5 Април, 2022 16:04 821 8

С 34% повече са загиналите в катастрофи от началото на годината

  • кат-
  • катастрофа-
  • полиция

Тревожни данни

С 34% повече са загиналите в катастрофи от началото на годината - 1
Снимка: БГНЕС

Над 34% повече са загиналите в ПТП за първото тримесечие на тази година спрямо същия период от 2021 г. Това ставя ясно от сравнителен анализ на Института за пътна безопасност (ИПБ) за пътнотранспортния травматизъм на България на ниво ЕС и Балкани, представен на вниманието на премиера Кирил Петков.

"Уважаеми г-н Петков, през последните десет години държавните институции са абдикирали от управлението на безопасността на движението в България. С няколко становища и анализи Ви информирахме, за бързо нарастващия пътнотранспортен травматизъм през последните месеци. Действия от вашето правителство не бяха предприети. Отказът от управление на риска от ПТП винаги води до множество тежки катастрофи, характеризиращи се с голям брой убити и тежко ранени. Предоставяме ви анализ на данни на Европейската Комисия за загиналите от ПТП който ни показва, че са необходими незабавни действия от българското правителство за да не допуснем тежки катастрофи като тези край град Своге и на магистрала "Струма", изтъкват от ИПБ.

Институтът за пътна безопасност, като национален координатор за България на Европейската харта за пътна безопасност е изготвил подробен сравнителен анализ на ситуацията с повишаващите се нива на пътнотранспортния травматизъм в България. Според анализа в сравнителен план България "продължава да губи войната по пътищата" с по-високи темпове спрямо средните в ЕС и Балканите. "Ситуацията изглежда повече от смущаваща на ниво Европейски съюз - въпреки ограниченията на трафика в пандемията и намаляването на нивата на загиналите и ранените в целия ЕС през 2020 г., то през 2021 г. България се отличава в негативна перспектива с 21% увеличение на загиналите, като дори "лидерът" в класацията по брой загинали на милион население Румъния не показва такова шоково нарастване на загиналите в сравнение с 2020 г.", посочват от ИПБ.

Според Института за пътна безопасност заради липсата на устойчиви политики за пътна безопасност през последните 10 години България показва най-малък напредък в това отношение на Балканите и в ЕС като цяло. Според данните за Балканите, по нива на загинали на милион население България отново е сред трите държави с най-висок риск да загинеш в ПТП заедно с Косово и Черна гора, които не са в ЕС и нямат достъп до европейско финансиране за повишаване на пътната безопасност.

При официалната статистика в България за първото тримесечие за 2022 г. се наблюдава рязък и постоянен ръст с над 25 души повече загинали, 144 повече ранени и 110 повече тежки ПТП, или над 34% повече загинали за първите три месеца на годината, спрямо 2021 г.

"Липсата на капацитет и разбиране сред българските политици да приложат на практика принципите на Визия Нула води до това положение България да затъва в безперспективност в сферата на пътната безопасност и да се отдалечава от амбициозните цели на ЕС, които за периода 2020-2030 г. изискват намаляване не само на загиналите с 50%, но и на ранените", подчертават от ИПБ.

Институтът за пътна безопасност настоява премиерът Кирил Петков да реагира на влошаващата се ситуация с пътищата у нас и да предприеме спешни действия. "Оправданията на държавните институции отговорни за безопасността на движението по пътищата с пандемията и увеличаващия се трафик са израз на безсилие и капацитет при управлението на риска от ПТП. Доказателство за това са изнесените по горе данни на ниво европейски съюз", заявяват от ИПБ.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 слиен

    13 1 Отговор
    ква фаида от всичките тъпотии тогава .акции макции глоби за дядовците и обикновените хора ,а оня утрепа Милен Цветков и го пуснаха да си пафка у тях .... за бесене сте

    Коментиран от #5

  • 2 Факт

    4 1 Отговор
    РАЗГАЩИЛИ СМЕ СЕ !!!
  • 3 Дългият

    7 1 Отговор
    Не се вълнуваме от нашите невинни загинали а ревем за украинските.
  • 4 Гост

    8 0 Отговор
    Толкова ли не могат да анализират причините за настъпване на ПТП с летален край, да предпиремат съответните мерки срещу повторното им възникване и да намалят процента на смъртоностни ПТП? Ако причината е висока скорост - КАТ да спрат да вардят по капаните с ограничения 60 и да почнат да вардят по скоростните отсечки. Ако причината е неопитност на водача, да наложат закон обвързващ стажът на водача с максимална мощност на управляваното от него МПС. Ако пък е шофиране пил или дрогиран, да наложат много по-строги наказания, че сегашните явно не плашат бабаитите. Ако е каране без книжка - също по-строги наказания. Време е и да се търси отговорност и от фирмите за шоферски курсове, които раздават книжки. На края на годината гледат от коя фирма за курсове има най-много шофери, предизвикали ПТП и лицензът на фирмата се отнема.
  • 5 кокорестпендел

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "слиен":

    допълвам касичката си бе всяка седмица заеми от по 500 000 000 еврака вече не стигат
  • 6 Проблема

    10 2 Отговор
    В белите страни е решен отдавна! Камери, камери, камери...... Камерата не иска заплата, пенсия, осигуровки и други превилегии със стачка на улицата. А и много от тия хрантутници от пътна полиция ще се върнат на село да си обработват земята.
  • 7 Име

    3 0 Отговор
    Ко прайм сега? Ако се водим по мерките срещу ковид и да опазваме живота на хората, требва да забраняваме колите. А?
  • 8 това е щото фаровете светят

    1 0 Отговор
    целогодиино за да има причина да те глобят за нищо
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове