„5,8 млрд. евро са планирани за инвестиции в българските железници, за да стане този транспорт един от най-добре развитите, както е по света. Това ще стане, обаче само след като бъдат спрени схемите за източване на средства от сектора“.
Това заяви пред работници и служители на НКЖИ във Варна председателят на парламентарната комисия по транспорт и съобщения Борислав Гуцанов, съобщиха от пресцентъра на БСП.
Той сподели виждането за обединяване отново на пътническите и товарните превози в една компания и получи одобрение на идеята от железопътните работници.
Оказва се, че след разформироването на „Транспортна полиция“ и липсата на униформени служители във влаковете е сериозен проблем, водещ не само до опасни ситуации, но и забавяне на графиците, при възникване на инциденти по време на пътуване.
Повишаване на разрешената максимална скорост за движение на влаковете поне до разрешената за автомобили, поискаха още по време на срещата си с Борислав Гуцанов служители на „БДЖ – Пътнически превози“. Според тях това е задължително условие, за да се намали времето за изминаване на големите разстояния с до и повече от 1 час. Затова е нужна само промяна в нормативната база и в разписанието на влаковете, твърдят дългогодишни служители на железницата. Те са категорични, че релсовите пътища и състоянието на мотрисите позволяват движение до 150 км/ч.
Да се възстановят бистра-вагоните и вагон-ресторантите, предлагат още железопътните работници, както и да има вагони за пушачи. Според тях, това ще намали значително локалните пожари, възникващи често след нелегално пушене на цигари в тоалетните на влаковете.
Депо-майсторите настояват за преминаване от трета към втора категория на труда си.
В депото във Варна са категорични, че при развиване на ремонтните депа в основните жп центрове в страната, повишаване на квалификацията и заплащането на работещите в тях и осигуряване на достатъчно резервни части, те биха могли да се справят и сами не само с аварийните, но и с плановите ремонти на мотрисите. Това не само ще спести милиони, но и значително ще повиши качеството и времето за извършване на ремонтите.
Борислав Гуцанов пое ангажимент транспортната комисия в парламента да изслуша доклада на Министерството на транспорта и съобщенията за състоянието на БДЖ,плановете за реформа в железниците и да постави за обсъждане поставените от служителите въпроси.
„Знам, че ще се изправим на пътя на много милиони, но аз искрено се надявам, че с общи усилия ще успеем да променим нещата така, че България да има евтин, екологичен, бърз и удобен железопътен транспорт“, заяви Борислав Гуцанов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хаберих
Коментиран от #2
06:41 15.02.2022
2 Така е
До коментар #1 от "хаберих":
Тя тая демокрация се оказва по недостижима и от комунизЪма 😂🤣😂07:23 15.02.2022
3 име
Коментиран от #6
07:49 15.02.2022
4 Глупаци
08:00 15.02.2022
5 Панчо
08:13 15.02.2022
6 Гошо
До коментар #3 от "име":
Имахме и не беше за ремонт на вагони ,но вече нямаме08:43 15.02.2022
7 нещстници
Коментиран от #10
08:47 15.02.2022
8 SDEЧЕВ
СОФИЯ - ВАРНА 9ЧАСА
СОФИЯ- БУРГАС 7ЧАСА
СОФИЯ- СОЛУН- 10 ЧАСА
СОФИЯ - БЕЛГРАД 10 ЧАСА
СОФИЯ ИСТАНБУЛ - 10 ЧАСА
СОФИЯ БУКУРЕЩ - 11 ЧАСА
СРЕДНА СКОРОСТ 50 КМ Ч. БРАВО БРАВО БРАВО
09:14 15.02.2022
9 жепеец
07:21 17.02.2022
10 КОТКАТА
До коментар #7 от "нещстници":
Ами линиите са скапани, как да хвърчат тия влакове?!?! А и вагоните не са наред, само с добри локомотиви не става тая работа!16:04 18.02.2022