Липса на достатъчно летателни часове на пилотите във Военновъздушните ни сили - това е една от констатациите след всеобхватната проверка, поискана от Министерството на отбраната след фаталния инцидент от септември, при който загинаха двама наши летци.
Стара съветска техника, забавяне при превъоръжаването и остарели методи на работа - всичко това ще доведе до кадрови промени във ВВС. От отбраната поискаха и пари за сектора.
На 13 септември на авиобаза "Граф Игнатиево" подполковник Петко Димитров и капитан Венцислав Дункин направиха своя последен полет.
В деня на инцидента военният министър Атанас Запрянов поиска всеобхватна проверка във Военновъздушните сили.
„Първо и най-важно – това е хроничен недостиг на изправна летателна техника през годините за всички авиационни платформи. Наличният бори самолети и вертолети за оперативно използване не са достатъчни за поддържането на нальота на пилотите“, каза военният министър.
„Десетилетията недофинансиране в системата на отбраната води до рискове от допускане на инциденти, авиокатастрофи и не го казвам като оправдание, а като основа“, каза началникът на отбраната Емил Ефтимов.
Според доклада проблеми има още и с дисциплината, спазването на мерките за безопасност, планирането и командирската взискателност.
Преди месец Запрянов заяви: "Бъдете сигурни, че онези, които не служат по правилата и не спазват устава, няма да заемат тези отговорни длъжности."
Днес той обясни: „Днешното заседание няма за задача да обвинява никого. Това е кадрови процес, това не е наказателна операция.“
Атанас Запрянов се обърна и към депутатите в парламента - да увеличат заплатите на военнослужещите, ако „искаме да имаме въобще армия“.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сатана Z
Коментиран от #43, #64, #69
20:50 12.11.2024
2 Последния Софиянец
Коментиран от #6, #23
20:51 12.11.2024
3 Бай Канур
20:51 12.11.2024
4 Делю Хайдутин
Коментиран от #27
20:52 12.11.2024
5 Смех
20:54 12.11.2024
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Тшак
20 години НАТО—20 години смърт!
20:55 12.11.2024
8 Розовото Пони
20:55 12.11.2024
9 Последния Софиянец
До коментар #6 от "Бай Канур":
Пилотът има 30 години стаж.Коментиран от #41
20:55 12.11.2024
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Авиаторъ
Коментиран от #25
20:59 12.11.2024
12 Верно ли бе
Коментиран от #19
21:00 12.11.2024
13 Бай Канур
21:00 12.11.2024
14 Чоко.
21:02 12.11.2024
15 Чоко.
21:03 12.11.2024
16 Да,бе
21:04 12.11.2024
17 Чиновниците във ВВС трябва, да бъдат
21:05 12.11.2024
18 Самолетите са L-39 Спарка! Производител
21:07 12.11.2024
19 Мда
До коментар #12 от "Верно ли бе":
Не случайно ви манипулират с руска пропаганда, защото само четете без да можете да разберете какво пише! До тук сте половината, дето не могат да вдянат, че съветска техника не се отнася до самолета.Коментиран от #37
21:08 12.11.2024
20 Гост
21:09 12.11.2024
21 Ами, нали си купихме
21:10 12.11.2024
22 Розовото Пони
До коментар #6 от "Бай Канур":
Тези на снимката едва ли са покривали физическите нормативи.21:12 12.11.2024
23 Този коментар е премахнат от модератор.
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Розовото Пони
До коментар #11 от "Авиаторъ":
Записа от кантарите монтирани в седалките показали претоварване. И за това катапултите не са сработили.21:18 12.11.2024
26 Факт
21:22 12.11.2024
27 Розовото Пони
До коментар #4 от "Делю Хайдутин":
Можел е още 10г да покара. Поради липса на кадри.21:22 12.11.2024
28 стоян георгиев
Коментиран от #38
21:25 12.11.2024
29 Министъра във затвора
Няма ли млади кадри ами пенсионерите летят на тия чешки таралясници
Къде са руските самолети ало.министъра? Във украйна ли?
Коментиран от #31
21:26 12.11.2024
30 Розовото Пони
До коментар #24 от "причината е командировани пилоти даскали":
Кой да барне парата. Навремето в ТКЗС-то комбайнерите бяха пожарникари и милиционери, за два-три месеца вземаха колкото тракторист за цялата година21:27 12.11.2024
31 Както го е казал народа
До коментар #29 от "Министъра във затвора":
Много хубава фирма. Да започнеш в нея трябва некой да се спомине21:31 12.11.2024
32 Уса
21:34 12.11.2024
33 Факти
21:36 12.11.2024
34 АМАН ОТ УНИФОМЕНИ. ИДИОТИ
21:36 12.11.2024
35 И никой не смее да каже
21:39 12.11.2024
36 Гай Турий
21:40 12.11.2024
37 Верно ли бе
До коментар #19 от "Мда":
А до кое се отнася , ако не до самолета с който стана катастрофата ? За връзки за обувки руско производство може би ? Каква руска пропаганда те гони ?21:41 12.11.2024
38 Розовото Пони
До коментар #28 от "стоян георгиев":
Ф16 трябва да се пилотират само в случай на война. Иначе че ги унищожим за 8 авиошоута. По пъргави са от МИГ29, и до де се осетят че стане таван-колела21:41 12.11.2024
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Актуална Антена
До коментар #6 от "Бай Канур":
Те за това в самолета са били двама с по 45ч, а не един с 10021:44 12.11.2024
41 Бай Канур
До коментар #9 от "Последния Софиянец":
Чудесно и 300 години стаж да има 40 часа на година си перманентно недоучил. В нато минимумът за година е 100 часа или 3000 за 30 години МИНИМУМКоментиран от #46
21:58 12.11.2024
42 Някой
Толкова нескопосани лъжи не се приемат от никого.
22:00 12.11.2024
43 Актуална Антена
До коментар #1 от "Сатана Z":
Самолетите са произведени по времето на СССР. Новите им двигатели също са произведени по времето на СССР.Коментиран от #60, #61
22:05 12.11.2024
44 Алексбг
Коментиран от #47
22:08 12.11.2024
45 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
Коментиран от #48
22:09 12.11.2024
46 Розовото Пони
До коментар #41 от "Бай Канур":
Трябвало е да качат в самолета трима пилота за да им станат часовете 100.22:14 12.11.2024
47 Розовото Пони
До коментар #44 от "Алексбг":
Това бяха артелчици във ВВС.22:17 12.11.2024
48 Розовото Пони
До коментар #45 от "ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ":
Склада беше собственост на преподавател по взривни дейности, най добрия в БГ. На калпазаните нелегалните складове не гърмят.22:21 12.11.2024
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Голем смях
Коментиран от #56, #67
22:23 12.11.2024
51 ттт
Второ: кой е наредил пилот с недостатъчен нальот да извършва сложни фигури? Че и с втори човек в самолета.
Коментиран от #55
22:26 12.11.2024
52 Този коментар е премахнат от модератор.
53 стара съветска техника
22:39 12.11.2024
54 Каунь
22:41 12.11.2024
55 отговор кримски комплекс
До коментар #51 от "ттт":
Шоуто е с президентско много значително участие и лични познанства с командира на гостите!Коментиран от #59
22:43 12.11.2024
56 Гост
До коментар #50 от "Голем смях":
В авиацията,както и във флота,без значение търговски или военен профил, са приети за международна употреба много руски наименования. Също така и холандски.Не си интересен.22:43 12.11.2024
57 Поп Станчо
22:47 12.11.2024
58 Според доклада реално излиза ,че
22:52 12.11.2024
59 ттт
До коментар #55 от "отговор кримски комплекс":
Казваш, президентът се е захванал да организира авиошоу? Дори да е искъл, няма право. Имам изненада за тебе: президентът в върховен главнокомандуващ по време на война. В мирно време войската се командва от министъра на отбраната.22:54 12.11.2024
60 Аса
До коментар #43 от "Актуална Антена":
Вярно е! Повечето американски самолетоносачи, Б2, Б52, Ф15, Ф16, Ф18 и всички трайдънти и минитмъни са произведени по времето на СССР. Следователно са боклуци.22:58 12.11.2024
61 РЕАЛИСТ
До коментар #43 от "Актуална Антена":
Чехословакия не е била част от СССР . Кви трябва да ти напишат, за да го проумееш. В доклада се споменава техника бот СССР . Въпросът е , че натовските летци са скапаняци. В по старо време това нямаше да се случи.23:00 12.11.2024
62 Антикравар
23:35 12.11.2024
63 ВънСатаНАТОтЗемятаНи
23:39 12.11.2024
64 Европеец
До коментар #1 от "Сатана Z":
Това е ясно, Ама какъв е произхода на думата нальот.....Коментиран от #66
23:53 12.11.2024
65 Причината
00:07 13.11.2024
66 Сатана Z
До коментар #64 от "Европеец":
Нальот вероятно идва от налетял се.00:21 13.11.2024
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Иван
02:33 13.11.2024
69 4️⃣4️⃣5️⃣5️⃣
До коментар #1 от "Сатана Z":
Точно! Интересно, как съветската техника може да е виновна, като самолета е чешки? Те и ф16 ще изпортят!03:45 13.11.2024
70 Тя и новата
Пълен Боклук .
Китайците какви весели клипове
Пускат със Су 57.
Хахахаха
04:00 13.11.2024
71 Този коментар е премахнат от модератор.