ИПБ за агенция "Безопасност на движението по пътищата": Никой не се нуждае от още една паразитна структура

11 Април, 2025 10:12 1 132 13

  • дабдп-
  • ипб-
  • безопасност-
  • пътища

ДАБДП да публикува доклада, в който посочва като рискова отсечката, където загина Сияна

ИПБ за агенция "Безопасност на движението по пътищата": Никой не се нуждае от още една паразитна структура - 1

Институтът за пътна безопасност призова с отворено писмо премиера Росен Желязков да нареди на Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" (ДАБДП) да публикува своя доклад, с който е предупредила за риск от катастрофи в участъка, където загина Сияна. ИПБ настоява да стане ясно на кои институции е предоставен доклада, какви мерки са предприети и за кои отсечки?

На 04.04.2025 година по БТВ председателят на ДАБДП г-жа Малина Крумова съобщи, че преди не е правена нарочна проверка на въпросната отсечка, но по повод инцидента е извършена такава като до дни се очакват резултати. Също така каза, че в доклада на агенцията за 2023 г. конкретната отсечка от път I-3 е идентифицирана като „участък с повишена аварийност“ на база на статистиката за ПТП. След инцидента се разбра, че МВР, Община, НПО-та и граждани са подавали сигнали за въпросния участък. Сигналите са подавани до АПИ и тя не е предприела мерки.

На 08.04.2025 г. по БНТ Крумова повтаря същото за доклада като заявява следното: „Ако му бяха обърнали внимание, най-вероятно трагичният случай нямаше да се случи".

ДАБДП е пряко подчинена на министър-председателя с цел указанията за управление на безопасната пътна инфраструктура да се изпълняват незабавно.

МВР обяви, че през 2024 година са подали над 13 000 сигнала за лоши пътища. Над 50 000 сигнали са подадени и от организации и граждани. Това прави средно на ден над 150 сигнала за лоши пътища. Обработката, оценяването им и насочването на ресурси за гарантиране на безопасността на пътната инфраструктура изисква централизирана информационна система, каквато ДАБДП трябваше да създаде още през 2019 година, както и цялостна оценка за риска от ПТП в изпълнение на Директива 2019/1936.

Според председателя на агенцията 96% от катастрофите се дължат на грешки на водача, но не се стигало до заключение какво е предизвикало тези грешки и да се потърси превенция в бъдеще. По оценка г-жа Крумова пред БНТ, инициираната от Вас среща е „показала нещо, което е липсвало през последните години. От създаването на Агенцията по безопасност на пътищата през 2019 след случая в Своге, институциите са започнали да мислят за пътната безопасност.“

Тези изводи на председателя на ДАБДП са меко казано притеснителни. Те поставят редица въпроси относно дейността на агенция, нейната ефективност, какъв обем работа е извършена за над 6 години и какъв принос има за пътната безопасност.

Припомняме, че през 2018 година край град Своге загинаха 20 души след пътнотранспортно произшествие, заради което трима министри бяха отстранени. Преди катастрофата са подавани десетки сигнали, че пътят е опасен. Тогава по идея на Института за пътна безопасност бе създадена Държавна агенция за безопасност на движението по пътищата (ДАБДП). Целта бе да се спре с междуинституционалното прехвърляне на отговорности, а министър-председателят да има инструмент за управление и намаляване на риска от ПТП и да извършва мониторинг на състоянието на безопасността на пътищата ни.

Категорично заявяваме, че ДАБДП се държи като неправителствена организация с нестопанска цел, а не като държавна институция отговорна за състоянието на безопасността на движението по пътищата.

Като инициатори за нейното създаване се обръщаме към всички политически партии да вземат отношение за промяна на състава и структурата на ДАБДП или да бъде закрита. Никой не се нуждае от още една паразитна структура, пишат от ИПБ.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 честен ционист

    7 0 Отговор
    За всичко отговаря Посолството. Колкото и агенцийки да отварят, те са само, за да си прехвърлят топката, а гадостите се сервират от Посолството.
  • 3 Публика

    13 0 Отговор
    Пълно е с нищоправещи служби.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Камара агенции

    8 0 Отговор
    и стотици хора, които взимат заплати и не са свършили 1 грам работа. За какво взимат пари? Да кажат, че трябва знаци на износен асфалт ли? Или за да кажат, ами бързо карат, джигити, камери трябват! Безсмислени милиони за камери, безсмислени милиони за заплати, безсмислени за знаци и от толкова пари, няма и 1% намаление на ПТП. Толкова няма един с визия и да каже от утре разширяваме стандарта на пътните ленти, изрязват се всички дървета и храсти навлизащи в пътищата. Знаците се преместват да не стърчат на пътя и камионите да ги удрят с каросерии или огледала. Асфалтират се дупки. Слагат се допълнителни платна за изпреварвания, на натоварени пътища, докато не се направи магистрала. Не се приема проект за път, ако няма намалителни и ускорителни ленти, с необходимата ширина и дължина, спрямо разрешената скорост. Изграждат се на всички отбивки и се премахват вредните ограничения на тези места. И т.н. След 5 години, ще има видим резултат, за разлика от сега, където от 30 години имаме все по около 6500 катастрофи на година и стотици милиони за камери и заплати.
  • 6 Гай Турий

    6 0 Отговор
    Браво! Много правилно. ГРОБари, стига сте създавали паразит след паразит! По закона на Питър всяка нова бюрокрация, всеки нов клатикрачол, създават нов проблем, а не го решават. Има достатъчно клатикрачоли и чиновници и сега из министерства, агенции и не знам какви си още файтони на държавна ясла - те да се ликвидират заради излишните и преповтарящи си функции. Те само объркват и затлачват всяка належаща задача за решаване. Закрийте това АПИ в тоя му уродлив вид, нарешетено от корупция. Всеки едни началнически фактор в нея е за доживотен затвор за корупция и грабежи от народната пара, милиарди окрадоха, а пътищата са раздупчени като швейцарско сирене, магистрали нямаме, а междуселски калдаръми! Иначе в АПИ трябва да работят хора под постоянен електронен контрол, за всяка заповед и всеки контакт по служба и извън служба. Всички които са строили магистралите и са раздавали милиардите при управлението на ГРОБ и тройната коалиция са за доживотен затвор.

    Коментиран от #7

  • 7 Гай Турий

    8 0 Отговор

    До коментар #6 от "Гай Турий":

    Ако нищо добро не виждате в новата администрация на лудия Дони, поне прихванете нещо от задачите които решава Илон Мъск - тотална ликвидация на излишни и вредни структури на държавна издръжка! Спестете ни милиарди, с тях ще вдигнете стандарта на живот на стотици хиляди българи. Желязков, започнете изтръскване на тромавите и раздути държавни и общински структури!!! Икономии и електронно управление вместо рушветчии!
  • 8 Увеличавам моите хора в държавните инсти

    3 1 Отговор
    ОНАЯ АПИ ЩЕ Я ЗАКРИВАМЕ ЩОТО ВЕКЕ Е КОМПРОМЕНТИРАНА И ЩЕ КРАДЕМ ЧРЕЗ НОВОСЪЗДАДЕНАТА. ВАШ ШАЙКАДЖИЯТА ОТ ГЕРБ , ЧЕКМЕДЖАР БУЙКО.
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Руркилез

    0 0 Отговор
    Когато не искаш да свършиш някаква работа назначи комисия, та и тук същия фарс, агенция след агенция и файда йок.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове