Днес правим малка стъпка за решаване на много голям проблем, който в годините назад беше оставен без никакво решение – последната част от автомагистрала "Струма“. Това каза служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков при започването на дейностите по доизграждането на пътен възел "Кресна“ и пътните връзки към него, част от лот 3.2 на магистрала "Струма“, предаде Blagoevgrad24.bg.
Той посочи, че в момента се работи много активно и по укрепването на свлачищата в района на тунел "Железница“.
"Към днешна дата нямаме избор на трасе. Пътен възел "Кресна“ е важен, защото той е част от последния ЛОТ на магистралата и с неговото изграждане процесът по завършването на "Струма“ става необратим. Ако това не се беше случило, процесът можеше да е обратим и да загуби още 2 – 3 години. Тук са кметове на всички райони. Всички искат да се построи "Струма“. Много ясно казах и на протестиращите и на всички, че трасето ще бъде избрано съобразно екологичното законодателство. Този пътен възел не предопределя трасето по никакъв начин. В момента правим пътен възел, който не зависи от кое от трите трасета ще изберем. Той няма как да предопредели трасето“, уточни министър Шишков.
"Това е един много важен момент днес. Решението с тази малка стъпка е да направим така, че процесът да е необратим. Разчитаме на строителите, разчитаме на хората. Независимо от протеста днес, всички знаем колко човешки живота бяха загубени в Кресненското дефиле. Огромна част от българския народ иска довършване на магистралата“, каза още той по време на официалната церемония.
След приключване на водосвета и преди началото на брифинга пред медиите, регионалният министър направи опит да разговаря с протестиращите, но опитът му не бе увенчан с успех, тъй като участниците в протестната демонстрация не го оставиха да вземе думата. Природозащитниците бяха категорични, че са против изграждане на "Струма“ през Кресненското дефиле.
Пред журналисти министър Шишков категорично отрече да има избран вариант за трасето на магистралата и подчерта, че който и от трите варианта да бъде избран, то със сигурност той ще бъде най – екологичният.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Всички искат магистрали
13:50 16.05.2023
2 гост
13:54 16.05.2023
3 Продължаваме Промяната
14:00 16.05.2023
4 Бай Онзи
14:00 16.05.2023
5 истина ти казвам
14:04 16.05.2023
6 политнекоректен
14:04 16.05.2023
7 Хората на Радев, както и Киро Простото и
14:08 16.05.2023
8 Гражданин
Коментиран от #9
14:11 16.05.2023
9 ПРИПОМНЯНЕ
До коментар #8 от "Гражданин":
Вариантът с "дългия тунел" можеше да се строи само от една фирма, а за другите фирми нямаше да има лапачка . Тогава от КСБ поканиха двама италиански професори които намериха кусури на този вариант и предложиха вместо един дълъг да се направят 5 (пет) късички и така, че и другите фирми да се облажат...Този глупав вариант бе отхвърлен и се започна МЕДИЙНАТА война за магистрала Струма, като природозащитниците осребриха участието си в нея...Вариантът с източното трасе с поредица от виадукти и тунелчета е в изгода на фирмите за да има за всички тях от баницата....19:19 16.05.2023
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Вате ванко
23:33 16.05.2023