9 Октомври, 2024 11:26 463 10

Спаси София: Нека не се използват транспортните работници за нечия предизборна кампания

  • спаси софия-
  • стачка-
  • градски транспорт

Въпреки че трудностите в тази сфера са се натрупвали с години, още в началото на годината, след ползотворен диалог със синдикатите, беше подписано най-мащабното споразумение досега

Спаси София: Нека не се използват транспортните работници за нечия предизборна кампания - 1

Един от синдикатите на градския транспорт реши да прави протест с искане за поредно увеличение на заплатите, при това в предизборен момент. Исканията им биха стрували допълнителни 40 млн. лв. на година на данъкоплатците. В годината с рекорден бюджет за градския транспорт припомняме какво направихме за системата, накратко.

От началото на мандата Спаси София се ангажирахме с приоритетни реформи в системата на градския транспорт. В тази сложна среда, основната ни задача беше да се подобрят условията на работа и заплащане на хилядите служители и да гарантираме дългосрочна стабилност на услугата за всички жители на столицата. Именно този баланс между социалните ангажименти към работещите и икономическата устойчивост на транспортната система изисква нов, прозрачен и смел подход.

Защо устойчивият диалог е ключът към успеха?

Въпреки че трудностите в тази сфера са се натрупвали с години, още в началото на годината, след ползотворен диалог със синдикатите, беше подписано най-мащабното споразумение досега. За разлика от предходните години, когато диалогът със синдикатите често е бил формален, сега усилията ни са насочени към намиране на трайни решения, които да подобрят не само краткосрочните финансови резултати, но и дългосрочната устойчивост на системата.

Един от основните елементи на това споразумение е увеличаването на заплатите на всички работещи в сектора с 15% – процент, който изпреварва инфлацията и отговаря на голямата отговорност на тези работници и за водачите тя вече достига между 3700 лв. и 4700 лв. брутно възнаграждение в зависимост от дружеството. Дългогодишният недостиг на нови шофьори изисква структурна промяна в професията и нейната привлекателност.

Дългосрочни решения за транспортната система на София

Системата на градския транспорт в София е изправена пред множество предизвикателства, които изискват сериозна реформа. Въпреки че през периода 2018 – 2024 г. средната заплата в транспортните дружества е нараснала с между 130% и 150%, това не е довело до значителен наплив на нови водачи. Това подчертава факта, че освен финансовите стимули, е необходимо подобряване на условията на труд и модернизиране на превозните средства, които изискват сериозен финансов ресурс.

За първи път споразумението със синдикатите включва конкретни мерки за подобряване на работната среда – инвестиции, които се предвижда да трансформират както условията в депата, така и самата технология на градския транспорт. Вече е публикуван търг за 18 нови трамвая и 35 нови хибридни тролейбуса, с обща стойност от 145 млн. лв., което ще даде тласък на модернизацията на подвижния състав. Предвиждаме да се закупят общо 500 нови модерни превозни средства, за да гарантираме трайно подобрение на качеството на услугата, предлагана на софиянци.

Предизвикателствата на държавно ниво

Въпреки усилията на Столична община, част от проблемите на градския транспорт се коренят на държавно ниво. Недостатъчните средства, предвидени за компенсиране на общинския транспорт, както и въпросът с финансирането на охраната на метрото от страна на МВР, продължават да оказват сериозен натиск върху бюджета на транспортната система. Прогнозите за 2024 г. показват, че държавата дължи на Столична община около 50 млн. лв.

Въпреки това, предприехме мерки за справяне със ситуацията – през тази отпуснахме допълнителни 21 млн. лв. за покриване на стари задължения на транспортните дружества, натрупани по времето на управлението на ГЕРБ. Освен това, в бюджета за 2024 г. се предвиди рекорден ресурс за поддържане и модернизиране на транспорта, което беше ясен знак за ангажимента ни към градския транспорт.

Бонусната система – стъпка към стабилизация

Една от първите теми, които дискутирахме със синдикатите беше въвеждането на бонусна система за водачите, която да позволи на транспортните оператори да задържат персонала си и да предлагат по-атрактивно заплащане, особено за по-младите водачи без натрупан стаж, без това да се компрометира устойчивостта на общинския бюджет. Поехме ангажимент за създаването на такава система и въпреки че тя все още не е окончателно обсъдена с ръководствата на дружествата, процесът е в напреднал етап и предстои детайлното ѝ изработване, за да отговаря на обективните нужди и показатели.

Целим бонусната система да бъде въведена с актуализацията на бюджета на Столична община, предвидена за средата на ноември 2023 г.

Нужен е диалог, не популизъм

Спаси София призоваваме за конструктивен и професионален диалог със синдикатите. Разбираме желанието на някои организации да протестират, но сме категорични, че протестите не трябва да се използват за политически цели, особено в предизборна обстановка. Нека служителите на градския транспорт не бъдат употребявани за създаване на изкуствено напрежение, което би навредило на всички страни.

След години на откровено безхаберно управление, решаването на натрупаните проблеми не е бърз процес. Убедени сме, конструктивният диалог ще доведе до справедливо решение в интерес на всички – както на работещите, така и на гражданите на София.

Заключение

Градският транспорт на София се подобрява, макар и все още да му тежат допусканите в миналото грешки. С решителни мерки и иновативни решения, и занапред ще се стремим да трансформираме системата, така че тя да бъде не само по-устойчива, но и по-привлекателна както за работещите, така и за гражданите.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Миризлив пор

    6 0 Отговор
    Някой може ли да обясни на мис Бони, че проблем има! Изскачат с мантрата "даваме 3600 заплата", ама си траят, че това е с извънреден труд и сигурно на някой с 30 години стаж. Реално заплатите са други а ако имаше пълен щат и няма извънреден труд заплатите щяха да са с поне 1000 надолу! Защо има незаети 100 бройки при тези заплати? Ако всичко беше ОК то опашката за работа там щеше да започва от Пловдив! Просто хората искат нормални условия на труд и да си работят по 40 часа седмично а не по 60!
  • 2 Шофьор

    13 0 Отговор
    Тва Спаси София ..5едерастите ли са?

    Коментиран от #8

  • 3 миче отдавна си в бранша и цъкай

    10 1 Отговор
    коректно като се пише:
    транспортните служители или работещите в софийския транспорт
    а не транспортните работници
  • 4 Трол

    3 5 Отговор
    Ето затова в София трябва целият транспорт да се осъществява с ел.тротинетки. Тротинеткаджиите са неподкупни хора.
  • 5 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    9 0 Отговор
    Какъв диалог се води , когато обещаващите днес утре ща са си заминили, а ще трябва да дават новите, които не са водили диалог и не са обрщавали ‼️‼️
  • 6 🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️Някой си🏴‍☠️🏴‍☠️🏴‍☠️

    5 0 Отговор
    Я мърш бе!
  • 7 Майора

    10 0 Отговор
    Ало мис Бони , на вас все някой ви пречи , но не виждате вината в себе си! За вас беше добре да направите нещо свястно , а именно да си увеличите заплатите с 300%! А за другите не помислихте , тогава си върнете заплатите на старото ниво и ще има за всичко , без това не виждам кой ще ви плаща увеличените данъци!
  • 8 100 % са такива

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Шофьор":

    Но им харесва да лапкат и да командват
  • 9 мдааа

    4 0 Отговор
    Съсипи София са примермер, като за учебник! Да си джендъp не те прави нито умен нито можещ, великолепен пример на "Дънинг - Крюгер"!
  • 10 БОЧКО

    1 0 Отговор
    Никакви пари! Заплата от 4-5 хиляди лева малка ли е, че искат още? Пенсионерите с 500-600 лева по-добре ли живевт? Като не им се работи, да си заминават там, откъдето са дошли. На село. Софиянци могат да ходят и пеша известно време. Ей, все не им стигат, бе. То не са полицаи, учители, медици, таксиджии, шофьори и какви ли не. Спрете се малко. Заеми, заеми само за заплати, а КОЙ ще ги връща не казват. Срам нямат. Но те не са виновни. Банкянският умник през неговото "цветущо" управление ги научи така и то от страх да не падне от власт, и да отиде при бай Ставри. Който искаше и протестираше за заплати и толупа веднага им даваше. И така си остана, но толупий сега вече само ги подстрекава и си стои на страна.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове