9 Януари, 2023 11:29 3 503 56

Столичани недоволстват от новите правила в градския транспорт, търсят помощ при омбудсмана

  • столичани-
  • нови правила-
  • градски транспорт-
  • омбудсман

„Основно недоволство сред хората буди отпадането на някои тарифни продукти – най-вече месечната карта за пътуване с метро, месечната карта за пътуване с една линия на надземния транспорт" пише омбудсманът в писмо до кмета Фандъкова 

Столичани недоволстват от новите правила в градския транспорт, търсят помощ при омбудсмана  - 1
Снимка: БГНЕС

Омбудсманът Диана Ковачева изпрати писмо до председателя на Столичния общински съвет Георги Георгиев и столичния кмет Йорданка Фандъкова, в което алармира за голям брой жалби, свързани с променените условия за пътуване в градския транспорт, влезли в сила от 1 януари. В сигналите си до националния обществен защитник столичани протестират и остро възразяват срещу промените, които се отнасят до вида на превозните документи, изискването за тяхната задължителна валидация като условие за редовен превозен документ и оскъпяването на транспортната услуга чрез отпадане на някои икономически изгодни превозни документи.
Още през юли проф. Ковачева предупреди в писмо до председателя на СОС Георги Георгиев, че с готвените промени не се постига задоволяване на транспортните потребности на пътниците. „Основно недоволство сред хората буди отпадането на някои тарифни продукти – най-вече месечната карта за пътуване с метро, месечната карта за пътуване с една линия на надземния транспорт. Гражданите се оплакват, че пътуват до работа или до друга своя ежедневна дестинация единствено по една линия на градския транспорт или с метро и след промените са принудени да си закупят месечна карта за всички линии, което не отговаря на действителните им нужди“, пише омбудсманът.
Диана Ковачева подчертава, че и пътниците, които преди използваха талоните за 10 пътувания, също негодуват, защото пътуват инцидентно с градски транспорт и сега са принудени да си купуват превозен документ, който обаче не отговаря на транспортната им потребност и бюджета. „По повод на постъпилите в институцията сигнали намирам за нужно повторно да изразя становището си, че новата тарифна политика не бива да става чрез лишаване на пътниците от избор относно вида на превозните документи, които имат право да използват. В този смисъл смятам, че следва да се преразгледа новата тарифна политика като се запазят превозните документи, даващи възможност за пътуване според нуждите на ползващите градски транспорт“, категорична е проф. Ковачева.

Тя обръща внимание и на друг голям проблем – задължителната валидация на превозните документи, като посочва, че неспазването ѝ е обвързано с налагането на глоба, което притеснява и затруднява особено много възрастните хора. „В тази връзка смятам, че следва да бъде потърсено решение и на този проблем. Намирам за несправедливо да бъде глобяван пътник, който има редовен документ за пътуване, само заради това, че не го е валидирал“, подчертава общественият защитник. Омбудсманът допълва още, че в институцията постъпват и жалби срещу липсата на достатъчна и своевременна информация по отношение на действащите превозни документи и начина на тяхното валидиране. Затова отново посочва, както и по време на обществените консултации, че е необходима достъпна информационна кампания за запознаване на гражданите с въведените промени за пътуване в градския транспорт.

Проф. Ковачева посочва и друг нерешен проблем - недостатъчните на брой пунктове за закупуване на превозни документи, което допълнително затруднява хората и се явява като санкция за тези, които не са успели да си купят билет по електронен път.

В заключение омбудсманът подчертава, че за да се увеличи броят на пътуващите в столичния обществен транспорт, той трябва да стане привлекателен, а това се постига чрез повишаване удобството на транспортните услуги и запазване разнообразието на превозните документи, с оглед различните транспортни нужди на пътниците.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 44 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Наблюдател

    103 0 Отговор
    Старият начин за пътуване в градският транспорт бе 100 пъти по удобен от нововъведеният. Да се върне отново. Новият не струва.

    Коментиран от #26

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 градски никога

    57 3 Отговор
    Само като се сетя за пътя по над час със 111, за да отида до баба навремето от Младост до Люлин… ако ще да замърсявам, ама ще си карам колата 24/7 пред идилията отново да ми вонят клошари и да се пробват да ме преджобят братята индийци!

    Коментиран от #8

  • 5 Гост

    52 8 Отговор
    Аз не знам омбудсмана някой да го брои за жив! Омбудсмана само си прави вятър на устата, никой не го зачита за нищо....
  • 6 Ерик Пърделко

    82 0 Отговор
    И преди не беше цвете за мирисане, но сега тотално го съсипаха градския транспорт. Принуждават ме да не го ползвам
  • 7 Софиянци

    84 0 Отговор
    Промените са нагли и не са в наша полза.Оставка.
  • 8 Абее

    13 18 Отговор

    До коментар #4 от "градски никога":

    Точно Младост - Люлин, няма ли метро? Или не е важно..
  • 9 Демократ

    37 6 Отговор
    Тази институция в България е персонал, колкото цяло предприятие,който взима заплати и нищо не прави освен празните приказки на омбудсмана.Кой може да изброи кои проблеми са решени, а не кои трябва да се решат,защото не решение са безброй.
  • 10 Това

    73 0 Отговор
    валидиране е пълна глупост, говоря за картите. Това си е валиден документ още при закупуването, важи като застраховка. Възрастните хора, натоварени с покупки трябва да се бутат да стигнат до валидатор, еле пък тия с бастуните. А иначе зам.кмета по транспорта си даде оставката предварително. Друг е въпросът, че може да ти точат и дебитните карти.
  • 11 Русофил

    15 40 Отговор
    Как иначе щяхме да си пробутаме руски валидатори и да купим общинарите.
  • 12 Попова

    68 6 Отговор
    Таксуване може да е електронни, но гласуването не може. Герберска логика.
  • 13 Иванов

    50 3 Отговор
    Машините на Фандъкова могат да ви купят и продадат, без да разберете. Вълшебните карти теглят бързи кредити, събират дарения за общината на герб.
  • 14 Една

    73 2 Отговор
    То за това е направена цялата работа от мръсн ите гербаджийски крадци!!! Защо трябва да се ВАЛИДИРА нещо, което съм го ПЛАТИЛА??? ЗАЩО?? Нали ако съм без билет - ЩЕ МЕ ГЛОБЯТ? Трябва ли да нося удостоверение от БНБ, ако плащам в магазина със 100 левова банкнота, че същата НЕ Е ФАЛШИВА?
  • 15 Паеел

    63 4 Отговор
    Защо Община ГЕРБ въвежда електронно таксуване с Машините на Фандъкова и Вълшебната карта? А иначе върнаха хартиената бюлетина.
  • 16 Но мални

    45 4 Отговор
    Щом герберастите са замесени, всичко е както преди, краде се на поразия отвсякъде, то шкафчинциту да не е извор, трябва да се пълни.
  • 17 Госあ

    27 4 Отговор
    Тоо фандък как се измъкнА от рака ве !!! Така ме е яд. Или скимтенето и беше пунта мара…
  • 18 гост

    55 1 Отговор
    Ами след няколко месеца ще има избори,не блейте ами гласувайте!
  • 19 Емил

    64 1 Отговор
    Фандъкова спри да крадеш! Ами и аз забелязах, че 2-3 пъти ми се дърпа по 1,60 от кредитната карта, само защото съм я доближил до валидатори, а тя е заедно с транспортната в един портфейл. Хич няма и да валидирам повече - да си гледат работата. Заредена ли е? Заредена е. Хайде някой tъп контрольор да се опита да ми каже нещо.
  • 20 Огнян

    55 2 Отговор
    Това е организирано за да се вземат комисионите за доставка на скапано оборудване. И за тормоз на хората есетествено.
    Пак далавера за Фандъкова и похотливия й шеф.
  • 21 Да попитам

    45 4 Отговор
    Защо Фандъкова не е в ареста???
  • 22 Мулев

    54 0 Отговор
    Цялата система е измислена основно за да вземат повече пари и да е по-трудно на пътниците. Всъщност цялата работа е направена за да се купуват само годишни карти.И там чакаме иновации например купуваш карта а тя невалидна.или срокът и изтича по-рано .Важното е да има иновации.
  • 23 Томов

    49 0 Отговор
    А може ли фалшив валидатор да ви запише данните на картата ?За един приятел питам.

    Коментиран от #48

  • 24 Е-джебчии

    52 3 Отговор
    Община ГЕРБ въвежда електронни джебчии. Е-джебчия.
  • 25 Безконтактно щастие

    42 1 Отговор
    По принцип от момента, в които се разхождате с активни безконтактни дебитни карти или апликации на телефона включени към банкова сметка итн сте отворена мишена за поне стотина различни видове измами и прочие. Валидаторите са най-малкият ви проблем. Вече нямат нужда дори от ПИН-кодове, а само и единствено номера на картата ви да ви източват сметката докато седите в рейса или чакате на опашка в магазина. Безконтактно щастие.
  • 26 Боруна Лом

    41 0 Отговор

    До коментар #2 от "Наблюдател":

    ТАКА Е!НО ТИЯ ЩЕ ВЪРНАТ ЛИ МИЛИОНИТЕ УСВОЕНИ ОТ СОС?
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Про-Дай Бг

    33 2 Отговор
    Трабва да се валидира картата и на слизане, за да може да се вижда къде ходи хайвана му с хайван.Ми няма да пътуват всички бе, само който трябва ще пътува. Така ще се харчат пари за по малко коли и ще има за крадене повече.
  • 29 Скоро ще минем,

    40 2 Отговор
    като нашего брата, индийци на каруци!
    Бензин и ток ядец, остават само магаретата и конете, понеже са на трева!
    Да живеят Европейските комунистически съюзи и техните акушерки,
    които ни водят към другото "светло бъдеще"!

    Коментиран от #31

  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Ти и сега

    3 24 Отговор

    До коментар #29 от "Скоро ще минем,":

    си на руска каруца. За нас не се грижи.

    Коментиран от #34

  • 32 Еми

    23 0 Отговор
    Проблем е валидирането на месечните карти
  • 33 Столичанин

    38 1 Отговор
    Само ми кажете едно нормално нещо, без да се преправя отново да е направила Фандъкова. За нищо не става.

    Коментиран от #36

  • 34 А ти "мини"

    14 1 Отговор

    До коментар #31 от "Ти и сега":

    на сащиянска инжекцийка и айде в Орландовци!
    Били Гейтса и Шваб богатия са решили да те "съкратят", понеже си им много вярващ!
    Ама то вярата в нещо си е невероятна сила!
  • 35 Миле

    32 1 Отговор
    При толкова много глупави решения и разхищения на пари, как един път не протестирахте срещу Фандъкова? Тази една тоалетна не направи за толкова години. /бутиковата за хилядите лева е само за нея/.
  • 36 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 Некой си

    27 0 Отговор
    СОС и циганската кметица, са олигофрени !
  • 39 Тодоров

    21 0 Отговор
    Явно, че въпросите на градския транспорт в София и по-специално за превозните документи се решават от хора некомпетентни или от такива, возещи се само в служебни автомобили. Например по мое мнение много удачно би било въвеждането на месечна карта за две линии, които нямат общи спирки, но трасетата им се пресичат в дадена точка и тази карта да бъде на цената на старата карта за месец за една линия - 28.00 лв. Примери: линия 67/111. Много хора пътуват от Симеоновско шосе до околовръстен път и оттам с автобус № 111 до местоработата си в Младост, Овца купел или Люлин. Още подобни примери могат да бъдат всички линии, пресичащи маршрута на № 111, от бистришко шосе, бул. Черни връх и т.н. И не е оправдано да се вдига цената на билета, продаван от шофьора на 2.00 лв, за да се компенсират "скрито" техните заплати. Не знам колко души работят в "Градска мобилност", но според мен това е една паразитна сктруктура, която в голямата си част трябва да бъде съкратена. И изобщо оставам с впечатлението, че в цялостната система на Столичния транспорт (и Столична община) назначенията са на принципа "търсе се работа на човека, а не човек за работата". Фъндъкова е крайно време да подаде оставка, след многобройните издънки по всички ресори на Общината.
  • 40 Историчка

    21 1 Отговор
    На изборите през есента трбява да изчегъртаме ГЕРБ, ВМРО и Борис Бонев, които ни нетресоха тази система за заплащане!

    Коментиран от #43, #51

  • 41 Яяяяя

    12 1 Отговор
    Аз не съм баш столичанин. Но в прованса ми вдигнаха билетчето, токчето, водичката, данъците, таксите за телефончето. А газя кал до колене, дишам прахоляк с килограми на ден, а омбудсмана си е нейде там в софята и хич не му е еня за мен.

    Коментиран от #50

  • 42 Ами да

    14 0 Отговор
    Подкрепям позицията на омбудсмана! Не са много умни в общината!
  • 43 Айде

    3 10 Отговор

    До коментар #40 от "Историчка":

    Айде по-прецизно! Борис Бонев е свестен и е следващия кмет на София!

    Коментиран от #44

  • 44 Историчка

    4 3 Отговор

    До коментар #43 от "Айде":

    За твое сведение Борис Бонева е един от вносителите на тези промени, които са против интересите на обикновения софиянец! Вън Борис Бонев от Общинския съвет, освен яко не мине към ГЕРБ!
  • 45 Пеперуда

    11 0 Отговор
    Преди да въведат тези правила, те бяха "предложени за обществено обсъждане". Търсих няколко дни това обсъждане, за да се включа. Наложи се да се обадя в Градска мобилнос, за да питам къде е. Оказа се, че е сложено на безумно място, където никой да не го намери. Беше даден само e-mail адрес (писмата на който могат да бъдат премахнати без следа, че някога ги е имало). Нямаше и как да се разбере нито дали са участвали граждани, нито какво е мнението им. Въобще идеята е да ни натрапят дигитализация, която меко казано не е в наша полза.
  • 46 Само така, браво на СОС!

    1 6 Отговор
    Само гърч трябва за русофилското племе!
  • 47 1020

    16 0 Отговор
    Има много спирки, на които няма как да се зареди нито пластика, нито да се купи карта. И откъде-накъде, ако си закупя билет от водача, ще ми струва по-скъпо за същата услуга?! Да не говорим, че ако не си софиянец (или чужденец недай си Боже) как ще се сдобиеш с пластики разни и т.н., за да се качиш за 2-3 спирки или не познаваш града и не знаеш колко време ще ти е нужно за дадено пътуване. А хората с предплатени карти защо трябва пък да ги валидират всеки път (и стига с тия застраховки, мотивът издиша).
  • 48 Пет пари

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Томов":

    Та може ами - лепкаш го първо в рейса , а после на устройство на некойси контрольор (пък може и да не е контрольор, понеже щяло вече да има и цивилни, не униформени).... Що да не може?
  • 49 Дианче Ковачева

    5 1 Отговор
    дано се пребориш с тия некадърници и се върне старата система.
  • 50 Баш софиянец

    2 0 Отговор

    До коментар #41 от "Яяяяя":

    Ми протестирай, занимавай омбудсмана със себе си. Бори се някак.
  • 51 Посетител

    11 0 Отговор

    До коментар #40 от "Историчка":

    Всички от СОС, които натресоха тази адска система за таксуване трябва да бъдат изчегъртани. Това е мор за столичани , а не удобство за пътуване. Някой нарочно въведе тази глупост.
  • 52 бббббеее

    4 1 Отговор
    Добре де, какво и беше на предишната система за таксуване в ГТ? Това сега е една кубинска измислица, измислена да създава максимум неудобства и някой да се нагуши с комисионни!
  • 53 Бай Иван

    3 0 Отговор
    Фандъкова - Кога Ще асфалтираш ул. Суходолска в София ?????? Карам на 3-та с аварийки. Оставка!!!!!!
  • 54 До Дана Фандъка

    8 0 Отговор
    Премахването на абонаментна карта за една линия за градски транспорт е неоснователно и натоварва изтеънелия бюджет на хората. Не искам някой да се е ЗАГРИЖИЛ за моя джоб, като миказва, че ми е по евтино да си купя карта за цялата градска мрежа за 365лв, т.е за по 1лв., след като ползвам само една линия, в работни дни за 23лв. Увеличинието е с повече от 120% на разходите за транспорт в едно семейство, тъй като НЕ ползваме други линии, дори и инцидентно.
    Какъв е смисълът да валидирам картата за всяко пътуваме, след като имам договор с СОС, и то поименен за предоставяне на транспортна услуга. Ама то, това било, заради застраховката - абе на кого ги приказвате??? Имам застраховка за кола за цяла година, по тази логика трябва на всяко ползване да я чекирам нейде си.
    Защо стойността на пътуването е увелична повече от два пъти, след като заплатите ни не са увеличени и с 10%???
    Все едно е да плащаш в магазина цената на луканка, а да купуваш маруля (щото не ядеш месо).
    Да не говорим, че качеството на услугата, както винаги не е и няма да се повиши.

    Коментиран от #55

  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Иванов

    2 0 Отговор
    Столичани недоволствали и аз недоволствам от поскъпването на хартиеният билет във Варна но никой не ме отразява само чувам неадекватни оправдания от кмета и общ.съвет за поскъпването всичко им е виновно само космоса не е виновен да вдигнат билетите Ами направете ги 3лв. И да мирясате а за водата дето стана 4.95 куб.няма и думичка
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове