Към момента правителството няма никакви намерения да приватизира „Български пощи” ЕАД, а засега и никой потенциален инвеститор не е заявил интерес към него. Това обяви министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов в предаването „Добро утро, България” по ТВ7.
Той изтъкна, че при изготвянето на плана за преструктуриране на дружеството всяка стъпка се обсъжда със синдикатите и много от позициите се покриват. Той даде пример с предложението на МТИТС за намиране на партньор на „Български пощи” и това на синдикатите за даване управлението на външен мениджър, които по същество са аналогични.
Кризата в дружеството министър Папазов обясни с либерализирането на пазара и възлагането на „Български пощи” да изпълнява универсалната пощенска услуга, която е вид социална дейност, задължителна по европейските регламенти. За нея то трябва да получава субсидии от държавата. Според утвърдената от Европейската комисия методика те са в размер на 22 млн. лв. годишно. „Първо, плащанията са били отложени от 2012 г. за 2013 г. и второ, в бюджета за 2013 г. са планирани едва два милиона лева”, изтъкна министър Папазов. Той посочи, че чрез преструктуриране и икономии от бюджета на МТИТС са осигурени още два милиона лева, а в момента се водят преговори с Министерството на финансите за предоставяне на допълнителни 5 млн. лв. от актуализирания Бюджет 2013. „В пощите досега такива пари не са постъпвали и аз ви гарантирам, че в края на годината те ще бъдат в по-добро състояние от когато и да било”, заяви Данаил Папазов.
Министърът на транспорта каза, че през последните месеци значителен ръст има в дейността на „Товарни превози”. Той посочи, че загубите на дружеството през м. май са били 28,8 млн. лв. и само за три месеца са намалени до 16,5 млн. лв. Общата задлъжнялост през май е била за 707 млн. лв., сега е 698 млн. лв. „Целта ни е да оздравим дружеството и да го предложим за приватизация, когато стане атрактивно. Продажба сега нямаше да реши никакъв проблем, само щеше да задълбочи кризата”, коментира министърът.
Той посочи, че за БДЖ все още не е намерен стратегически партньор, но се работи активно по план за оздравяване на дружеството. „Това обаче не може да стане без участие на държавата, а без подмяна на подвижния състав няма как да се подобри услугата за гражданите”, каза министър Папазов. Той изтъкна, че за първи път от години е решен проблемът с почистването на вагоните. Работи се по спазването на разписанието. „Все още системата за билетоиздаването се въвежда с темпове, които не ме удовлетворяват, но трябва да е готова до Нова година”, подчерта министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Данаил Папазов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА