
    Ситроена Е Ц 4 електрическата я карах,вози като каляска.Удобна да.Ама няма багажник голям,няма голяма батерия..Опел моката електрическата-същата работа.Докарват ги на визия,ама е добре само да ги гледаш.Или караш като служебни.
    Хюндай Кона пробвах,малко над 107 кила съм..едвам седнах отзад.И коленете опират в гърдите,1.80 висок съм.
    И логично отпадна.Прегледах една камара марки ел коли и пробвах 5-6.
    ДС на Ситроен,същият..ашак.
    Киата като седна ми е просторна,имам две педи до тавана свободно място,багажникае горе долу добре...може и да изглежда като катафалка Киа Соул,ама 452 км пробег си е повече от добре.Френскитв бангии,плюс Пежата напоследък електрическите са си теснотия,макар и не много скъпи..ама и с не много пробег и екстри.
    И 5 год гаранция.Киа имат 7.
    Като купува човек кола..трябва да е прагматичен.
    Като ди дава парите,да си заслужава.
    И да не ти струва милиони.
    Кола на 182км взех.На 9 месеца.2020 модел.
  • 55 Норге

    17 7 Отговор
    И какво толкова казах че ми изтрихте коментарите?
    Френските бангии са само да ги гледаш на картинка.
  • 56 Нико

    18 2 Отговор

    До коментар #5 от "...":

    Никъде на запад не се вписва номер на двигател може би в Русия
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Това съм го патил

    18 3 Отговор
    Пич действай по втория начин иначе си изгорял . Сега разбрали че България е корумпирана
  • 59 А бре айол

    11 5 Отговор
    купувате ги тези бракувани кошници и после трети цилиндър и не знам що си! Мятай на скрап и това е! Ич се не занимвай!
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 макс

    30 0 Отговор
    В белите държави двигателя е резервна част,и не се вписва в регистрационния талон!Една законова промяна би поправила тази недомислица.

    Коментиран от #76, #86

  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Тоя шемет

    25 2 Отговор
    Боже,боже каква свещена техническа неграмотност. Четири сервиза се борят като прасе с тиква да открият,че в трети цилиндър нямало компресия! По Тошово време нямаше щракачи на компютър,но имаше майстори дето само по шума на двигателя ти казваха кой цилиндър не ти работи добре. Амааа тоо... колкото е акъла на техниците в сервизите,толкова е и акъл на собственика - инженерче. Ама какъвто и щеде инженер да е, това е въпрос на обща култура да се досетиш,че като дръгляскаш стара кола ще добиеш проблем с компресията по много причини. По Тошово време имаше виц - като знам какъв инженер съм,та ме е страх да ида на лекар! Сега виждм,че вицът е бил несправедлив като му чета наивните приказки на тоя шемет.

    Коментиран от #68, #69

  • 65 Чукче

    9 1 Отговор
    Писател, чукче не читател, ало, напиши книга и си купи нова кола...повече те бива в писането....хубаво, ама много дълго и обстоятелствено, като за епопея...
  • 66 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 67 гост

    20 2 Отговор
    Ясно е, хванал се е на въдицата. Въпросът е, че КАТ са още по-нагли и не действат по случая с нередовните двигатели. Човекът има чатовете и разписките, защо полицията не затвори моргата? Защо не затвори сервиза? Пълни глупости са, че този Радослав не е знаел, че не може да се регистрира при липсващи талони, ясно е дори на мен, а аз не правя ремонти на двигатели. Единственното, което този рибок може да направи е да си кара колата, не го разбирам защо иска да я регистрира, все едно ще я продава след това. Дал ги е парите, ок, минал е през трудности, ок, но защо не си я кара? Единственната проверка на номер се прави при пререгистрация на автомобила, при ГТП това не се прави, нито при проверка на пътя. Явно човекът си е драма.

    Коментиран от #72

  • 68 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 69 Дядо Поп

    3 6 Отговор

    До коментар #64 от "Тоя шемет":

    Недей лъжи- по онова време нямаше автомобили!
  • 70 БЪЛГАРИН

    9 2 Отговор
    Човека са го направили на маймуна и Прокуратура спи. Да се съдят 5 години. А в чужбина за 1 месец всички които са в схемата са готови.
    Всичко е промяна 32 години
  • 71 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    22 1 Отговор
    Писали сте някакви небивалици.Купуваш бутала клапани втулки и какво ли не гарнитури Сваляш двигателя и го отремонтирваш и го правиш нов.на 3цилиндъра нищо няма да му стане ,ако го караш.Явно са разбрали хиените,че имат работа с човек ,който държи на колата си и не разбира и са го разкостили!
  • 72 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    3 3 Отговор

    До коментар #67 от "гост":

    При прегледа на колата Правят проверка шаси и двигател.Машенка е ,като аптека.
  • 73 filo

    3 10 Отговор
    Двигателите от много години не се регистрират, защото се водят консуматив. Затова нямат и номера. Поредна фалшива новина.

    Коментиран от #77, #85

  • 74 Жалко за човечеца

    7 2 Отговор
    На такъв едно време казвахме: БАЛЪК! Защото в Бг тарикати-мошеници с лопата да ги ринеш, особно майстори.
  • 75 Коментара

    5 1 Отговор

    До коментар #7 от "Гаси драмата за един пършив ситроен.":

    Виакаш - аналогичен случей в нащо село...един наева коча и му се изправиха рогата! Те такъв ти е поста преателю. Нищо общо със ситуацията в която е човечеца, но да си разкажеш ти историйката за ските! Аз имам доста по-фрапиращи ситуации с продажба на стари и ненужни вещи в ...Оня сайт, но нито му е мястото, нито някой особено го вълнува. Айде със здраве и не се кахъри толкова.
  • 76 kkk

    5 2 Отговор

    До коментар #62 от "макс":

    За нас е нужно средното положение- номер на двигател да се пише в талона, но той да е резервна част и да не ми трябват 6 кила документи ако го сменям. Като имаш в талона номер на мотора е лесно да се провери точно какъв е бил тоя мотор- не е едно и също да съм карал до вчера баничарка с 2,0хди 90 коня и утре да сложа 2,2хди 170 коня. Все са дизел, все са ХДИ, все са 4 цилиндъра, все са на един производител и т.н. ама не е съвсем същото да тръшнеш 170 коня и 5 кофи нютони с купе смятано за около 100 коня + има-няма кофа и половина с нютони... Нужната процедура при нас е проста- слагаш нов мотор, един Технотест дали нещата са ОК по монтажа и дали този тип мотор е слаган заводско в твоето купе, дават ти протоколче и бегом в КАТ за нови талони с описан там новият номер на мотора... А сега познайте защо това няма да се случи скоро...
  • 77 kkk

    5 1 Отговор

    До коментар #73 от "filo":

    Осигурявам ти кола на 2 години с гръмнал мотор и с БГ регистрация, осигурявам и "нов" мотор от моргата който дори се монтира в момента на автомобила- като е готова смяната ти давам колата БЕЗ описаните документи за новият мотор които се искат в КАТ и те пращам да регистрираш колата с новият мотор. Ще имаш и дружка която да те следи да няма корупционни практики- ако успееш колата струваща 50 бона е твоя. Като не успееш ми плащаш 20 бона- уроците се плащат все пак

    Коментиран от #92

  • 78 Брадвата

    15 1 Отговор
    В нормални обстоятелства не трябва да се ходи в КАТ, че и в талона да се вписва, напълно безмислено. Само че представете си стане катастрофа, даже и да не е виновен водачът, се води с нередовен и технически неизправен автомобил. Все едно няма преглед. Винаги е виновен и пред власти, и пред застраховател, съсипан живот. Пълен абсурд, но в абсурдната държава е така.
  • 79 Citroen C4 1.6 16V

    6 9 Отговор
    Ситроен Ц4 1.6 бензин 109 к.с. нито ръжди, не гори масло, не липсва антифриз, парното прави сауна, климатика работи също супер, на сняг е стабилна със среден клас гуми, никакви проблеми за 200 000 км. купуване втора употреба... нищо сериозно не е сменяно по автомобила освен консумативи (две биалетки, един тампон, лагер на главината, масло и филтри, ламбда сонда след катализатор и едно реле).. мърка си, тиха е... иначе има много "специалисти"...
  • 80 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 81 Балами

    8 1 Отговор
    Ми то се мисли предварително! На мен на пежото когато се скапа двигателя и взех друг от морга- платих за него 450 лв +150 лв за документ от голям талон на колата от моргата и сега си ми е законно всичко... Но нали трябва все да спестим и да ебем дявола гледаме!?
  • 82 Само

    14 1 Отговор
    не разбрах -"Притежаваме семеен автомобил “CITROEN C4” с рег. номер САХК, придобит по време на законно сключен граждански брак." това какво общо има с третия цилиндър, с двигателя и с цялата тая простотия!?
  • 83 ганю

    6 0 Отговор
    тая и други подобни простотии ги има само у нас,двигателя не трябва да вписва с уникален номер в талона както е в европа
  • 84 Това може да стане само в България

    15 1 Отговор
    Навсякъде по света двигателя е резервна част,само тук го регистрират.Защото закона не е променян от социализма.Плюхме по комунистите а работим още по техните закони.Срамота.
  • 85 Да така е

    3 1 Отговор

    До коментар #73 от "filo":

    Но не и в България
  • 86 Така е

    6 1 Отговор

    До коментар #62 от "макс":

    За съжаление скоро няма да бъдем бяла държава
  • 87 Гадост

    12 1 Отговор
    Това е България! Всичко е мафия! Полиция и КАТ не ги интересува как лъжат и крадат мафиотите! Те горките само прилагат закона срещу бедния изстрадал човек! Закона не важи за далавераджии, които продават двигател без документи! Откадната от някой друг беден човечец! Гадна държава!
  • 88 11111111

    1 2 Отговор
    222222222
  • 89 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 90 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 91 Двигателят е....

    8 1 Отговор
    Не живея в БЪЛГАРИЯ. Тука двигателят е резервна част.Мога да си го купя от където искам срещу фактура или договор за покупка продажба с частно лице.Важното е да е същият като този предназначен за автомобила оригинално. Тия неща в БГ са тотална простотия.
  • 92 filo

    5 0 Отговор

    До коментар #77 от "kkk":

    Абе колега, защо трябва да ходиш в КАТ, ако имаш регистрационни номера. Стига гупости.
  • 93 Цъкачи

    6 1 Отговор
    Едно време имаше майстори на двигатели за шлайфане на цилиндри и сегменти за първи и вторри ремонт. На сегашните майсторчета това не е по силите и акъла,а само цъкат на клавишите.
  • 94 кавал

    5 1 Отговор
    Докато има овце- ще има и вълци.
  • 95 ттт

    12 1 Отговор

    До коментар #45 от "Германеца":

    Да ама легалните имат цена: Отвиване на болт - 120 лева. Оставяне на болта в кутия - 40 лева. Откачане на акумулатор - 160 лева и т. н. Кардиохирурзите ряпа да ядят!
  • 96 Голям Слон

    6 2 Отговор
    Толкова мнения и почти всички гласят едно и също: "този е луд да дава толкова пари за Ситроен". Дали е луд не знам, но със сигурност човекът си държи на колата. Да, дал е пари. Кой ще гарантира, че същата сума би била достатъчна за същата марка и модел в изрядно състояние? Никой! А ситроен е едно много прилична марка със съвсем приемливо обслужване. Просто след 8-та година спира производството на части и оригиналните стават все по-редки. А афтърмаркет практически не се намира. Съжалявам господина най-искрено. Лоялни сервизи май практически в Пловдив не съществуват. Или като в приказката за Дядо Мраз - всеки говори за него, но никой не го е виждал.
  • 97 РЕАЛИСТА

    7 0 Отговор
    В БЕЛИТЕ ДЪРЖАВИ ДВИГАТЕЛЯ ГО ИМАТ ЗА РЕЗЕРВНА ЧАСТ И НЕ СЪЩЕСТВУВА НОМЕР В ТАЛОНА ИМА НОМЕР САМО НА ШАСИТО.
  • 98 Гроб

    4 1 Отговор
    Боклуци, всичката престъпна мафия в тази милиционерска кочина е за разстрел,чак тогава ще се оправим
  • 99 Порно

    4 2 Отговор
    Инженер по електроника , и се вкарал в такъв филм? Пък и няма пари за нова? Както казваха някои девойки навремето- като се знам какъв инженер съм , страх ме и на лекар да отида.
  • 100 Смотан старец (ЦИГАНИН)

    3 1 Отговор

    До коментар #9 от "Заврян зет":

    Много ценна кола жена змия тъща хипопотам кво да праи чиляк РАЗВОДЪТ Е НАЙ ПРАВИЛНОТО РЕШЕНИЕ ЩОМ НЕ МОЖЕШ ДА УДАРИ ПО МАСАТА
  • 101 Александър

    2 0 Отговор
    На всякаде по ЕВРОПА двигателя е резервна част и не се пише номер на двигател в талона . България е така
  • 102 Filo

    1 0 Отговор
    Имам 2 коли и на нито една в талона няма номер на двигател, защото такъв няма.
  • 103 Баш Майстора на море

    4 0 Отговор
    Мъкааа
  • 104 Само да питам

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "оня с коня":

    Коня ти има ли номер?
    Ако няма да минеш да го жагосаш отзат
  • 105 Само в България

    0 0 Отговор
    Тук чух израза: смених си купето на колата!?!?!? Значело купих си нова, но и сложих двигателя от старата
  • 106 Ей луд

    0 0 Отговор

    До коментар #47 от "Луд":

    Кои луд ще си купи настаро ситрон С4?
  • 107 Баварец

    0 0 Отговор

    До коментар #8 от "Съпричастен":

    Ти имаш друг проблем! Опитваш се да се оправдаеш нещо, защо си в чужбина?! Явно пред теб самият, а иначе, другото не ни интересува!
  • 108 Баварец

    1 0 Отговор

    До коментар #20 от "Недоразумението, наречено КАТ":

    Просто е, в БГ всеки втори се занимава с кражби! Или следователно, всеки втори двигател е от крадена кола!
  • 109 Глупости

    2 1 Отговор

    До коментар #40 от "Ники":

    И къде има съединител за 100 лв и кола за 2500 айде спрете се малко с глупостите знам че всички карате Бентли ама слезте малко на земяъ
  • 110 Opiii

    2 0 Отговор
    Двигателя бил непотърсен ... хаха ми обади се на собственика да си го вземе. И от там са дръпнали пари.
  • 111 Азаз

    2 0 Отговор
    Двигателят е консуматив,както скоростите или ...шарнира.Няма такава простотия ,като бг регистрацията....Куп бумащина и дива бюрокрация за коли на по 10-15 год.
  • 112 Аззз

    0 0 Отговор

    До коментар #5 от "...":

    Не си страдал ,затова не вярваш
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове