1 Август, 2022 11:40 3 488 20

Ето колко са зарядните станции за електромобили у нас

  • зарядни станции-
  • автомобили-
  • електромобили

Лошото е, че все ще няма информационна система, откъдето човек да научи и да планира къде да зареди при по-дълго пътуване

Ето колко са зарядните станции за електромобили у нас - 1

По данни на Национална браншова организация Индустриален клъстер "Електромобили" (ИКЕМ) в България вече има 600-700 публични зарядни станции за електрически превозни средства.

Това съобщи пред Радио София Илия Левков, председателят на УС на ИКЕМ.

Той коментира, че инфраструктурата за електрическия автомобил е още на ранен етап.

"Навремето така беше с газостанциите – имаше само в София и Пловдив."

Лошото е, че все ще няма информационна система, откъдето човек да научи и да планира къде да зареди при по-дълго пътуване.

"Ние 13 години се опитваме да обучаваме, да даваме съвети, да говорим, че електрическата мобилност е уникален шанс за българската индустрия, за икономиката, за държавата. Ние като организация успяхме да създадем единна платформа за зарядната инфраструктура. Отне ни доста време. Става дума за само стандартизирани станции, които имат специален модул против хакерски намеси", каза още Левков.

По думите му вече всеки световен производител на автомобили има между 10 и 12 модела на електричество.

"Електромобилът не е задължително да бъде собственост, може да се ползва и само като услуга. Не вярвам след 10 години да има нещо, с което двигателите с вътрешно горене да привличат клиентите", допълни Илия Левков.


Поставете оценка:
Оценка 1.9 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ферфоран

    13 2 Отговор
    Думи, думи, думи, ...... дела трябват другари, дела!
  • 2 Шмид

    24 0 Отговор
    Как един път не извадихте точна информация… Между 500 и 600 има 20% разлика…

    Коментиран от #11

  • 3 Колко са в Гърция, Румъния ?

    12 1 Отговор
    Тука сме на 20 години по зле в това развитие от Европа.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Пламен

    18 1 Отговор
    -1 преди една седмица изгоря една във Варна...
  • 6 Браво

    10 0 Отговор
    500 са в моловете ,а Балъците ще бутат до морето, а в Монтанско сигурно ги връщат за вторични суровини....
  • 7 Ганююю

    1 10 Отговор
    Ние 13 години се опитваме да обучаваме, да даваме съвети, да говорим, че електрическата мобилност е уникален шанс за българската индустрия, за икономиката, за държавата. Ние като организация успяхме да създадем единна платформа за зарядната инфраструктура. Отне ни доста време. Става дума за само стандартизирани станции, които имат специален модул против хакерски намеси", каза още Левков

    спокойно, нефт има за още около 35- 40 години, но след 10-тина години като почне да му се вижда края на нефта ше видиш как ше почнат да никнат като гъби електрозарядните станции, почти от само себе си.

    Коментиран от #9

  • 8 Дългият

    9 0 Отговор
    Най лошото е, че и ел.енергията поскъпва. При условие,че ел.автомобилите са много по скъпи къде ни е сметката? Като са толкова екологични защо не включат някаква екоотстъпка. За много други неща се хвърлят милиарди.
  • 9 Браво

    11 1 Отговор

    До коментар #7 от "Ганююю":

    Колко станции има в Монтама , Видин , Лом.. Не се заяждам а в Поморие колко са 🤔 Бутане му е майката...

    Коментиран от #12

  • 10 тъуъуи

    3 0 Отговор
    Стига с тая опорка "ама то и с газо/метан станциите беше така в началото"- вярно е, имаше по 1-2 в големите градове и с времето се размножиха навсякъде... Само дето пропана или метана НЕ СА ЕДИНСТВЕНОТО ГОРИВО на колата.
    Дори и популярния сред бакшишите Опел Зафира на заводски метан има резервоар за бензин и работи на бензин... Верно, резервоарчето е за 10 или 12л. щото реално бензинът е нужен колкото да запалиш и за аварийни случаи ако ти свърши метана- тези 10-на литра са си 150км. пробег и стигат като резерв... Дори и с туба ще го налея тоя бензин и ще продължа- като ви свърши тока у ТеслЪ-тЪ какво правите?

    Докато не сложите поне по 1 зарядна станция (и то бърза) с 2 кабела (за 2 коли) на ВСЯКА сегашна бензиностанция (ОК, на 95% от тях) електричките няма как да станат масови... И не- не казвам да са безплатни зарядните станции, нека да са платени обаче да ги има и да работят...

    Коментиран от #17

  • 11 Мюлер

    0 0 Отговор

    До коментар #2 от "Шмид":

    Дай ти инфо за Германия до станция?

    Коментиран от #18

  • 12 Ратата

    2 1 Отговор

    До коментар #9 от "Браво":

    И в Перник няма . Ако не живееш в къща няма как да си заредиш колата. Е има ама ше ме дават по телевизията :D
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 Браво

    1 1 Отговор
    vsichkotok bg

    Карта на зарядни станции
  • 15 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 16 Електромобилите са измамата на века

    5 4 Отговор
    Според проучването, публикувано от Института IFO в Мюнхен от началото на 2022, електрическите превозни средства имат "значително по-високи емисии на CO2 от дизеловите автомобили". Това се дължи на значителното количество енергия, използвана за добива и преработката на литий, кобалт и манган, които са критични суровини за производството на акумулаторите за електрически автомобили. Така например батерията за Tesla Model 3 замърсява климата с 11 до 15 тона CO2. Всеки пакет батерии има живот приблизително 10 години и общ пробег от 94 000, което означава 73 до 98 грама CO2 на километър (116 до 156 грама CO2 на миля). Към това добавете CO2-емисиите за електроенергията от електроцентралите, които захранват тези превозни средства. И реалните емисии на Tesla могат да бъдат между 156 до 180 грама CO2 на километър (249 и 289 грама CO2 на миля).
  • 17 Д-р NoirFire Нау

    5 2 Отговор

    До коментар #10 от "тъуъуи":

    И това дори няма да помогне. Елколите са измама според германските производители! Германските изследователи критикуват факта, че законодателството на ЕС класифицира електрическите автомобили като коли с нулеви емисии. Наричат го измама, защото електрическите автомобили, като Model 3, с включени всички фактори, произвеждат повече емисии от дизеловите автомобили на Mercedes. Реалността е, че в допълнение към емисиите на CO2, генерирани при добива на суровините за производство на електрически превозни средства, всички държави от ЕС генерират големи емисии на CO2 при зареждането на акумулаторите на превозните средства, използвайки мръсни електроцентрали. Освен това бензиновите двигатели с метан или въглеродните двигатели могат да намаляват емисиите на CO2 с една трета и евентуално премахват нуждата от дизелови двигатели. Метановата технология е идеална за прехода от двигатели с природен газ към двигатели, които един ден ще работят на метан от енергийни източници без CO2. Така че може да се окаже, че планът на Елон Мъск да спаси света с електромобили е не само фикция, но и най-голямата измама в автомобилостроенето.

    Коментиран от #19

  • 18 Ханс

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Мюлер":

    В Google Play magazine е пълно с приложения. Намери си което ти трябва за Немция.
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 ГДД

    0 0 Отговор
    Такива председатели на не знам си какви организации... не знам каква полза има от този господин. А чували ли сте за Националната Българска Камара на Водопадите? Сигурно има такава и отговарят водата да пада надолу. На времето имаше Интернет Общество, предполагам е бутала битовете по проводниците :)
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове