Ново технологично решение, което да не допусне разместване на жълтите павета при пренареждането им, са изготвили инженери, проектанти и архитекти от Столична община, Университета по архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет. В момента се нарежда тестови участък и когато всички се убедим, че това е правилното решение, ще започне пренареждане на участъка от бул. "Цар Освободител пред сградата на парламента". Това заяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова по време на съвместната проверка с министъра на регионалното развитие. Министър Шишков поиска да получи информация каква е установената причина за разместването на паветата и в какви срокове участъкът ще бъде поправен.
"Участъкът с жълти павета беше нареден безобразно. Веднага сформирахме експертен съвет с най-добрите специалисти. Те направиха допълнителни проби на основата и предложиха нова технология за пренареждането им. Ще започнем пренареждането на място, когато всички се уверим, че моделът е правилният и получим съгласието на НИНКН. Повече експерименти с жълти павета не трябва да се случват и няма да допусна, независимо кой за какво настоява", категорична бе Фандъкова.
Кметът на София покани министър Шишков да инспектират заедно тестовия участък, на който в момента се работи.
"Днес съм доволен от това, което чух. В първия момент, в който е готов тестовият участък, ще отидем да видим пробата на паветата", подчерта арх. Шишков, след като получи информация за свършената работа от кмета Фандъкова и представители на експертния съвет.
Той изрази увереност, че Националният институт за недвижимо културно наследство ще вземе бързо и адекватно решение, веднага щом получат новия проект за пренареждане на жълтата паважна настилка.
Проф. Назърски от катедра "Строителни материали и изолации" на УАСГ, който е член на експертния съвет, заяви, че до седмица ще предадат на Столична община доклада с предложената нова технология. Той поясни, че тя изисква работа при температура на въздуха не по-ниска от 10 градуса.
"В момента това е единственият булевард в Европа с такъв тип павета, по който се опитваме да запазим движение с такава натовареност", констатира проф. Назърски. По време на работа на експертната група са направени консултации и с експерти от Будапеща, Виена и Истанбул.
Участъкът от бул. "Цар Освободител", на който през лятото беше пренареден жълтия паваж, представлява под 1,5% от общия обем на ремонтите дейности, които се извършват по проекта за централна градска част.
"Стойността му е 204 хил. лв. и нито един лев от тях не е платен на строителя", поясни Фандъкова. Тя наложи глоба от 100 хил. лв. на строителната фирма за увреждане на жълта паважна настилка.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ДЖО ПАВЕТО
14:35 08.01.2023
2 МИЛЕН ОТ ПП
14:37 08.01.2023
3 ИСТИНА Е
14:37 08.01.2023
4 гробофоб
14:37 08.01.2023
5 12340
..... Тц Тц!
А чуждестранен консултант от Оксфорд или Кеймбридж?
Коментиран от #21
14:38 08.01.2023
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Ветеринарен психолог
14:38 08.01.2023
8 Ханку БраДТ
14:39 08.01.2023
9 Куки
14:39 08.01.2023
10 Точно ТИ Йорданке
14:40 08.01.2023
11 ЦСЗ
14:40 08.01.2023
12 Кой
14:41 08.01.2023
13 Технологията спирам да крадат ли?
14:43 08.01.2023
14 незнайко
14:44 08.01.2023
15 ТаУмВзе
14:45 08.01.2023
16 Фандъкова отиди в Нидерландия, в
14:45 08.01.2023
17 Софиянец
14:47 08.01.2023
18 Ремонтират се едни и същи
14:50 08.01.2023
19 МИЛЕН ОТ ПП
14:50 08.01.2023
20 честен ционист
14:52 08.01.2023
21 Да вземат трънски
До коментар #5 от "12340":
майстор,a не роми с тениски на Боко Толупа!14:52 08.01.2023
22 Аустрия
вопюища нужда от чужди специалисти да ни покажат как се прави...
14:53 08.01.2023
23 УРА,, УРА
14:53 08.01.2023
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 аз и ти
Това, че в Илиенци преминаването е затруднено по коларския път и от нелепо поставената Митница там, никак, ама никак не я интересува. Блокажа не и говори нищо за понятието пропуснати ползи, ама изобщо. Учителката си остава просто даскалица и до там. Не искам да обиждам, но е видно и неграмотното образование на младежите и подрастващите на какво ниво е.
14:57 08.01.2023
26 каква технология
Слаб е матряла - И Бойко така го каза,
Коментиран от #43
15:03 08.01.2023
27 Анонимен
15:04 08.01.2023
28 Коки
Няма кой да прочете!
Ако се извади едно старо паве, редено отдавна,
се вижда че терена се заравнява,
налива се разтопен асфалт,
и се нареждат паветата.
Жълтите павета са хлъзгави, и само асфалта може да ги задържи.
Но това струва пари,
а е порочно поръчката да се прави за най-малко пари.
Всички кметове са притиснати.
Поръчката трябва да се разучи и да се направи за
над минимум определени предварително средства, а не за най-малко.
15:10 08.01.2023
29 Ганьо
15:12 08.01.2023
30 Ако новата
15:14 08.01.2023
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Жреца на Ботунец
15:16 08.01.2023
33 Прост тулуп от банки
15:17 08.01.2023
34 Фактъ
15:25 08.01.2023
35 Аз луд
15:34 08.01.2023
36 ОСМАНАГИЧ⭐🌙
15:38 08.01.2023
37 Евалааааа
15:56 08.01.2023
38 А защо
16:01 08.01.2023
39 Плевнелиев
Коментиран от #48
16:12 08.01.2023
40 Фен
16:16 08.01.2023
41 виж ти
16:29 08.01.2023
42 Ъхъ или аха !?
16:29 08.01.2023
43 тиририрам
До коментар #26 от "каква технология":
Техният е най-слаб.16:32 08.01.2023
44 Технологията
16:35 08.01.2023
45 Джоко
17:10 08.01.2023
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Гост
17:22 08.01.2023
48 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #39 от "Плевнелиев":
Проблемът с качеството е , че нормите по които се изпълнява пътното платно са от преди 60 години, когато интензивността на движението беше ниска, сегашната интензивност на движение е поне 100 (сто) пъти по-висока от тогава, но продължава да се строи по старите тертипи...и в резултат се явяват неравности и се правят чести ремонти и ремонти на ремонтите.-----------------------------
В Европа видях, че пътното легло го правят с дебелина около 150 см. , като горният му слой е от 30-40 см. бетон армиран с фибри и чак след това се полага асфалта с дебелина най-малко 20 см, като в градските исторически центрове, вместо асфалт се реди паваж.
18:10 08.01.2023
49 Другарке
20:48 08.01.2023
50 Прав
21:39 08.01.2023
51 Ърл
23:35 08.01.2023
52 Бойко мутрата
19:47 10.01.2023