Съдържанието, вложено в пътното платно на АМ "Тракия", не отговаря на обявеното и е със "съмнително качество". Това съобщиха на съвместен брифинг служебният министър на МВР Иван Демерджиев и министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков, които дадоха яснота докъде са стигнали проверките на ремонтите по АМ "Хемус" и АМ "Тракия".
"В хода на работата по проверката, докъде са стигнали тези разследвания, ние се натъкнахме на два проблема, по които не беше работено до момента. Единият от тях е какво е вложено във вече изградените пътища, респективно автомагистрали най-вече и дали тяхното лошо състояние се дължи на лошо извършени работи, или се дължи на някакви други обективни причини. Дали има ремонти, които по естеството си са основни такива, а са били правени по един друг ред, предвиден за текущи ремонти", заяви Демерджиев.
Взети са проби, т.нар. "ядки", от съдържанието на пътното платно, които са изпратени за изследване на Института по пътища и мостове, към АПИ, който е под шапката на Министерство на регионалното развитие и благоустройството, обяви Демерджиев, цитиран от dariknews.bg.
"Още на първо четене се вижда, че декларираните работи са в много по-малко количество, спрямо заложените по съответните проекти. Още на първо четене се вижда, че част от вложените материали, видимо изглеждат с много съмнително качество. В момента ще представим несъответствието само в количествено отношение, защото институтът има нужда от още десетина дни за да направи пълни изследвания какво се съдържа в слоевете на пътя", допълни министърът на МВР.
"Още сега е видно, че дебелината на пътното платно е значително по-малка. Още сега е видно, че част от материалите видимо се разминават", обяви Демерджиев.
"За да сме сигурни в обективността на тази проверка сме запазили материал, който при нужда ще бъде изследван от независима лаборатория, ако е необходимо извън границата на България", допълни Демерджиев.
"Направена е проверка на асфалтовата смес на износващия пласт, асфалтовата смес за долния пласт на покритието, асфалтовата смес на основния пласт, основния пласт от трошен камък и земното легло на настилката. Това, което мога да ви кажа и това, което би трябвало да бъде като очакване е, тази височина на всички тези пластове трябваше да бъде метър и 20", заяви министър Шишков.
Той показа пълна информация за строителя, сроковете и цената на първия лот Стара Загора-Нова Загора, който е от километър 210 до километър 241,900. По думите му цената за километър на този участък е била 4 335 471 лв с ДДС.
По проект тук цялата дебелина е трябвало да бъде 220 см, е 189 см, обяви Шишков и даде още няколко примера за неспазване на общата дебелина.
"Обектът има буквално недостиг в количеството на асфалт, очевидно ще излезе и проблем с качеството. Един от участниците в строителството, който трябва да съблюдава качеството на строителството е Строителния надзор. Забелязвате, при положение, че Строителния надзор взима 1 милион в рамките на 2 години за един строеж, забелязвате как си е свършил работата", обяви Шишков.
"За мен е загадка защо до днес никоя институция не намери сили, нужда да провери какво е вложено в изграждането на автомагистралите в България", каза Демерджиев.
"Тъй като сме се научили да говорим с цифри, затова ви казах всеки лот колко е струвал на километър. По най-простата аритметика, ако извадим, че от първи лот липсват от дебелини на конструкция 17,5%, прехвърлено върху стойността на лота означава 23,6 млн. лв. На втория лот липсват 12,5% от пътя, прехвърлено отново върху стойността на строителството, би трябвало да означава 17,5 млн. лв. Искам да подчертая, че това е липса само, свързана само с количеството, не и с качеството. За качеството и за вложените материали, ще коментираме след десет дена", обяви Шишков.
Даден бе пример с ремонта на пътя Югово-Лъки, който по документи е направен като текущ ремонт, но е бил основен.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Висок
16:21 12.10.2022
2 Нищоправеца
Коментиран от #27
16:23 12.10.2022
3 честен ционист
Коментиран от #28
16:24 12.10.2022
4 Циник
16:29 12.10.2022
5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
16:40 12.10.2022
6 Стайко
16:54 12.10.2022
7 Българина
17:03 12.10.2022
8 Дам
17:04 12.10.2022
9 той
17:05 12.10.2022
10 Бай Иван
Изглежда това е решението!
17:06 12.10.2022
11 ами сега
17:06 12.10.2022
12 хемус
17:09 12.10.2022
13 Тома
17:10 12.10.2022
14 Буха ха
17:18 12.10.2022
15 ха ха
17:18 12.10.2022
16 Алооо,
17:20 12.10.2022
17 Бай Зъл
17:20 12.10.2022
18 Аз само да попитам...
Коментиран от #26
17:21 12.10.2022
19 байгън с колелото
17:23 12.10.2022
20 Гащев
17:24 12.10.2022
21 Добрутро
17:33 12.10.2022
22 Изненадани има ли???
Пита се в картинката, толкова ли сме богати, че не ни пука как ни крадат?
17:33 12.10.2022
23 Ха така,
18:04 12.10.2022
24 Деций
18:40 12.10.2022
25 Артилерист
21:42 12.10.2022
26 как защо?
До коментар #18 от "Аз само да попитам...":
защото деригента на правителството им каза да не вредят на Борисов преди изборите! Сега вече може- нали спечели. Нека си лаят кучетата-кервнът нали си върви.09:39 13.10.2022
27 Мнение
До коментар #2 от "Нищоправеца":
Не отклонявай вниманието само към бежанците. Кражбите, на държавни средства и Корупцията по високите етажи на властта - ето това е причината ние българите да останем най-бедни в целия ЕС.15:04 13.10.2022
28 Мдаа
До коментар #3 от "честен ционист":
Брутални кражби 12 години по време на управлението на ГЕРБ! Изпълнителите само на два участъка от магистралите са успели да си присвоят малко над 40 млн. лв. по тогавашни цени, държавата е била ощетена с толкова само от този обект. А другите? Така милиони отиват в джобовете на близки до ГЕРБ фирми15:09 13.10.2022