"Доста се анонсираше, че ще се сложи край на порочните практики с "ин хаус" процедурите, едва ли не нещата са се оправили. За съжаление, съм скептична, много ми се иска да дойда и да кажа колко е красиво всичко, и как се се случват правилно нещата, но чисто експертно мога да ви кажа, че в частта "ин хаус" не виждам нищо положително", каза бившият директор на "Автомагистрали" Десислава Христова в студиото на "Денят ON AIR".
По думите ѝ се предлага промяна, която гласи, че търговските дружества нямат право да превъзлагат предмета на договора или части от него.
"Досега също нямаха право, това, че не е лично написано, не променя смисъла на закона и целта на "ин хаус". Пишем нещо, което е излишно. И досега разрешено ли беше, и какво се случва, ако така го тълкуваме? Няма как да е било разрешено, защото законът за обществените поръчки не касае взаимоотношения между частно правни субекти", поясни Христова в ефира Bulgaria ON AIR.
Тя подчерта, че тук става въпрос за публични средства.
"И там е работата - по-добре нищо не прави, когато не си в състояние да направиш нещо качествено. Предполагам, че този закон ще се дебатира в парламента и най-вероятно няма да мине по този начин. Ние в България с нашето мислене не сме подготвени да спазваме духа на правото, а търсим вратичките в него. Има и друго - в една от алинеите пише, че трябва да бъде декларирано, че поръчката ще бъде изпълнена със собствен ресурс. Това означава, че се забранява използването на нает ресурс или техника", добави бившият директор на "Автомагистрали".
И даде пример с АМ "Хемус": "Ако "Автомагистрали" трябва със собствен ресурс да изпълни "Хемус" - трябваше да е строила 500 купени машини. Няма как и не е икономически изгодно, по този начин буквално извиваш ръцете на търговското дружество, което е държавно, и го принуждаваш да прави покупки."
Тя е категорична, че няма изгода от това нещо.
"Ин хаус" слага таван на печалбата до 10%. Кой ще си направи сметката и как ще поеме един изпълнителен директор да извърши нещо такова, като той ще вкара предприятието в предфалитно състояние. Другото, което ми направи впечатление - това отваря още по-широко вратата на корупцията. През 2021 година свършихме толкова много работа с предишния служебен кабинет. Държавата бездейства по темата и сега, и по време на предишното управление по времето на четворната коалиция", подчерта Десислава Христова, като припомни, че още няма проект за Лотове 7,8 и 9.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 глоги
09:50 28.10.2022
2 волан
09:50 28.10.2022
3 Тая не е ,ли
09:52 28.10.2022
4 Тома
09:59 28.10.2022
5 СЗО
Коментиран от #12
10:12 28.10.2022
6 Циник
Да се викат китайски и корейски фирми да строят. Може пак скъпо да излезе ама поне магистралите ще изкарат дълго време. Българинът може най-много да направи бира-скара; отдавна не го бива да построи нещо свястно.
10:16 28.10.2022
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Истината
Вратичките ги оставят депутатите, за да могат да минават през тях те и техните близки. Това прави вратички за Корупция!
Депутатите не искат България да е правова държава! Иначе щяха да направят категорични и точни закони. А ако не могат да ги измислят, могат да вземат и направо да ги синхронизират с тези в целия ЕС!!!
10:23 28.10.2022
9 Мнение
Моля? А казват, че всичко, което не е забранено в закона било позволено!
Та госпожата иска да ни убеди, че щом не било написано, значи било забранено. Как се разбира, че е забранено? Никак! Ето това е Вратичка в закона и предпоставка за корупция, която Депутатите умишлено са оставили в закона, за да си "узаконят управляващите от ГЕРБ безобразията и краденето на милиони като теди от магистрала Хемус вероятно".
10:29 28.10.2022
10 Ганю
"ширине ливади на средата бунар
на него виси въже
кофата я няма некой я зел за употреба
мила родна картинка"
от 150г не сте мръднали и крачка напред все същите андрешковци сте
Елин Пелин
10:39 28.10.2022
11 Мдаааммм
10:57 28.10.2022
12 Много точно казано!!!
До коментар #5 от "СЗО":
Браво!!!!10:59 28.10.2022
13 Промиване на мозъци
11:04 28.10.2022