По данни на Национална браншова организация Индустриален клъстер "Електромобили" (ИКЕМ) в България вече има 600-700 публични зарядни станции за електрически превозни средства.
Това съобщи пред Радио София Илия Левков, председателят на УС на ИКЕМ.
Той коментира, че инфраструктурата за електрическия автомобил е още на ранен етап.
"Навремето така беше с газостанциите – имаше само в София и Пловдив."
Лошото е, че все ще няма информационна система, откъдето човек да научи и да планира къде да зареди при по-дълго пътуване.
"Ние 13 години се опитваме да обучаваме, да даваме съвети, да говорим, че електрическата мобилност е уникален шанс за българската индустрия, за икономиката, за държавата. Ние като организация успяхме да създадем единна платформа за зарядната инфраструктура. Отне ни доста време. Става дума за само стандартизирани станции, които имат специален модул против хакерски намеси", каза още Левков.
По думите му вече всеки световен производител на автомобили има между 10 и 12 модела на електричество.
"Електромобилът не е задължително да бъде собственост, може да се ползва и само като услуга. Не вярвам след 10 години да има нещо, с което двигателите с вътрешно горене да привличат клиентите", допълни Илия Левков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ферфоран
11:43 01.08.2022
2 Шмид
Коментиран от #11
11:45 01.08.2022
3 Колко са в Гърция, Румъния ?
11:47 01.08.2022
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Пламен
11:49 01.08.2022
6 Браво
12:14 01.08.2022
7 Ганююю
спокойно, нефт има за още около 35- 40 години, но след 10-тина години като почне да му се вижда края на нефта ше видиш как ше почнат да никнат като гъби електрозарядните станции, почти от само себе си.
Коментиран от #9
12:23 01.08.2022
8 Дългият
12:36 01.08.2022
9 Браво
До коментар #7 от "Ганююю":
Колко станции има в Монтама , Видин , Лом.. Не се заяждам а в Поморие колко са 🤔 Бутане му е майката...Коментиран от #12
12:36 01.08.2022
10 тъуъуи
Дори и популярния сред бакшишите Опел Зафира на заводски метан има резервоар за бензин и работи на бензин... Верно, резервоарчето е за 10 или 12л. щото реално бензинът е нужен колкото да запалиш и за аварийни случаи ако ти свърши метана- тези 10-на литра са си 150км. пробег и стигат като резерв... Дори и с туба ще го налея тоя бензин и ще продължа- като ви свърши тока у ТеслЪ-тЪ какво правите?
Докато не сложите поне по 1 зарядна станция (и то бърза) с 2 кабела (за 2 коли) на ВСЯКА сегашна бензиностанция (ОК, на 95% от тях) електричките няма как да станат масови... И не- не казвам да са безплатни зарядните станции, нека да са платени обаче да ги има и да работят...
Коментиран от #17
12:47 01.08.2022
11 Мюлер
До коментар #2 от "Шмид":
Дай ти инфо за Германия до станция?Коментиран от #18
13:34 01.08.2022
12 Ратата
До коментар #9 от "Браво":
И в Перник няма . Ако не живееш в къща няма как да си заредиш колата. Е има ама ше ме дават по телевизията :D13:49 01.08.2022
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Браво
Карта на зарядни станции
15:15 01.08.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Електромобилите са измамата на века
19:05 01.08.2022
17 Д-р NoirFire Нау
До коментар #10 от "тъуъуи":
И това дори няма да помогне. Елколите са измама според германските производители! Германските изследователи критикуват факта, че законодателството на ЕС класифицира електрическите автомобили като коли с нулеви емисии. Наричат го измама, защото електрическите автомобили, като Model 3, с включени всички фактори, произвеждат повече емисии от дизеловите автомобили на Mercedes. Реалността е, че в допълнение към емисиите на CO2, генерирани при добива на суровините за производство на електрически превозни средства, всички държави от ЕС генерират големи емисии на CO2 при зареждането на акумулаторите на превозните средства, използвайки мръсни електроцентрали. Освен това бензиновите двигатели с метан или въглеродните двигатели могат да намаляват емисиите на CO2 с една трета и евентуално премахват нуждата от дизелови двигатели. Метановата технология е идеална за прехода от двигатели с природен газ към двигатели, които един ден ще работят на метан от енергийни източници без CO2. Така че може да се окаже, че планът на Елон Мъск да спаси света с електромобили е не само фикция, но и най-голямата измама в автомобилостроенето.Коментиран от #19
19:10 01.08.2022
18 Ханс
До коментар #11 от "Мюлер":
В Google Play magazine е пълно с приложения. Намери си което ти трябва за Немция.22:54 01.08.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 ГДД
11:38 02.08.2022