По време на сезонните намаления недобросъвестни търговци често заблуждават потребителите за
стоките, които се продават с отстъпки. Понякога намалението важи само за определени видове артикули
или за единични бройки от някои стоки в целия магазин, но посланието на витрината оставя
впечатлението, че то се отнася за всички артикули в него.
„Прилага се следният трик – пишат намаление, хората си мислят, че то важи за целия обект, влизат и
вътре виждат 3-4 артикула с отстъпка, която понякога не е много голяма. Друг път става дума, например за
дрехи от много стари колекции или вече амортизирани заради това, че дълго време са стояли в обекта,
пробвани са, а понякога дори са минали през химическо чистене. Когато потребителят разгледа
намалените стоки и не му хареса нито една от тях, той започва да преглежда и останалите в обекта и е много
голям рискът, вече влезли в магазина, да си купи нещо, което не е планирал“, разказа пред БНР Габриела Руменова, основател на онлайн платформата „Ние, потребителите“.
Тя обясни, че когато в кампанията са включени само част от артикулите, те трябва да бъдат
оповестени на самата витрина – там, където са посочени всички условия на намалението, както и да бъдат
отделени от останалите стоки в обекта.
„Практиката показва, че дори има случаи, в които в дадения търговски обект стоката е продавана
на определена цена и след съобщението за намаление с някакъв процент, тя е по-скъпа от старата си,
редовна цена. За подобни ситуации съобщават наблюдателни потребители, които са си харесали даден
артикул и са проследили през времето как се движи цената му – най-вече в случаите, в които очакват
предварително известни кампании за отстъпки като Черния петък и сезонните намаления“, посочи още
Руменова.
„Получава се така, защото некоректни търговци разчитат на маркетинговия трик да обявят
намаление и при вземането на решение за покупка хората да гледат процента на отстъпката, а не цената,
която реално ще платят“, коментира тя.
Руменова разясни и защо по закон едно намаление не може да е по-дълго от един месец:
„Защото тогава цената ще бъде регулярна, не намалена. А именно съобщението за намаление е това, с което
потребителите биват привличани. Много пъти хората се интересуват и защо намалението не може да е по-
кратко от един ден. Това е така, защото трябва да се даде реална възможност на потребителите да се
възползват от него. А не да се направи широка и шумна реклама и те, я обърнали внимание на периода на
намалението, я – не, търговецът – я го посочил, я – не, да посетят обекта и когато установят, че кампанията е
била за 2 часа, например, и вече е свършила, пак стигаме до познатата хипотеза, в която те все ще си купят
нещо. То в повечето случаи ще се окаже неизгодно за тях, защото това ще бъде импулсивна покупка, защото
те изобщо няма да са проучили пазара за този вид стоки и т.н.“, завърши тя.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Солидарни 🇧🇬🇺🇦
Коментиран от #6, #12
15:15 25.02.2023
2 Никой
15:17 25.02.2023
3 Даа ДЕМОКРАЦИЯ
15:19 25.02.2023
4 Сеирджия
15:25 25.02.2023
5 Тома
15:34 25.02.2023
6 Такали
До коментар #1 от "Солидарни 🇧🇬🇺🇦":
Заменяш кон за кокошка.Постави си юрофаартърите знаеш къдеКоментиран от #7
15:36 25.02.2023
7 Тиси
До коментар #6 от "Такали":
Функционално неграмотен.15:52 25.02.2023
8 Един от племето Зулуси
Коментиран от #13
15:55 25.02.2023
9 Ум царува,
16:38 25.02.2023
10 Виждам, че
Всичко е пушилка и плашила по голи ниви.
16:50 25.02.2023
11 детко
23:52 25.02.2023
12 Хайл
До коментар #1 от "Солидарни 🇧🇬🇺🇦":
Хахахахаха когато дойдат-бъдеще време,незнайно кога в далечината...денис денис...10:37 08.03.2023
13 Хайл
До коментар #8 от "Един от племето Зулуси":
То това не е племе,в племето има вожд а това тук е СТАДО10:38 08.03.2023