Last news in Fakti

13 Юли, 2023 10:43 1 868 11

От Института за пътна безопасност се обявиха против предлаганите промени в Закона за движение по пътищата

  • институт по пътна безопасност-
  • законови промени

Те предлагат настоящия Законопроект да не бъде приеман в този му вид, а всички институции заедно с неправителствения сектор да впрегна усилия в изработването на изцяло нов ЗДП

От Института за пътна безопасност се обявиха против предлаганите промени в Закона за движение по пътищата - 1

От Института за пътна безопасност реагираха на предложението за изменение и допълнение на Закона за движението по пътищата внесено от МВР в процедурата за гласуване Държавния бюджет за 2023 г. касаещо връчване на наказателни постановление от работодателите в писмо до медиите.

Експертите задават въпроса: "Дали новите разпоредби ще спомогнат за реализиране на поставените от вносители цели?"

Според тях, тихомълком се прехвърля ЗАДЪЛЖЕНИЕТО по връчване на ЕФ и НП от Държавата, на „Работодателя или негов служител, натоварен да приема книжа на нарушителя“, чрез буквално преписване на разпоредба от НПК. Как така работодател или служител, ще е натоварен да приема книжа за друг, не става ясно. Няма разумна и логична предпоставка за нуждата от това предложение, защото към момента съгласно разпоредбите на ЗАНН и НПК, то съществува (за справка чл. 178, ал. 4).

Друго предложение е определено като определи като „стрелба в тъмното“, защото предвижда „на нарушителя да се изпраща уведомление на електронната поща или кратко текстово съобщение на мобилен телефонен номер, подадени от лицето при издаване или подмяна на свидетелство за управление на моторно превозно средство или при издаване на свидетелство за регистрация на моторно превозно средство или ремарке…… в срок до три работни дни от датата, на която е издаден фишът, електронният фиш или наказателното постановление“. Каква е целта на този срок, не става ясно. Безцелното поставяне на срокове, не би могло да „дисциплинира“ издателите, да вършат работата в някакви разумни времеви периоди.

"Всички предложени промени са поредните кръпки на парче и в годината на поредната трагедия са инструмент за евтин политически ПР, който показва само едно – безсилие и некомпетентност ! Може да се каже, че МВР се опитва да „надцака“ предложените от Народните представители промени и да ги прескочи, като ги внася по „втория“ начин. Предложените промени са част от буксуващия ЗИД на ЗДвП, който МВР предложи наскоро. Това е неморално, некомпетентно и граничи с произвол, а толерирането му от страна на Министерство на финансите показва липса на уважение към установения у нас правов ред.

Недопустимо е на тъмно, без каквото и да е обсъждане и възможност за анализ на текстовете да се правят промени от един закон в друг, които нямат обща правна материя на регулиране. Тази практика бе посочвана неведнъж като неправилна и противоречаща на принципа на правната сигурност, който би следвало да е водещ във всяка една правова държава. Тя бе и сред най-честите причини за критика на съставите на НС и МС, които бяха доминирани от представители на ГЕРБ", пишат още от ИПБ.

Те предлагат настоящия Законопроект да не бъде приеман в този му вид, а всички институции да си подадат ръка и заедно с неправителствения сектор да впрегна усилия в изработването на изцяло нов Закон за движението по пътищата, който да отговаря по адекватен начин на действителността !


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 просто искаме да пътуваме

    18 3 Отговор
    с 90-110, но е невъзможно, на всеки километър има ограничение 60
  • 2 разбор

    18 1 Отговор
    Когато репресивния орган КАТ престане да е такъв,ще има промяна.Всеки ще Ви каже защо се става катаджия или митничар.Знаете нали?И защо полицай не може да разчете какво е писал,а се вика графолог?От там се тръгва.После с другото.Поставят се знаци на безмислени места,за да се събират глоби.Това изнервя трафика.
  • 3 Миризлив пор

    12 2 Отговор
    Навсякъде чета за глоби, събираемост и разни "експерти" се произнасят за глупости. Само ще напомня че въпросната дама експерт обяви Форд Ка с 0.9 литра двигател и 130 максимална скорост, как е "летял" по булеварда и е бил "с над 300 метра спирачен път" - сами разберете това що за "експерт" е! Иначе, ако искаме безопасност на пътя не се набляга върху глобите а върху пътя- ясна и недвусмислена маркировка и знаци, изчистване на заблуждаващите фактори а не куп безмислени знаци и да не знаеш кое за какво е
  • 4 Гвгнвтг

    12 0 Отговор
    Абе да питам за един приятел, тази мечка като каква го играе та и гледаме фигурата нон стоп по медиите
  • 5 Трифонов

    4 1 Отговор
    За всички тези безумия, както и за всяко друго нещо, разбира се, е виновно обществото. Всички ние. Защото всички ние си затваряме очите и притискаме политиците чрез протести, стачки и демонстрации, които им клатят столовете, което пък ги кара нещо да направят... И, разбира се, правят първата тъпотия, за която се сетят! Набийте си го в дебелите глави един път завинаги вече - България е на първите места по тежка травматичност и смърт на пътя не защото караме по-пили или по-дрогирани или по-бързо, или по-лошо... от средното за Европа. А, защото караме най-старите коли и по най-лошите пътища в Европа. През 1984 г. в Германия например, има повече загинали по пътищата, откокото през 2022г. Това е официална статистика. И това при положение, че и хората са били несравнимо по-малко, и колите, а и средната скорост на движение също е била по-ниска. Но днес колите са на светлинни години, като активна и пасивна безопасност, отколкото са били тогава. Това е единствената причина! Парадоксалното е, че и тук е било така. През 1984г. има повече смъртни случаи при ПТП, отколкото през 2022г. По абсолютно същата причина. Или иначе казано, няма никаква "война по пътищата". Всичко е от беднотия. От беднотия караме 20 и повече годишни таратайки масово, от беднотия им купуваме гуми втора употреба, от беднотия не ги поддържаме в добро техническо състояние... Беднотията ни мачка и потиска и ни прави неспособни да повярваме, че можем да отидем и да премахнем шепата некадърни чекиджи

    Коментиран от #8, #9

  • 6 Браво

    12 1 Отговор
    Тук се прави зада се събират глобички, а не за да се спасяват живити. Камерите се слагат на най-правите участаци ,а не на най-рисковите.. табели с разрешените скорости има само пред КАТ, а по- магистралата има участаци с 120-130-140 но само куките си ги знаят и седят с хранилките... Как тъка на едно място на магистралата за ден може да хванеш над 400 нарушителя...
  • 7 ГУМЕН КРАДЕВ

    12 0 Отговор
    Какви ли глупости няма да измислят , само и само да спасят Семерджиевците !!! Ами хванете бабаитите , пазите ги като писани яйца и тормозите честните шофьори !!! Аман от катаджийски аналлизатори !!!
  • 8 ГУМЕН КРАДЕВ

    6 1 Отговор

    До коментар #5 от "Трифонов":

    Семерджиев - със 20 годишна бричка по разбит път ?????? И с резервна катаджийка до него ??? Иначе за бедността си прав !
  • 9 Миризлив пор

    3 2 Отговор

    До коментар #5 от "Трифонов":

    Не човек, всичко е до самосъзнание. Тук знаеш че контрол няма! От време на време някоя акцийка, изгарят едни хора и това е. Знае се къде са "хранилките" и че само там се глобява. Навсякъде другаде се кара съгласно "закона на джунглата". През 84 колите са били 10 пъти по малко, за кола се е чакало по 10+ години. Колата е била ценност! А сега колата е 2-3 заплати, хвърляш и купуваш нова. Глобите са били неизбежни а и никой не е гледал за фарове през деня, колани, детски столчета и т.н. глупости а постоянен контрол за безопасността на движението!
  • 10 Химик

    1 0 Отговор
    Защо , когато един глупак хвърли камък в кладенеца, после умните умуват как да го извадят, но разумния би пуснал глупака в кладенеца, а ние тях ги нямаме.
  • 11 ха ха

    4 0 Отговор
    ами закона не е за движението по пътищата , а за грабежа над пътуващите
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове