16 Декември, 2022 09:20 2 686 70

Защо трябва да намаляваме скоростта по магистралите?

  • скорост-
  • магистрали-
  • тенчо тенев-
  • катастрофа

В София на места се кара със 150-160 км/ч, а ние гледаме магистралите

Защо трябва да намаляваме скоростта по магистралите? - 1
Снимка: Нова ТВ

Защо трябва да намаляваме скоростта по магистралите при положение, че в градовете има по-голям брой ПТП-та с повече загинали? Това ще доведе до повече задръствания. А загиналите на скоростния път са вследствие на ремонти или на неспазени ограничения. Това мнение изрази в студиото на „Здравей, България” бившият шеф на КАТ- София Тенчо Тенев, коментирайки намерението скоростта на магистралите да бъде намалена с 10 километра в час.

Йонко Иванов от Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка даде пример с магистралите в Германия. „В тази страна имат по-добри пътища. Там няма ограничение на скоростта по магистралата. 20 процента от ПТП-ата са по вина на пътя. Докато в България казваме, че само 1,5 на сто от произшествията са по вина на пътя, по който се движим. Така че водачът в България е виновен за всичко. Българите могат и трябва да се научат да карат по-бързо. По-опасното от лошите пътища е организацията на движението и по-опасно от високата скорост е бавната скорост на магистрала”, категоричен е той.

Двамата коментираха и идеята за „Зона 30” – райони в София, в които скоростта ще е ограничена до 30 км/ч. „В София на места се кара със 150-160 км/ч, а ние гледаме магистралите”, посочи Тенев. И допълни: „Какво пречи да се сложат технически средства по АМ „Тракия”, за да се гарантира, че ще се спазват правилата? Ако още се вдигнат глобите по магистралите водачите ще са по-дисциплинирани”.

„Няма политическа воля, за да се направи това нещо. Заговорихме за испанския модел, при който парите от глобите по пътищата отиват във фонда за пътна безопасност. Те компенсират от тези пари заплати на полицаите… дори връзките им за обувки. Никой не иска да вникне в това. Никой не знае къде отиват парите от глобите”, подчерта Иванов.


Поставете оценка:
Оценка 4 от 24 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Весо

    43 2 Отговор
    а има ли ефект от включените светлини през светлата част на деня?!

    Коментиран от #5, #10, #40

  • 2 Асан

    9 2 Отговор
    Моята каруца не може да вдигне повече от 20км у час
  • 3 12343211

    9 4 Отговор
    Повечко реклама със сцени на потърпевши по медиите би свършила повече работа.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 провинциалист

    29 2 Отговор

    До коментар #1 от "Весо":

    Има - сменяме крушки по-често и разходът е леко по-висок.
  • 6 Мержанцедес

    10 8 Отговор
    Защо не сложатт камери за скорост и на автоматичниje преброителни пунктове?

    Коментиран от #12

  • 7 Що,т

    24 0 Отговор
    Няма магистрали
  • 8 Гого

    15 1 Отговор
    На доста места липсват пътни знаци, а други са вече износени!
  • 9 оня с магарето

    10 5 Отговор
    Събиране на глобите да измислят как да го правят и да ги вдигнат двойно. Камери да снимат преминаващи на червен светофар...и за средна скорост. Абе само нови ограничения, които никой не спазва. Всички намалят покрай камерите, колкото и да са тарикати...
  • 10 психо

    15 2 Отговор

    До коментар #1 от "Весо":

    Има катаджиите, ако те видят те спират и глоба. Даже ако се разминаваш с тях могат да включват бурканите и та гонят като някой наркотрафикант ако си бе включени фарове
  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 психо

    4 0 Отговор

    До коментар #6 от "Мержанцедес":

    Не им стига акъла как да усвоят пари за до го направят. Като измислят как да лапнат кинти от това тогава. Челта е лапането защото утре властта може да смени и ще лапа друг
  • 13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    24 0 Отговор
    От лапКАТ що не изкарат една статистика , убеден съм че над 90% от наложените санкции са за превишена скорост ( сетете се защо) , а над 90% от тежките ПТП не са заради превишена скорост , а неправилни или неразрешени маневри или действия на участниците ‼️
  • 14 Малко по-сложно

    9 5 Отговор
    отколкото е написано. Първо - няма дисциплина и няма култура на движението. Шофьорите компенсират лични ментални проблеми с високи скорости къде по магистрала къде в градовете. Намаляване на максималната скорост веднага ще доведе до намаляване на замърсяването на въздуха. Никой не визира, че в БГ може са бъдеш глобен 1000 пъти, но няма законов инструмент държавата да те принуди да платиш.

    Коментиран от #22

  • 15 Механик

    19 0 Отговор
    Убеждавам се, че малоумието е превзело всеки един "политически елит" в света и в частност българския.
  • 16 Защото

    13 1 Отговор
    ТОВА НЕ СА МАГИСТРАЛИ, КАМО ЛИ АУТОБАНИ !!!
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Не може да бъде

    18 4 Отговор
    За първи път да видя мислене по темата и истината, че бавната скорост на магистрала е в пъти по опасна от високата! Също и намаляването на скоростта, води до увеличения на задръстванията, а респективно и до предпоставките за ПТП! Това е истината! А основен проблем е, организацията на пътищата и неправилното изграждане! А камерите са само за рекет! Пари за търговия, а не превенция!
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Акде бе

    14 0 Отговор
    Стига, че ми писнахте вече!!!!
    Я се разходите по Хемус, здрасти за да Видите безброй знаци за различни скорости. Тъкмо си караш и хоп, здрасти знак да намаляващ, здрасти за да може Кат да те снима за 10км.и да те цака. Оправете пътищата
  • 21 Шофьор кат."В" 47год.стаж

    7 8 Отговор
    Скорост от 140км/ч по т.н. "магистрали" може да измисли само болния мозък на Боко Тиквата и другите от ОПГ ГЕРБ.

    Коментиран от #23

  • 22 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    20 1 Отговор

    До коментар #14 от "Малко по-сложно":

    "Намаляване на максималната скорост веднага ще доведе до намаляване на замърсяването на въздуха. "
    🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
    Значи , ако караме с 30км/ч о въздухът ще е като пролетно утро в планината може би ❗

    Коментиран от #24, #26

  • 23 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 2 Отговор

    До коментар #21 от "Шофьор кат."В" 47год.стаж":

    Тя не е МИН. а МАХ. разрешена ❗
    И сега много коли се движат икономично , а не като линейни ❗
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 Глупости

    10 1 Отговор
    Участъците в Германия където няма ограничение на скоростта са 10% от магистралите. Ограничението е 130км почти навсякъде. Да не говорим за текущите ремонти които продължават с години и задръстванията.

    Коментиран от #66

  • 26 Откъде да знае

    10 2 Отговор

    До коментар #22 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    То трябва човек и да мисли, а не само да чете тук и там! Някъде е прочел това, но ако се беше замислил, че това ще доведе до намаляване на пропускателната възможност на пътя или казано по просто до задръствания! А колите са най замърсяващи при тръгване и спиране, а не при движение с постоянна скорост! Та липсата на мисъл, води до това да ни драска глупости! А на теб оригинала, поздрави! 😃

    Коментиран от #44

  • 27 ПСР

    10 2 Отговор
    30 години шофирам в София,ежедневно-никога пък не съм карал със 160,не съм си го и помислял.
    И да се мине на 130 по магистралите,едва ли ефектът ще бъде забележим.Безсмъртните бързаци,пак ще гонят със 180-200.130+8/10 отгоре,което е допустимо,отново около 140 км/ч.И сега,повечето водачи,държат 120-130.
    А редица участъци,много трудно могат да се категоризират,като"магистрала".
  • 28 Петър

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "Емигрант":

    Да, прав сте, той просто чете избирателно и акцентира върху това което му изнася.
  • 29 Алексей

    10 1 Отговор
    Сравнявайки планинските магистрали на Австрия и на Швейцария с нашите, мога да кажа че са в пъти по-добри, като маркировака и като организация, а за настилката нямам коментар. Скоростта там е 110 км/ч за цялата планинска част. Нидерландия и Белгия, магистрали като слънце, равнинни, перфектни - скороста е 110 км/ч. А на нашите разпердушинени анти-магистрали, където може да се кара само в най-лява лента - 140 км/ч. Отделно че всеки кара със 170 км/ч
  • 30 Космонавт

    7 4 Отговор
    Аз където съм ограничението на (истинска) магистрала е между 96-112 км/ч. При 7 ленти в едната и 7 ленти в другата посока. Дали тези, които са въвели това са по-глупави от празната фуражка на милиционера от КАТ? Не, не са.
  • 31 Емигрант

    5 4 Отговор
    Магистрала или аутовия е път с три ленти в една посока + аварийна лента, а скоростен път е две ленти в една посока пак + аварийна лента ! Никой не задължава никого да кара с определената скорост от табелите, затова лентите са повече от една за бавно движещи, средна скорост и висока скорост до определената от указателната табела, задръстванията не са следствие от ниска скорост ! В цивилизована Европа към която не спада България никога няма да се види полиция която да спира автомобили на магистрала за проверка, изключение има само когато се провежда акция по залавяне на опасен престъпник, всичко се регулира с камери превишиш скоростта камерата те засича и глобата ти идва по пощата която ако платиш в едномесечен срок се намалява наполовина /50 % /, тези палячовци на снимката и те нямат хал-хабер от магистрали, закони и пътища лаладжии с погрешни пещерни мисли !
  • 32 тенев в пенсия

    3 2 Отговор
    Трябва да се намали скоростта до 130км/ч поради 3 причини:
    1. По-нисък разход и съответно по-икономично шофиране: това се отразява и на отровните газове изхвърляни в атмосферата.
    2. По-безопасно престрояване, и изпреварване: в момента разликата между скоростта на дясната и лявата лента е 50км/ч, защото в дясната се движат камиони и автобуси със скорост около 90км/ч. За повечето коли по нашите пътища ускорението от 90 до 140 отнема много време, тоест създава опасност при включване. Със сигурност ускорението от 90 до 130 ще става по-бързо.
    3. По-близка или еднаква максимална скорост със съседните държави.
  • 33 СеВе

    5 1 Отговор
    Това на снимката Е магистрала. В Бг, по всяка световна категоризация на пътищата, това, на което му викате магистрали са обикновени двулентови междуградски пътища. Отвратително изпълнени и опасни за живота.

  • 34 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 35 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 36 Емигрант

    2 3 Отговор
    От бързане съм допуснал грешка. Магистрала е път с три и ПОВЕЧЕ ленти в една посока + аварийна лента !

    Коментиран от #45

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Аз съм

    3 3 Отговор
    Решението за 140 км/ч по нашите "магистрали" всъщност е лобистки прекарано от Лукойл с цел печалба , разликата е няколко литра на 100 за всеки един автомобил ...
  • 40 Аз съм

    0 0 Отговор

    До коментар #1 от "Весо":

    Има да , особено в много горещи дни . Всъщност,едва ли си шофьор .

    Коментиран от #41

  • 41 Психo от Курило

    2 0 Отговор

    До коментар #40 от "Аз съм":

    И ефекта е???????!!!!!!! Повишаване на разхода на гориво с около половин литър на 100 км пробег!

    Коментиран от #46

  • 42 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #24 от "Анонимен":

    Какви ЛЕТНИ през ЗИМАТА 😀😀😀
  • 43 Емигрант

    0 2 Отговор

    До коментар #38 от "Кьоравия":

    Интелектът няма нищо общо с обръщение или думичката "бе", това е начин на обръщение и всеки е свободен да прецени как да разговаря с опонента си ! Пак да попитам познаваш ли думата "съотношение", че сравняваш бройките ПТП в Гърция и Турция с България, Гърция е два пъти по населена от България, а само Истамбул е четри пъти повече, дали наистина там имат по-малко автомобили и колкото в България, че да се казва надвишават ни по ПТП ? С такива сравнения не заслужаваш дори да ти се "БЕка" !

    Коментиран от #47, #48, #54

  • 44 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "Откъде да знае":

    Благодаря 👍👍👍
    Хубав ден ☕☕☕
  • 45 Магистралата е път

    4 0 Отговор

    До коментар #36 от "Емигрант":

    с две и повече ленти! За да е магистрала, трябва да има аварийна лента, пресичането с други пътища, да е на различни нива, без конфликтни точки, предпазна ограда за животни и места за отдих! Без предпазна ограда, е скоростен път, с по ниска скорост! Проблема в България не е скоростта, а лошата организация и неправилно изградени пътища! Занижената скорост, при нашите пътища с ниска пропускливост, би довела до по натоварено движение, откъдето и до повече ПТП-та!

    Коментиран от #49

  • 46 Аз съм

    1 3 Отговор

    До коментар #41 от "Психo от Курило":

    В горещи през маранята , кола без фарове я виждаш на 100 - 200 метра , когато е с фарове я виждаш от километър . Не пускай и мигачите да не ти харчи повече , сигурен съм , че и ти не си шофьор , само не знам за какво се обаждате .

    Коментиран от #62, #63

  • 47 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "Емигрант":

    Абе, Вие като сте излизали много , къде е това ИстаМбул бе ‼️

    Коментиран от #50

  • 48 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    2 0 Отговор

    До коментар #43 от "Емигрант":

    Вие " БЕкащите" сиамски близнаци ли сте или един с раздвоена самоличност❓
    /Знаеш за кого питам /
  • 49 Емигрант

    1 2 Отговор

    До коментар #45 от "Магистралата е път":

    Прав си, че магистрала не трябва да се пресича от други пътища, това го пропуснах, но тук вече почти навсякъде междуселските пътища са двулентови + аварийна в една посока и не са магистрали, а скоростни, защото разрешават по-висока скорост и се означават с буквата "N" и цифри след нея ! Разбирам, че искате да сте като Европа, но приемете и техните разбирания, не тълкувайте както на вас се иска да бъде ! Защо например не искате да бъде здравеопазването безплатно както в цял ЕС в държавни болници, а сега се занимавате с пътища, защо не направите например защитите на населението от инфлация както тук, а измисляте някакви нови форми и методи неефективни, защо имате профсъюзи които са политически зависими и не обслужват когото трябва, защо все много знаете и можете пък сте най-бедни и чакате и разчитате на помощ от ЕС, но пък не сте доволни от него, ето сега при нас започнаха намаляване на цените на горивата, при вас намаляват ли ???

    Коментиран от #51, #65

  • 50 Емигрант

    1 1 Отговор

    До коментар #47 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    "М" и "Н" са една до друга не гледам клавиатурата когато пиша и не правя проверки след като приключа с писането на текста, допустимо е да греша, за мен не е важно грешна буква, смисълът щом се разбира, дребните сгрешени неща не са от значение след като смисълът определя истината например !

    Коментиран от #55

  • 51 Защо, защо

    3 0 Отговор

    До коментар #49 от "Емигрант":

    Отговора е прост! Защото гласувате за политическите проекти на мафията на доган и прокопиев! Примера е парламента в момента! На първо място крадец, на второ лъжец, на трето турска партия и т.н.! И всичките проекти на двамата олигарси и техните кръгове! Когато народа узрее и почне да търси истината, вместо да блее по лъжите и пропагандата на кирчовци, асеновци, бойковци, копейковци и други знайни и не знайни проекти на прокопиев и доган, тогава няма да има "защо"!

    Коментиран от #52

  • 52 Емигрант

    1 2 Отговор

    До коментар #51 от "Защо, защо":

    Защо не спомена Тиквата и бандитската му шайка ГЕРБ ? ПП за управление от 6-7 месеца как разбра, че са лъжци или крадци ? Толкова ли голям икономически и финансов специалист си, че ти представиха документите за "ревизия" на теб или си с много добре КОНТРОЛИРАНА глава, че повтаряш всичко което излезе от устата на шайката бандити от ГЕРБ !

    Коментиран от #53

  • 53 Защо, защо

    3 0 Отговор

    До коментар #52 от "Емигрант":

    Явно четеш и не разбираш! Споменат е на две места! Явно това е причината, за да не знаеш кой те лъже! Кирил петков, освен лъжи, друго не е направил! То не беше за гражданство, за Капитан Андреево, за Газ, за руските дипломати, за ИТН, за Президента и за какво ли не! Нещо което не е истина, се нарича ЛЪЖА! Гласуваш ли за проекти на кръговете около прокопиев и доган, не правиш нищо добро и нищо различно за страната си! Факт!!!!

    Коментиран от #60, #61

  • 54 Кьоравия

    1 0 Отговор

    До коментар #43 от "Емигрант":

    Разликата е в данните записани в статистиката, а именно "% на глава от населението". В Гърция НА МАГИСТРАЛА за 2020 (нямам по-нови данни) са станали с 12% повече катастрофи от колкото във България, а лидер е Италия. Повтарям за такъв като теб бекащ, НА МАГИСТРАЛА. Не става въпрос за убити и ранени на магистрала, там лидера е друг.
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 62 Шофьора

    3 0 Отговор

    До коментар #46 от "Аз съм":

    Айде още един компетентен се изказа! Това твърдение важи повече за мъгливо време,бе умник! За да не видя колата в летен горещ ден и "мараня"на 100-200 метра,е та нали трябва да съм на 1000% кьорав!? Ама да,де то не става само с каране...то се иска и акъл!🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔та съдейки по съчинението ти,то и ти си "шофьор",колкото аз летец,ама иначе ръсиш бисери и думи които не разбираш🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
  • 63 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 64 Не скоростта а глупостта убива

    1 1 Отговор
    Не бива да се намаля скоростта на магистрала а магистралата трябва да се преведе във вид който да отговаря за безопасно пътуване по нея.
    Нарушителите на скоростта по пътищата трябва да се глобяват и превъзпитават.
    Как е в УС? При определена скорост над разрешената се смята за криминално престъпление. Нарушителите се спират и се арестуват на место. Поставят им се белезници и заминават за ареста после на съд. Автомобила се транспортира до специален паркинг и се плащат луди пари за престой там. Автомобила стои на този паркинг докато нарушителя не излезе от ареста или затвора и се платят всичките глоби.
    Понякога е по - изгодно за нарушителя изобщо да не си получава автомобила или мотора обратно. Освен това той не може да заплати паркинга. Това се извършва от пълномощник /гарант/ с лични средства /не средства на нарушителя/.
    Нарушителя се съди в съд, отнема му се свидетелството за управление на МПС за известно време и ако съдията прецени освен останалите наказания се налага задъналжително "неделно училище". Обикновено е организирано на локации където не е удобно да се придвижиш с градски транспорт и се изисква такси или някои да те закара до там. Започва в 6-7 сутринта и продължава половин ден.
    Всичко е направено нарочно така - да ти е гадно. Да ти направят живота черен.
    Ако не се явиш подлежиш на незабавен арест и затвор. Изобщо не се интересуват поради каква причина не си се явил на "неделно училище". Понеже вече си осъден много вероятно е да си загуб
  • 65 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    1 0 Отговор

    До коментар #49 от "Емигрант":

    В Германия са 2ленти и една аварийна!Там пътищата са с много солидна основа.това липсва тук,според мен.Асфалта ,който полагат е различен в зависимост от участъка на ,който се полага!!!
  • 66 Бай онзи

    1 2 Отговор

    До коментар #25 от "Глупости":

    До някъде си прав, но не отбелязваш, ако знаеш разбира се, че да те глобят за неспазване на скорост, макар при движение с ограничение е почти немислимо в Германия. Казано по просто: да те глобят в Германия за скорост … е трябва да си истински джигит, карък, нескопосник, непукист и т.н., но вероятността да те глобят например за неспазена дистанция е изключително голяма, а и глобата ще бъде доста висока. Всичко това го казвам от 5 годишен стаж по немските пътища. И разбери: в много аспекти е неуместно сравнението между българските и немските пътища. Разбира се не е добра мярка намаляването на скоростта, защото времето е пари и германеца отдавна го е разбрал, всичко е направено в полза на човека както бързина, скорост и удобства, така и безопастност и контрол.

    Коментиран от #68

  • 67 Шаран БГ

    1 1 Отговор
    Скорост от 120 км/ч по нашите "супер магистрални пътища" е предостатъчна !!! Защото има разлика от 40 м/сек и 33 м/сек. Разликата във време по най-дългата дестинация София -Бургас епо малко от половин час !! И колкото е по-висока скоростта толкова жертвите са по-вече.!!
    А това , че креатури нечии,безмозъчни същества, наркоманиш и пияници, некадърници и умишлени престъпници се движат при градски условия с огромни скорости, а не сх 50 км/ч..........най-малко вината е
    моя Каквато ни държавата / законотворци и правоохранителна система / такъв е контрола, такива са и "шенгенските", европейските, натовските и демократичните НИ водачи !!!
  • 68 Много си далече

    0 0 Отговор

    До коментар #66 от "Бай онзи":

    От реалностите в Германия. Може и да си минал покрай капките но то един път е достатъчен да те хванат с някоя цивилна кола с над 30км над ограничението и тогава друго ще пееш
  • 69 А къде са

    1 0 Отговор
    тези магистрали?
  • 70 1944

    0 0 Отговор
    аве да питам тената още ли не е в панделата?
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове