Националният празник на всяка страна е върховен символ и преживяване на дълбоко благородно единение на националната общност. При нас не е така. Вътрешните напрежения и латентни конфликти по повод на 3 март тлеят и днес имат признаците на разкол. Това каза известният професор Георги Фотев, цитиран от в. "Марица".
"Всъщност какво символизира 3 март? Какъв е смисълът на нашия национален празник? Това е болезненият въпрос, който не може да остава повече висящ, тъй като последиците са далече отиващи. Настоящата ситуация възпламени напреженията. Латентните конфликти стават пределно остри.
На 3 март (19 февруари по стар стил) през 1878 г. е подписан Санстефанският предварителен мирен договор за прекратяването на Руско-турската война от 1877-1878 г., предхождана от други войни между двете империи.
Този факт е безспорен. При такъв договор за край на войната има, естествено, пунктове, които се приемат и от двете страни. Такъв въпрос е за статута на териториите, които Османската империя губи. Как да се определят границите на България? Съгласяват се те да са тези на българската патриаршия. Да припомним, че договорът е предварителен. Така или иначе обаче, се създава митът за Велика България.
Най-опасният мит е “Освобождението на България”. Защо този мит е опасен? Защото е двусмислен. Един братски славянски и православен народ освобождава друг, изстрадал под чуждо иго клет братски славянски и православен народ. Освободеният народ е признателен завинаги.
Да се разберем по въпроса. Признателността е висока човешка добродетел. Неблагодарността е отблъскващо отношение във всеки случай: на децата към майка си и баща си, към тези, които са те отгледали, към хората, които са ти подали ръка в трудни моменти, и към всеки, който ти е направил малък или голям дар. Българите не могат да не са признателни към тези, които са дали живота си във войната, която за тях е освободителна.
Но 3 март не може да е върховен национален символ и национален празник. Не само защото е преднамерено и последователно изграден мит. Този национален символ е вреден, разрушителен за националната самоличност. Символът подхранва извратения феномен на т.нар. русофили. Те са съчинили фикцията за русофобите. В България няма феномен на русофоби. Ето несъстоял се разумен публичен дебат. Заклеймяванията не са дебат.
Не можеш да обичаш или да мразиш отделен народ. Обичаш или не обичаш човешки същества от плът и кръв, има любов към Бог, ако си религиозен човек, и т.н.
Но има още по-важен и съществен въпрос. Какво се празнува на 3 март? Празнуваме, че сме освободени. Не сме се освободили, а сме освободен. Това не е повод за гордост и за национално достойнство. Ние като нация разбираме ли какви фундаментални ценности объркваме. Колко дълго продължава объркването!
Нямаме срам, че сме подвластни на това, което аз наричам българската меланхолия. Макар че мъжествеността в съвременната епоха изобщо е чезнеща по хиляда причини добродетел, трябва да се започне с разрушаването на митовете. Може би днешният бойкот ще бъде началото. Има други дати, които могат да са върховен национален символ и празник на националното единение, което не означава да се изтрие от историческия календар 3 март", каза още проф. Фотев..
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сериозно ли
17:33 03.03.2022
2 Бай Георги
17:34 03.03.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 нато вън
17:34 03.03.2022
5 Знае се
17:34 03.03.2022
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Евала
17:35 03.03.2022
8 БОРУНА ЛОМ
17:36 03.03.2022
9 някой
17:37 03.03.2022
10 Лост
17:37 03.03.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ШиШиШиШи
17:37 03.03.2022
13 ТаУмВзе
17:38 03.03.2022
14 Пич
17:38 03.03.2022
15 Българин
Коментиран от #78
17:38 03.03.2022
16 Грульо
Тоз боклук сигурно ще каже, че е нямало опълчение и българите не са помагали във войната. Войната не е само пуцане, професоре. :D
17:39 03.03.2022
17 Сатана
“ На трети март е било вероятно също толкова студено като днес, но еуфорията в сърцата на българите е била също толкова силна. Защо са се били нашите предци, защо са дали живота си опълченците на Шипка?“
Този прост човек завършил 7ми клас дори не знае на коя дата са се водили боевете на Шипка и Орлово гнездо.
Тръгнал да спасява България.
Коментиран от #65
17:40 03.03.2022
18 fxpro
Коментиран от #148
17:40 03.03.2022
19 мустанг
17:41 03.03.2022
20 3ти март
Коментиран от #243
17:42 03.03.2022
21 Мазньо
Коментиран от #152
17:42 03.03.2022
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Лейка
17:43 03.03.2022
24 Лост
17:43 03.03.2022
25 ХАН КРУМ
17:43 03.03.2022
26 Професор?
Та, за това като се разпърдят така наречените професори почва яко да смърди.
Коментиран от #33
17:44 03.03.2022
27 Tolup 1
Коментиран от #32
17:44 03.03.2022
28 Коко
17:45 03.03.2022
29 Писател
Те не бяха от Брюксел, Ню Йорк и Маями.
Те дойдоха по краткия – братския път.
Те говореха руски и бяха славяни.
Тук намериха българска обич и смърт…
Те не знаеха даже дали благодарни
ще им бъдем след време – бащи и деца.
Те избраха войната, а тя е коварна,
тя безумно убива съдби и сърца…
Бяха братя по кръв. Просто бяха славяни.
И под Шипка намериха своята смърт.
Не дойдоха от Брюксел, Ню Йорк и Маями,
от Русия дойдоха – за нас да умрат…
Без да имат дори и имперска идея,
те се биха до смърт за славянската чест.
И сега ако ти си докрай европеец,
ще ги помниш достойно и утре, и днес...
Лозан Такев
🇧🇬🇧🇬
Коментиран от #71, #242
17:46 03.03.2022
30 Коко
Коментиран от #47
17:47 03.03.2022
31 Бивш канадец
17:48 03.03.2022
32 Лост
До коментар #27 от "Tolup 1":
Тогава е хубавия български празник-"Петльов ден".17:48 03.03.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 РУСИЯ
Коментиран от #38, #41
17:55 03.03.2022
35 Така е
17:55 03.03.2022
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Един Човек
17:56 03.03.2022
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Роки
17:59 03.03.2022
41 аНГЛИЯ
До коментар #34 от "РУСИЯ":
ЗАЩО НИКОЙ ДРУГ ОСВЕН РУСИЯ НЕ НИ ОСВОБОДИ СЛЕД 500 ГОДИНИ ТУРСКО РОБСТВО ???????18:00 03.03.2022
42 Ние
18:00 03.03.2022
43 А, ти
18:01 03.03.2022
44 чичо
18:02 03.03.2022
45 proi4o
18:04 03.03.2022
46 мислещ
18:06 03.03.2022
47 Тахумба
До коментар #30 от "Коко":
- Извинете, г-н доцент, настъпих Ви!- Но аз не съм доцент!
- А аз помислих, че сте, защото у нас всеки втори е доцент, а аз не съм.
18:06 03.03.2022
48 Мемфис
Коментиран от #160
18:06 03.03.2022
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 ИМПЕРИАЛИСТ
Коментиран от #61, #66
18:07 03.03.2022
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 жоро
Коментиран от #153, #188
18:08 03.03.2022
53 Отивай в
18:08 03.03.2022
54 Мнение
18:08 03.03.2022
55 Кака Гинка
18:09 03.03.2022
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 жоро
Този предварителен договор ще бъде ратифициран от техните императорски величества императорът на Русия и императорът на Османската империя, и ратификациите ще бъдат разменени в срок от 15 дни, или по-рано, ако се окаже възможно в Санкт Петербург, където ще се достигне споразумение за мястото и времето, при които разпоредбите на този акт ще бъдат облечени в тържествената форма, която обичайно се спазва за договорите за мир. (Ратификациите са разменени в Санкт Петербург на 5/17 март 1878 ) Въпреки това ще се разбира, че високодоговарящите страни се смятат за формално обвързани от сегашния акт от момента на ратификацията.
В уверение съответните пълномощници го подписаха и скрепиха с печатите си този акт.
Направено в Сан Стефано, 19 февруари (3 март) 1878 година
18:09 03.03.2022
58 Бодак
Ашколсун !!
"Те са съчинили фикцията за русофобите. "
Машаллах
В България няма феномен на русофоби. "
Аферим !!
Професоре, ти си истински феномен
Коментиран от #63
18:10 03.03.2022
59 Мемфис
Коментиран от #81, #147
18:10 03.03.2022
60 ха ха
18:10 03.03.2022
61 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #50 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
..............а се споменава като " ..........славянска държава на Балканите "18:12 03.03.2022
62 ГРАД КОЗЛОДУЙ
18:13 03.03.2022
63 Бодак
До коментар #58 от "Бодак":
Честит празник, сънародници ! Да сте живи и здрави !!. ,За Руските воини (от Лозан Такев)
Те не бяха от Брюксел, Ню Йорк и Маями.
Те дойдоха по краткия – братския път.
Те говореха руски и бяха славяни.
Тук намериха българска обич и смърт…
Те не знаеха даже дали благодарни
ще им бъдем след време – бащи и деца.
Те избраха войната, а тя е коварна,
тя безумно убива съдби и сърца…
Бяха братя по кръв. Просто бяха славяни.
И под Шипка намериха своята смърт.
Не дойдоха от Брюксел, Ню Йорк и Маями,
от Русия дойдоха – за нас да умрат…
Без да имат дори и имперска идея,
те се биха до смърт за славянската чест.
И сега ако ти си докрай родолюбец
ще ги помниш достойно и утре, и днес...
18:13 03.03.2022
64 В България има
18:14 03.03.2022
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 жоро
До коментар #50 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Пич, България е изброена на много места в този договор. Напосоки избирам няколко от тях:Член 6. България. Автономно трибутарно княжество с християнско правителство и народна милиция.
България ще образува автономно, трибутарно княжество, с християнско правителство и народна милиция.
България. Руско-турска комисия ще трасира границите.
Окончателните граници на Княжеството ще бъдат определени от една особена руска-турска комисия преди пълното напускане на Румелия на руската императорска войска.
България. Задължения на руско-турската комисия, националности.
Тази комисия ще държи сметка при измененията, които трябва да направи на мястото в общото трасе, за принципа на народността на мнозинството жители в граничните местности съобразно основите на мира, както и за топографските условия и за практическите интереси на съобщенията на местното население.
Коментиран от #76
18:17 03.03.2022
67 007
правилната партийната линия.Защо ли ми се струва,че нищо не се е променило последните 32 години,само тези които плащат масрафа са други.
18:18 03.03.2022
68 Анка Картечарката
Коментиран от #73, #162, #210
18:19 03.03.2022
69 Поредния дебил с титла
18:20 03.03.2022
70 циркаджии
Егати държавата, толкова много професори, доценти, политолози, социолози - с една дума - всичколози.
18:20 03.03.2022
71 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #29 от "Писател":
Нека сме коректни.Терминът „СЛАВЯНИ” е от 16 век. Популяризиран е от основателката на Руската академия на науките, германката София Фредерика Августа фон Анхалт-Цербст, известна като Екатерина Велика. Смятам, че всичко това Ви е известно или може би греша?
Германката Екатерина Велика само популяризира - "СЛАВЯНИ"...... Термина е на Винко Прибоевич с издаденото от него през 1532 г. във Венеция „Слово за произхода на увенчаните със слава славяни”
Петербургската академия на науките е в основата на славянската доктрина, която доктрина успешно служи за изпълнение на завоевателните стремежи на Русия. Неини платени агенти допринасят за включването на българите към славянското семейство. По-късно, по същите причини се създава комунистическата доктрина , а в момента усилено са лансира православната. Разбира се, при всички тях, Русия е шефа. За приноса на Академии наук СССР за отродяването на Българите от Македония и създаването на македонски език е излишно да се споменава.
Коментиран от #167, #174, #180
18:21 03.03.2022
72 У нас явно
18:22 03.03.2022
73 proi4o
До коментар #68 от "Анка Картечарката":
ПУ ! ДА НУ.........!!!18:23 03.03.2022
74 1111
18:24 03.03.2022
75 ...
18:26 03.03.2022
76 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #66 от "жоро":
в този "договор" който четеш ти, да. В оригинала-прелиминарен....а се споменава като " ..........славянска държава на Балканите "18:27 03.03.2022
77 Мазало
От сегашна гледна точка това си е едно продължение на онези стихове за няколкото синджири роби.Да се чуди човек това насилствена традиция ли е била преди освобождението, нещо като арените в Рим със зрители бейовете по онова време.
18:28 03.03.2022
78 Адолф Путин
До коментар #15 от "Българин":
Има българи и русороби, кланящи се на Адолф Путин18:31 03.03.2022
79 Сър Пичук
Коментиран от #118
18:32 03.03.2022
80 Русороб
18:32 03.03.2022
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Илиева
18:33 03.03.2022
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Мисля
Коментиран от #154
18:34 03.03.2022
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 2369
18:35 03.03.2022
87 Що ме триете
18:38 03.03.2022
88 Лудница
18:39 03.03.2022
89 Живко
18:48 03.03.2022
90 Гого
Коментиран от #192
18:48 03.03.2022
91 Мда
Срамно е и, че и ни го натякват по начин който ни унижава.
Ако на 3-ти март прочетат вместо слово това, което са казали Захари Стоянов, Раковски, Ботев, Левски, имаме шанс да си обединим националния интерес и да станем наистина патриоти.30 години след 89-та, продължават да ни управляват политици, мекерета на чужди руски интереси.
18:49 03.03.2022
92 кавалите
18:49 03.03.2022
93 Скептика
18:50 03.03.2022
94 WhiteNoise
18:51 03.03.2022
95 Случаен
18:52 03.03.2022
96 Онзи
18:56 03.03.2022
97 Абсолют
18:57 03.03.2022
98 Ром ли ? Това е напитка , а не...
18:58 03.03.2022
99 Вече се чудя
18:58 03.03.2022
100 Либеро
18:58 03.03.2022
101 Чудя се
19:02 03.03.2022
102 МИУИ ВАНИУИ
19:04 03.03.2022
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Пламен
19:08 03.03.2022
105 заради
19:11 03.03.2022
106 българка
Коментиран от #136
19:20 03.03.2022
107 българин
19:24 03.03.2022
108 Този коментар е премахнат от модератор.
109 Манифест
Александър ІІ, император всерусийски»
Коментиран от #113
19:30 03.03.2022
110 българин
19:43 03.03.2022
111 ...
19:54 03.03.2022
112 Теодоро
19:57 03.03.2022
113 ...
До коментар #109 от "Манифест":
Някъде да прочетохте да се споменава българи или България?!...Коментиран от #120
19:57 03.03.2022
114 дядото
20:25 03.03.2022
115 Поредния псевдопрофесор
20:36 03.03.2022
116 Не пипайте
20:41 03.03.2022
117 Я, колко много ренегати
20:43 03.03.2022
118 Пробвай се в някоя тоалетна
До коментар #79 от "Сър Пичук":
Педалнедоправен.Всички българи са русофили .Ти определено не си българин а продаженТрол на заплата на някоя антибългарска соросистка НПО.Такива измекяри като теб,които не стават и за помощен персонал в някоя градска тоалетна са срам за БългарияКоментиран от #137, #164, #220
20:46 03.03.2022
119 А бе
21:00 03.03.2022
120 Кауш
До коментар #113 от "...":
А защо да я споменава, да се обидят македонците, че ще бъдат подминати. Ами ако бяха решили да освобождават и черногорци и албанци. Дипломация, баджанак!21:05 03.03.2022
121 1/И47
21:24 03.03.2022
122 Поп
21:25 03.03.2022
123 Изкуфял
21:30 03.03.2022
124 СоцЕнтелегентите
21:36 03.03.2022
125 Емо
22:12 03.03.2022
126 Калбо
22:30 03.03.2022
127 Бивш военен
22:36 03.03.2022
128 111
P.S. Навсякъде се обръщам към вас учтиво, защото учтивостта е въпрос на възпитание, но без уважение, защото мекеретата, пък били и с титли няма как да бъдат уважавани. И това не е проява на неграмотност, а принципна позиция.
22:41 03.03.2022
129 баба ти от бг
22:51 03.03.2022
130 Българин,а не русофил.
23:20 03.03.2022
131 Фен
национален празник
23:39 03.03.2022
132 БРЦК
00:09 04.03.2022
133 Запознат
Коментиран от #251
00:13 04.03.2022
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Дуло
00:34 04.03.2022
136 И аз да кажа
До коментар #106 от "българка":
Искаш да кажеш, че щом не мисли като тебе, не може да е професор??? Ами ако ти бъркаш? Той, като учен , сочи аргументи; вие , като про.стаци се нахвърляте с обиди. Повечето- с до- гимназиални знания, но с мнение за академизма. Видяла жабата...вола...дигнала крак!00:41 04.03.2022
137 Луди всякакви
До коментар #118 от "Пробвай се в някоя тоалетна":
Не, твърдо НЕ са русофили всички българи! Ако твоите наблюдения сочат това, значи ти и обкръжението ти сте доста невежи и простовати. Аз пък почти не познавам русофили00:49 04.03.2022
138 Ужас
01:10 04.03.2022
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 Хан Аспарух
01:56 04.03.2022
141 Артилерист
02:26 04.03.2022
142 Българин
05:18 04.03.2022
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 Емо
06:58 04.03.2022
145 Свой
07:11 04.03.2022
146 Родолюбец
07:13 04.03.2022
147 Внв
До коментар #59 от "Мемфис":
Мунчо, темата е друга!07:26 04.03.2022
148 Б. М.
До коментар #18 от "fxpro":
Не ти пречи нищо и сега да се преименува на Мюмюн.Само да ти кажа, че ПОСЛЕДНАТА ИСЛЯМИЗАЦИЯ В БЪЛГАРИЯ Е ОСЪЩЕСТВЕНА ПРЕЗ 1945 ГОДИНА. 100 000 българи са насилствено преименувани с мюсюлмански имена. С много бой, изселвания и.......
Прочети за Дружба "Родина". Запознай се с разсипването и по заповед на Москва, както и със създаването на Помашка нация.
07:38 04.03.2022
149 ГрУЮ
07:46 04.03.2022
150 ПРОФЕСОР ЗНАЙКО
07:50 04.03.2022
151 Алек
07:52 04.03.2022
152 Диди
До коментар #21 от "Мазньо":
По времето на Тодор Живков и преди него ,не се празнуваше 3 март???07:59 04.03.2022
153 Диди
До коментар #52 от "жоро":
И защо ли този договор не е в България и никой не ги е виждал?08:02 04.03.2022
154 Б. М.
До коментар #84 от "Мисля":
Хубаво цитираш Вазов, но знаеш ли, че тази поема е писана по повод войната между Сърбия и България през 1885? Знаеш ли, че ИМЕННО РУСИЯ ПОДТИКВА СЪРБИЯ ДА АТАКУВА БЪЛГАРИЯ?А знаеш ли, че 2/3 от територията на днешна Сърбия, в това число и Белград, е била земя с преобладаващо българско население, дадена от Русия на сърбите за управление и обезбългаряване?
Що ли питам, то е ясно, че четеш книжки издадени само от Москва.
08:05 04.03.2022
155 Професори много
08:20 04.03.2022
156 Ужас
08:29 04.03.2022
157 Сан Стефано
Честит 3ти март!
Коментиран от #158, #172
08:34 04.03.2022
158 Б. М.
До коментар #157 от "Сан Стефано":
Ехаааа, колко умело смесваш истини с манипулации.В Русия 3 март се свързва с 1861, когато се отменя крепостничеството.
Може би и с 1918, когато се подписва Брест Литовския мирен договор и от Русия се "откъсват" Финландия, Литва, Латвия, Естония, Полша, Белорус и Украйна.
Украйна, в която официално живеят стотици хиляди българи, а генно са няколко милиона. Все пак половината от днешна Украйна е била България в продължение на 800 години. А например Крим е руски от 1829, няма и 200 години.
Коментиран от #179
09:02 04.03.2022
159 Факт
09:08 04.03.2022
160 Слав
До коментар #48 от "Мемфис":
Па премести се да живееш некъде другаде не..09:17 04.03.2022
161 Вярно казано
09:19 04.03.2022
162 Да права сте
До коментар #68 от "Анка Картечарката":
Напълно съм съгласен.Но заради конюнктурата е по удачно направо да го преместим на 4юли,за да не го променяме после пак.09:23 04.03.2022
163 Jak
09:24 04.03.2022
164 Сър Пичук
До коментар #118 от "Пробвай се в някоя тоалетна":
Да милееш за България и да защитаваш интересите и няма нищо общо с това да си русофил, което днешните недоучили и необразовани недорасляци бъркат с путинофилството, като отиват чак до национално предателство заради идиотията си или просто за рубли.09:28 04.03.2022
165 Август
09:39 04.03.2022
166 6060
09:45 04.03.2022
167 Този коментар е премахнат от модератор.
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 Няма пък
09:57 04.03.2022
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Лазаров
10:06 04.03.2022
172 Берлинцки Конгрес
До коментар #157 от "Сан Стефано":
Пълни глупости и русофилски инсинуации!Никъде на 3-ти март / Сан Стефано не се споменава държава България.
Чак на Берлинския конгрес се появява държавата България. Вярно много орязана, а и вазсална на Султана. Независима държава ставаме чак през 1908 г. Затова би трябвало 22 Септември да е Национален празник
Коментиран от #178, #198
10:08 04.03.2022
173 Булаир Фружин
10:08 04.03.2022
174 комунист
До коментар #71 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Много ми е интересно как "коректно" ще ми обясниш какъв "коректен" термин е използвал Константин Кирил Философ през 9век когато е спечелил диспута в Рим защитавайки правото на славянските народи да "славят Бога на собствения си език". Дотогава това е било допустимо само на трите (приети за свещени) езика: еврейски, гръцки и латински. Интересно е, щото сигурно и Климент Охридски (9,10 век) трябва да е ползвал същия "коректен" термин, когато е писал житието на Кирил. С какво ви чипират вас, бе, не може да е само заради банкноти. Българи ли сте изобщо?10:08 04.03.2022
175 Трябва да сме реалисти
10:09 04.03.2022
176 Този коментар е премахнат от модератор.
177 Този коментар е премахнат от модератор.
178 176
До коментар #172 от "Берлинцки Конгрес":
Виж ми въпроса...какво сме били 30 години след 3 март 1878????Коментиран от #183
10:21 04.03.2022
179 Червен 🦂
До коментар #158 от "Б. М.":
То и сащите са държава от няма 300 години. За тия години това е държавата, причинила най-много страдание по света. Изтребление на местното население (не индианци, защото те не живеят в Индия); нападение над мирни държави по цял свят, единствената държава, използвала ядрено оръжие срещу хора, убивайки стотици хиляди невинни с едно натискане на бутона. Страхливци! В Югославия разрушиха дузина мостове като този, който ние имаме на Дунав, и обстрелваха автобуси с деца. 3 март е най-българският празник и пишман професори като тоя не могат да го изтрият е така. Който реши да промени този празник, нека отива в бункер по-скоро, щото го погвам с пушката.Коментиран от #181
10:23 04.03.2022
180 Иван
До коментар #71 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Извинявай, но Винко Прибоевич - вярно през 1532 г се опитва да формулира понятието "славяни", но микой не му обреша внимание.Колкото до Екатерина Велика, която налага тази измислена теория е през края на 18 век. Та тоя измислен ПАН СЛАВИЗЪМ е наложен от руската имперска политика именно като средство за унищожаване на българите, както в Русия, така и в Украйна, така и в Молдова, така и в Румъния, така и в Сърбия, така и в Македония, а в много голяма степен дори и в България !
Какви славяни, какви 5 лева ?!
Коментиран от #182
10:29 04.03.2022
181 Коко
До коментар #179 от "Червен 🦂":
А бе, твоята путинландия да не би да е на повече от 300 г. !Коментиран от #199
10:32 04.03.2022
182 Росен Симеонов
До коментар #180 от "Иван":
Я прочети някои неща от византийски хронисти – от 4-5 век още се говори за славяни.Коментиран от #184
10:33 04.03.2022
183 Берлинцки Конгрес
До коментар #178 от "176":
Май не разбираш като четеш и затова пояснявам:От 3-ти март до Берлинския конгрес не сме били нищо - окупирана от Русия територия.
След Берлинския конгрес сме вазсална на Турция държава до 22.09.1908 г, когато ставаме независима държава и пак непризната от Русия !
10:38 04.03.2022
184 Иван
До коментар #182 от "Росен Симеонов":
Ами тояно там се говори само за българи10:39 04.03.2022
185 МАЛКА пенсИЯ
11:05 04.03.2022
186 Реалистът
11:16 04.03.2022
187 Този коментар е премахнат от модератор.
188 Стига сте лъгали, бе
До коментар #52 от "жоро":
Окончателният е Берлинския договорКоментиран от #193, #212
11:49 04.03.2022
189 Професоре напразно си ял народния хляб!
11:55 04.03.2022
190 Ех, професоре...
11:59 04.03.2022
191 А бре професоре
12:00 04.03.2022
192 Не е за психиатър,
До коментар #90 от "Гого":
а по-скоро за невролог - Алцхаймер е проблем, а необратимата загуба на мозъчни клетки е необратима...12:03 04.03.2022
193 Разбира се , за съжаление.
До коментар #188 от "Стига сте лъгали, бе":
И точно поради ревизията на Санстефанския договор, който изрязва голяма част от освободена България и предпоставя проблема "Македония" /препоръчвам да погледнете и сравните двете карти - тази на Санстефанския и на Берлинския договор, има ги дори в Уикипедия,препоръчвам обаче да погледнете и научни изследвания по тази тема/ - сега издигаме знамената на тези, които са наложили берлинския вариант и се отричаме от тези, които са очертали границите на България в съответствие с нейния исторически и етнически мащаб. Удивително и отвратително.12:08 04.03.2022
194 Митьо
12:18 04.03.2022
195 "Професор:"
12:28 04.03.2022
196 Националист
12:32 04.03.2022
197 Поредният
12:39 04.03.2022
198 Сан Стефано
До коментар #172 от "Берлинцки Конгрес":
Вземете го прочетете накрая този договор от Сан Стефано, не е дълъг и лесно се намира превод на български. По конкретно чл. 6, 7, 8, 9, 10 и 11, които се отнасят за България, че вече доста нелепо става с този рефрен: "В договора не се споменава нищо за България"..Коментиран от #252
12:39 04.03.2022
199 Митьо
До коментар #181 от "Коко":
На повече е! Щом в края на IX век сме ги покръстили и сме им дали писменост, значи са съществували! Малко помисли, после говори.Коментиран от #206
12:42 04.03.2022
200 Пламен Атанасов
А бе умнико, никои освен Дядо Иван не мина Дунав с оръжие и възстанови името България вместо, Източно Ромелийският Санджак ,както е именувана държавата в която се плюнчиш .
Защо не обясниш колко е била бройката на грамотните Българи и че в София ,Русия построява Руската Черква Се.Николай , в двора на нейното посолство , за да има Българите къде да се Черкуват .
Защо не обясниш ,че гяура няма право на Кон и като иди при чиновника ,трябва да гълчи по Турски ,да е с фес и да го свали когато е пред него, за да засвидетелства почитание и покорство и др.такива неща .
Какво ти пречи на теб 3 ти Март и на останалите серсеми у Гуньовско, дето потни вода не сте пили....
У Гуньовско е такова положението.
От цървул трандафор не става.
Коментиран от #232
12:43 04.03.2022
201 Драган
12:50 04.03.2022
202 Льотчик на F-16, модел 2024 год.
12:53 04.03.2022
203 Развийш ли
13:07 04.03.2022
204 Този коментар е премахнат от модератор.
205 Руски_каскет
Коментиран от #209, #213
13:08 04.03.2022
206 Коко
До коментар #199 от "Митьо":
Да, покръстили сме ги, но не 9 век, а някъде 13-14 век и не сме покръстили Рузия, зашото такова животно няма, а сме покръстили Киевсото княжество !Коментиран от #211
13:16 04.03.2022
207 фотее-ев !
13:27 04.03.2022
208 Абе,
13:32 04.03.2022
209 Този коментар е премахнат от модератор.
210 жоро
До коментар #68 от "Анка Картечарката":
Пак да припомня:Член 6. България. Автономно трибутарно княжество с християнско правителство и народна милиция.
България ще образува автономно, трибутарно княжество, с християнско правителство и народна милиция.
Коментиран от #244
13:40 04.03.2022
211 .......
До коментар #206 от "Коко":
кого си покръстил бе др...ьо, заели са временно от нас църковната служба и превод на някои книги от Библията.....13:41 04.03.2022
212 жоро
До коментар #188 от "Стига сте лъгали, бе":
Берлинският договор изчегъртва Санстефанският. Та той не е окончателен спрямо онзи подписан в Сан Стефано.13:44 04.03.2022
213 Този коментар е премахнат от модератор.
214 Този коментар е премахнат от модератор.
215 Този коментар е премахнат от модератор.
216 Истински българин
14:04 04.03.2022
217 Този
14:41 04.03.2022
218 Ебтер
Коментиран от #222
14:56 04.03.2022
219 koko
14:58 04.03.2022
220 Гггггггггггггггг
До коментар #118 от "Пробвай се в някоя тоалетна":
Айде по-спокойно. Аз не съм русофил и слава богу нямам приятел, който да е такъв. Нямам нищо общо с руските скотове.Коментиран от #227
15:01 04.03.2022
221 Бай Иван
15:02 04.03.2022
222 Гггггггггггггггг
До коментар #218 от "Ебтер":
Ще бъде победител в някоя дупка. Като всеки диктатор. КЗР15:03 04.03.2022
223 Чета коментарите
15:04 04.03.2022
224 Ден
15:09 04.03.2022
225 Диди
15:10 04.03.2022
226 Мисъл
15:11 04.03.2022
227 Заблюден
До коментар #220 от "Гггггггггггггггг":
А с краварските скотове, които бомбардираха Югославия?15:15 04.03.2022
228 ВАМ
Коментиран от #230
15:15 04.03.2022
229 Въпрос към професора
15:18 04.03.2022
230 ВАМ
До коментар #228 от "ВАМ":
Тези българи не са подлоги.Аааа ма ти?????
15:19 04.03.2022
231 Б@си
Коментиран от #247
15:35 04.03.2022
232 Не е точно така
До коментар #200 от "Пламен Атанасов":
Потърси за "димитър петков събаря средновековни църкви". Бил е кмет на София (1888-1893). Събаря църквите, за да "изправи" улиците, София тогава е била на сокаци. Чудя се как никой не го е спрял?15:36 04.03.2022
233 3 03
15:56 04.03.2022
234 Пасмина
16:23 04.03.2022
235 Кютек
16:33 04.03.2022
236 Кютек
16:34 04.03.2022
237 ШАЛТЕТО
17:25 04.03.2022
238 наблюдател
17:37 04.03.2022
239 Атанас
17:45 04.03.2022
240 Фен4е То
17:46 04.03.2022
241 Мария
18:01 04.03.2022
242 Николай
До коментар #29 от "Писател":
24. März 2014 • 1 CommentПисмо От Радой Ралин До Руски „Брат“
Share
Tweet
Pin
Mail
SMS
.
porobitelite.
Пиша ти от Плевен, драги Ванка.
Помниш ли кагда пришол със танка?
Беше млад, но се държеше мъжки.
Зарази семейството ми с въшки…
Взе на мама златните пендари и дори галошите ми стари.
Помниш ли, как кушаше картошки?
Наконец забърса три кокошки.
После си преспал със какa Сия и изпил си всичката ракия.
А след време чухме и мълвата, че си гръмнал тате във главата!
Длъжен бях да те обичам, Ваня.
Даже кръстих дъщеря си Маня.
Залъкът си давахме насила на Русия – тая дива сила.
После цели девет петилетки грабихте уран и руди редки.
Грабихте и жито, папироси…
Зарад тебе ходим голи-боси!
Дружбата ни беше “свята”, “чиста”.
Ние всички хранехме танкиста.
А пък ти ни пазеше със танка и ни взе последната луканка…
Пазеше и немците, и чехите.
Ние тук възпявахме успехите.
С паметник стърчиш ни на главата и скверниш небето и земята.
18:21 04.03.2022
243 Едуард Петров-Едо
До коментар #20 от "3ти март":
Духовното несъмнено е много по-важно от биологичното! Имам приятели руснаци, с циганите Християни сме братя и сестри в Христа, същото е и с американските, китайските, нигерийските, мексиканските, украинските, чилийските, руските, турските, гръцките, македонските, сръбските, румънските, шведските и прочее наши братя и сестри! ,Мир ви оставям, Моят Мир ви давам! Аз не давам, както Светът дава! Дерзайте, Аз победих Света! - думи на Нашият Господ Иисус Христос! А по цялата Земя гледаме и слушаме дрънкане на оръжие! ТОВА НЕ ТРЯБВА ТАКА ДА БЪДЕ! БОГ ДА ПАЗИ НАС И СЪСЕДИТЕ НИ ОТ ОПАКО ПОКОЛЕНИЕ! АМИН!18:44 04.03.2022
244 Сан Стефано
До коментар #210 от "жоро":
Чудя се какво мотивира хората да набиват минуси на цитат от договора.. Това е като да кажеш на бялото "черно"...19:26 04.03.2022
245 Външен наблюдател
19:49 04.03.2022
246 Външен наблюдател
19:49 04.03.2022
247 Американски наблюдател
До коментар #231 от "Б@си":
Ако нямаше 3 март нямаше да има нито Съединение ,нито България.Анадън му?19:56 04.03.2022
248 Академик Иванов
20:17 04.03.2022
249 Пламен
Изперкал е човека. Но, защо публикуват мислите на хора с деменция???
09:16 05.03.2022
250 Пламен
Изперкал е човека. Но, защо публикуват мислите на хора с деменция???
09:19 05.03.2022
251 Пламен
До коментар #133 от "Запознат":
Да плащаме на Руската империя последните 30 милиона от румелийския дълг , който България поема след съединението и който Руската империя приспада от репарациите на Турция.Май не сте много запознат.
Скоро излезе книга за историята на българската дипломация, купете я, ограмотете се и тогава пишете!
Успехи!
09:25 05.03.2022
252 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #198 от "Сан Стефано":
В "българския" превод дори и да пише "България", то в оригиналите пише "СЛАВЯНСКА ДЪРЖАВА"...Всичко около имената е просто буламач...Например "СОФИЯ", София е обявена за столица на 3 април 1879 година от Учредителното събрание по предложение на проф. Марин Дринов, като стар български град, отдалечен от турската граница и средищно разположен в българските земи според тогавашното разбиране.През 1879 година се разгаря и спор за името, като жителите на града създават комитет от известни личности, който се застъпва за възстановяване на историческото име СРЕДЕЦ. НАДДЕЛЯВА ОБАЧЕ СТАНОВИЩЕТО НА РУСКАТА АДМИНИСТРАЦИЯ, т. е. на руския губернатор Алабин И НОВАТА СТОЛИЦА НА БЪЛГАРИЯ …..СЕ НАРИЧА ОФИЦИАЛНО с гръцкото име "СОФИЯ". Явно името СРЕДЕЦ не е влизало в руските планове за ТРИБУТАРНОТО княжество България.16:19 04.04.2022