8 Януари, 2023 14:22 2 429 52

Фандъкова: Ще редим жълтите павета по нова технология

  • жълти павета-
  • ремонт-
  • йорданка фандъкова

За целта са проведени консултации с експерти от Будапеща, Виена и Истанбул

Фандъкова: Ще редим жълтите павета по нова технология - 1
Снимка: БГНЕС

Ново технологично решение, което да не допусне разместване на жълтите павета при пренареждането им, са изготвили инженери, проектанти и архитекти от Столична община, Университета по архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет. В момента се нарежда тестови участък и когато всички се убедим, че това е правилното решение, ще започне пренареждане на участъка от бул. "Цар Освободител пред сградата на парламента". Това заяви кметът на Столична община Йорданка Фандъкова по време на съвместната проверка с министъра на регионалното развитие. Министър Шишков поиска да получи информация каква е установената причина за разместването на паветата и в какви срокове участъкът ще бъде поправен.

"Участъкът с жълти павета беше нареден безобразно. Веднага сформирахме експертен съвет с най-добрите специалисти. Те направиха допълнителни проби на основата и предложиха нова технология за пренареждането им. Ще започнем пренареждането на място, когато всички се уверим, че моделът е правилният и получим съгласието на НИНКН. Повече експерименти с жълти павета не трябва да се случват и няма да допусна, независимо кой за какво настоява", категорична бе Фандъкова.

Кметът на София покани министър Шишков да инспектират заедно тестовия участък, на който в момента се работи.

"Днес съм доволен от това, което чух. В първия момент, в който е готов тестовият участък, ще отидем да видим пробата на паветата", подчерта арх. Шишков, след като получи информация за свършената работа от кмета Фандъкова и представители на експертния съвет.

Той изрази увереност, че Националният институт за недвижимо културно наследство ще вземе бързо и адекватно решение, веднага щом получат новия проект за пренареждане на жълтата паважна настилка.

Проф. Назърски от катедра "Строителни материали и изолации" на УАСГ, който е член на експертния съвет, заяви, че до седмица ще предадат на Столична община доклада с предложената нова технология. Той поясни, че тя изисква работа при температура на въздуха не по-ниска от 10 градуса.

"В момента това е единственият булевард в Европа с такъв тип павета, по който се опитваме да запазим движение с такава натовареност", констатира проф. Назърски. По време на работа на експертната група са направени консултации и с експерти от Будапеща, Виена и Истанбул.

Участъкът от бул. "Цар Освободител", на който през лятото беше пренареден жълтия паваж, представлява под 1,5% от общия обем на ремонтите дейности, които се извършват по проекта за централна градска част.

"Стойността му е 204 хил. лв. и нито един лев от тях не е платен на строителя", поясни Фандъкова. Тя наложи глоба от 100 хил. лв. на строителната фирма за увреждане на жълта паважна настилка.


Поставете оценка:
Оценка 1.6 от 23 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ДЖО ПАВЕТО

    23 0 Отговор
    да ти ги редът на пирамидка
  • 2 МИЛЕН ОТ ПП

    23 3 Отговор
    А ТАМ ША ИМАЛИ ДАЛАВЕРКА ИЛИ НЕ ВЪПРОС
  • 3 ИСТИНА Е

    47 2 Отговор
    Тези жълти павета отдавна са станали златни павета. Няма ли затвор за крадците и платинени ще станат
  • 4 гробофоб

    32 2 Отговор
    сигурно ще пише герб на паветата,гледано от високо!
  • 5 12340

    37 0 Отговор
    ".... изготвили инженери, проектанти и архитекти от Столична община, Университета по архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет....".....
    ..... Тц Тц!
    А чуждестранен консултант от Оксфорд или Кеймбридж?

    Коментиран от #21

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Ветеринарен психолог

    40 2 Отговор
    Фандъкова. И теб ще те наредят по нова технология. Стой та гледай.
  • 8 Ханку БраДТ

    23 2 Отговор
    По цял свят асфалтът се полага,а при нас се изхожда...Дано и с паветата не стане така...Но не съм оптимист...
  • 9 Куки

    37 2 Отговор
    Я марш от там крадло сополива. Не се наяде гни.о. Години тровиш София.
  • 10 Точно ТИ Йорданке

    45 1 Отговор
    лично заслужаваш да одиш в кариерата и да чукаш с кирката павета по старата позната технология, която се използва доказано и успешно, за превъзпитание на такива като теб и за влизанеу правио път
  • 11 ЦСЗ

    36 2 Отговор
    Фандъкова, ще и отива раираната риза.
  • 12 Кой

    30 1 Отговор
    ще плаща нанесените золуми , другарке ? Коя е фирмата , изтаковала тези мизерии ?
  • 13 Технологията спирам да крадат ли?

    36 1 Отговор
    Проста крадлива Самоковска даскалица!
  • 14 незнайко

    50 0 Отговор
    ТОВА Е НАЙ ГОЛЯМАТА ИЗЛАГАЦИЯ !!! Да нареждаш павета по незнайна досега технология !!! Експерти от Будапеща, Виена и Истанбул през 21 век ще кажат как става това !!! ПАДЕНИЕТО Е ОГРОМНО !!!
  • 15 ТаУмВзе

    23 1 Отговор
    Нема да се Наяде файдупкова и герберастията Никога! БЕЛЕНЕ!
  • 16 Фандъкова отиди в Нидерландия, в

    29 1 Отговор
    Малките населени места има такива, павета не са мръднали 50-60год,и по тях има трафик!! Подари на тази фирма и на Себеси милиони от парите на Данакоплатците(по точно окрадохте милиони лева покрай този Ремонт!!
  • 17 Софиянец

    12 3 Отговор
    Каквото пипне червената чума камък не остава.
  • 18 Ремонтират се едни и същи

    23 1 Отговор
    булеварди,който са в относително добро състояние в сравнение с други,който са тотал щета!Целта е кражбата да е максимална!ГЕПИ (Герб)са ОПГ!
  • 19 МИЛЕН ОТ ПП

    21 1 Отговор
    БОКО Я Е ПОДУЧИЛ КАК СТАВАТ ТЕЗИ НЕШТА
  • 20 честен ционист

    21 1 Отговор
    Каквато и нова технология да изберете, трябва да се срине кочината до основи и после да се строи на ново, ако има за кога.
  • 21 Да вземат трънски

    28 1 Отговор

    До коментар #5 от "12340":

    майстор,a не роми с тениски на Боко Толупа!
  • 22 Аустрия

    15 1 Отговор
    Най-накрая...като нямаш специалисти, питаш където има и ги доставяш! Същото трябва да направят и за шахтите (все слягват без време) и снадките на мостовете по пътища и магистрали (все се разместват във всички посоки) -там имаме
    вопюища нужда от чужди специалисти да ни покажат как се прави...
  • 23 УРА,, УРА

    19 0 Отговор
    Какво ли няма да измисли, като причина, само и само да се вземат едни лесни пари от данъкоплатеца?Стара и изпитана схема на ГЕРБ, която всички я знаем, но за съжаление все още никой не може да спре. Само си приказваме и недоволстваме и всичко си остава по старому. Да внимаваме кой ще изберем на следващия път.
  • 24 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 25 аз и ти

    20 0 Отговор
    Тази жена ще я запомним с пет пъти ремонт на"Графа" и незнам колко безплодни ремонти на жълтите павета. Само това е София. Но това, че тангентата блокира преминаването поне 30 000 коли ежедневно от Требич към Илиенци и там за да преминеш сутрин 2 километра отива поне един час на бунището и се замърсява околната среда, тая жена това не я интересува. Кметицата се интересува от Манастирски ливади и центъра.
    Това, че в Илиенци преминаването е затруднено по коларския път и от нелепо поставената Митница там, никак, ама никак не я интересува. Блокажа не и говори нищо за понятието пропуснати ползи, ама изобщо. Учителката си остава просто даскалица и до там. Не искам да обиждам, но е видно и неграмотното образование на младежите и подрастващите на какво ниво е.
  • 26 каква технология

    19 1 Отговор
    каква технология бе данче, преди 130 години са ги редили без технологии, но е имало майстори.
    Слаб е матряла - И Бойко така го каза,

    Коментиран от #43

  • 27 Анонимен

    14 0 Отговор
    Е колко пъти ви трябва да ги "редите" ма, джофро?
  • 28 Коки

    8 0 Отговор
    Пиша за втори път за жълтите павета.
    Няма кой да прочете!
    Ако се извади едно старо паве, редено отдавна,
    се вижда че терена се заравнява,
    налива се разтопен асфалт,
    и се нареждат паветата.
    Жълтите павета са хлъзгави, и само асфалта може да ги задържи.
    Но това струва пари,
    а е порочно поръчката да се прави за най-малко пари.
    Всички кметове са притиснати.
    Поръчката трябва да се разучи и да се направи за
    над минимум определени предварително средства, а не за най-малко.
  • 29 Ганьо

    8 0 Отговор
    А какво ще стане с платените пари на предходната мутро-политическа компания, която ги реди? Или да замажем очите на едноклетъчните и да си направим коридорче да изхарчим още парички?
  • 30 Ако новата

    7 0 Отговор
    технология е като с новите превозни документи.....недейте!?Всяко ново автоматично и насилствено не трябва да премахва старото,защото се ограничава правото на избор и защото не е сигурно,че е в полза на хората!?
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Жреца на Ботунец

    10 0 Отговор
    Вън корумпираната самоковска,знаете каква от СГО.Тази е паравана за корупционни схеми на Тулупа в София.Един ден двамата с Боко Тиквата ще бъдат осъдени за източването на милиарди левове в нагласени кухи поръчки.
  • 33 Прост тулуп от банки

    9 0 Отговор
    Како данче, ти си такъв провал, марш от София по скоро.
  • 34 Фактъ

    7 0 Отговор
    Оди си на село ма .
  • 35 Аз луд

    4 0 Отговор
    Жълтите павета приличат на плаващи песъци
  • 36 ОСМАНАГИЧ⭐🌙

    4 1 Отговор
    😆Щом има нова технология за поставяне на павета и специалистите са от Виена ,Будапеща и Истанбул ,да започнат от да нареждат от Виена през Будапеща и София до Истанбул. Хем може да мине за европейски проект и нашите павета ще бъдат бонус 😆.Мигрантите също ще се ориентират по лесно 😃
  • 37 Евалааааа

    4 0 Отговор
    Тази е измислила нова система как да гушне паричките. А кой ще плати новия ремонт? Стария не е ли в гаранция? Някой носи ли отговорност? Особено тя като кмет с постоянните ремонти на ремонта. Цариградско шосе /запълване пукнатините след ремонта с дзив/, Граф Игнатиев / незнайно колко ремонта/, Ул. Шишман, Дондуков, не можаха да наредят паветата и асфалтираха половината и т.н. Нека Трейсгуп, Ваклин груп, Артекс или някоя друга, които сътвориха строежи и ремонти в София да я вземат като строителен инженер след като се махне от кметския стол.
  • 38 А защо

    4 0 Отговор
    Просто не докарате 2- 3 майстори на павета от Нидерландия? В Европа няма по-добре от тях,
  • 39 Плевнелиев

    4 0 Отговор
    Оfцо смотаna , айде да ги редите по старата технология ( дето има улици още от царско време) и не са мръднали. Новата технология я видехме.

    Коментиран от #48

  • 40 Фен

    5 1 Отговор
    Да те наредят в Сливенския с доживотна присъда. Долна, нагла мошеничка.
  • 41 виж ти

    4 0 Отговор
    Старата е трудно да бъде наречена технология.😄
  • 42 Ъхъ или аха !?

    4 0 Отговор
    Кой ли!? Ги консултира тия дето ,, Ги наредиха тези павета … 😂
  • 43 тиририрам

    1 0 Отговор

    До коментар #26 от "каква технология":

    Техният е най-слаб.
  • 44 Технологията

    0 0 Отговор
    Е от ясна по ясна . С павето в …
  • 45 Джоко

    1 0 Отговор
    Всичките в индианска нишка се подредете и по родните места. Не можете да управлявате град като София видно от последните 10 години. При вашено управление София расте като цигански катун, старее и се отварят неизлечими язви и се разрушава криминално за няколко апетитни парцела повече.
  • 46 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 47 Гост

    0 0 Отговор
    Юорданка е, може би, милионерка
  • 48 ИМПЕРИАЛИСТ

    3 0 Отговор

    До коментар #39 от "Плевнелиев":

    Проблемът с качеството е , че нормите по които се изпълнява пътното платно са от преди 60 години, когато интензивността на движението беше ниска, сегашната интензивност на движение е поне 100 (сто) пъти по-висока от тогава, но продължава да се строи по старите тертипи...и в резултат се явяват неравности и се правят чести ремонти и ремонти на ремонтите.
    -----------------------------

    В Европа видях, че пътното легло го правят с дебелина около 150 см. , като горният му слой е от 30-40 см. бетон армиран с фибри и чак след това се полага асфалта с дебелина най-малко 20 см, като в градските исторически центрове, вместо асфалт се реди паваж.
  • 49 Другарке

    3 0 Отговор
    Поне да беше направила някоя евтина тоалетна през мандатите ти. В Самоков има повече.
  • 50 Прав

    2 0 Отговор
    Със кюлчетата злато да ги редят пред парламента 🟨🏢🟨
  • 51 Ърл

    0 0 Отговор
    Абе Фандъкова ,кажи по каква технология да не си кмет на София ,че ти много се наяде ,ама много точно от такива проекти на ремонта ремонта и пак ремонт...
  • 52 Бойко мутрата

    0 0 Отговор
    Нови 20 милиона за кюлчета
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове