Семейство плати близо 500 лв. за три пържоли на морето. 100 грама стрували близо 35 лв., а трите пържоли били 1400 грама. Шеф Иван Манчев заяви за Нова телевизия, че клиентът винаги има право, но и трябва да е добре информиран.
"В случая ресторантът добре го е информирал и е бил супер коректен, че ще яде рибай стек с блек ангъс месо, което е изключително скъпо. Цената, която е платил, даже е евтина спрямо Западна Европа и големите курорти и ресторанти. Клиентът трябва да знае какво и колко си поръчва", заяви той.
По думите му не става дума за свинска пържола, която струва 20 лева. "Ресторантът е действал по правилата. В Италия винаги продават на грамаж, например 200 грама от стек "Фиорентина". Разрезите на парчето са много големи, по 1,2 кг., 1,4 кг., до 1,8 кг. Зависи от разреза месо, от ресторанта го режат и го пекат. По същия начин и с виното, трябва да се информираш за цената", обясни Манчев.
Според него реакцията на КЗП не е допитана до професионалисти. "В Гърция също рибата се продава на грамаж, всичко това носи след себе си отговорност", категоричен е шеф готвачът.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Българка
Коментиран от #5, #14
12:15 22.07.2023
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Всеки с ТОХ и черпак - ШЕФ ❗
Стига и с тоя неграмотния дето си поръчвал по картинка , ама после
" Помоооощ мамят нечелите❗"
Коментиран от #30
12:18 22.07.2023
4 вижда се
12:19 22.07.2023
5 Калитко
До коментар #1 от "Българка":
Яжте си дома като ви е скъпо в ресторантите.Коментиран от #194, #197
12:20 22.07.2023
6 аеее
12:20 22.07.2023
7 РЕАЛИСТ
Коментиран от #16, #21, #24
12:20 22.07.2023
8 Пич
Коментиран от #23
12:21 22.07.2023
9 ццц
12:21 22.07.2023
10 Курд Околянов
12:22 22.07.2023
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 мдаа
12:23 22.07.2023
13 Алооо
Коментиран от #15
12:24 22.07.2023
14 Буко Баламата
До коментар #1 от "Българка":
Вие мадам дали знаете какво е спекула? При свободен пазар продавачът слага цена каквато реши ,а клиентът преценява дали иска да я плати!12:25 22.07.2023
15 РЕАЛИСТ
До коментар #13 от "Алооо":
Ти на тая долнопробна кръчма, ресторант ли викаш. За тия пари ще ям в ресторант на Шанзе Лизе и няма селяни да ме обслужват, със странен диалект.Коментиран от #47, #57, #199
12:26 22.07.2023
16 Буко Баламата
До коментар #7 от "РЕАЛИСТ":
А половин банан дали ще ви отрежат.12:27 22.07.2023
17 Име
12:28 22.07.2023
18 И на
12:28 22.07.2023
19 Град Симитли
ша слагате грамажни везни на масата,
тюпак черпак!
12:28 22.07.2023
20 Гърците продават на порция,
12:28 22.07.2023
21 Миризлив пор
До коментар #7 от "РЕАЛИСТ":
Във случая цената е такава, че месото не се реже и се готви в разфасовката в която е дошло според животното, все пак цената е от 100 до към 800 за килограм. Има стекове по 300 грама има и по 600, за това и цената е на грамаж. Няма да ти е хубаво да те прецакат с маломерна пържола нали така.Коментиран от #29
12:29 22.07.2023
22 Дрън дрън та пляс
12:29 22.07.2023
23 Тъпан
До коментар #8 от "Пич":
А ти беше там видя и слушал сетрвитъорката когато е поръчал.Било на грамаш използват разсеяноста на клиентитено както се казва кьорав карти не играе.
Коментиран от #28
12:30 22.07.2023
24 След тази случка
До коментар #7 от "РЕАЛИСТ":
Щом видят от кой етнос си надали.12:31 22.07.2023
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Гошо
12:32 22.07.2023
27 Сигурно го внасят от Европа и е 20 год
12:32 22.07.2023
28 Име
До коментар #23 от "Тъпан":
Съветвам Ви да видите каква е цената на този специфичен стек от магазин. Яжте си цацата и си пийте евтината бира, като не ви харесват цените на истинското месо.Коментиран от #133
12:33 22.07.2023
29 РЕАЛИСТ
До коментар #21 от "Миризлив пор":
Хайде стига, бе. Във всеки ресторант в света, където съм бил , менюто е в порция. Това как касапина е дялкал мръвката , никой не го интересува. Това е български тарикатски принос в ресторантьорството в света.Коментиран от #66
12:33 22.07.2023
30 Гошо
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Да бе то готвачи не останаха все шефове12:35 22.07.2023
31 Пежо
Коментиран от #34, #39
12:36 22.07.2023
32 Скайнет
12:38 22.07.2023
33 НЯКОЙ
12:39 22.07.2023
34 Име
До коментар #31 от "Пежо":
Защото това е гурме храна, тя е на грам. Идеята не е да си вземеш половин кило стек, а не повече от 100-200 грама. Прочети повече за гурме храната.Коментиран от #55
12:39 22.07.2023
35 ФЕЙК
Коментиран от #48, #56
12:39 22.07.2023
36 Пешо Гошов
12:40 22.07.2023
37 Смешници
Коментиран от #52
12:41 22.07.2023
38 Няма такава пържола 100 гр.
Коментиран от #42
12:43 22.07.2023
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Агата Кристи
12:43 22.07.2023
41 РЕАЛИСТ
Коментиран от #46
12:44 22.07.2023
42 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #38 от "Няма такава пържола 100 гр.":
Такива има на доста места по света , ДОРИ И В БЪЛГАРИЯ - викат му"ол инклузив" ❗
Коментиран от #51
12:45 22.07.2023
43 КовидманЯк
12:45 22.07.2023
44 Н Ай важната новина
12:46 22.07.2023
45 бай Иван
12:49 22.07.2023
46 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #41 от "РЕАЛИСТ":
Альооо, ИНТЕРПОЛИРАЩИЯ ,запита ли се дали навън температурата е по-висока от твоето АйКю ❓
Щото да ползваш думички БЕЗ ДА ЗНАЕШ ЗНАЧЕНИЕТО ИМ това показва ❗
12:49 22.07.2023
47 Този коментар е премахнат от модератор.
48 Буко Баламата
До коментар #35 от "ФЕЙК":
Влизай на сянка веднага.В менюто е написано кое как се предлага и сервира.Половин кола могат ли да ти отрежат ако искаш.12:49 22.07.2023
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Излъга
Явно никога не е стъпвал във Флоренция.
12:51 22.07.2023
51 Говоря ти за заведения
До коментар #42 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
на 5 метра от морето на открито, а не за хотелски помещения в килера! Нещо много се бъркаш. Турците от кого мислиш, че гледат?Коментиран от #70
12:51 22.07.2023
52 Буко Баламата
До коментар #37 от "Смешници":
Мишелин е Мишлен гусин " експерт"!Коментиран от #63
12:51 22.07.2023
53 Прецакан
Коментиран от #74
12:52 22.07.2023
54 реалност
Коментиран от #58
12:52 22.07.2023
55 Пежо
До коментар #34 от "Име":
Гурме е много малки хапки,а тук гурме е който се излъже да поръча,да му набием пържола 500 гр, защото после няма накъде да ходи - трябва да плати.А дори и да е видял, че цената е на 100 гр, как ще знае колко ще тежи неговата пържола??Коментиран от #65
12:53 22.07.2023
56 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #35 от "ФЕЙК":
Ами покажи ни-Отиди на Женския пазар и си купи
100гр диня
50гр банан
20гр краставица
.......❗❗❗
12:53 22.07.2023
57 Алооо
До коментар #15 от "РЕАЛИСТ":
Не знам дали скоро си виждал ,Шанзе Лизе в какъв коптор се е превърнала , и там какви се търкалят , с какви диалекти !? А за тези пари , такива стекове няма да ядеш там !12:54 22.07.2023
58 Ценител
До коментар #54 от "реалност":
Що бе, кой в България е по-компетентен да говори по темата от Манчев или някой с неговите умения?Коментиран от #71
12:54 22.07.2023
59 Мисля
Коментиран от #67
12:54 22.07.2023
60 Следващата врътка ‼️👀🔔
Първо ти носят меню с по-малки цени, а след това те цакат с друго меню.
12:54 22.07.2023
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 А бе те,ако ще да продават и на обем,
12:55 22.07.2023
63 Балама indeed
До коментар #52 от "Буко Баламата":
Michelin e Мишлен във Франция, Мишлин във англо говорящите страни и Мишелин във Бг-то. ъхъ...12:56 22.07.2023
64 ШАРЛАТАНИН
12:56 22.07.2023
65 Име
До коментар #55 от "Пежо":
Глупости, в менюто пише такъв стек, толкова грама, такава цена. Това са пълни глупости да ти дадат по - голям грамаж, за да те прецакат. Ходил съм десетки пъти при какви ли не заведения да ям стек и нито един път не съм получил различен грамаж от показания в менюто.12:56 22.07.2023
66 Ценител
До коментар #29 от "РЕАЛИСТ":
"Във всеки ресторант в света, където съм бил , менюто е в порция."Значи не си бил в много ресторанти по света. Всъщност, едва ли си бил в много ресторанти дори в Гърция, защото Манчев е прав, че и там рибата е на грамаж много често.
12:56 22.07.2023
67 Физиотерапевт
До коментар #59 от "Мисля":
Прав си,Рибай стек с пържени,бланширани картофи и наливна бира.Мнооого елитен ресторант12:56 22.07.2023
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 носталжи
12:58 22.07.2023
70 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #51 от "Говоря ти за заведения":
ПАК НЕ РАЗБРАЛ ❗❗❗Точно на крайбрежната ивица има заведения в които
"всичко от менюто е включено" ❗
Плащаш вход 20 лв и .....
ЯДЕШ КОЛКОТО МОЖЕШ ❗
Ама ти явно мислиш , че само хотел може да предлага "ол ин" ❗
Коментиран от #85
12:58 22.07.2023
71 ами
До коментар #58 от "Ценител":
Компетентни да дават оценки и акъл на другите у нас ня-ма. Да си гледат кръчмите и да не се обаждат.Коментиран от #75
12:58 22.07.2023
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Само констатирам
12:59 22.07.2023
74 Ааа,не не,не е така,
До коментар #53 от "Прецакан":
балъци много и са два вида!Едните трябва да ги търсиш,а другите сами си идват!Те затова и виреят такива измамници!13:00 22.07.2023
75 Ценител
До коментар #71 от "ами":
"Компетентни да дават оценки и акъл на другите у нас ня-ма"Това е смешно изказване. Когато някой знае повече от другите той е "компетентен". Отричането на такъв очевиден факт говори за проблеми да се справяш с реалността.
Коментиран от #78
13:01 22.07.2023
76 Иване прост черпак си!
13:02 22.07.2023
77 Адвокат
Коментиран от #81
13:02 22.07.2023
78 мдаа
До коментар #75 от "Ценител":
Много е смешно когато някой сам реши, че знае повече от другите, и почва да ръси акъл и съвети.Коментиран от #80
13:04 22.07.2023
79 Ценител
До коментар #72 от "⚡️🎂":
Не искам да те притеснявам, но ако отидеш в някой премиум ресторант (да речем в Япония) и си поръчаш Уагю от Кобе, не само, че е на грамаж, не само, че сметката ти ще е бая повече от 300 евро за кило и нещо, ами и през цялото време ще си принуден да кимаш и да обясняваш колко много ти харесва, за да не обидиш елитното ниво, на което е продукта.Казвам го като човек, който всъщност го е преживявал.
Коментиран от #83, #93
13:04 22.07.2023
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Ценител
До коментар #77 от "Адвокат":
"На грамаж се предлага само бърза храна- дюнери. баничарници, пекарни и т.н фаст футс, в ресторант само на порция."Категорично невярно.
13:08 22.07.2023
82 Иван
13:08 22.07.2023
83 ????
До коментар #79 от "Ценител":
Че кой нормален човек ходи да яде на място където го "принуждават" да се прави, че харесва нещо само заради произхода му?13:10 22.07.2023
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Няма вход бре - разбрал!
До коментар #70 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Плащаш на масата. 30 евро на човек. В цената влиза и една голяма халба бира! Минават поне по 1000 човека на ден. Ако искаш се къпиш, има чадъри и шезлонги. Бачка 24 часа в денонощието. Изобщо нищо общо с твоите ол-инклузив. Практиката е масова. Като за платените плажове плащаш от 10 до 13 евро вход, с порцион 5 евро. В 13-те евро влизат безплатен шезлонг и чадър, ако щеш стой цял ден. Я не се фантазирай с пиратите по Черноморието!Коментиран от #99
13:13 22.07.2023
86 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Отваряте меню ,
Снимка на бутилка
Джони Уокър чер етикет (700)
под нея изписано 50гр. 20лв
Вие поръчвате бутилката от снимката, носят Ви я , изпивате я и Ви носят сметката 14×20= 280лв ❗
🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔🤔
13:15 22.07.2023
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 ами
До коментар #80 от "Ценител":
"Прилично ниво" вероятно за клиенти, които не знаят какво качество тррябва да получат за парите, които дават. Затова манчо има ресторанти само в родината, където "сви ня от кладенчова вода не разбира", както каза някой.Коментиран от #95
13:16 22.07.2023
89 Леля Гошо
Коментиран от #189
13:19 22.07.2023
90 Реалист
13:19 22.07.2023
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 на ползу роду
13:21 22.07.2023
93 🇧🇬💯
До коментар #79 от "Ценител":
Слушай какво обядвал съм в Японски Бюфет Ресторант, 12 Долара + Суши заплащаш още 3ри долара допълнително за Суши, зад Тезгяха са три Суши Шефове приготвят нон стоп Суши, някъде близо 12/15 вида Суши нон стоп!Това в България се нарича Шведска Маса, обеснявам само за Суши Бара, останалата Част от Бюфет Ресторанта има близо 20/25 до 30 различни Ястия.
Ето и сметката; 12 долара основна сметка + още 2 до 3 долара за Суши Бара + 2 до три долара бакшиш за ресторанта, нищо че е на самообслужване, Всичко 17 Долара да ядеш на корем най добре приготвена храна на Света.
Коментиран от #98, #147
13:22 22.07.2023
94 Дака
Коментиран от #103
13:23 22.07.2023
95 Ценител
До коментар #88 от "ами":
Прилично ниво за България. В България има ДОСТАТЪЧНО хора, които ПОСТОЯННО обикалят света, включително и най-взискателните и престижни ресторанти (говориш с един от тях, който по една случйност наскоро беше и в Кактус, ресторанта на Манчев на Солунска), така че те много добре знаят какво значи "прилично ниво".А аргумента ти, че имал ресторанти само в България, защото не бил на достатъчно високо ниво е пълна нула и то в няколко посоки: нито е гаранция, че извън България ресторантите са по-добри от неговия (има разбира се, по-добри, но има и много повече, които не са по-добри), нито има нужда един добър готвач да има ресторанти извън родината си, за да доказва, че е добър.
Коментиран от #110
13:25 22.07.2023
96 🇧🇬🇪🇺💯
13:30 22.07.2023
97 ГЕГ
Коментиран от #104
13:31 22.07.2023
98 Ценител
До коментар #93 от "🇧🇬💯":
Не искам да те притеснявам, но това, че си обядвал в ресторант, където ти приготвят сушито там не го прави ексклузивен. Всъщност, няма ексклузивен ресторант в света, в който да има изобщо такова нещо като "бюфет", камо ли с цени от 17 долара и "3 долара доплащане". Даже конвейер ресторантите, които са масови в Япония и в които сушито също се прави от суши шефове, не правят "бюфети".В престижните ресторанти за суши (със световноизвестни шефове) става дума обикновено за ЕДИН шеф, който е направил име с уменията си и той готви само за НЯКОЛКО клиента пред него. Обикновено до 8 човека, защото не може да работи за повече. Цените нямат нищо общо с това, което си писал, нито достъпа до такива ресторанти е тривиален.
Коментиран от #108, #115
13:31 22.07.2023
99 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #85 от "Няма вход бре - разбрал!":
Ма няма и ИЗХОД, ако не платиш бе РАЗБИРАЧО ❗❗❗По български ❗❗❗
Ей такива , ще Ви цакат с топла бира , че тебе и с цаца вместо калкан ❗
Коментиран от #109
13:33 22.07.2023
100 Този коментар е премахнат от модератор.
101 кулинар но не шЕФ
Едно ястие, за чието приготвяне цената е(примерно) 4 лева, на клиента се предлага за 14лв.
За да има ресторанта или заведението печалба, трябва и да се вземат предвид режийните, които не са никак малки( заплати, ток, вода, продукти....).
13:35 22.07.2023
102 в магазина
До коментар #84 от "Хасковски каунь":
Как тогава ти определят грамажът на око ли? Има си теглилки.13:35 22.07.2023
103 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #94 от "Дака":
Нека излязат българските шефове по света и да видят цени и краен продукт?В най добрите Ресторанти в Света, ще ви се смеят ве хора и на ганчо шефа и на трите пържоли за 650 лв. в некой трето разрядно морско “капанче” по морето?
13:37 22.07.2023
104 Ценител
До коментар #97 от "ГЕГ":
"Няма такова нещо като грамаж на риба или пържола. "Има и е масово във почти всички ресторанти предлагащи ултра-премиумни продукти именно защото въпросните са прекалено скъпи за да "си отрежеш на око". Например, Уагюто от Кобе има цяла верига за проследяване на произхода на месото, до конкретното животно, купува се на грамаж, и обикновено се сервира или с готвене пред клиента или на супертънки слайсове, които след това клиента си сготвя сам.
Дори за по-обикновени продукти като риба има достатъчно ресторанти, където рибата е на грамаж. Отвори менюто на някой ресторант като Капитан Кук и виж как ти я продават. Например бонфиле Уагю там е 131.99 ЛЕВА за 100 ГРАМА.
Всички,които драскат как не се продавало на грамаж или как това, което тези хора са платили, отваряйте и четете, вместо да философствате.
Коментиран от #111, #128
13:38 22.07.2023
105 Казуар
13:39 22.07.2023
106 Месояден
13:39 22.07.2023
107 Да да
13:40 22.07.2023
108 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #98 от "Ценител":
Точно, едни от най добрите храни и цени са на места които вие не сте и сънували че ги има в реалност?Само малка част от това което се предлага там като качество и количество другаде струва 100 до 150 долара на “plate” за вечеря.
Ресторанта е изцяло от съставен от Японски Персонал и Готвачи.
Коментиран от #112
13:42 22.07.2023
109 Много си кух,
До коментар #99 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
а самото ти представяне в заглавие - говори всичко! Аз съм над 30 години по широкия свят, та че не ми обяснявай, кое какво е. Ако не знаеш, топлата бира е полезна за бъбреците!Коментиран от #129
13:44 22.07.2023
110 ха ха ха
До коментар #95 от "Ценител":
Едва ли има бизнес, който се самоограничава от разширяване защото няма нужда да "доказва, че е добър". Така че манчо за момента вероятно осъзнава къде му е мястото. При знаещи и критични клиенти засеги успехи няма. А за пътуващите по света българи не ми говори, всеизвестно е къде ядат повечето от тях. Тия ,които наистина ходят в наистина качествени ресторанти, не са достатъчно да напълнят манчовия хоремаг.13:45 22.07.2023
111 ГИГ
До коментар #104 от "Ценител":
Казвам, че това е практика в аборигенските и нерегулирани територии. Рибата в ресторантите се продава калибрирана и на цена за ЦЯЛАТА риба. Да, една ще е с 10 грама повече, друга с 5 грама по-малко. Същото е със стейковете - калибровани са за да се предлагат като цяла порция на една цена. Няма уважаващ себе си ресторант, който да сервира на един клиент 500гр. пържола, а на друг 209гр , щото видете ли, на Ганю такива пържоли му карат. Не случайно по соца имаше БДС и се спазваше - за рибата грамажа беше точно 180гр и точно с такъв грамаж риба се снабдяваше. Пак да те питам, ще ми сервират ли 67гр стейк, след като го продават на грамаж? Миналата година в САЩ, най-скъпия стейк във Вегас, ресторантите пред Беладжио беше около 30-35 долара за около половин килограм без гарнитурата. какво правят в световно известния Капитан Кук не ме интересува въобще.Коментиран от #122, #126
13:48 22.07.2023
112 Ценител
До коментар #108 от "🇧🇬🇪🇺💯":
Виж, радвам се за теб, че си открил единственото място, което тайно продава за 17 долара нещо, което иначе струва другаде 150 долара, но познавайки българския манталитет, пак се опитваш да "надцакаш" останалите със някаква хипер-дупер-тайна "далавера", която ако я поставим на тест, ще се окаже или, че не съществува, или, че не е това, за което я представяш и то по една много проста причина: нещата ИМАТ РЕАЛНА СТОЙНОСТ и тя не се поддава на вашите фантасмагории за това, че някой "иска да ви ограби".Например, ако ядеш истинска туна чоторо, и тя е пресно уловена и пресно доставена от Япония, няма как да струва 20 лева, нито 30, защото, познай какво - тя е дошла от другия край на света по въдух - скъп транспорт. Самата риба е скъпа и така нататък.
Коментиран от #117
13:49 22.07.2023
113 Васил
13:50 22.07.2023
114 Ценител
13:50 22.07.2023
115 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #98 от "Ценител":
Ресторанта съществува и днес но вече като Ресторант не като Бюфет Ресторант.Никъде по света храната не е толкова оскъдна и скъпа както в България!
13:50 22.07.2023
116 кога изтрезнее
13:52 22.07.2023
117 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #112 от "Ценител":
Явно че си бил в Япония и никъде другаде, може би и за там си чел менюто на някой Hype Place и толкова?13:54 22.07.2023
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Коста
13:57 22.07.2023
120 🇧🇬🇪🇺💯
13:57 22.07.2023
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Ценител
До коментар #111 от "ГИГ":
"какво правят в световно известния Капитан Кук не ме интересува въобще."Тоест, единствения примерв спора, който е проверим, и който доказва това, което казвам, "не те интересува въобще".
Ще ти кажа на какво намирисва това - на алабализми от някой, който си е навил на пруста да философства, вместо да се съобразява с реалността.
Сега да ти отговоря на останалите коментари.
Дали ще ти продадат "на цената на цялата риба" зависи от това каква е рибата. Рибата тон тежи няколко десетки до няколко стотици килограма. Успех с цялата риба.
Друга риба (с нормален размер) ще ти я продадат цяла (защото не могат да ти продат само главата плюс едната страна), но като искаш да си поръчаш риба за двама, вместо за четирима, ще ти предложат ДРУГА РИБА, с ДРУГ РАЗМЕР, който ГОРЕ ДОЛУ да съответства на нуждите ви или желанията ви. Това НЕ ПРОМЕНЯ факта, че пак ще е съобразена с поръчката ви за грамаж или, ако вие не можете да прецените колко да бъде, с препоръката на ресторантьора колко би ви стигнало!
Ти дори не правиш разлика между това че различни ресторанти работят по различен начин със месо. Има ресторанти, които ползват ширпотреба, и си ги разфасоват сами на приблизителни проции (но дори и те се мерят в кухнята обикновено) има и такива, които СПЕЦИАЛИЗИРАТ в това да ти предложат колкото си си поръчал. БДС няма НИЩО ОБЩО с този разговор.
Във Вегас има ДОСТА по-скъпи пържоли от 30-35 долара. Това, че си се слял с туристическия поток и си ял някъде, н
Коментиран от #177
14:00 22.07.2023
123 Емо
14:00 22.07.2023
124 готвач
Коментиран от #136
14:01 22.07.2023
125 Ценител
До коментар #121 от "Сечко":
Той е посочил, че става въпрос за Рибай.14:01 22.07.2023
126 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #111 от "ГИГ":
Не се опитвай да обясняваш на ганчо че светът не е три пържоли за 650 лв.?Ганчо е свикнал с етикета на който пише Гучи, Ив Сен Лорен и т. н., важен е етикета и цената, тогава може да вярваш че стейка е най добрият в света който Ганчо е изял?
14:04 22.07.2023
127 Просто питам
14:06 22.07.2023
128 Леля Гошо
До коментар #104 от "Ценител":
В Каспичан в ресторантите няма на грамаж.14:06 22.07.2023
129 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #109 от "Много си кух,":
Твоето мнение за заглавието миГОВОРИ ЯСНО , ЧЕ НИ СИ НАЯСНО СЪС ЗНАЧЕНИЕТО МУ НО СЕ ПЪНЕШ ДА ИЗГЛЕЖДАШ ПО-УМЕН ОТКОЛКОТО СИ ❗
Това , че ходиш
ПО ШИРОКИЯ СВЯТ,
не ти пречи да си имаш малки и ТЯСНО ОГРАНИЧЕНИ ПОЗНАНИЯ ❗
За топлата бира , явно ходиш в ресторанти по медицинска препоръка и се лекуваш 😉
Пий минерална вода , ако не знаеш помага 😉
14:06 22.07.2023
130 !!!
14:08 22.07.2023
131 факуса
14:09 22.07.2023
132 🇧🇬🇪🇺💯
14:10 22.07.2023
133 Тъпан
До коментар #28 от "Име":
Магазинските цени си гледайте вие.Магазинско месо прекарано през центрофуга не купувам.Предлага се прясно домашно заклано по заявка каквото ти душа сака, кеф ти домашна кокошка.агнешко .ярешко,телешко.Коментиран от #145
14:14 22.07.2023
134 🇧🇬🇪🇺💯
pristine sea and ocean waters in the World?
Също така и останалите видове морска храна?
14:16 22.07.2023
135 въпрос
Ресторантът има ли фактура за покупката му?
Коментиран от #138, #139
14:18 22.07.2023
136 Сечко
До коментар #124 от "готвач":
Абсолютно съгласен.Всеки се самонакичва с някаква титла и край-те са мерилото. Като е толкова добър що не вземат от Мишелин да му дадат една звезда? Ама нанай.
Тия мислят хората за баламурници.
А оня пък тъпак другия ще пита от къде са му парите на човека дето платил 650 лева за пикливите им пържоли. Ами работи човека и бърка цимент и реди плочки в Нидерландия. Някои редил ли е фаянс да знае каква хамалогия е това. Ами да си сменят ролите за два дена да го видим ‘Мастър Шефа’ дали ще може да си каже заглавието.
А на Алибегов видяли ли сте му BMW-то? Това резедавото със специалната боя дето е сигурно 300-400 стотака. Дали си е платил данъците? Нали опищяваше от ден до пладне колко са зле ресторантьорите по време на Ковида? Как така събра пари да си купи тази скромна количка? Някой сезира ли НАП за тоя бандит?
Коментиран от #166
14:24 22.07.2023
137 Тома
14:24 22.07.2023
138 Да дааа
До коментар #135 от "въпрос":
Има фактура за 2кг и продават цяло лято.14:25 22.07.2023
139 Сечко
До коментар #135 от "въпрос":
То сигурно е замразено (това никога не се прави за да е сочен стека) от ЛидълКоментиран от #141
14:28 22.07.2023
140 🇧🇬🇪🇺💯
1. Това е Ресторант 5 звезди за който ще трябва предварително три до четири месеца да ангажирате маса защото близките дати не са свободни, възможно е да уточните менюто също така в адванс?
Цялата сметка на “plate” може би 300 до 400 стотин долара?
Ресторанта със сигурност е спечелил локални и международни награди?
Храната освен качество е абсолютно достатъчна и като количество?
Това е грубо казано профила на Ресторант с пържоли за 100 € евро парчето?
Коментиран от #155
14:35 22.07.2023
141 Да дааа
До коментар #139 от "Сечко":
От Аржентина.14:37 22.07.2023
142 6543
Коментиран от #144
14:38 22.07.2023
143 Ила с Чук
14:43 22.07.2023
144 Не брат
До коментар #142 от "6543":
Не е редно... Поръчваш винаги количество месо на око, не на грам. Ганьо е видял цена за 100гр иска после да мине тънко, що за пазарна икономика е това??Коментиран от #148, #158, #167
14:50 22.07.2023
145 Този коментар е премахнат от модератор.
146 Този коментар е премахнат от модератор.
147 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #93 от "🇧🇬💯":
В цената влизат “soft drinks” kola, fanta, ice tea и т. н. , бира, алкохол, не се продава!14:58 22.07.2023
148 как на око
До коментар #144 от "Не брат":
Кебапче 60гр за 5лв едното поръчваш си тройка и ти сервират 3 кебапчета по 300гр едното, как ще реагираш.Коментиран от #152, #153
14:59 22.07.2023
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 Бжежински
15:01 22.07.2023
151 Казуар
Коментиран от #159
15:01 22.07.2023
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Байдън
До коментар #148 от "как на око":
ами кой те кара да ходиш на ресторант...купи си от супермаркета и си ги напр у вас - ще ти дойде още по - евтиноКоментиран от #154
15:04 22.07.2023
154 по добре
До коментар #153 от "Байдън":
ме питай защо бият негрите в сащ15:07 22.07.2023
155 Ценител
До коментар #140 от "🇧🇬🇪🇺💯":
Отново ще те опровергая, като ти посоча отново ресторант Капитан Кук.1. Няма "5 звезди" (не че в кулинарията има ткова нещо, но карай, някой, който е свикнал с това да асоциира лукс явно не е ходил много по добри ресторанти)
2. Не се налага да резервираш маса 4 месеца предварително
3. Капитан Кук междунардни награди не е печелил, за местни не знам, но е добър ресторант
4. Количеството е за колкото си платиш, ни повече , ни по-малко
5 Във въпросния "пържола" от 200 грама ще ти се върже към 130 евро. 200 грама СУРОВО месо - когато се сготви ще е по-малко.
Впрочем няма такова нещо като "цялата сметка "на плейт". Искаш да обсниш нещо, но не знаеш как.
Коментиран от #162, #180
15:10 22.07.2023
156 Архитектор
А не колкото иска да отреже готвача, той може да отреже и 2 кг порция и ти трябва да го платиш
Щом в менюто е посочено. че порцията е в рамките на 200 гр. значи готвачът е длъжен да отреже стек от 250 гр, , който след изпичането ще стане 200 гр.
Клиентът плаща грамажа на изпеченото месо, а не на суровото месо
Ресторантьорска мафия, пък и един лъже, другия маже.
15:24 22.07.2023
157 Ка Морган
15:29 22.07.2023
158 Архитектор
До коментар #144 от "Не брат":
Значи колкото реши да ти отреже готвача, той ще определя, колко трябва да изядеш, може и килограм, така ли ?Коментиран от #160, #161
15:30 22.07.2023
159 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #151 от "Казуар":
Ял съм такива барове стейк половин кило на порция, може би и повече?Няколко неща за отбелязване:
1. Това не са Барове за изискани Дами?
2. Дори и да дойде “Изискана Дама в
такъв Бар, ще си поръча само Бира
некъф “коктейл” и в никакъв случай
половин кило стейк, шансът да
консумира стейка клони към -0 или
трябва да викаме “бърза помощ” за
преяждане?
3. Виждал съм 1 и 90 високи “бабанки” да си поръчат стейк на скара сготвен може би 800 до 1 кг и да отнасят в къщи половината защото не могат да изядат пържолата която стърчи арогантно от всичките ъгли на чинията?
4. С пържолата 800 гр. получаваш картов на фурна със сметана?
Това е, нищо повече, нищо по малко.
5. В Сряда, това означава всяка Сряда дадена от Бога, порция стейк 800 гр. с картоф на фурна със сметана може да закупиш за 14 долара ако, консумираш Бира която се заплаща допълнително, 2.50 долара за Бира?
Това е, Изисканите Дами в такива Барове не носят “high heels”, високи токчета защото това е проява на лош вкус.
Коментиран от #171
15:31 22.07.2023
160 по неговата логика
До коментар #158 от "Архитектор":
На око можеше и цялото теле да му сервират.15:34 22.07.2023
161 Ценител
До коментар #158 от "Архитектор":
Гледам че напъваш, че Манчев бил казал, че колкото ти отреже готвача, толкова, но нещо не го виждам никъде.Би ли цитирал конкретното изречение, от което става ясно това.
15:35 22.07.2023
162 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #155 от "Ценител":
Това което ми казваш ми говори че си “ценител” “pricey” ресторанти но не на супер добре ресторанти, мога да цитирам най малко една дузина ресторанти в който трябва предварителна заявка за маса, в някои от тяс се чака седмици ако ли не месеци.Винаги съм избирал ресторанти в които храната е супер и никога не съм обядвал или вечерял в ресторант за повече от 40 до 50 € или долара.
Коментиран от #164, #169
15:39 22.07.2023
163 Хари
15:41 22.07.2023
164 Личен опит
До коментар #162 от "🇧🇬🇪🇺💯":
Когато реших да отида за първи път в ресторанта на Том Керидж, тъкмо беше взел звездите на Мишелин, се обадих през Април, първата свободна дата за обяд и то в работен ден, беше през септември. Тоя "ценител" явно ходи само на места, където можеш да идеш като ти хрумне.Коментиран от #170
15:47 22.07.2023
165 Георги v.
15:58 22.07.2023
166 Браво..Да
До коментар #136 от "Сечко":
Точно така.....ако искам и 50 грама ще си поръчам щом е на грамаж , а не на порция !!!!Алчни са......Само гледат как да подмамят някой, който не се заглежда и очаква като навсякъде цена за порция. .....щото не е седнал в Сен Тропе , а е седнал да яде в БГ !!!!
15:59 22.07.2023
167 Да бе
До коментар #144 от "Не брат":
Кво око беее. .....леле !!!Невежи и неуки
Коментиран от #168
16:05 22.07.2023
168 Ооо да
До коментар #167 от "Да бе":
Пълно с такива екземпляри тук, че и геополитиката бистрят.16:10 22.07.2023
169 Ценител
До коментар #162 от "🇧🇬🇪🇺💯":
Ти освен упорит явно и не можеш за много време да си задържаш вниманието върху нещо, защото аз СПЕЦИФИЧНО посочих, че примера който давам не е НИТО ЕДНО от нещата, които си изброил, и при все това предлага "пържоли" за повече пари отколкото във въпросия "скандален" случай.Извода ти е грешен, но това не е учудващо като се има предвид, че и вниманието ти към детайла е липсващо, а оттам и базата, на която стъпваш.
Твоя опит си е лично твоя работа, както и това защо смяташ че той е съотносим към разговора. Само танцуваш около общи приказки без нищо конкретно.
Не чухем НИТО един конкретен ресторант в който си бил, и да ни дадеш представа за това дали въобще знаеш за какво става дума. Впрочем, факта, че посочваш само цени в долари и то сравнителни ниски, показва, че ти освен в ширпотреба ресторанти от типа "стекхаус" някъде в американските степи, никъде не си ходил. Това обяснява и приказките ти за "бюфета". Бюфетите са доста характерни за крайпътните ресторанти.
Не, че има нещо лошо в този тип места за хранене, срд тях има наистина добри, но ако са такива са много далече от това, за което говорим.
Коментиран от #178, #179, #185
16:38 22.07.2023
170 Ценител
До коментар #164 от "Личен опит":
Приятелю, ходил съм и в Ел Були на Феран Адрия, когато беше отворен с резервация от година и половина предварително, ходил съм и в Тур дАржон без резервация за обяд, и всичко зависи от времето, колко е актуален момента (например, това, че ресторант е взел току що звезда Мишлен му "експлоадира" популярността и понякога прави резервацията невъзможна с месеци) има и ресторанти без Мишленски звезди, където не можеш да си намериш място с месеци) и така нататък, тъй че е желателно малко по-скромно да го караш. Просто не следиш темата на разговора, нито аргумента.16:43 22.07.2023
171 Агата Кристи
До коментар #159 от "🇧🇬🇪🇺💯":
Абе, ФУК.ЛЬО,"светни" ни - какво работиш, какви пари получаваш, плащаш ли си данъците /тези за прихадите, не за колата, щото този данък е задължителен, не мож мина на преглед/.
Та, господине, или "другарю" с нежен стомашен тракт, може би имаш и цетка на тоал. чиния за повторна употреба на нещо което не си усвоил първоначално ?
Коментиран от #181, #182
17:09 22.07.2023
172 Велко
17:12 22.07.2023
173 Ресторантът Мазу
17:38 22.07.2023
174 Анонимен
17:45 22.07.2023
175 Този коментар е премахнат от модератор.
176 Този коментар е премахнат от модератор.
177 Пикси
До коментар #122 от "Ценител":
Рибата тон и други подобни големи риби се режат на стандартни порции ПРЕДИ да достигне до ресторанта, скъпи ценителю. В някои случаи, ако имат достатъчно обучен персонал, се транжира на място от вече нарязани по-малки парчета идващи от кланницата. Това, което ти сервират в чинията следва стандарт като грамаж, а не е по преценка на готвача или на сервитьорката. Грамажа се изписва ЕДИНСТВЕНО да информира клиента за големината на порцията. В менюто пише: риба тон, 105 грама, 15 долара. За всички клиенти. Всеки ден. Точка. Откъде знам ли? Работя в такъв ресторант вече 18 години. Брътвежите ти какво било по кръчмите в България си ги запази за себе си. А Вегас си го виждал, колкото си виждал и София извън Люлин.18:53 22.07.2023
178 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #169 от "Ценител":
Казвам, отново че съм синя яка, и скъпотиите не ме интересуват, обиколил съм света.За разлика от вас “ценителите”?
Да ви дам Адреси и Дестинации зо какво?
Коментиран от #184
18:58 22.07.2023
179 ПанАм
До коментар #169 от "Ценител":
На две преки от мен има един ресторант "ширпотреба". Името му е точно Smokey Joes SteakHouse. До 2020 беше в топ 10 на най-добрите стейк ресторанти в САЩ. Рибай стейк - 22 долара. Black Angus, ама истински, не от замразена виетнамска крава, е около 52 долара. И не, не съм в степите на Америка. Умник!Коментиран от #183
19:00 22.07.2023
180 Виетлем
До коментар #155 от "Ценител":
Имах приятел, който беше шеф на бар и салон в Кемпински. Искаше да сменя работата и беше ходил да се пробва в Капитан Кук. Напусна ги след два месеца и замина за Лондон в Хилтън. Разказваше, че по-скоро би работил в квартална кръчма, отколкото в това варненско недоразумение. Ти да не си сервитьор там, бе, красавчик?19:02 22.07.2023
181 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #171 от "Агата Кристи":
:) Благодаря за напомнянето да те светна, само в махалата Филиповци обсъждат парите които изкарват?19:04 22.07.2023
182 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #171 от "Агата Кристи":
По света само може да Ви се смеят на снобизма, и нека да те светна Агата че в Барове и Ресторанти където съм бил ако се появиш с “high heels” с високите си токчета ще получиш предложения за на “час” работа на паркинга 25/30 € или долара?19:11 22.07.2023
183 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #179 от "ПанАм":
:) Няма да могат да разберат за какво става дума, най добрият Бъргър който съм ял се сервира в кафяв книжен плик с Чипс от Sweet Potatoes и подправки, цените са народни, Алкохол не се сервира, точка, но тълпата от клиенти всеки ден от 10 сутринта до 5/6 вечерта не намалява?Снобизма в България е цивилизицанионен, тоест поради липса на цивилизация?
19:20 22.07.2023
184 🇧🇬🇪🇺💯
До коментар #178 от "🇧🇬🇪🇺💯":
За снобарите в България, последно, работното облекло не е задължително но е 80% от клиентите в Joints в които обикновенно обядвам, вместо да гледат с насмешка както се случва в България, по света да си с работно облекло означава че си изкарваш хляба с труд, че имаш работа, че си платежоспособен и че бързаш, тоест това което сте поръчали трябва да пристигне с бързина, защото гониш задачи, на кибици които стоят на ено кафе на масата не се гледа с добро око а и такива няма, освен в България на “стъргалото”?19:41 22.07.2023
185 А стига де
До коментар #169 от "Ценител":
Изяде един път един бьоф строганов и сега си голям ценител вечик.Коментиран от #187
19:46 22.07.2023
186 Цуца
19:50 22.07.2023
187 Да не ти казвам
До коментар #185 от "А стига де":
Че тва е най долнопробното ястие. стаж в англия 1г помощник и 2г готвач после се отказах голям стрес, отговаряш от до...да заплата добра но да се прибираш 6 дена в седмицата в 12 през ноща....не е работа.Коментиран от #191, #192
19:53 22.07.2023
188 🇧🇬🇪🇺💯
20:00 22.07.2023
189 Колега
До коментар #89 от "Леля Гошо":
За това местните ходят за уикенда отсреща на остров Батам. Разликата в цената е в пъти20:55 22.07.2023
190 🇧🇬🇪🇺💯
Може да Платите за еднакво Качество 25/50 € или долара но може няколко преки по нататък да 100 € или долара, Въпрос на Избор?
За България това Правило не Важи?
20:56 22.07.2023
191 Този коментар е премахнат от модератор.
192 ко речи
До коментар #187 от "Да не ти казвам":
Не разбрах22:07 22.07.2023
193 Този коментар е премахнат от модератор.
194 точно
До коментар #5 от "Калитко":
казано!!!утре ще почнат да казват и на каква цена да им продавам апартаменти, а никой не ме е питал как и с какви жертви и лишения съм стигнал до нивото което съм и дали въобще държавата ме е подкрепила в пътя ми. Някакви келеши дето по цял ден си клатат краката и подпират рафтовете в кварталния магазин и чакат да им свърши работното време за да седнат над компа и да налагат кое как трябвало да бъде. Айде марш да работите мързели ...
11:49 23.07.2023
195 Герги
Коментиран от #198
12:12 23.07.2023
196 С две думи - оляхте се!
13:58 23.07.2023
197 Ще си ядем!
До коментар #5 от "Калитко":
Ти пък ще люпиш семки в празния си ресторант!14:00 23.07.2023
198 Някй
До коментар #195 от "Герги":
Е написал менюто в ресторанта и май само 3-4 неща се предлагат като в Италия с цена за сто грама. Другото е с нашенски грамажи и цени. Чак пък толкова задълбочено да трябва да се чете менюто, че да се схвана тънката мисля на ценообразуването15:37 23.07.2023
199 Баварец
До коментар #15 от "РЕАЛИСТ":
Ама много си зле! "Лизе" от "лижа" ли идва? Ужас, гледал си Шанс Елизе на картинки, нали? Там гълъбе, ще ти изпънат жилите и Блек Ангъс, ще го гледаш отдалече и ще цъкаш с език....09:25 25.07.2023
200 Аамет
15:10 29.07.2023