Йеменски бунтовници хуси са пленили танкер в Червено море. На борда има 25-членен екипаж от граждани на България, Украйна, Филипините и Мексико. Корабът е израелски, но на борда няма израелци. На борда на „Galaxy Leader” има над 50 души. Бунтовниците също пуснаха изявление. Tехен говорител каза, че „с моряците се отнасят според ислямските принципи и ценности”. Бунтовниците в Йемен са съюзници на Иран.
"Всички заложници, взети в Газа, могат да бъдат разменна монета за похитените моряци. Под ръководството на Иран терористичните групировки биват свързвани помежду си. Българското правителство задейства дипломатическите си връзки, но по-важна е ролята на японската фирма оператор, която е наела кораба. Тя отговаря за курса и плаща за товара". Това каза капитан първи ранг о.з. Васил Данов за Интервюто на NOVA.
По думите му при превземането капитанът не би могъл да маневрира така, че да се предпази от хеликоптера. "На кораба не е имало охрана, тоест - не е имало как да се предпазят от нападение и да окажат съпротива. С подръчни средства, ако са опитали да противодействат, е могло да има жертви. Би трябвало екипажът да е бил обучаван какво да прави при среща с пирати. Израелското разузнаване следва да предвиди вариант за пиратски набези. Търговски и граждански кораби могат да наемат охрана. Най-разумно би било това да са 5-7 души, командоси, от специалните сили. Въоръжават се с автоматично оръжие, гранатомети, преносими зенитно-ракетни комплекси, за да могат да свалят вертолет. Възможно е да бъдат възстановени и конвоите с бойни кораби", коментира той.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бай Оня Дедовия
22:21 20.11.2023
2 Бай Канур
22:39 20.11.2023
3 123456
Коментиран от #9
22:50 20.11.2023
4 Един
23:33 20.11.2023
5 Вариант 1
Коментиран от #6
00:01 21.11.2023
6 1234
До коментар #5 от "Вариант 1":
Ама знае той капитана. Ама само равнис, мирно и флага горе, флага долу. Аман от специалисти, които са виждали такива, че и други кораби само на снимка.00:11 21.11.2023
7 789
00:31 21.11.2023
8 Морски
Коментиран от #15
00:36 21.11.2023
9 ами Защо
До коментар #3 от "123456":
Защото моряка отива там да си вади хляба,а не отива войник за да се сражава с някакви въоръжени. Фирмата, която печели от товара си плаща на професионални войници за защита на екипажа и товара..... Много филми си гледал01:20 21.11.2023
10 Ясно
05:59 21.11.2023
11 Ей ахмаци
06:38 21.11.2023
12 За сведение
06:45 21.11.2023
13 Емо
13:49 21.11.2023
14 Иво
13:54 21.11.2023
15 Моряка
До коментар #8 от "Морски":
Споко,колега,кап 1р.Данов е толкова морски експерт,колкото аз съм табуретка.Цял живот е бил военен журналист,завършил е Воено политическо училище в гр.Лвов ,СССР,за военни журналисти.А град Лвов е доста далеч от морето, нали?За това не може да различи танкер от каркеърър/автовоз/.За сметка на това е говорител на Атлантическия клуб,както повечето достойни съветски възпитанници.10:05 22.11.2023
16 От такъв - толкоз
Коментиран от #18
17:32 29.11.2023
17 защо не оптвличат
16:27 03.12.2023
18 Моряка
До коментар #16 от "От такъв - толкоз":
Казах ти,че В.Данов не е бил ЗКПЧ,а само военен журналист от съветско сухопътно военно училище.Това обяснявя,защо не може да отличи танкер от автовоз( каркериър).23:39 15.12.2023