Пътищата ни убиват! Грешни проекти. Липса на асфалт. Липса на знаци и маркировка. Липса на поддръжка.И в същото време – безброй “пътни експерти”, които се появяват по телевизиите, но не носят никаква експертиза.
За това предупредиха от Института за пътна безопасност.
Проучване на Института за пътна безопасност показва, че от началото на годината в националните медии са представени като пътни експерти 34 души. Но нито един от тях не е пътен инженер, нито има реална експертиза в проектиране, безопасност или поддръжка на пътната инфраструктура.
Тогава какви са тези “експерти”?
• Лобисти на политически интереси, представящи се за “независими гласове”, докато всъщност обслужват партийни позиции.
• Лобисти на строителни фирми, които защитават порочни модели за пътно строителство и безотчетно харчене на публични средства.
• Лобисти на адвокатски кръгове, използващи инциденти по пътищата за лична изгода и влияние.
• Лобисти на собствени бизнеси и НПО-та, които нямат реално участие в подобряването на системата, но черпят дивиденти от “експертния” си статут.
Това не е експертиза – това е политически лобизъм под маската на компетентност.
Защо няма закон за лобизма?
- Лобизмът не е престъпление, когато е законово регламентиран. В нормалните държави той е инструмент за прозрачност – знаеш кой защитава какъв интерес и защо.
- Но в България думата “лобизъм” се възприема изцяло негативно – и неслучайно: тя се е превърнала в синоним на задкулисие, корупция и обслужване на частни интереси на гърба на обществото.
- През годините многократно са внасяни проекти за закон за лобизма – от СДС, БСП, ГЕРБ и други партии. Нито един не е приет.
Защо? Защото няма политическа воля за прозрачност. Защото такъв закон би означавал:
• Регистри на лобисти,
• Проследими връзки между политици и икономически играчи,
• Отчетност кой влияе върху решенията за обществени поръчки и пътни проекти.
Точно това не желаят управляващите.
Затова обосновано можем да заключим:
- Политиците ни убиват по пътищата. Не защото нямат информация, а защото я заменят с удобна пропаганда.
- Те използват “експерти”, за да отклоняват вниманието, да манипулират общественото мнение и да прикриват собствената си отговорност.
- И не, не пътят убива.
- Убива бездействието. Убива корупцията. Убива лъжата. Убива фалшивият “експерт”.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Гост
Коментиран от #4, #29
10:40 19.07.2025
2 дядо поп
Коментиран от #18, #48
10:43 19.07.2025
3 Ами да
10:46 19.07.2025
4 Ре бате
До коментар #1 от "Гост":
Всеки трети с купена книжка, всеки втори мургав. Мургавия кара по пътя, а очите му в банкета за жилезу или някой изпаднал тас, като добавим и каруцата с коня, и пет пияндета върху нея, картинката се оформи10:46 19.07.2025
5 обществените поръчкари чекмеджари по
10:46 19.07.2025
6 Също като Лекарите !
Които Не си познават Занаята !
Но кой знае защо Накой е регламентирал че могат да упражняват този Занаят ! въпреки че не могат да осигурят Медицинската повокщ от чл.81, ал. 2, т. 1 и т. 4 от Закона пза ддравето !
Според който регламент !
Тези идиоти Неби трябвало да имат Право Да практикуват тази дейност !
След като не могат да предоставят съответната Медицинска помощ ! Още по-малко тя да е своевременна и
Достатъчна !
А и как да стане това !
След скато не познават Органа предмет на Тяхната спец.иалност !
И Защо Министъра на Министерпство на Здравеопезването и НЗОК !
Ни лъжат !
Че ни предоставят !
Медицинска Помощ !
Коментиран от #8
10:50 19.07.2025
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 И 20 Милиарда да дадеш !
До коментар #6 от "Също като Лекарите !":
И 20 Милиарда да дадеш !На тези КЮТУЦИ !
Няма да стане НИЩО !
10:52 19.07.2025
9 Промяна
10:52 19.07.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Важното е
10:59 19.07.2025
18 Дятка
До коментар #2 от "дядо поп":
Ти май не си карал кола по български пътищаКоментиран от #21, #46
11:02 19.07.2025
19 Причините
Коментиран от #38
11:05 19.07.2025
20 хмм
Мафията ни убива :D
11:14 19.07.2025
21 Не само
До коментар #18 от "Дятка":
В България, навсякъде по света се кара по правилата и според обстановката на пътя, но за Тиквите (не само най голямата) в България това не важи.11:19 19.07.2025
22 Кимазькдл
11:24 19.07.2025
23 Капитан Планета
11:32 19.07.2025
24 Кико
Та се питам - ако се бяхме ударили, дали пътят щеше да е виновен? Или, понеже не се ударихме, пътят ми помогна да се размина с целувката, а не моята реакция?
За да бъда ясен: преди да се говори толкова обобщаващо за пътищата, първо трябва да се каже ясно какъв % от тежките пътни инциденти са породени единствено от лошото състояние на пътя. И какъв % от инцидентите са плод единствено на груби грешки от шофиращите.
Аз твърдя, че над 90% от катастрофите са плод на престъпно нарушаване на пътното законодателство от страна на асоциални кре те ни, непризнаващи нито властта на закона, нито здравия разум, газещи наред. Останалите проценти се поделят между лошата пътна настилка и технически проблеми в автомобилите.
Коментиран от #30
11:32 19.07.2025
25 РИТОРИЧНО
СА„ УБИЙЦИ”..?
АМА ДОБРОВОЛНО ГИ ИЗПОЛЗВАМЕ?...
ВСЕКИ САМ СИ ПРЕЦЕНЯ
КОГАТО СЕ КАЧИ В Т.НАР. МПС....
11:34 19.07.2025
26 Кривоверен алкаш
11:38 19.07.2025
27 Манталитета съм Ганьов
11:38 19.07.2025
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 факт
До коментар #1 от "Гост":
Института за пътна безопасност е еврейско нпо чуждестранен агент11:41 19.07.2025
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Коментиращ
А тези които ги проектират, правят и одобряват!
Тези ни убиват!!!
Водени от корупцията и алчността!
Не случайно е казано, че корупцията убива!
Щото е точно така!
Всички управлявали през последните 35г, да бъдат разследвани под лупа и при установени нарушения, да влизат вкупом в кауша!!!
Само масово обединение на народа може да ги прати престъпниците (окрали България) където им е мястото!
11:45 19.07.2025
32 катастрофата е тотална
Коментиран от #37
11:49 19.07.2025
33 Анонимен
12:08 19.07.2025
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Харесва ми !
Дали са били Вътре ?
12:31 19.07.2025
37 От какво друго да спечели !
До коментар #32 от "катастрофата е тотална":
От какво друго да спечели !Ако не От Некачествен Ремонт !
Нали трябва да си отвори Работа за нови Печалби !
12:34 19.07.2025
38 Имаш психически проблем
До коментар #19 от "Причините":
Трябва ти помощ. От специалист. Не е БМВ, а задкормилното устройство което създава проблеми. И все пак - защо не са проблемни на пътя, например Тойота или Опел?Коментиран от #40
12:42 19.07.2025
39 Васил
13:01 19.07.2025
40 Няма проблем
До коментар #38 от "Имаш психически проблем":
Ще потърся помощ от специалист за моя сметка. Само че преди това събираме пари и на произволен принцип спираме десетина водачи на БМВта, произведени между 1999-2008г., даваме им кратък тест за интелигентност и ако имат усреднен резултат за айкю над 80 - аз плащам теста и си плащам за специалист. Ако не - ти го плащаш и официализираме, че шофьорите на БМВ за тези години са ментално затруднени. Задкормилното е виновно за всичко по принцип - най-вече за избора на кола, да, БМВ не са виновни, че в България, а и цяла Източна Европа, ментално затруднени карат техните 20-годишни коли. Просто така се е случило. Въпросът сега е, че това е доста лесен индикатор за нарушител на пътя и потенциално лишаване от свидетелство за управление. Сигурно има и изключения. Едва ли са много и ще проявят разбиране за честите проверки на пътя.13:02 19.07.2025
41 Варна
13:14 19.07.2025
42 Тореро
13:25 19.07.2025
43 бгполитик
15:59 19.07.2025
44 убийците не са пътищата
16:01 19.07.2025
45 безпартиен
21:41 19.07.2025
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 братчеда Гоцев
22:29 19.07.2025
48 Име
До коментар #2 от "дядо поп":
Явно не сте излизали извън България! По-лоши пътища в Европа от българските няма!23:44 20.07.2025