Last news in Fakti

12 Май, 2023 21:16 957 3

Общинските съветници от БСП: Държавата и Столична община са непоследователни по проблемите на пътната безопасност

  • пътна безопасност-
  • столична община-
  • социалисти

Днешното заседание на СОС няма за цел постигане на сериозна промяна в организацията и безопасността на движението в столицата, а предимно пиар ефект, считат социалистите

Общинските съветници от БСП: Държавата и Столична община са непоследователни по проблемите на пътната безопасност - 1

Изказваме съболезнования на близките на загиналите в пътно-транспортни произшествия на територията на Столична община, се казва в началото на позицията на групата на „БСП за България в Столичния общински съвет.

Социалистите се присъединяват се към недоволството на гражданите на столицата от недостатъчните и непоследователни действия на държавата и Столична община по проблемите на пътната безопасност.

„Считаме, че насроченото заседание в тази му част няма за цел постигане на сериозна промяна в организацията и безопасността на движението в столицата, а предимно пиар ефект преди предстоящите местни избори през есента на тази година“, се казва в позицията.

Общинските съветници напомнят, че още през 2013 г. БСП внесе в Народното събрание законопроект, който поставяше на вниманието част от проблемите с подготовката и контрола на младите водачи. За съжаление и до момента няма нов закон за пътното движение.

„Същевременно считаме, че пътната безопасност изисква комплексен подход, координирани действия с държавата и системна и целенасочена работа за реализация на набелязаните цели. Столична община има значителен брой стратегически документи. В практическата дейност, обаче, проблемите на пътната безопасност не намират място“, заявяват от групата на „БСП за България“ в СОС.


Ето и пълен текст на позицията:

ПОЗИЦИЯ

на групата общински съветници от „БСП за България“

в Столичен общински съвет


Във връзка с извънредното заседание на СОС, относно мерките за пътна безопасност на територията на Столична община и дейността през изминалата година за опазване на сигурността и обществения ред в столицата

1. Предприети и планувани мерки по безопасността на движението на територията на Столична община:

Присъединяваме се към недоволството на гражданите на столицата о недостатъчните и непоследователни действия на държавата и Столична община по проблемите на пътната безопасност. Считаме, че насроченото заседание в тази му част няма за цел постигане на сериозна промяна в организацията и безопасността на движението в столицата, а предимно пиар ефект преди предстоящите местни избори през есента на тази година. Напомняме, че още през 2013 г. БСП внесе в Народното събрание законопроект, който поставяше на вниманието част от проблемите с подготовката и контрола на младите водачи. За съжаление и до момента нямаме нов закон за пътното движение.

Същевременно считаме, че пътната безопастност изисква комплексен подход, координирани действия с държавата и системна и целенасочена работа за реализация на набелязаните цели. Столична община има значителен брой стратегически документи. В практическата дейност, обаче, проблемите на пътната безопастност не намират място.

През изминалия мандат Столичният общински съвет не прие задължителната от законова гледна точка „План-схема за комуникационно-транспортната система“. Тя се явява организационния механизъм за координиране на инвестиционните усилия в пътната инфраструктура и свързаните с нея организационни елементи на пътната безопасност. По тази причина години наред не са на дневен ред пътните пробиви на бул. „Данаил Николаев“ и бул. „Пенчо Славейков“, които дооформят първия и втория градски ринг, има застой в развитие на основната пътна мрежа в западната част на града.

Недовършена и недобре функционираща е системата от околовръстен път, ринговете на града, недостатъчна е плътността на главна улична мрежа, лоши са параметрите на съществуващите улици, чрез които да осъществяват връзките между градските територии. Не е решен проблемът с осигуряване на предимство в движението по бус лентите на обществения транспорт. Внедрената автоматизираната система за управление на движението не носи очаквания ефект за трафика в града. Решенията за информационни табла за скоростните режими на възлови места от общинската пътна мрежа и разширяване на камерите за контрол на пътя са добри, но недостатъчни мерки.

Изостава ремонтът на основната и второстепенната пътна мрежа. Състоянието на кварталните улици е изключително лошо - изобилие на дупки и неравности. С малки изключения в центъра, обслужващите улици са напълно занемарени.

Паркирането в София става все по-тежък проблем. Преобладаващо автомобилите са върху уличните платна, тротоарите и зелените площи. Липсва стратегия и последователни действия за трайно решаване на проблема. В централните части и райони се дава приоритет на събирането на средства от публичните пространства чрез „синя” и „зелена” зони. Наред с това превръщане на тези зони от места за краткотрайно паркиране в места за приоритетно домуване на автомобили не решава цялостно и трайно въпроса. Засилващият се транспортен трафик и задръстванията на уличната мрежа се превръщат в постоянно явление, което сериозно уврежда градската среда и води до опасно замърсяване на въздуха, което се превърна в един от най-сериозните проблеми на София.

Смятаме за необходимо разработване на задание и приемане на нов петгодишен план за организация на движението в София. Очевидно това ще бъде актуална задача за следващия общински съвет. В съдържателен план той ще съдържа довършване на участъците на околовръстния път, бул.“Тодор Каблешков“, пробивите бул. „Пенчо Славейков“ и бул. „Данаил Николаев“, връзката между ж.к. „Люлин“ и „Овча купел“. Обособяване на градски магистрали и скоростни трасета, съобразени с безопасност на водачи и пешеходци. Контролиране на бус лентите за предимство на обществения транспорт. Предимство в движението на наземния обществен транспорт. Доразвитие на системата на светофарното регулиране, реконструиране и поддържане на основната и второстепенната пътна мрежа и координиране на строителните реализации за облекчаване на трафика;

Изграждане на мрежа от паркинги, приоритетно в кварталите. Изграждане на извън улични паркинги в рамките на благоуствояването на вътрешнокварталните пространства. Изграждане на етажни паркинги в зоните с повишено търсене и недостатъчни свободни площи. Прецизиране на „синята“ и „зелена“ зона като форма за краткотрайно паркиране.

Заедно с това приемане на система от мерки за овладяване на човешкия фактор чрез образование, обучение и превантивен контрол от семейство, училище, държавни и общински власти.

С годишните бюджети на Столична община да се залагат конкретните задачи по организация и безопастност на движението, които да подлежат на контрол и отчетност.


2. Изслушване на представители на МВР и Столична дирекция за Пожарна безопасност и защита на населението при бедствия относно дейността през изминалата година за опазване на сигурността и обществения ред в столицата, както и за предприетите мерки за подобряването им през настоящата година.

Така зададена темата показва намерение само за разговор по проблеми без тяхната систематизация, анализ на проблеми и решения, ресурсно и кадрово обезпечаване, необходима координация и взаимодействие с държавните органи.

Решенията, които ние системно поставяме са свързани с:

Осигуряване на публичност и откритост по въпросите на сигурността, като основните въпроси се обсъждат и решават заедно с гражданското общество;

Разширяване периметъра и възможностите на центъра за видеоконтрол, ограничаване и превенция на престъпността;

Поддържаме на безопасна градска среда - осветление по спирки, подлези, паркове, квартални градинки, междублокови пространства и квартални улици;

Осигуряване на ефективна система за охрана на парковете на столицата;

Засилен контрол върху популацията на безпризорните и скитащи кучета, както и върху собствениците на агресивни домашни кучета;

Постоянен мониторинг на състоянието на сградите и инфраструктурата в столицата. Обезопасяване на изоставените и опасни сгради;

Постоянен контрол за безопасността и устойчивостта на земетресения на обществените общински сгради - училища, детски градини и ясли, здравни заведения, административни сгради;

Постоянно видео наблюдение и засилено полицейско присъствие около училищата и детските градини. Осигуряване на безопасни маршрути за децата до училищата;

Осъществяване на общински разяснителни кампании сред учащите се против употребата на наркотици.

Съвместно с неправителствени организации реализация на проекти срещу агресията в училищата и превенция на противообществените прояви на малолетни и непълнолетни;

Съвместни действия с МВР за опазване на общинската собственост и сигурността на гражданите;

Въвеждане на денонощни патрули с участието на общинска полиция и представители на СДВР;

Осигуряване на районен инспектор във всеки микрорайон, съвместно със СДВР, и подобряване на координацията с кварталните съвети.

По същество и по двете теми няма подготвени документи, които да се разгледат в комисиите на общинския съвет и да се предложи проект за решения. Няма перспектива за тяхното решаване в обхвата на изтичащия мандат на съвета.

Това затвърждава общото ни разбиране, че с това заседание на общинския съвет се цели критичен пиар ефект на управляващите, което няма да доведе до трайни промени в пътната безопасност, опазване на обществения ред и защита на населението при бедствия и аварии. По тази причина се разграничаваме от подхода на временните решения и ще търсим тяхното решаване с политическата платформа за предстоящите местни избори през 2023 г.

--


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ?????

    3 0 Отговор
    Защо ли,когато се исказва някакво полит.мннение,цялото ръководство на дадена партия се появява с целия си елит!
    Това начин да се запознаеме с кликата,която при избори ,не ни е представена! Или да видиме самодоволните им муцуни! Защо ли не вярвам, ама в каквото и да ни говорят или убеждават.
  • 2 Безхаберие

    1 0 Отговор
    Пълни дебили! Нали има забрана за каруците в София. И какво правят всички безхаберници в общината - клатят си крачолите, ама взимат заплати?!
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове