Четиригодишна програма за ремонт на пътищата, три тунела - на Петрохан, Шипка и по протежението на магистрала Черно море, край на инхаус процедурите и минаване само към обществени поръчки, създаване на Фонд за регионално развитие, където общините да кандидатстват с проекти, чиста вода за пиене без елементи от Менделеевата таблица. Това са само някои от приоритетите на министъра на регионалното развитие Гроздан Караджов, който представи и екипа си, съобщават от Dir.bg.
"2918 км пътища и съоръжения са планирани за ремонт през 2022 г. Към тях има и 163 км магистрали. Това са над 3000 км пътища. Общо 2,8 млрд лв. е сумата за оправяне на пътната мрежа в България", обобщи министър Караджов.
Изготвя се и списък с пътищата за ремонт през годината, който ще бъде качен на сайта на МРРБ след седмица, за да всеки гражданин ще може да види дали неговият път е планиран за ремонт, съобщи Караджов.
Започва и проверка на всички договори за текущи ремонти и поддръжка на пътищата. Тепърва всичко ще се случва чрез възлагане на обществени поръчки, обещаха от МРРБ.
Министърът повтори, че съвместно с АПИ се действа за узаконяването на всички отсечки на магистралите, по които се работи, както и рехабилитацията на пътя Ботевград-Видин. Почти всички нямали оценка за въздействие върху околната среда. "След това ще имаме законни строежи и влезли в сила процедури за съотвествие с околната среда", коментира министърът. Успоредно с това ще тече одит и ревизия на сключените досега договори, чийто срок за разплащане е отложен до 30 юни.
Три тунела са сред приоритетите на строителното ведомство - този на Петрохан, под Шипка и под Стара планина, по протежението на автомагистрала Черно море.
"Проектът за Петрохан е в много начална фаза, предстои проектиране и отчуждаване, което ще отнеме между една и две години", уточни Караджов. "Шипка е в по-напреднала фаза, единствена изненада за мен е, че е проектиран като двулентов. Тази дестинация север-юг би трябвало да е с възможност за движение в две ленти само в едната посока", смята министърът на регионалното развитие.
Вече се работи по създаването на Фонд за регионално развитие, в който на конкурсно начало и по ясни критерии общините да кандидатстват с проекти, съобщи още Гроздан Караджов.
Това е фонд, който трябва да реши един голям проблем на гражданите, когато идва ВиК, разкопава нещо, закопава, закърпва. Идва АПИ или някой друг, копае, оправя го, тръгва си. Това става в различно време, а хората непрекъснато са тормозени", коментира министърът. В следващия момент пък за тротоара отговаря общината, която трябва да го поправи.
"И се получава една голяма какофония, непрекъснато са измъчвани хората с разни ремонти и разкопки", негодува Караджов. През новия фонд общините ще могат да кандидатстват за такива комплексни проекти, за да може, "когато се направи нещо, след това теренът да е образцов, а хората да се радват".
"Имам принципното съгласие на министър Асен Василев и вярвам че ще имам подкрепата на МС", разкри още Гроздан Караджов, но предположи, че това няма да стане бързо.
"По отношение на ВиК извеждаме като основен приоритет чиста вода за пиене", каза министърът. Досега, по думите му, се броят на пръстите на едната ръка проектите за пречистване на питейната вода. "Основно усилията са вървели от МОСВ в посока на отпадните води, но в много населени места пият вода с примеси от уран и манган и други елементи от Менделеевата таблица", коментира Караджов. Той обеща и нов закон за ВиК-услугите през месец март. И беше категоричен, че много трудно ще достигнем до средния процент на загуба на вода в ЕС, който е 35 на сто.
Изменение на Закона за устройство на територията, дигитализация на инвестиционните процедури и енергийна ефективност, която да носи иновативни решения, а да не се свежда само до подмяна на тръби и инсталация, са сред другите цели на екипа на МРРБ.
На новия ръководител на ДНСК Лиляна Димитрова министърът пък възложи строителният контрол да престане да играе ролята на "бухалка".
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 над реката
14:14 06.01.2022
2 Сютляч
14:15 06.01.2022
3 Сатана
Коментиран от #7
14:16 06.01.2022
4 Менделеев
14:24 06.01.2022
5 пффф
14:24 06.01.2022
6 Centyrion
14:25 06.01.2022
7 Ангел
До коментар #3 от "Сатана":
Цена да човешки живот няма.Пътищата в БГ трябва да се оправят и нови да се построят14:26 06.01.2022
8 Сандо
Коментиран от #22
14:27 06.01.2022
9 Нужен е
Коментиран от #20
14:28 06.01.2022
10 Българина
Коментиран от #13
14:31 06.01.2022
11 Шофьор
14:35 06.01.2022
12 Всеки с номерата си
14:36 06.01.2022
13 Shoot to Thrill
До коментар #10 от "Българина":
Хаха, хихи! Върбишки проход и път??? Те това е оксиморон нагледен бре. Да, има го на картите при това първокласен I-7 (Силистра-Лесово), но в проходната част (Върбица-Бероново) може да премине единствено войската на хан Крум, в колона по двама или очукан истински джип, но последният дефакто ще е в нарушение защото е забранено преминаването с МПС! Преди 2-3 год. онова ГЕРБерастко нещо, ъъъ, Николай Нанков предложи да го забравим, че съществува и да се прекатегоризира II-73 (Ришки проход) в I-7.14:46 06.01.2022
14 жжжжжж
14:53 06.01.2022
15 Пламен
14:59 06.01.2022
16 Киркорчо
След това ще заапочнем с летищата - определено Перник има нужда от такова, а освен това и Горно Уйно.
15:06 06.01.2022
17 ФЕЙК
15:46 06.01.2022
18 Този
15:54 06.01.2022
19 За протокола
16:33 06.01.2022
20 Сандо
До коментар #9 от "Нужен е":
Още ли не си разбрал,че изброеното няма да се осъществи при сегашните ни Господари!А защо,сам се сети.Тогава може и да разбереш защо толкова е нужна РСМ на НАТО е ЕС.17:44 06.01.2022
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Centyrion
До коментар #8 от "Сандо":
Румънската АЕЦ е на 140/150 км най много от разлома във Вранча.Даже може и да е по малко разстоянието.Там защо няма проблем със сеизмичните отклонения и опасност???Всичко е въпрос на интерпретации и желание да бъде провален един проект в полза на друг, целта е да няма конкуренция!!!
18:12 06.01.2022
23 Дедо
Коментиран от #24
18:29 06.01.2022
24 Дедооо
До коментар #23 от "Дедо":
Какви 30г.бе Той този тунел се строи повече от половин век. Затова и проектът е за еднолентов път. Още преди да се построи чинията на Бузлуджа се СТРОЕШЕ .И вместо тази чиния взела и човешки жертви трябваше да се построи тунелът. И щеше да има полза за цяла България а да не говорим за средствата за подръжка на пътя зимно време и често е непроходим. Хората под Ламанша прокараха път на два ката с ж.п. за нула време ние още умуваме.20:24 06.01.2022
25 Чичо от село
21:19 06.01.2022
26 АЗ ПОДМЯНАТАОставка
21:47 06.01.2022
27 Или е много т@п
21:50 06.01.2022
28 Строител
22:01 06.01.2022
29 Този коментар е премахнат от модератор.