Предложението за спиране на нощния градски транспорт в София е мое, подкрепено от Карлос Контрера. Има две седмици, в които кметът Васил Терзиев може да реши дали да върне за повторно разглеждане решението за спирането на нощния транспорт. Медиите правят репортажи, за да докажат колко се ползва нощният транспорт, но показват обратното – празни автобуси. Това заяви в ефира на бТВ общинският съветник от БСП в СОС Ваня Григорова.
„Трябва да има нощен градски транспорт, трябват повече линии и дори трябва безплатен транспорт. Коректно е обаче да се пита дали искаме нощен транспорт за сметка на орязване на коли от дневния транспорт. Ако оценяваме дали да има една линия или друга на база дали тя е рентабилна, трябва да затворим целия автотранспорт. Това, че няма ефективност от това колко хора са извозени, е едно – да, нощният транспорт е на загуба, но имаме загуба и по други линии”, коментира тя.
По думите ѝ липсващите автобуси ще се запълнят, когато Терзиев изпълни решенията на СОС, „което не прави вече втори месец”.
„Когато 25% от превозният състав не е в движение и продължава да се разваля, когато имаме над 20% недостиг на шофьори, няма как да спрем орязването на коли. 46 дни средно шофьорите не са взели като отпуск през последните 2 години. Има повишаване на взетите болнични. Когато гласувахме това решение, вечерта стана катастрофа на една от нощните линии, защото човекът бе преуморен и бе дошъл на работа болен. Негласно спираме коли от 111, 72 и други линии”, категорична е Григорова.
Тя допълни, че в Белград, Букурещ и други градове няма случаи, в които шофьорите полагат три пъти повече извънреден труд спрямо законовия лимит. „Разбирате ли какво огромно натоварване е това? В някои държави работодателите съфинансират градския транспорт. Трябва да изберем да съкратим или неефективните нощни линии, или дневните линии. Избираме 50 човека през нощта или 500 през деня.”
На въпрос как се промениха печалбите на таксиметровите шофьори, тя допълни: „Въпросът е как се промениха печалбите на заведенията в Студентски град. Лобистите на нощния транспорт са лобисти на нощните заведения в Студентски град, защото нощен транспорт се ползва единствено в петък и събота по линии N1 и N2.”
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Сила
10:30 29.01.2025
2 права е
10:30 29.01.2025
3 таксиджия 🚖
10:33 29.01.2025
4 Има разлика
Между лоби и право !
10:36 29.01.2025
5 Софтранс
10:42 29.01.2025
6 Аз да пиша
10:43 29.01.2025
7 ахаха има нощни клубове платени
11:00 29.01.2025
8 Тая нация трябва да се развъжда, ма
11:11 29.01.2025
9 Мнение
Коментиран от #11, #15, #26
11:12 29.01.2025
10 Много е права
11:14 29.01.2025
11 Сила
До коментар #9 от "Мнение":
Бивш синдикалист има , но бивш циганин няма .....нали 90%от бакшишите са и от маалата , от Христо Ботев и Факултета11:16 29.01.2025
12 Иван
11:22 29.01.2025
13 Тиква
11:36 29.01.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Гост
До коментар #9 от "Мнение":
И какво работят до 01 или 02 часа през ноща ? В кръчми . Нищо реално полезно покезно за обществото ,че да им се осигурява държавен превоз Повечето собственици осигуряват транспорт или им плащат таксита.11:49 29.01.2025
16 Айде
11:52 29.01.2025
17 Как
12:00 29.01.2025
18 Реалист
12:03 29.01.2025
19 м а нгал
12:21 29.01.2025
20 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
13:22 29.01.2025
21 Летец
13:26 29.01.2025
22 Горски
Коментиран от #25
15:59 29.01.2025
23 Кръстника
16:40 29.01.2025
24 ЕВАЛА ВАНЧЕ
17:42 29.01.2025
25 Нощните смени да обикновено
До коментар #22 от "Горски":
22 до 06 ч.....тогава има транспорт17:44 29.01.2025
26 Работодателят да им осигури
До коментар #9 от "Мнение":
Транспорт...като в Метро.17:47 29.01.2025