От Института за пътна безопасност реагираха на предложението за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата внесено от МВР в процедурата за гласуване Държавния бюджет за 2023 г. касаещо връчване на наказателни постановление от работодателите в писмо до медиите.
Експертите задават въпроса: "Дали новите разпоредби ще спомогнат за реализиране на поставените от вносители цели?"
Според тях, тихомълком се прехвърля ЗАДЪЛЖЕНИЕТО по връчване на ЕФ и НП от Държавата, на „Работодателя или негов служител, натоварен да приема книжа на нарушителя“, чрез буквално преписване на разпоредба от НПК. Как така работодател или служител, ще е натоварен да приема книжа за друг, не става ясно. Няма разумна и логична предпоставка за нуждата от това предложение, защото към момента съгласно разпоредбите на ЗАНН и НПК, то съществува (за справка чл. 178, ал. 4).
Друго предложение е определено като определи като „стрелба в тъмното“, защото предвижда „на нарушителя да се изпраща уведомление на електронната поща или кратко текстово съобщение на мобилен телефонен номер, подадени от лицето при издаване или подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство или при издаване на свидетелство за регистрация на моторно превозно средство или ремарке…… в срок до три работни дни от датата, на която е издаден фишът, електронният фиш или наказателното постановление“. Каква е целта на този срок, не става ясно. Безцелното поставяне на срокове, не би могло да „дисциплинира“ издателите, да вършат работата в някакви разумни времеви периоди.
"Всички предложени промени са поредните кръпки на парче и в годината на поредната трагедия са инструмент за евтин политически ПР, който показва само едно – безсилие и некомпетентност ! Може да се каже, че МВР се опитва да „надцака“ предложените от Народните представители промени и да ги прескочи, като ги внася по „втория“ начин. Предложените промени са част от буксуващия ЗИД на ЗДвП, който МВР предложи наскоро. Това е неморално, некомпетентно и граничи с произвол, а толерирането му от страна на Министерство на финансите показва липса на уважение към установения у нас правов ред.
Недопустимо е на тъмно, без каквото и да е обсъждане и възможност за анализ на текстовете да се правят промени от един закон в друг, които нямат обща правна материя на регулиране. Тази практика бе посочвана неведнъж като неправилна и противоречаща на принципа на правната сигурност, който би следвало да е водещ във всяка една правова държава. Тя бе и сред най-честите причини за критика на съставите на НС и МС, които бяха доминирани от представители на ГЕРБ", пишат още от ИПБ.
Те предлагат настоящия Законопроект да не бъде приеман в този му вид, а всички институции да си подадат ръка и заедно с неправителствения сектор да впрегна усилия в изработването на изцяло нов Закон за движението по пътищата, който да отговаря по адекватен начин на действителността !
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 просто искаме да пътуваме
10:50 13.07.2023
2 разбор
11:00 13.07.2023
3 Миризлив пор
11:01 13.07.2023
4 Гвгнвтг
11:14 13.07.2023
5 Трифонов
Коментиран от #8, #9
11:17 13.07.2023
6 Браво
11:20 13.07.2023
7 ГУМЕН КРАДЕВ
11:23 13.07.2023
8 ГУМЕН КРАДЕВ
До коментар #5 от "Трифонов":
Семерджиев - със 20 годишна бричка по разбит път ?????? И с резервна катаджийка до него ??? Иначе за бедността си прав !11:27 13.07.2023
9 Миризлив пор
До коментар #5 от "Трифонов":
Не човек, всичко е до самосъзнание. Тук знаеш че контрол няма! От време на време някоя акцийка, изгарят едни хора и това е. Знае се къде са "хранилките" и че само там се глобява. Навсякъде другаде се кара съгласно "закона на джунглата". През 84 колите са били 10 пъти по малко, за кола се е чакало по 10+ години. Колата е била ценност! А сега колата е 2-3 заплати, хвърляш и купуваш нова. Глобите са били неизбежни а и никой не е гледал за фарове през деня, колани, детски столчета и т.н. глупости а постоянен контрол за безопасността на движението!11:40 13.07.2023
10 Химик
12:25 13.07.2023
11 ха ха
14:06 13.07.2023