Поредният случай със загинали млади хора според нея показва "овчедушието" и незаинтересоваността на институциите у нас.
Това заяви пред БНР Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики след последния трагичен инцидент с участието на млад шофьор тази нощ в София. Става дума за водач, получил своето свидетелство за управление на МПС преди два месеца и половина, уточни Диана Русинова.
"Конкретни мерки: не може да кара автомобил над определена кубатура. На всички богати родители, които купуват такива автомобили на децата си, казвам: или превръщате децата си в убийци, или самите вие убивате децата си. Не може на водач, който до вчера е карал с 30 км/ч, въртейки по улиците на София по маршрут, който е удобен, за да се научи, колкото да си вземе книжката, ние да го пуснем това дете с мощна кола да пили гуми по улиците на София. Ето как свършва цялото това нещо."
"Много са хипотезите "ако". Въпросът е как да не стигаме до хипотези "ако". Ние се местим от кръстовище на кръстовище, цъкаме с език, а мерки не се вземат. Крайно време е да има някакви мерки и ограничения за младите водачи – да не се качват на мощни коли", коментира Диана Русинова в предаването "Преди всички", запитана дали щеше да се стигне до същите трагични последици, ако зад волана е бил опитен шофьор.
Над 300 метра е спирачният път по данни на свидетели, които са били наоколо. Всички следи обаче вече са почистени и напълно заличени.
Ако е толкова голям спирачният път, става дума за много висока скорост, трябва да бъдат отчетени още състоянието на настилката и видът на гумите на автомобила, поясни експертът.
Ако автомобилът е бил гонен от МВР (каквато версия се разви, но от полицията опровергават), то скоростта е била над 100 км/ч при разрешена 50 км/ч, валидна за населено място, изрази предположение Русинова.
Европейският център по транспортни политики вече е предлагал да се изготвя психологическа оценка с превантивен характер, изтъкна Русинова.
"Но не фиктивна, а реална оценка. Не всеки. По време на курса всеки добър инструктор може да прецени кога един водач е склонен да бъде рисков."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 На този , убил
Коментиран от #5
14:34 08.05.2023
2 ТИРбушон
14:35 08.05.2023
3 ТИРбушон
14:35 08.05.2023
4 Вие си ги избрахте
14:37 08.05.2023
5 ХАХАХА
До коментар #1 от "На този , убил":
Ми то още" дете "бе да не се счупи психически, нали пиргишите на по 18 години мисири и психолози все ги "детосват "кога спазят лука.14:37 08.05.2023
6 Аве
Коментиран от #16
14:38 08.05.2023
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 ха ха
14:41 08.05.2023
9 А защо трябва да шофират изобщо?
14:44 08.05.2023
10 Е па колко да е мощна?
14:44 08.05.2023
11 замислен
Коментиран от #27
14:47 08.05.2023
12 Опааа
14:56 08.05.2023
13 Огнян
14:56 08.05.2023
14 322
14:57 08.05.2023
15 Поци57
Коментиран от #25
15:20 08.05.2023
16 ТИРбушон
До коментар #6 от "Аве":
Че той шофьора не трябваше да е жив!15:21 08.05.2023
17 Майстор Тричко
15:38 08.05.2023
18 На всеки 300 метра
Коментиран от #19
15:39 08.05.2023
19 Може
До коментар #18 от "На всеки 300 метра":
И седнал15:42 08.05.2023
20 псф
16:00 08.05.2023
21 Павел пенев
16:06 08.05.2023
22 Гост
16:19 08.05.2023
23 Aлфа Bълкът
Имаше едно време на касетките един като тая, ама караше разкрачен на два мотора и ги стреляше по покривите с автомата.
16:52 08.05.2023
24 Ако Ало
17:17 08.05.2023
25 Поцка, бе, батко
До коментар #15 от "Поци57":
Остави умножението и гледай кинематиката като дял от механиката. Масата, ама по скоростта на квадрат, дава кинетичната енергия на системата. Когато се блъснеш и спреш всичката тази енергия се предава на други системи. Част от нея ще мачка ламарини, част ще кара някой да подхвръква, може и нещо да премести. Затова скоростта е толкова важна.17:37 08.05.2023
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Ма баш
До коментар #11 от "замислен":
Тази само дебне да стане някоя катастрофа и е първа там да си прави реклама. Аман от ази, бе! Спредте да ѝ давате трибуна! Тази не разбира нито от коли, нито от пътища, нито от правила за движение! Само кърти едни пари с безизвестното си НПО и дава акъл, който с нищо не помага.За да се спрат катастрофите, кандидат водачите трябва да преминават през сериозно обучение, каквото беше преди 1990 г. Сега всеки, който няма работа, е станал автоинструктор. "Книжките" се вземат срещу рушвети. Водачите масово не познават елементарни правила за движение, като това за предимството на дясностоящия на нерегулирано кръстовище. И т.н. В последно време почти не може да се намери автомобил с под 100 к.с. Какво да управялват младите водачи? Или да чакат две години без да шофират и когато мине изпитателният срок, пак да се качват неподготвени на автомобилите?!?
12:58 09.05.2023