След поредната трагедия на пътя в столицата отново се търсят виновните, дискутира се къде е проблемът и какво е решението. По-добра инфраструктура ли трябва, повече контрол или нещо по средата? За разговор какво трябва да се промени в София, за да няма повече загинали след катастрофи, в студиото на Euronews Bulgaria гостуваха общинските съветници Бойко Димитров от „Демократична България“ и Зафир Зарков от ГЕРБ, който е и заместник-председателят на Комисията по транспорт в Столичния общински съвет.
„Безспорно има сериозен проблем и той не се решава през последните 2 години. В транспортната комисията в СОС за първи път поставихме въпроса на наличието на камери за измерване на скоростта в София. Няма как 2-милионен град да бъде с три или четири камери. Това е абдикация от контролните функции, възложени само и единствено на МВР и пътна полиция“, коментира Зафир Зарков.
По думите на Бойко Димитров са необходими множество камери.
„Ние сме предлагали още в началото на този мандат, както в предизборната програма, така и конкретен план. За съжаление той не беше разглеждан. Внесохме го през пролетта на 2020 г. - много детайлен план за пътната инфраструктура“, посочи общинският съветник от ДБ.
Според Зарков няма инфраструктурна мярка, която да спре водач, движещ се със 150 км/час.
Той добави, че се очаква анализ Агенцията по пътна безопасност да даде указания за допълните мерки за 8 кръстовища в София.
„Много от основните булеварди са обследвани за пътната безопасност и много от експертите са на мнение, че не са необходими допълнителни мерки за сигурност“, посочи Зарков. Той подчерта, че ключов фактор на пътя е поведението на шофьора и призова да се повиши присъствието на КАТ.
„До края на следващата година трябва камерите да са минимум 30, за да приключи това безумие с шофирането с висока скорост“, допълни общинският съветник от ГЕРБ.
„Какво се чакаше толкова години? Вие самият сте общински съветник от 2011 г. ГЕРБ допреди 2 години управляваше и МВР. Защо през всичките тези години не бяха сложени тези камери?“, попита Бойко Димитров от ДБ.
Според Стефан Спасов от „Спаси София“ на всяко едно потенциално рисково кръстовище трябва да се появят острови за пешеходците, уширения за спирките, които да бъдат по-добре обозначени и безопасни.
Човек може да бърка, но инфраструктурата не трябва да бърка. Тя не трябва да позволява високи скорости, гонки, забранени маневри и това всичко може да се направи чрез няколко мерки, смята Спасов.
Активистът на „Спаси София“ показа предложение на партията за преустройство на кръстовището на ул. Боряна и ул. Любляна с цел подобряване на безопасността на движението.
„Грубата безотговорност е запазена мярка за кмета Фандъкова и Столична община“, каза още Стефан Спасов.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сух
07:52 12.05.2023
2 Проблема е пред вас
07:53 12.05.2023
3 честен ционист
07:53 12.05.2023
4 Гост
08:02 12.05.2023
5 Адвокато
08:02 12.05.2023
6 Гого
Коментиран от #9
08:03 12.05.2023
7 Смешници
08:03 12.05.2023
8 Запознат
Коментиран от #11
08:03 12.05.2023
9 Гост
До коментар #6 от "Гого":
Ние не ставаме за хубави пътища и за нови коли. Когато седнем на хубава кола и стъпим на хубав асвалт почваме да натискаме газта. Комплексарщината е изместила разумът.08:06 12.05.2023
10 Проблемът са
08:09 12.05.2023
11 Гост
До коментар #8 от "Запознат":
Автошколите трябва да инвестират в един таралясник за 300 лв, с който да симулират леки катастрофи с младите курсисти, при ниска скорост. Един здрав ролкейдж ще предпази курсистът, но урокът ще му държи едно наум, да не раздава газ на пътя.08:10 12.05.2023
12 Да си кажем истината
1.Камерите не могат да спрат джигитите!
2.Полицията не може да спре джигитите!Ако се опитат да ги спрат те могат да бъдат прегазени.Няма достатъчно патрули.
3.Светофарите също не могат да спрат джигитите!
4.Глобите също не могат да спрат джигитите!
Българските шофьори нямат никаква култура за безопасно движение по пътищата.Болшинството въобще не се съобразяват със ЗДвП.
Решението е:Повдигнати всички пешеходни пътеки и повдигнати всички кръстовища без изключение имат ли или нямат светофарна уредба!
СОС просто не искат да си вършат работата и да построят тези съоражения,които 100% пречат да се развиват скорости повече от 50км/час.
Запомнете го един път и завинаги и вие г-да депутати!
Коментиран от #13
08:21 12.05.2023
13 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #12 от "Да си кажем истината":
НЕ ЗАЩИТАВАМ КЕЛЕША- ДЖИГИТно
"Българските шофьори нямат никаква култура за безопасно движение по пътищата."
Шофьорите не падат от Марс и не се събуждаш шофьор ❗
Когато мама и тати пресичат с теб на червено "защото бързате" ,
няма как след години да станеш "съвестен шофьор" ❗
А нещо за културата на ПЕШЕХОДЦИТЕ 🤔🤔
08:32 12.05.2023
14 Експертите които са обследвали
17:46 12.05.2023
15 Кантар
20:39 12.05.2023
16 Шаран БГ
Като няма и не може да има "инфраструктурна мярка" за дивак, движоещ се със 159 КМ/Ч, ИМА административна мярка : вземат му се документите за правоуправление и по-вече не му се разрешава да кара автомобил докато е жив !!! Явно те не му се нужни !! Естествено санкцията може да бъде и парична и материална !!
К О Н Т Р О Л му е "майката" и моментално, В Е Д Н А Г А, на часа,налагане на наказанието и И З П Ъ Л Н Е Н И Е Т О му !! То "добичето" иначе не може да разбере, защо ,че и как ще го глобяват след шест месеца и да търси всякакви начини да отърве санкцията !! Също така е много важно законите, правилата, редът да бъде еднакъв абсолютно за всички !! Има ли бащин и майчин, има ли БРП, има ли протакане на налагане на наказанието и изпълнението му - прощавай ред и сигурност !! Ето го убиецът на Милен Цветков - пример за "стриктно и точно" прилагане на правилата!?
07:35 13.05.2023