Last news in Fakti

23 Юни, 2022 19:53 23 101 24

Важни промени с билетчетата за градския транспорт в София

  • цена-
  • промени-
  • билетчета-
  • градски транспорт

Нормалният обществен транспорт в София до края на годината не е гарантиран заради липса на финансиране от страна на държавата. Много вероятно е градският транспорт да се движи по празнично разписание

Важни промени с билетчетата за градския транспорт в София - 1
Снимка: БГНЕС

Нови възможности за тарифна политика при пътуване с обществения транспорт на територията на Столичната община (СО) се предлагат в проектоизменение и допълнение на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт.

Документът е обявен за едномесечно обществено обсъждане, съобщава БНР.

Основните мотиви в документа за въвеждане на промените са: справедлив начин за таксуване в зависимост от необходимостта и честотата на ползване на услугите на градския транспорт; разширяване на мрежата на продажби и начини на зареждане на превозни документи и създаване на възможности за оптимизация, реорганизация и ускорение на градския транспорт в зависимост от натовареността на превозните средства, съобщиха от Столичния общински съвет (СОС).

Проектът предвижда запазване на сегашните и въвеждането на нови видове превозни документи.

Въвеждат се билет 30 плюс и билет 60 плюс, които са с право на неограничен брой прекачвания в рамките на времето. Стойността на билета се запазва на 1,60 лв., като се дава се възможност на пътниците да пътуват за време и да сменят превозните средства само с един превозен документ в рамките на 30 минути.

Ако през първите 30 минути пътникът се прекачи безплатно на друго превозно средство, той ще завърши пътуването си, независимо от неговата продължителност.

Билетът 60 плюс е с цена от 2,20 лв. и също дава възможност за неопределен брой прекачвания в рамките на един час. При тази опция пътникът също може да довърши маршрута си с последното превозно средство, на което се е прекачил, независимо от времетраенето на пътуването до края на маршрута.

Създава се младежка карта до 26 години, 24-часова карта, както и 72 часова и седмична карта от понеделник до неделя, както и възможности за използването на буферните паркинги от пътниците в наземния транспорт.

24 -часовата карта, с включен нощен транспорт, е с предложена цена от 6 лева, а тази за 72-часа е 15 лева.

За учениците и студентите, наред с месечната карта от 20 лева, се въвежда и годишна карта за всички линии с цена от 200 лева.

Отстъпката за тях от цената на редовната тарифа е 60 на сто. Младите хора до 26 години ще могат да използват Младежка карта на цена от 25 лева на месец за всички линии или 250 лева за цялата година.

Годишната абонаментна персонализирана карта, която е един от най-търсените продукти на ЦГМ, остава на цена от 365 лева, и ще може да се плаща на три вноски.

Билетът за нередовен пътник, който се продава от контрольорите (глобата), е с цена от 40 лева, а при невалидиран документ санкцията е 3 лева.

Вносителите отчитат, че въпреки множеството подобрения в обществения градски транспорт на СО през последните няколко години, той често се възприема като недобра алтернатива на личния автомобил.

В резултат на проведена анкета сред жители на София се показва, че новите превозни средства са на второ място (след прилаганата тарифа), които биха подтикнали обичайно придвижващите се с автомобил да използват градски транспорт.

Тези резултати дават основание да бъдат предприети мерки, свързани с промяна на действащия модел на тарифиране, която да доведе до повишаване на потенциала за използване на обществения градски транспорт в СО от страна на жителите и гостите на града, пише още в мотивите на вносителите.

Днес след едночасов дебат с 32 гласа "за", 19 "против" и 1 "въздържал се" Столичният общински съвет прие Икономическата рамка на обществения градски транспорт в София.

Тя се прие с с дефицит от 148 милиона лева, което означава, че нормалния обществен транспорт в София до края на годината не е гарантиран заради липса на финансиране от страна на държавата. Много вероятно е градският транспорт да се движи по празнично разписание.

Председателят на комисията по транспорт в Столичния общински съвет Карлос Контрера коментира преди днешното заседание, че закъснението в разглеждането на рамката се дължи на късното приемане на държавния бюджет:

"Дефицитът означава, че нормалният обществен транспорт в София до края на годината не е гарантиран поради липса на финансиране, като затова факторите са съвсем обективни.

На първо място, все още пътникопотокът не се е възстановил до нивата от 2019-та година, което означава по-малко приходи от билети и карти за системата.

На второ място ние имаме сливане на икономическа и енергийна криза, тъй като от една страна цените на горивата - природен газ, електроенергия, растат.

Вече тенденцията е възходяща и при дизела и разходите, които прогнозираме, може да се окажат дори повече към края на годината" , обясни Контрера.


Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    65 7 Отговор
    Най много се краде в София , затова няма пари ! Всички други градове , возят на по евтино билет , и имат печалба ! В София возят най скъпо , пътуват най много хора , и на загуба !!!??? Къде е Витанов , да ни го обясни математически ...???!!!

    Коментиран от #3

  • 2 дрфг

    29 27 Отговор
    Стига сте занимавали цяла Бг с билетчето в Сф! В национален проблем го превърнахте, сякаш е дошъл краят на света. Нали всички софиянци са много богати, карат луксозни коли, пълнят МОЛ-те и кръчмите?!

    Коментиран от #8

  • 3 дрфг

    38 3 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Цената на билета зависи от общината.
  • 4 Това с времето

    69 2 Отговор
    Е най-тъпото което могат да направят! Транспорта в София е нередовен през седмицата, а през почивните дни е през 60 мин! Да ми обяснят как да ползвам билета от 1.60 за 30 +мин като чакаш над тези 30 мин. А и като сложиш задръстване и този от 2.20 за 60 + няма да можеш да ползваш

    Коментиран от #14, #16

  • 5 Муто

    31 1 Отговор
    Ние билети не познавами..
  • 6 Да ми обясни

    65 5 Отговор
    Фандъкова защо Софийски градски транспорт се води към чужда фирма? Веднъж си платих картата с пост терминал и там пишеше плащане към чужд търговец! Кой е този чужд търговец? Защо не е бг търговец? Къде отиват парите от билети и карти? И кой държи всъщност транспорта в София?

    Коментиран от #15

  • 7 свързани въпроси

    22 1 Отговор
    Кой и кого ще проверява?
  • 8 В грешка си

    37 7 Отговор

    До коментар #2 от "дрфг":

    Това го правят селяните които са продали земите на баба си и са дошли да живеят в София
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Стс

    31 5 Отговор
    Герберастите окопали се за тези 12 години по общини и администрации по министерства и държавни предприятия саботират всички и всичко за да се върнат на власт
  • 11 Алипи

    28 3 Отговор
    Да се ориентира човек с тия схеми за пътуване в София,трябва да е поне инжИнерин.Минути,прекачвания,разписания и така нататък.Навсякъде по света градския транспорт е на загуба и се субсидира от държавата,за да се облекчава трафикът в градовете.Тук зорлем те качват на кола или мотор и реват,че има пушилка и задръстване по улиците.
  • 12 Дали салвадор

    15 3 Отговор
    Да обяснят защо 60 % са пенсионери които си плащат на началника за са ги държат на работа а връщат млади хора защото няма как да си плащат като пенсионерите
  • 13 ЗА СОФИЯНЦИ , ГОСТИТЕ НА СОФИЯ И ШОФЕРИ

    12 14 Отговор
    ПЪТУВАЙТЕ С БИЛЕТ ОТ 1.60 ИЛИ ЗА ЦЯЛАТА ГРАДСКА МРЕЖА ЗА ЦЕЛИЯ ДЕН С БИЛЕТ ОТ 4.00 ЛВ.👍ЗА МЕТРОТО СИ ИМА БИЛЕТ👍ВЕТО НА РУ.ИЯ НЕФТ👍
  • 14 Ъъъ

    5 2 Отговор

    До коментар #4 от "Това с времето":

    Ти да не живееш в Пасарел,па да искаш да си софиянец.
  • 15 Маджоре и Паша

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Да ми обясни":

    Ние разбира се.
  • 16 Вярно

    8 1 Отговор

    До коментар #4 от "Това с времето":

    Абсолютно.
    И причината е, че с проблемите на градския транспорт се знимават тотални дилетанти, които дори не го ползват, за да знаят кое - как е.
  • 17 Юлия

    9 1 Отговор
    Виехсте луди хора. Не всеки има вашите доходи . Човек отива да се труди ,да си изкара прехраната и битовите нужди,а вие правите пладнишки обир. Как в другите градове се оправят ,без такива безумни цени на билетите. Пловдив е един пример. Има кондуктори и няма мърдане всеки плаща. Вместо да имате тези безброй контрольори ,ги назначете като кондуктори и пари многоо ще влезат в хазната. Аз лично намирам тези нови въведения като безумие и скъпотия.
  • 18 Юлия

    6 1 Отговор
    Вие сте луди хора. Не всеки има вашите доходи . Човек отива да се труди ,да си изкара прехраната и битовите нужди,а вие правите пладнишки обир. Как в другите градове се оправят ,без такива безумни цени на билетите. Пловдив е един пример. Има кондуктори и няма мърдане всеки плаща. Вместо да имате тези безброй контрольори ,ги назначете като кондуктори и пари многоо ще влезат в хазната. Аз лично намирам тези нови въведения като безумие и скъпотия.

    Коментиран от #21

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Тодор. Живков.

    4 0 Отговор
    Крадат и още как. Фирми превозвачи тип монопол да с А на загуба ......Чисто математически няма как да стане. Дели се парата между няколко фирми и невинната мила кметица, се не чула се не разбрала че някой краде от общината милиони ма тя от каде да знае. Моята улица в Люлин от бай Тошо не е пипната на плащаме данъци а з ановите комплекси им аасвалт .. опщински.
  • 21 Роко

    3 0 Отговор

    До коментар #18 от "Юлия":

    Юле кондуктори във всеки автобус за град с населението на Пловдив може и да е удачно. В София е малко по различно само пътниците ползващи градския транспорт в София са два пъти повече от всички жители на Пловдив и близките села. Линиите на градския транспорт също са значително повече разстоянията на които пътуват също са по - големи съответно броя на колите е по - голям и необходимите кондуктори също ще са в пъти повече.
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Дааа

    4 0 Отговор
    Живея в Красна поляна 3 , за да стигна до центъра пеша минвам през най-хубавия маршрут покрай картинг пистата на стадион "Септември", покрай бизнес центъра, на пътя има едно заведение с една много красива каручка с много цветя, покрай градинката на "Добротата", всички са усмихнати, покрай парка с Аквапарка или завивам за мола и гарата или покрай Лидъл и тегля един среден като минвам покрай площада със злодейте от транспорта, оттам или към "Пиротска" или към "Графа" или НДК.

    Хора, ходете пеша, за 40-50 мин. стигам до където си искам, има и велосипеди. София е хубава, стига да искаш да видиш замисъла на добрите хора преди нас. Усмихвайте се и бъдете добри. Така ще докажем на крадците от дпс-герб, че можем и без тях!
  • 24 ТАРИФНА ПОЛИТИКА Е НОВАТА СХЕМА ЗА

    1 0 Отговор
    КРАДЕНЕ НА КОНТРЕРА И ШЕФКАТА МУ ФАНДЪШКА .... И НЕКА ПРЕСТАНАТ ДА СЕ ПРАВЯТ ДВАМАТА НА ВРАГОВЕ - ИСТИНАТА Е ЧЕ СА НАШИ ВРАГОВЕ !
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове