9 Януари, 2023 08:41 959 12

Карлос Контрера: Разработваме нови електробусни линии, обсъждаме маршрути за довозващ транспорт

  • карлос контрера-
  • електробусни линии

Според Контрера има възможност и за разкриването на нова трамвайна линия

Карлос Контрера: Разработваме нови електробусни линии, обсъждаме маршрути за довозващ транспорт - 1

В градския транспорт на София се провеждат много реформи през последните години, въпреки пандемията от коронавирус и сложната икономическа обстановка, а също така критиките от страна на някои ляво либерални среди. Това заяви в интервю за БГНЕС Карлос Контрера, председател на Комисията по транспорт и пътна безопасност в Столичния общински съвет.

Една от новостите е обсъждането на маршрутите за довозващ транспорт. „Бяха доставени 52 електробуса на Столичен автотранспорт. Заедно с общинските съветници, с кметовете на райони, с граждани и инициативни комитети от кварталите започваме обсъждане какви да бъдат маршрутите, т.е. с тези 7 и 9 метрови електрически автобуси как да довозваме пътниците от и до метро“, заяви Контрера, добавяйки, че това ще бъде една от най-значимите стъпки в наземния транспорт.

Разработват се и няколко нови електробусни линии. „Едната за квартал „Дружба“, която да има довозващи функции и да се обслужва от електротранспорта. Имаме идеи за създаване на кръгови линии, които да обслужват териториите от Студентски град до летището, центъра и обратно“, заяви общинският съветник от групата на ВМРО. Реализацията на всичко това ще зависи от ситуацията в държавата, защото общинският бюджет е зависим от приемането на републиканския и дали ще има достатъчно средства за издръжката на обществения транспорт.

Според Контрера има възможност и за разкриването на нова трамвайна линия. Става дума за свързването на гара Север с централната част и след това трасето на трамвай №5 до бул. „Никола Петков“. „Този въпрос е поставен от хиляди граждани, живеещи в тези райони“, уточни Контрера.

Другият важен въпрос, който засяга столичани, е въвеждането на електронната система за таксуване. Според Контрера гражданите не са успели да разберат какви са ползите от това нововъведение заради липсата на добра комуникационна кампания. „Това, което се получи като объркване дойде от смяната на стария хартиен билет с електронните билети за време - за 30 и за 60 минути. Не се обясни на гражданите достатъчно добре. Не мисля, че вината е в гражданите, а по-скоро в институциите“, смята той.

Председателят на транспортната комисия се спря по-подробно на дългосрочните превозни документи, които влязоха в сила миналата година. Един от тези документи е предложен от него и се нарича „Младежка карта“, която може да се ползва от младежи до 26 години на цената на ученическата и студентската карта. Създаде се и карта „Родител“. 10 лева на месец за всички линии за родители, които отглеждат своите деца до 2-годишна възраст. Това са социални предложения. Те работят от месец септември миналата година и интересът към тях ще се засилва все повече и повече“, заяви Карлос Контрера.

Той силно препоръчва годишната карта, която струва 365 лева, но може да се плати на четири вноски. „Лично аз ползвам такава карта, защото има дни, в които много често пътувам по 8–10 пъти. Така на годишна база пътуването ми излиза под лев на ден“, заяви общинският съветник.

Той разясни и защо ВМРО не подкрепят идеята за нискоемисионни зони. Разговорът за тях тече от 2 години, а на последната сесия на Общинския съвет от 15 декември беше внесен доклад. Според Контрера той има две слаби места и те са свързани първо с начина на райониране на тези зони и второ как и какво се забранява. Това, което се прие е създаването на една малка зона от декември 2023 г. в Центъра, в която няма да се допускат автомобили от първа еврогрупа и в която битовото отопление ще се забрани.

„Един от аргументите ми беше, че създавайки малък ринг те ще изнесат трафика в съседните улици, където ще се получат задръствания и всъщност вместо да намалим замърсяването, ние ще го преместим, дори може би ще го увеличим. Да говорим за битово отопление на твърдо гориво в Центъра е несериозно, защото това са квартали почти на 100% топлофицирани. В същото време в периферните територии продължава да няма никакви забрани, което означава, че в някои квартали горенето на твърдо гориво и на отпадъци ще продължи и ефектът ще бъде нулев“, обясни Контрера и изрази съжаление, че тези аргументи не са били подкрепени от съветниците от ГЕРБ и „Демократична България“.

По отношение на парите за почистване на София, които възлизат на 240 млн. лв., Карлос Контрера заяви, че сега е моментът Столична община да стегне почистващите фирми и да поиска от тях за същите пари по-високо качество. Това е бил и основният аргумент, поради който те не са подкрепили предложението за 240 млн. лв. за 2023 г.


Поставете оценка:
Оценка 2 от 4 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    12 0 Отговор
    Кубинец ще гради на столичани светлия социалистически електронен концлагер с довозване до последна спирка - завода за муи на Кирчо.

    Коментиран от #11

  • 2 бббббеее

    13 0 Отговор
    Този не трябва да бъде допускан до нищо, още повече до проекти!
  • 3 Само споко

    14 1 Отговор
    След тази недомсилица с картите за транспорта ВМРО и Борис Бонев са аут на местните избори!
  • 4 Чакала

    9 0 Отговор
    Корумпе ли сте г-син Контрера ?
  • 5 Боруна Лом

    10 0 Отговор
    ПОРЕДНИЯТ,,КАДЪРЕН,,, НЕКАДЪРНИК! ЗА СТО МИЛИОНА ПОВЕЧЕ!
  • 6 Механик

    13 0 Отговор
    Абе, тая държава само от чужденци ли се управлява бе? То не беха арменци, то не беха кубинци, то не беха испанци, то не беха евреи и канадци. Пуууу, скапана работа.
  • 7 Абе

    9 0 Отговор
    Вие такохвахме мамата на целия транспорт бе шарлатини и калинки
  • 8 ддд

    10 0 Отговор
    Пак ние сме хубавите пък те хората не разбрали. Хората си искат картите само за метрото и само за 1 линия. Кое не разбрахте. Защо да плащам за ЦГМ като ползвам само метро. Все едно да отида да си купя хляб от магазина ама да ми кажат че само хляб не може, трябва и кренвирши да взема.
  • 9 Демократ

    7 0 Отговор
    Докога в България ще се търсят решения на важни ежедневни въпроси като градския транспорт? В цивилизования свят отдавна всичко е решено,защото е важно.60 години не стигат в София да има нормален градски транспорт. В цивилизования свят управите на градовете се занимават с въвеждане на нови технологии за облекчаване живота на хората.В България основен въпрос е как да се краде повече от обществените пари.
  • 10 Глупостите на Карлос

    7 0 Отговор
    Са безкрайни. Много хубави приказки, дейност никаква. Трябва за човека да се съди по делата.
  • 11 питам си

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Някой виждал ли е това същество в градския траспорт??? Ако общинарите наистина ползват градския - защо имат над 80 служебни места около храма "Свети Александър невски"??? Защо Фандупкова издава в противовес на нормативните уредби талони за коли, които имат права да спират навсякъде безплатно в платените зони????
  • 12 Веско Друмем

    3 0 Отговор
    И как 7 м. ел.бус с предно задвижване,с изцяло натоварване на задният мост от батериите и товар от местата ца пътници концентрирани в задната част с навирена предница ще обслужва Драгалевци,Бистрица,Владя?Поредната простотия на тоя краставичар!Факири са да свиват мангизи през общински средства!Утре ще кажат че са нерентабилни и ще ги прехвърлат на някой безплатно.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове