Телекомуникационният гигант Vivacom демонстрира забележително постижение в областта на корпоративната некомпетентност, след като придоби местния доставчик Networx. Русенци вече ежедневно се сблъскват с прекъсвания на интернет и телевизия, като социалните мрежи се превърнаха в своеобразен дневник на телекомуникационното бедствие.
"Ще плачем и търсим Networx да знаете!" - този вопъл на отчаян потребител в социалните мрежи перфектно обобщава настроението в Русе, където абонатите на някогашния местен оператор вече са на ръба на нервна криза, обобщи "Дунав мост".
За никого не е тайна, че след придобиването на регионалния интернет и телевизионен доставчик през март 2024 г., качеството на услугите се срина катастрофално. Въпреки уверенията от Vivacom, че цените и условията ще се запазят, клиентите получиха бонус-изненада: постоянни прекъсвания, мистериозно изчезващ сигнал и безкрайно чакане на телефона за обслужване на клиенти.
Показателна за колосалния размер на проблема е проведената тези дни анкета в социалните мрежи. Инициирана от потребител с псевдоним "Koki Cha", тя задава въпроса, който измъчва всички потърпевши: "Отхапа ли Vivacom по-голяма хапка, отколкото може да сдъвче с придобиването на Networx?"
Авторът на анкетата не се колебае да нарече ситуацията с истинското ѝ име, отбелязвайки, че "VIVACOM се провалиха с гръм и трясък в Русе, като всеки ден копаят ново дъно, а сигналите за липса на интернет и телевизия са като новините за тротинетки – безспир".
Коментарите под анкетата формират истинска енциклопедия на телекомуникационния кошмар. Венелин Руменов, представящ се като бивш техник с дългогодишен стаж, безпощадно разкрива основната причина: "Липса на компетенция! Аз като бивш техник с доста години стаж бих казал, че едва ли знаят мрежата. Било то оптична, кабелна." Друг потребител споделя апокалиптичното си пророчество: "До колкото знам са останали 10тина процента от техниците... въпрос на време е да започне да става от зле по-зле."
Особена симпатия предизвиква коментарът на Daniela Gergova, която с незавидна прецизност разкрива грандиозния мащаб на проблема, стигащ до абсурдната ситуация, в която "по кабела за интернет тече вода вътре в ел. мрежата на жилищата". Инженерен гений, който би накарал и Никола Тесла да се изчерви от срам.
В местните общности се оформиха две основни теории за причините на телекомуникационния колапс. Според първата, компанията страда от тотална липса на компетентност – вероятно уволненията на технически персонал от Networx, запознат с особеностите на местната мрежа, са оставили Vivacom да се лута като слепец в непозната територия.
Втората теория, подхранвана от постоянните проблеми, предполага умишлен саботаж – стратегия за принуждаване на клиентите да преминат към по-скъпи пакети или да търпят некачествена услуга.
Kircho Evstatiev в коментара си предлага просто, но проницателно обяснение: "Купиха нещо което не познават как работи. И уволниха техническият персонал. Това са 2те груби грешки." Перфектна рецепта за телекомуникационен Чернобил.
Показателно е, че през юли 2024 г. Vivacom се почувства принудена да издаде официално становище, в което твърдеше, че "техническите проблеми в Русе бяха решени още в същия ден" на подаване на сигнала. Пародийното в ситуацията е, че тази декларация не само не отговаря на реалността, но и звучи почти подигравателно за клиентите, които десет месеца след прехвърлянето на услугите все още се борят с ежедневни прекъсвания.
Междувременно компанията продължава безспирно да издава прессъобщения за нови видеотеки, канали с отстъпки и революционни оферти, но изглежда е забравила малката подробност, че за да гледаш телевизия, първо трябва да имаш сигнал.
В апотеоз на абсурда, през април 2025 г. Vivacom успя да надмине себе си с национален срив на мрежата, който засегна клиенти в цялата страна. "Причината е софтуерна актуализация на мобилната мрежа, извършена от наш доставчик", обясниха от компанията – класическа дефиниция на прехвърляне на отговорността.
Докато абонатите продължават да споделят своите трагикомични истории в социалните мрежи, а Златко Златев лаконично обобщава ситуацията с "Уникални са. Един месец без телевизия и сега пак чакам техник", остава открит въпросът – отхапа ли телекомуникационният гигант по-голяма хапка, отколкото може да сдъвче, или сме свидетели на хитра стратегия за източване на клиенти?
Отговорът, изглежда, е в духа на известната крилата фраза: никога не приписвай на злонамереност това, което може адекватно да се обясни с некомпетентност. Или в случая с Vivacom – и двете.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Извод
17:35 09.05.2025
2 гост
17:36 09.05.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 пеласг
17:42 09.05.2025
5 Глупости
До коментар #3 от "1488":
Виеаком са трагедия, винаги са били. Никоя от услугите им не отговаря на това, което рекламират Винаги има уловки и скрити условия. Като например неограничения им мобилен интернет. Не ти казват, че като достигнеш 10 GB трафик и ти спират интернета, и трабва да пратиш SMS, да ти пуснат нета и така.... Просто едно примерче, бях им клиент... ама бях....17:43 09.05.2025
6 Виваком е
17:46 09.05.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Разочарован потребител
Коментиран от #30
17:57 09.05.2025
9 плюс минус
18:04 09.05.2025
10 А1 България
18:05 09.05.2025
11 Сзо
18:09 09.05.2025
12 Кико
Минава седмица, втора - нема. Звъня и те мотат. Отивам втори път физически. Показвам договора, мацката обещава до 48 часа всичко да е уредено. На другия ден излитам, връщам се след седмица, питам котето дали са вкарали оптиката - не са. Излизам бесен за да се метна в колата към офиса и гледам пред гаража ми две лица с физиономии на умствено изостанали. Питам ги какво правят, казват ми, че са от Вива и правели "проучване". Кога ще сте готови? До седмица.
Пак се изстрелвам в командировка, пак се връщам, пак няма нет.
Отивам в офиса . Дайте си договора. Давам го. Четат, зяпат в компа - няма такъв договор при нас, господине. Има, викам. Пред очите ви е. Шушукат си и един се осмелява да ми каже, че са анулирали договора "отгоре". Питам ги защо не са ме уведомили цял месец. Не знаели. Искам писмено да ми фиксират нещата. Тъпаците се връзват и им диктувам обясненията. Подпис, печат.
На другия ден хващам едно от хлапетата в правния , питам го дали иска да изкара малко пари и му връчвам документите, след време си поделихме едни парици и бяхме доволни.
А след още мал
18:17 09.05.2025
13 Стефан
18:17 09.05.2025
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Лошо управлявана компания
18:33 09.05.2025
16 мирчо мирчев
19:00 09.05.2025
17 БгТопИдиот🇧🇬
Д И ПМ-а.
19:03 09.05.2025
18 ЦИРК
Истината е че интернет пазара в България е разбит от 3-те (всъщност два) монополиста - Виваком и А1. Вече 15 години подбиват цените, и там където не успяват с евтина услуга, просто си изкупуват другите оператори. И така че бъде и за напред. Плана на ЕС е в цяла Европа да останат 3-4 доставчика - точно както е в САЩ и здрав монопол. До 10 години само ще си спомняте за бърз и евтин интернет + телевизия.
Коментиран от #19
19:07 09.05.2025
19 си дзън
До коментар #18 от "ЦИРК":
Взимаш си Старлинк 10ГБ за 10 долара и си свиркаш.Коментиран от #23
19:16 09.05.2025
20 Никой
19:24 09.05.2025
21 Станев
19:50 09.05.2025
22 Петър
Коментиран от #25, #28
19:54 09.05.2025
23 ЦИРК
До коментар #19 от "си дзън":
Ихаа кеф, хайде всички на старлинк да минаваме. На всеки балкон сателитка ! На някой по две !Интересно дали знаете какво трябва да направите в Германия за да си монтирате нещо на терасата (ако имате такава) ? Нещо по-лементарно - простир да речем ? То там да не е като в циганската махала в Лом всеки да си прави каквото си иска и да си слага и монтира каквото му падне по фасади на сгради и открити пространства.
А отностно България, ако не беше малоумието, невежеството и най-вече алчността на управляващите ни вече 30 години (царя продаде огромната инфраструктура на "комунистическото" БТК за смешните 400милиона), сега щяхме да сме като Южна Корея и Тайван взети заедно по отношение на високите технологие. За съжаление обаче вървим в посока да се мерим с гиганти като Конго.
20:09 09.05.2025
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Подкрепям
До коментар #22 от "Петър":
Още страдам за Нет 1 в София. Бяха страхотни в обслужването докато не ги купи Виваком. После е ясно.20:34 09.05.2025
26 Баба ВУНА
21:01 09.05.2025
27 Очевидно !
Провалът на Доктрината ГЕРБ е в Действие !
21:05 09.05.2025
28 ЦИРК
До коментар #22 от "Петър":
КЗК са едни нищоправци създадени да обират негативите. На хартия уж голяма работа на практика от тях нищо не зависи (каквото им наредят по телефона). Колко години Мтел (А1), държа монопол с мобилната мрежа ? Нещо да сте чули от КЗК тогава ?Понятието "читава мрежа" в България не съществува... Цените са подбити от големите и малките оператори са принудени да работят с най ама най боклукчавото оборудване, а кабелаците и планирането на мрежата е както дойде най-лесно за момента. Заплатите са супер ниски и качественни кадри рядко се намират. В градска среда всички са принудени да ползват подземната инфраструктура на Виваком (правена доста грамотно през комунизма, и тотално занемарена през демокрацията), кметове и разни общински дерибеи спъват изграждането на собствена канална мрежа с искане на непосилни рушвети, такси и огромна бюрокрация.
Цялата държавна администрация се обслужва от Виваком и А1 а там са гигантските пари за ИТ. Частните абонати не са им приоритет, а и се работи по корпоративни принципи, не е като малкия звъниш един телефон някой идва след час два да ти оправи проблема... при големите си има времеви интервал може и след 10 дена да ти отстранят проблема, когато има свободен екип.
Ако наистина Българина иска качественна Интернет услуга реалната цена в момента на абонамент за 1Г е около 60-70 лева. Само така малките оператори ще могат да си позволят добри и подходящ брой работници (нормална заплата в сектора - поне 3500 лева) и да имат с
21:12 09.05.2025
29 сдфдсф
10:45 13.05.2025
30 така е
До коментар #8 от "Разочарован потребител":
така е.По 10 пъти на ден трябваше да си рестартирам телефона, за да имам интернет.
10:46 13.05.2025