Напрежение в "Терем - Търговище" заради неизплатени заплати и бездействие

15 Януари, 2025 21:08 3 016 46

  • терем-
  • търговище-
  • заплати-
  • фалит

Ако се стигне до закриване на "Терем", работниците ще могат да си намерят друга работа, вероятно - в чужбина

Напрежение в "Терем - Търговище" заради неизплатени заплати и бездействие - 1
Снимка: Министерство на отбраната

Работещите в държавното предприятие за ремонт и модернизация на бронирани машини "Терем - Хан Крум" в Търговище се събират на протестно събрание на портала на завода в четвъртък. Част от причините за напрежението в предприятието са две неизплатени заплати на работниците и служителите - за месеците ноември и декември 2024 г. Военният ремонтен завод няма и осигурена работа за текущата година. Работещите в предприятието настояват за изплащане на забавените възнаграждения и за осигуряване на трудова заетост за 2025 г., съобщиха от Национален синдикат "Отбрана" към КТ "Подкрепа".

Заводът е част от държавната компания "Терем-холдинг" на Министерство на отбраната (МО), специализирана в извършването на ремонт, модернизация и логистична поддръжка на авиационна техника, кораби и плавателни средства, автобронетанкова техника, стрелково, артилерийско, ракетно въоръжение и боеприпаси, радиолокационни средства и комуникационна техника, припомня news.bg.

Повече информация за проблема представи пред News.bg председателят на синдикат "Отбрана" Тодор Воденов. Той обясни, че работа се подава на "Терем" неритмично, главно по вина на основния клиент - Българската армия. За проблема многократно е сигнализирано ръководството на военното министерство - в последното и в предишни правителства.

По думите на Воденов е необходима по-добра връзка между ръководството на МО и Щаба на отбраната. Той посочи, че проблеми създава и намеса на президента и върховен главнокомандващ на Въоръжените сили Румен Радев, който се опитва да казва какво да се прави и какво - не.

Тодор Воденов каза още, че напоследък в "Терем - Хан Крум" са получили поръчка за ремонт на няколко танка за военното училище във Велико Търново. Необходимо е обаче време за пристигането на машини и за ремонта им, а за да се стигне до плащане трябва да изтече и предвидения по договор срок за рекламации.

Като цяло осигуряваната работа не е достатъчно, като със спорадично получаваните поръчки не е ангажиран целият персонал. "Терем - Хан Крум" се опитва да разшири дейността си, но предприятието е специализирано и много трудно може да произвежда друго, освен необходимите части за ремонт и модернизация на танкове и бронетранспортьори.

По думите на Воденов, ако се стигне до закриване на "Терем", работниците ще могат да си намерят друга работа, вероятно - в чужбина. Ако обаче впоследствие на страната ни пак и потрябва такова предприятие, вече трудно ще се намерят работници за него. Тодор Воденов заяви, че обемът на работата трябва на "Терем" трябва да бъде е гарантиран. Той подчерта, че никой не може да работи без техника, в случая - Българската армия.

Воденов обясни също, че заплатите на работещите в "Терем - Хан Крум" са "изядени предварително", като договорите на предприятието са били са до края на годината, а включително заради сроковете за рекламации се плаща със закъснение. Той посочи, че за да не се стига до невъзможност за изплащане на възнагражденията "Терем" трябва да разполага с резерв, какъвто трябва да има и всяко предприятие.

Тодор Воденов каза още, че днес е разговарял със зам.-министъра на отбраната Аделина Николова, която е поела ангажимент утре да обърне внимание за проблема на ресорния министър Атанас Запрянов.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Логично

    36 3 Отговор
    БГ армията има 5 танка на кръст. Какво ще ремонтират в завода и какво ще сглобяват?

    Коментиран от #19, #30

  • 2 Гост

    22 1 Отговор
    Нали ще сглобяват Страйкърите ?

    Коментиран от #35

  • 3 Мутри не плащат

    20 2 Отговор
    Ще работите роби, нямате избор! Войната продължава.
  • 4 🃏🃏🃏

    14 1 Отговор
    Отдясно на снимката е Т-55, посредата Т-72, а от ляво може би Т-80 ?

    Коментиран от #13, #36

  • 5 Гунчо

    16 0 Отговор
    То на това му се вика вредителство и в едни други времена и присъдата за виновните е била една...
  • 6 всъщност

    6 6 Отговор
    най - новата мащина е на 35 години, какво може да ремонтират - закривай! и без да плашиш, че нема нужда от вас - факт!и

    Коментиран от #37

  • 7 Иван

    16 0 Отговор
    Върни се в България за да прокопсаш в тази мизерна държава няма да остане никой да вкарват работници защото чорбаджиите ще умрат от глад
  • 8 Бах

    26 9 Отговор
    По настоящем , всички военни заводи работят за окраинските кучета . Скоро Русия ще приключи с тях и всички работещи в тези заводи ще Го духат .

    Коментиран от #10

  • 9 Щом

    6 15 Отговор
    Е замесен радев ,добро не ви чака
  • 10 Щее

    5 5 Отговор

    До коментар #8 от "Бах":

    Приключи ,ама не скоро

    Коментиран от #38

  • 11 БАРС

    21 0 Отговор
    МИРИШИ МИ ,ЧЕ НЯКОЙ Е ВЗЕЛ РУШОВЕТ ЗА ПРОПАДНЕ ПРЕДПРЕЯТИЕТО И ПОСЛЕ ТОЯ НЯКОЙ КОЙТО Е ДАЛ РУШОВЕТА ДА ГО КУПИ ЗА ЖЪЛТИ СТОТИНКИ.
  • 12 Гориил

    16 2 Отговор
    Имате ли руски лиценз за производство?
  • 13 Граф Монче Христов-Дупница

    7 5 Отговор

    До коментар #4 от "🃏🃏🃏":

    Украински Т-64.

    Коментиран от #14, #34, #41

  • 14 Гориил

    27 6 Отговор

    До коментар #13 от "Граф Монче Христов-Дупница":

    Най-големият танков завод в света в Харков беше разрушен и разграбен през 90-те години. Уникални машини бяха свалени от основите и изпратени в пункта за скрап. Цеховете не се отопляваха и бързо се превърнаха в планини от строителни отпадъци и натрошени стъкла. Украйна на Бандера нямаше нито знания, нито опит, нито традиции, нито научна школа, нито производство на хиляди компоненти от брони и оръжия до електроника и снаряди. Този завод никога повече няма да произвежда танкове. Що се отнася до инженерите и дизайнерите, те бяха руски гении и руски шедьоври. Украйна на Бандера няма нищо общо със създаването на танкове в руския град Харков.

    Коментиран от #23, #27

  • 15 Баба Гошка

    16 4 Отговор
    Не ни трябва вече такъв завод. Цялата техника я изнесоха за укропитеция, бюджетът и него изпратиха за "помощ" да си купят луксозни имоти по света топ-дог укроевреите. Сега нещастните работници ще пият по една студена вода. Да го продават завода на турски инвеститор. И без това тази зона е виллает и не български говорящ. Комшиите ще намерят какво са сглобяват и ремонтират там

    Коментиран от #16

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 С брада и очила и обичащ зелени

    7 1 Отговор
    Чуеш ли "подкрепа", означава поръчка от зад океана. Оня дето създаде подкрепа щом се върнеше в България за всички беше ясно, че се мъти нещо, я стачки, я смяна на парламента. Оставени без пари ще се подложат на НАТО.
  • 18 Странна работа

    21 0 Отговор
    КАК ТАКА САМО В БЪЛГАРИЯ ЧАСТ ОТ ВОЕННА ТА ИНДУСТРИЯ ЩЕ СЕ ЗАКРИЯ ? В ЦЯЛ СВЯТ ОТ НЯКОЛКО ГОДИНИ ТОВА ПРОИЗВОДСТВО Е В АПОГЕЙ. ПО СЕЛА И ПАЛАНКИ СЕ ПРОИЗВЕЖДА КАКВО ЛИ НЕ ,А ТУКА СЕ ЗАКРИВАТ ЗАВОДИ .

    Коментиран от #25, #42

  • 19 Надежди говежди

    8 2 Отговор

    До коментар #1 от "Логично":

    Щяха да ремонтират тези от Украйна, но руснаците ги изгарят и няма кой да ги докара до BG.
  • 20 Гориил

    9 1 Отговор
    Гиганти като Харковския танков завод се оказаха безполезни за Киев. Твърде голям и грандиозен, за да бъде приватизиран.Площта му е повече от 300 хиляди квадратни метра или 75 акра или 30 хектара.Цял индустриален град в града.
  • 21 СГЛОБКАТА НА СРАМА

    8 0 Отговор
    Няма армия няма оръжия няма заплати нооо има СГЛОБКАТА НА СРАМА ЧЕСТИТО Другари и Другарки... СРАМ И ПОЗОР..
  • 22 Дик диверсанта

    4 8 Отговор
    Руския агент постига целите си, предприятието спира работа.
    Неведнъж съм писал, че рос дебилите за заплаха за бъдещето на България.

    Коментиран от #43

  • 23 Дик диверсанта

    4 18 Отговор

    До коментар #14 от "Гориил":

    Дебил, инженерите и конструкторите на СССР бяха украинците и белорусите.
    Руската утайка беше само по пиенето.

    Коментиран от #40

  • 24 Гориил

    8 0 Отговор
    Дължината на железопътните линии в Харковския танков завод беше три пъти по-голяма от всички железопътни линии на Киевския градски железопътен възел.
  • 25 Бавно загряваш

    4 0 Отговор

    До коментар #18 от "Странна работа":

    Трябва да се "спасят" чрез продажба...
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Граф Монче Христов-Дупница

    0 10 Отговор

    До коментар #14 от "Гориил":

    Направо си се "отнесъл" в облаците. Кремълски "опорки" и демагогия. След като "руските" инженери са толкова способни, защо "втората в света" масово използва все по-стари консерви в Украйна? Къде са им "уникалните" "Армати" например? Защо опряха до вехтории, като Т-62 и Т-55? Защо "асвабадителите" от "могучая" масово се придвижват с разни Газки, Уазки, голф колички и дори да изкарат някоя и друга консерва, със собствени сили са я превърнали в "хамбар" с разни надстройки от ламарина и телени мрежи? Я слез на земята и си отвори очите.

    Коментиран от #44

  • 28 долу сащ

    10 2 Отговор
    важното е че купихме джавелини за 100 млн долара, ОТНОВО за украйна!
  • 29 604

    4 0 Отговор
    смях в залата, по време на война, ахахахахаххя
  • 30 604

    5 0 Отговор

    До коментар #1 от "Логично":

    логично е за миндила, дето не е на ясно що имаше в запас, ама те и бая продадоха, точно т-72 ки имаше консервирани стотици бройки....ама те и там може да са пипали

    Коментиран от #45

  • 31 Гориил

    1 0 Отговор
    От 1956 до 1969 г. Харковският танков завод произвежда първите и най-мощни дизелови локомотиви в СССР от всички видове и класове за превоз на товари и пътници. Това бяха едно-, дву- и трисекционни локомотиви, които и до днес се срещат по железниците на бившите републики на СССР. Те бяха много надеждни и мощни, но впоследствие производството им беше прекратено.

    Коментиран от #46

  • 32 ха ха

    0 0 Отговор
    явно директорския борд е усвоил всичко
  • 33 Анонимен

    3 0 Отговор
    Незабавно министърът на отбрана да си влезе в ролята,като предприеме действия.Имаме пари за закупуване на американски изтребители за милиарди,а за заплати на персонала нямаме.Президентът Радев защо не взема мерки.
  • 34 Не е укропитешкия Т 64,

    1 0 Отговор

    До коментар #13 от "Граф Монче Христов-Дупница":

    нито Т 80,а е Т 72 със защита тип Контакт 1,българска разработка доста ниско ефективна в сравнение със съвременните изисквания за динамична защита на руските инженери в тази област.А и тази динамична защита върви ръка за ръка с реактивната броня от специални материали. Нашите мижави количества танкове и бронирани машини не са за съвременни военни действия,а да плашат гаргите.

    Коментиран от #39

  • 35 То това сглабяне да не е като

    2 0 Отговор

    До коментар #2 от "Гост":

    да се самообслужваш ръчно,хоп и хайде. А и Страйкърите се доказаха доста неудачни в СВО в 404. Високи,тежки и доста непроходими,ставащи за асфалтови и камнеисти пътища,но не и за кал,сняг и разпутица,където в нея дори западната и краварската техника затъват и стават безпомощни. подменяме техника която е некадърна и не е предназначена за дадения климат.
  • 36 Не е Т 80,никога не сме

    2 0 Отговор

    До коментар #4 от "🃏🃏🃏":

    имали,а това е Т 72 с динамична защита подобие на руската Контакт 1 от първо поколение.
  • 37 Като си профан по темата,

    2 0 Отговор

    До коментар #6 от "всъщност":

    се чудя защо се изказваш неподготвен. Руснаците на Т 72 от същите години,дори и на по-старите Т 55 и Т 62,ги разглобяват и модернизират с нови двигатели като за Т 55 са с мощност 1000 + к.с.,нови прицели и оборудване,както и допълнителни броне листове от специални метирали и динамична защита от последно поколение тип Контакт,както и система Щора,така стават съвсем модерни и съвременни и доста ефективни както го доказват и бойните ддействия в 404. Та общо взето не е проблем възрастта а кой прави модернизацията. В нашия Терем не може да се направи това което правят руснаците поради причини които всички знаем. За летателната ни техника и по специално за самолетите МиГ 29 важи същото,като можеха при други обстоятелства МАПО МиГ да ги модернизира до ниво М с нови двигатели,и авионика,дори отговаряща на натовските стандарти,но не тъпанарите продажници направиха избор да дадат милиарди долари за да захранват краварските военни заводи за таралясник който и модернизиран е далеч от качествата на МиГ 29. Доказателство са свалените Фи 16 блок 50 малко по-ниско от това което ние ще получим някога,руснаците ги унищожават или на земята или при излитането им. Просто самолет скрап.
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Искам да се извиня но

    1 0 Отговор

    До коментар #34 от "Не е укропитешкия Т 64,":

    при детайлно разглеждане на танка с динамичната защита видях,че не е Т 72,а Т 55 видно по овалното прозорче в ляво от оръдието,при Т 62 то е кръгло,а при Т 72 направо липсват такива прозорчета.
  • 40 Да бе,както и адам и ева

    2 0 Отговор

    До коментар #23 от "Дик диверсанта":

    са били с укро питешки произход. Що за тъпанар трябва да си за да си вярваш на простотиите и глупостите.
  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Не бе неграмотен,

    2 0 Отговор

    До коментар #22 от "Дик диверсанта":

    просто е специализирана в ремонт на руска техника,но такава вече няма и за това следва закриване. Руската нашите продажници като Тъпанра Тъгарев и сие я подариха на укро питеците,а братята руснаци я превърнаха в скрап подходяща за завода Азов в Мариупол. Предприятие фалира когато няма какво да произвежда или в случая да ремонтира,а не от въображаемите ти руски агенти които са само в болната ти празна хралупа на раменете.
  • 44 Ти си доста изостанал в

    2 0 Отговор

    До коментар #27 от "Граф Монче Христов-Дупница":

    инфото и пишеш пълни безсмислици на болното ти въображение. На фронта от руска страна са предимно танкове Т 72 БМ3,Т 80 М,като и всички модификации на Т 90,и няколко десетки танкове Армата на различните направления,като не отдавна по един от руските тлеграм канали дадоха Армата как унищожава с пряко попадение краварски Абрамс от доста голямо разстояние.Ето и нещо да четеш и да се ограмотиш не да лееш простотии и тъпанрщини.
  • 45 По руски данни у нас

    1 0 Отговор

    До коментар #30 от "604":

    са внесени България – 160 Т-72АК, T-72M/М1/М2,това извадка от Уикипедия,и още от там ООН – закупува от България 23 броя, а от Украйна 22 броя (общо 45),или от всичките ни 160 танка Т 72 трябва да се извадят тези 23 броя купени от ООН та се получава че сме имали 137 танка Т 72 от различните модефикации. При положение,че през 90-те се отървахме от доста голямо количество стари Т 55 и Т 62 подарени на Македония,а и след 22.02.22г. коалко подарихме на укро питеците,надали имаме в наличност 20 броя танкове като цяло.
  • 46 ХТЗ е Харковски Тракторен Завод,

    1 0 Отговор

    До коментар #31 от "Гориил":

    а не вагонен. Там се произвеждаха модели трактори от серия Т 150 и 150 К/ колесен/ а без литера К верижен. Малко за четене за ограмотяване,: Т-150 — сельскохозяйственный энергонасыщенный гусеничный трактор общего назначения, выпускавшийся Харьковским тракторным заводом. Кроме того, выпускаетсякогда? максимально унифицированный с ним сельскохозяйственный энергонасыщенный колёсный трактор общего назначения Т-150К. Их отличия заключаются в ходовых системах, механизмах поворота, рамах, коробках передач (унифицированных по элементам) и системах управления. От уикипедия е копирано.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове