6 Януари, 2022 14:10 3 496 29

Три тунела са приоритетни за МРРБ

  • три тунела-
  • приоритетни-
  • мррб

Създаване на Фонд за регионално развитие за общините и чиста вода за пиене сред важните неща за министър Караджов 

Три тунела са приоритетни за МРРБ  - 1
Снимка: БГНЕС

Четиригодишна програма за ремонт на пътищата, три тунела - на Петрохан, Шипка и по протежението на магистрала Черно море, край на инхаус процедурите и минаване само към обществени поръчки, създаване на Фонд за регионално развитие, където общините да кандидатстват с проекти, чиста вода за пиене без елементи от Менделеевата таблица. Това са само някои от приоритетите на министъра на регионалното развитие Гроздан Караджов, който представи и екипа си, съобщават от Dir.bg.

"2918 км пътища и съоръжения са планирани за ремонт през 2022 г. Към тях има и 163 км магистрали. Това са над 3000 км пътища. Общо 2,8 млрд лв. е сумата за оправяне на пътната мрежа в България", обобщи министър Караджов.

Изготвя се и списък с пътищата за ремонт през годината, който ще бъде качен на сайта на МРРБ след седмица, за да всеки гражданин ще може да види дали неговият път е планиран за ремонт, съобщи Караджов.

Започва и проверка на всички договори за текущи ремонти и поддръжка на пътищата. Тепърва всичко ще се случва чрез възлагане на обществени поръчки, обещаха от МРРБ.

Министърът повтори, че съвместно с АПИ се действа за узаконяването на всички отсечки на магистралите, по които се работи, както и рехабилитацията на пътя Ботевград-Видин. Почти всички нямали оценка за въздействие върху околната среда. "След това ще имаме законни строежи и влезли в сила процедури за съотвествие с околната среда", коментира министърът. Успоредно с това ще тече одит и ревизия на сключените досега договори, чийто срок за разплащане е отложен до 30 юни.

Три тунела са сред приоритетите на строителното ведомство - този на Петрохан, под Шипка и под Стара планина, по протежението на автомагистрала Черно море.

"Проектът за Петрохан е в много начална фаза, предстои проектиране и отчуждаване, което ще отнеме между една и две години", уточни Караджов. "Шипка е в по-напреднала фаза, единствена изненада за мен е, че е проектиран като двулентов. Тази дестинация север-юг би трябвало да е с възможност за движение в две ленти само в едната посока", смята министърът на регионалното развитие.

Вече се работи по създаването на Фонд за регионално развитие, в който на конкурсно начало и по ясни критерии общините да кандидатстват с проекти, съобщи още Гроздан Караджов.

Това е фонд, който трябва да реши един голям проблем на гражданите, когато идва ВиК, разкопава нещо, закопава, закърпва. Идва АПИ или някой друг, копае, оправя го, тръгва си. Това става в различно време, а хората непрекъснато са тормозени", коментира министърът. В следващия момент пък за тротоара отговаря общината, която трябва да го поправи.

"И се получава една голяма какофония, непрекъснато са измъчвани хората с разни ремонти и разкопки", негодува Караджов. През новия фонд общините ще могат да кандидатстват за такива комплексни проекти, за да може, "когато се направи нещо, след това теренът да е образцов, а хората да се радват".

"Имам принципното съгласие на министър Асен Василев и вярвам че ще имам подкрепата на МС", разкри още Гроздан Караджов, но предположи, че това няма да стане бързо.

"По отношение на ВиК извеждаме като основен приоритет чиста вода за пиене", каза министърът. Досега, по думите му, се броят на пръстите на едната ръка проектите за пречистване на питейната вода. "Основно усилията са вървели от МОСВ в посока на отпадните води, но в много населени места пият вода с примеси от уран и манган и други елементи от Менделеевата таблица", коментира Караджов. Той обеща и нов закон за ВиК-услугите през месец март. И беше категоричен, че много трудно ще достигнем до средния процент на загуба на вода в ЕС, който е 35 на сто.

Изменение на Закона за устройство на територията, дигитализация на инвестиционните процедури и енергийна ефективност, която да носи иновативни решения, а да не се свежда само до подмяна на тръби и инсталация, са сред другите цели на екипа на МРРБ.

На новия ръководител на ДНСК Лиляна Димитрова министърът пък възложи строителният контрол да престане да играе ролята на "бухалка".


Поставете оценка:
Оценка 3.6 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 над реката

    21 0 Отговор
    и пет моста,пет моста...
  • 2 Сютляч

    15 1 Отговор
    И два моста на Дунав още: един при Лом (задвижвнието към/от Зап. Европа) и един при Силистра (от България и Турция към/от Източна Румъния, Украйна и Молдова.
  • 3 Сатана

    23 14 Отговор
    Да не мислите,че тези тунели ще са безплатни? Охохохо. ….ще ги построят с народни пари и ще сложат минимум 10€ за лека кола в едната посока.И тунелът ще се изплати някъде след 200 години при този трафик през Стара планина.Бай Караджов си приказва колко да не зАспи.

    Коментиран от #7

  • 4 Менделеев

    16 2 Отговор
    Вода без водород и кислород - приоритет¡
  • 5 пффф

    26 6 Отговор
    Вчера пътувах по пътя Търново -Русе и на излизане от Търново се полагаше пътна маркировка?!?!?Тия до Януари не могат да положат пътната маркировка за зимния период в страната, тръгнали за тунели да ми разправят.Явно министрите и те са прихванали от шефа си и ни разправят приказки от хиляда и една нощ.Абе Аладинчовци, вийй не рзбрахте ли че те изборите минаха отдавна и няма нужда от говорене и обещания а от работа бе!
  • 6 Centyrion

    24 10 Отговор
    Да, три тунела под Стара планина ,шест моста на Дунав и Осем Делфинариума ни трябват,както и зимни пързалки които да работят и лятото!!!Малоумници!!!
  • 7 Ангел

    21 0 Отговор

    До коментар #3 от "Сатана":

    Цена да човешки живот няма.Пътищата в БГ трябва да се оправят и нови да се построят
  • 8 Сандо

    13 2 Отговор
    Ще се наложи да внасяме копачи от Афганистан,Ирак,Сирия и половината Африка.А за мостовете дори не ми се мисли откъде ще намерим специалисти,пък и с тия земетръсни зони по Дунава,дето ни пречат да построим АЕЦ-а!?

    Коментиран от #22

  • 9 Нужен е

    16 3 Отговор
    Маршрутът Солун-Лом е най-късото сухопътно разстояние между Бяло море и р.Дунав. Тунел под Петрохан с магистрала и жп линия ще ускори много превоза на товари от Солун за Средна Европа защото движението ще се извършва само на територията на държави от Европейския съюз и ще бъдат елиминирани Македония и Сърбия.

    Коментиран от #20

  • 10 Българина

    11 5 Отговор
    Значи в Ришкия и Върбишкия проход ще продължават да умират хора заради тирове и автобуси....., Там е мястото на третия тунел или четвърти. Тунелите в България трябва да са като в Швейцария навсякъде!

    Коментиран от #13

  • 11 Шофьор

    12 2 Отговор
    Добре бе, Промяната, цял месец Сте! Зима е. Топла все още, благоприятна за дейности на открито. Бàрем да беше спуснал заповед до всички ОПУ, поне на републиканските трасета в териториите им да опреснят и възстановят (щото на повечето шосета никаква я няма) МАРКИРОВКАТА!!! Тъмна Индия е повсеместно нощтно време с изкл. на ремонтирани участъци, в последните 2 - 3 год. А на мокро шофирането е "по уреди"! Вкл. и по т.нар. "магистрали". Да бяхте проявили отчитане на дейност - увод към Промяна! Някаква...
  • 12 Всеки с номерата си

    16 3 Отговор
    Една жп линия (София - Скопие), две магистрали, три тунела, четири моста и ...... пет студени води за всички. В строителството най-лесно се "усвояват" пари. Гледам новите "министри", "зам министри" и веригата надолу. Строителни специалисти няма. В ДНСК сложиха също завършила МГИ и то "геоекология" каквото и да означава и колко и да има реално приложение.Така че не вярвам никому. Мандата на тия артисти няма да им стигне и да възложат първата фаза - предпроектни проучвания, камо ли проекти, изпълнение и въвеждане в действие. Едно е сигурно - пари ще се "усвоят". Някои от новите министри са го доказали, че го могат !
  • 13 Shoot to Thrill

    7 3 Отговор

    До коментар #10 от "Българина":

    Хаха, хихи! Върбишки проход и път??? Те това е оксиморон нагледен бре. Да, има го на картите при това първокласен I-7 (Силистра-Лесово), но в проходната част (Върбица-Бероново) може да премине единствено войската на хан Крум, в колона по двама или очукан истински джип, но последният дефакто ще е в нарушение защото е забранено преминаването с МПС! Преди 2-3 год. онова ГЕРБерастко нещо, ъъъ, Николай Нанков предложи да го забравим, че съществува и да се прекатегоризира II-73 (Ришки проход) в I-7.
  • 14 жжжжжж

    12 0 Отговор
    кви 5 моста? тоя да не е зъболекар? един да договорят ще бъде успех.
  • 15 Пламен

    18 1 Отговор
    Обзалагам се че нито един тунел няма да направят.
  • 16 Киркорчо

    13 3 Отговор
    Предлагам да направим и тунел под Витоша, още един под Родопите и по един под всяко тепе в Пловдив.
    След това ще заапочнем с летищата - определено Перник има нужда от такова, а освен това и Горно Уйно.
  • 17 ФЕЙК

    12 0 Отговор
    Преди 50-тина години, когато се заговори за тунел под Шипка имаше следния виц: Конкурс за строежа: Първа фирма предлага за 90 милиона, втора- за 95 милиона. Фирмата на инж. Ганев "Стоим ефтино" иска 150 милиона . На въпроса защо, Ганев отговаря: Ще го започнем от двете страни, вероятността да се срещнем е много малка и тогава може да имате 2 тунела по 75 милиона.
  • 18 Този

    10 0 Отговор
    и чеп за зеле не става от него !
  • 19 За протокола

    8 2 Отговор
    Предишните крадяха с магистралите, тези ще крадат с тунелите...
  • 20 Сандо

    2 3 Отговор

    До коментар #9 от "Нужен е":

    Още ли не си разбрал,че изброеното няма да се осъществи при сегашните ни Господари!А защо,сам се сети.Тогава може и да разбереш защо толкова е нужна РСМ на НАТО е ЕС.
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 22 Centyrion

    2 0 Отговор

    До коментар #8 от "Сандо":

    Румънската АЕЦ е на 140/150 км най много от разлома във Вранча.Даже може и да е по малко разстоянието.Там защо няма проблем със сеизмичните отклонения и опасност???
    Всичко е въпрос на интерпретации и желание да бъде провален един проект в полза на друг, целта е да няма конкуренция!!!
  • 23 Дедо

    6 0 Отговор
    комшиите и европейците надупчиха всички планини с тунели, само Ганьо умува къде, колко, какви да са и кой да ги строи ...и така вече 30 години демо-крация .. съсипаха я тая държава..

    Коментиран от #24

  • 24 Дедооо

    1 0 Отговор

    До коментар #23 от "Дедо":

    Какви 30г.бе Той този тунел се строи повече от половин век. Затова и проектът е за еднолентов път. Още преди да се построи чинията на Бузлуджа се СТРОЕШЕ .И вместо тази чиния взела и човешки жертви трябваше да се построи тунелът. И щеше да има полза за цяла България а да не говорим за средствата за подръжка на пътя зимно време и често е непроходим. Хората под Ламанша прокараха път на два ката с ж.п. за нула време ние още умуваме.
  • 25 Чичо от село

    2 0 Отговор
    Това за чистата вода е хубаво,но звучи утопично.Лошото е ,че ДПС изсече горите ,а те са източника на вода.Трябва усилено залесяване и драконовски контрол на сечта.
  • 26 АЗ ПОДМЯНАТАОставка

    3 0 Отговор
    ОСТАВКА ПОДМЯНАТА КАЖИ КАРАДЖАНЕ КАК ИМАШ ПАЛАТ ЗА МИЛИОНИ С ДЪРЖАВНА ЗАПЛАТА ТИ НЕ БЕШЕ ЛИ ОЩЕ ОТ КОСТОВО ВРЕМЕ ПОДМЯНАТА ОСТАВКА ИМПИЙЧМЪНТ НА РАДЕВИСТИТЕ ЛЪЖИ ИЗМАМИ СРУТЯВАНЕ И ПРАЗНИ ЛАКЪРДИИ ШАРАНИ СЪБУДЕТЕ СЕ
  • 27 Или е много т@п

    1 0 Отговор
    Или нас смята за такива. Като му слушам лакардиите.
  • 28 Строител

    1 0 Отговор
    Харесва ми, когато министър на МРРБ, без образование за тази длъжност се изказва какво ще построи!
  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол