Когато специалната комисия приключи работа, ще даде официална информация за причините за катастрофата с падналия в петък самолет на летището в Граф Игнатиево. По време на този полет всичко се е записвало включително и с камера. Все пак полетът е бил част от генералната репетиция за предстоящо авиошоу. Записите са необходими, за да се коригират евентуални опасности.
Това заяви пред bTV Красимир Каракачанов, бивш военен министър.
Според него падналият L-39 е бил на пределната ниска граница от земната повърхност.
"Упражнението не е от най-сложните, но не е и лесно. При самолет, който се движи с 500 км/ч, и най-малката недооценка води до фатална грешка.
Проблемът е, че във всяка авиобаза има по няколко добри пилоти, които имат достатъчно време във въздуха. Познавам и двамата загинали - на Дункин му връчих дипломата за завършване на военното училище", разказа Каракачанов.
Мнението му е, че нашите политици замитат нещата и искат оставки.
"Когато за една авиация не се отделят средства за достатъчен нальот - това ни чака. Само асовете имат достатъчно часове във въздуха.
Казвам го като бивш военен министър: командирите на авиобази и на ВВС пишат докладни за поддържане на самолетите и условия пилотите да бъдат обучавани. Когато бях министър, летяха 8 самолета, бяха ремонтирани и много други, L-39 - също.
Армията не е за паради, имаме ангажименти в НАТО. Нашите политици научиха само член 5, но преди него има член 3 - всяка държава да поддържа армията си.
Проблемът е, че поддръжката се затрудни от войната в Украйна", допълни Каракачанов.
- - -
ФАКТИ припомня: През последните 35 години българската политическа класа бавно и със садистична методичност унищожаваше Българската армия и в частност Българската бойна авиация.
Българските политици нямат право да съдят никого, освен себе си за загиналите в инциденти български бойци.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 бою циганина
13:15 14.09.2024
2 Наглец
13:16 14.09.2024
3 Мнение
13:19 14.09.2024
4 Говедо
13:21 14.09.2024
5 Мелина
13:23 14.09.2024
6 Торба с мас
13:25 14.09.2024
7 Патрия
13:26 14.09.2024
8 На бесилото
13:27 14.09.2024
9 ТаУмВзе
13:29 14.09.2024
10 Буха ха
Гениално! Разбира се че когато самолетът е неуправляем и лети право надолу, идва и този момент.
13:31 14.09.2024
11 запасняк
Коментиран от #19, #22
13:32 14.09.2024
12 Делян Пеевски
13:32 14.09.2024
13 20 години НАТО
13:34 14.09.2024
14 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #23
13:34 14.09.2024
15 Кой ще кара F 16
13:36 14.09.2024
16 тоя
13:37 14.09.2024
17 Шефа
Ревизия международна ,навсякъде за всички от МО последните 25 години.
13:39 14.09.2024
18 Гост
От тази ситуация и Су няма да излезе, ако и тягата му да е х 20...
13:41 14.09.2024
19 Салимир
До коментар #11 от "запасняк":
Дали са много силен газ на Шкодака L-39. А Шкембе Войвода е платил за ремонт на старите двигатели, вместо да купи нови учебни самолети.13:41 14.09.2024
20 Тома
13:42 14.09.2024
21 нема нужда
13:47 14.09.2024
22 Шаламанов
До коментар #11 от "запасняк":
Пилотите е трябвало по рано да усетят че има проблем с самолета, и да искат кацане. Работата на пилота не е само да дава газ.13:50 14.09.2024
23 Румен Пилона и Буда Ломоносов
До коментар #14 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Дозвукови са13:51 14.09.2024
24 Факти, имайте малко уважение към
14:12 14.09.2024
25 незнайко
Тези пилоти не БЯХА ЛИ АСОВЕ ???
Защо говори празни приказки а не се съсредоточат върху данните от черната кутия ??? Защо още не казват причината защо не са катапултирали ??? Това веднага е видяно след пожара !!! 24 часа мълчание !!!
16:25 14.09.2024