Излязоха нови детайли около трагичния инцидент, при който 8-годишно дете загина, падайки от воден парашут в Несебър. Вчера Окръжният съд в Бургас остави в ареста моряка, който е поставил скъсалите се колани на детето, както и мъжа, който е неформалният отговорник на водната база. Какво още се разкри на съдебното заседание и защо капитанът на лодката, дърпала парашута, беше пуснат под парична гаранция?
"И аз съм майка. Преди няколко години с 8-годишната ми дъщеря се качихме на такъв атракцион. През ума ми не е минавало, че може нещо да се случи и че нашата безопасност може би е била под въпрос. Относно моя клиент основните мотиви, които аз изложих са, че моят клиент е бил като капитан на лодката. Така и не получих длъжностната характеристика, за да видя като какъв е бил назначен и какви правомощия и задължения е имал той. Но като капитан на лодката неговото задължение е било да се грижи за безопасността на лодката, за курса на лодката. Той не е имал организационни или технически правомощия", това каза в "Денят започва" по БНТ адвокат Ваня Радиева, която е защитникът на капитана на лодката, който беше пуснат под парична гаранция.
Неговата съпричастност е единствено, че той работи там, допълни адвокатът. Тя допълни, че от показани снимки в съда тя самата "не е видяла видимо да са прокъсани коланите".
"По-скоро от едната страна беше леко усукан коланът. А в горната част, където се захваща рейката, просто стърчеше едно конче".
По думите ѝ "коланите са се скъсали по едно и също време на едно и също място". Тя допълни, че разследването е още на много ранен етап. Ще бъдат назначени много експертизи, които според нея ще дадат отговор на всички въпроси, които си задаваме.
Има нормативна база, която урежда въпроса кой носи отговорност за сигурността на ползващите подобен тип атракциони. Това са именно наемателите и концесионерите на плажа.
По закон екипажът на лодката трябва да се състои от капитан и инструктор по парасейлинг, но такъв е нямало.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Като баща, много пъти съм държал децата си, дори на блъскащите се колички в Лунапарк❗
Коментиран от #62
08:55 22.08.2025
2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #50
08:57 22.08.2025
3 Сталин
Коментиран от #7, #10, #63, #72
08:59 22.08.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 глоги
Коментиран от #24
08:59 22.08.2025
6 БАРБИ
09:01 22.08.2025
7 Тези
До коментар #3 от "Сталин":
Че са виновни ,виновни са ,но и работниците за какво са били там да взимат само заплати ли09:08 22.08.2025
8 Кой
09:09 22.08.2025
9 Гаранция пет хилки
Коментиран от #64
09:10 22.08.2025
10 007 лиценз ту кил
До коментар #3 от "Сталин":
Капитанът наистина не е съпричастен, защото той отговаря за лодката, но другите двама пряко са отговорни за състоянието на парашута и коланите. Отговорност за всичко носи собственикът или по-точно управителят на фирмата. Собственик на фирмата е Стефани Симеонова, дъщерята на един от убитите наследници на ВИС2, но тя беше само веднъж бегло спомената, явно тия двамата ще операт пешкира.Коментиран от #17, #66
09:15 22.08.2025
11 Мнение
И
"По думите ѝ "коланите са се скъсали по едно и също време на едно и също място".
Тези два цитата не се съвместяват логично, ако не се даде допълнителен контекст. Най-вероятно:
• Или човекът не е сигурен в това, което твърди, и просто изразява мнение или усещане;
• Или има други доказателства, различни от снимките, на които се базира твърдението за скъсването;
• Или се оплита в обясненията си, което може да постави под съмнение достоверността или последователността на показанията.
Ако това е в юридически контекст, подобна непоследователност може да бъде използвана за подлагане на съмнение върху нейната достоверност като свидетел.
Коментиран от #70
09:15 22.08.2025
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 аха
Коментиран от #60
09:17 22.08.2025
15 Хмммм
Коментиран от #21, #71
09:18 22.08.2025
16 Фалш
09:19 22.08.2025
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Палячо
Професионалната визия на една одвокатка трябва да вдъхва доверие и сериозност, а не съмнение с такъв вулгарен фейс.
Коментиран от #23, #78
09:24 22.08.2025
19 Леля Гошо
09:24 22.08.2025
20 Управителят на атракциона е Виновният!!!
операторът на атракциона / фирмата, предоставила услугата, е главният отговорен, защото:
• Той трябва да:
• осигури изправно оборудване,
• наеме и обучи компетентен персонал,
• следи за спазване на всички регулаторни изисквания (вкл. екипировка, брой лица на борда и квалификацията им),
• носи директна търговска и организационна отговорност.
Но — той (Операторът/Управителят) не е формално обвинен засега, което повдига въпроси????????
Коментиран от #27, #29, #73
09:29 22.08.2025
21 аха
До коментар #15 от "Хмммм":
Няма нищо странно, полет в тандем се изпълнява в такава конфигурация. Не държиш никой, напротив умишлено има отстояние между двамата пътника.09:30 22.08.2025
22 Другите
• Морякът, който е монтирал коланите и е пуснал парашута;
• Отговорникът на водната база, който трябва да гарантира, че всичко е в ред и безопасно.
09:30 22.08.2025
23 Сталин
До коментар #18 от "Палячо":
Всичко в България е проституция09:31 22.08.2025
24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #5 от "глоги":
Верно те е оперирала хирургИЧКА❗Коментиран от #54
09:31 22.08.2025
25 Каква е ролята на капитана?
09:31 22.08.2025
26 така
09:33 22.08.2025
27 Буха ха
До коментар #20 от "Управителят на атракциона е Виновният!!!":
Те не смеят да кажат коя е фирмата, кой е собственик и кой е управител, ние чакаме да ги подведат под отговорност. Накрая пак леля Минка чистачката ще опере пешкираКоментиран от #47, #49
09:34 22.08.2025
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Сталин
До коментар #20 от "Управителят на атракциона е Виновният!!!":
Аз от кога ви обяснявам ,основния генератор на престъпност в България е съдебната система,няма и един бандит,корумпе и политик в затвора за престъпленията които вършат и убиват и крадат и корумпират,крайно време е като в Германия и Швейцария да се разстрелват корумпирани съдииКоментиран от #75
09:34 22.08.2025
30 ИНФОРМИРАН
Коментиран от #35
09:36 22.08.2025
31 Ти си
Тя работата е ясна - загиналият е виновен ......
09:36 22.08.2025
32 все нямат хора
09:37 22.08.2025
33 007 лиценз ту кил
До коментар #17 от "Сталин":
Ц рвулът е ясно кой е. Само дано не си работник на място, на което може да затриеш някого като тия с парашута, защото мисленето ти е същото.09:38 22.08.2025
34 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
дето издържат мъже над 100 килограма,
а са се скъсали/отворили под теглото на едно дете от първи клас ❗🤔
Коментиран от #48, #76
09:39 22.08.2025
35 Ирония
До коментар #30 от "ИНФОРМИРАН":
Да не изскочи пак някой мафиот зад цялата трагедия, а?Затова ли крият????
Таки-маки да не "наднича" и оттам?!
Жалко за детенцето...
09:40 22.08.2025
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 а капитана защо е потеглил в обратната
09:45 22.08.2025
41 и да триеш
09:45 22.08.2025
42 хихата
09:46 22.08.2025
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 аман
09:54 22.08.2025
45 Според мен
09:54 22.08.2025
46 Този коментар е премахнат от модератор.
47 Така е!
До коментар #27 от "Буха ха":
Да, за съжаление, това е често срещан сценарий в българската реалност — когато избухне скандал или стане нещо нередно, отговорността рядко се поема от реалните виновници на върха. Вместо това се намира някой „дребен“ служител — леля Минка, портиерът, шофьорът, някой „технически изпълнител“ — който да понесе вината, докато големите играчи остават в сянка, защитени от властови или икономически интереси.Някой невинен ще изгърми, за да се прикрият следите нагоре!!!
А когато замесените са свързани с партии като ГЕРБ, ДПС или нечии икономически кръгове около тях, хората с основание губят доверие, че ще има справедливост.
Разочароващо, но и показателно за нуждата от истинска реформа и прозрачност!
09:56 22.08.2025
48 Бургаски батки
До коментар #34 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ний редовно летим с парапланера и сме по 110 - 120 кила, но всички знаят какво ще им се случи на тез в лодката ако се скъса ремак или важе.Коментиран от #69
09:57 22.08.2025
49 Виж в търговския регистър
До коментар #27 от "Буха ха":
Собственичка е — г-жа Стоименова, която е описана със силни връзки и спорно минало, свързвано с подземни кръгове ... „Венис Марина“ ЕООД...Управител: Иван Василев Лещарски, който незнайно защо не е арестуван и привлечен под отговорност...Управителят носи най-голямата отговорност, но явно го крият...10:02 22.08.2025
50 Ама то щот...
До коментар #2 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
...на някой пък му пука,че на теб не ти пука...🤣😆😝?!?!10:02 22.08.2025
51 Кит
Капитани, майки, моряци, линейки бяха разнищени по десет пъти - собственикът го няма ни в устата, ни в умовете на мисирките...
Коментиран от #55
10:05 22.08.2025
52 те ми да да ама не
10:05 22.08.2025
53 Както винаги
10:06 22.08.2025
54 Механик
До коментар #24 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
И свамата с Глоги не сте прави.Глоги не знае, че професиите в българския език са само в МЪЖКИ РОД и упорито отказва да научи това, вече над 5 години (по мои наблююдения).
А ти не си прав в това, че даваш неправилно сравнение. ХИРУРГ не е професия, а е СПЕЦИАЛНОСТ. Лекарска специалност.
Можеше да дадеш пример с професията ВОЙНИК. Мисля, че никой не би казал ВОЙНИЧКА на войник от женски род.
10:07 22.08.2025
55 Ирония
До коментар #51 от "Кит":
Щото е мафиот, пере пари през атракциони и стои в сянка, управляващи, прокуратура, съд, "ще ги купи и продаде".10:08 22.08.2025
56 Теменужка
10:10 22.08.2025
57 Ту Тууу, Тро..тре..три ..кре нетчо 🥳
И сега спокойно ще се върти рефренът, че тези прокъсани колани, които са снимани и показани в съдебната зала, не са на отговорната за атракциона фирма.
Вече може да се говори всичко и да се развиват конспиративни теории за злонамерени конкуренти и какво ли още не.
Влиза се във фунията на съдебната система, от която близките на жертвите обикновено излизат сдъвкани и изплюти.
Междувременно става ясно, че жената, прегазена от 18годишен шофьор на атв на тротоар в Несебър, е в клинична смърт. Детето й е в тежко състояние.
Готвят се протести в Бургас, Пловдив и София. (12 ч.)
Родителите на този шофьор са полицаи и има подозрения за начина, по който се води разследването.
Сигурно по този казус Борисов би питал каква работа имат децата и майките им по тротоарите, та да пречат на АТВ-тата.
Коментиран от #80
10:13 22.08.2025
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Бен
10:23 22.08.2025
60 Отврат
До коментар #14 от "аха":
Ако собственикът на атракциона беше циганин, щяха да тръбят денонощно. Но сега, понеже , чрез Величие е руснак, дума не обелват!10:27 22.08.2025
61 Питам
10:29 22.08.2025
62 Питам
До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Чете ли данните на намиращият се в опозиция бивш политик Николай Добрев , че за миналата година от над 144 подвижни атракциони ( влакчета, блъскащи се колички , люлки...) , държавните контролни органи са инспектирали едва 42 ??? Като са в опозиция всички Друг е въпросът дали контролните органи реално са ги проверили ,лили нелегално са си взели рушвета , за да им издадат разрешение за работа ! Ако знаеше този факт , щеше ли да пуснеш детето си на тях , или сам да ги ползваш , рискувайки да се осакатите , или даже умрете ?10:41 22.08.2025
63 Този коментар е премахнат от модератор.
64 Пампаец
До коментар #9 от "Гаранция пет хилки":
Колко глупав трябва да си наистина , за да платиш на мутрите да ти утрепят детето ? Ама те всички така правят е рефлексът на овцата . Водачът на стадото скача в пропастта и всички скачат след него без да се замислят . Защо да мислят ? То мисленето е трудно нещо!10:56 22.08.2025
65 Луд Скайуокър
А бе ти.непрочетели , че по закон в лодката трябва да са двама? Това че е "само работник" не го кара да нарушава закона и трябва да си понесе наказанието !
Незнам дали знаеш че при дело за изнасилване и зяпача отнася дървото въпреки че не е участвал активно !
11:00 22.08.2025
66 Знаещ
До коментар #10 от "007 лиценз ту кил":
Според подзаконовият акт от 2012 година капитанът е трябвало да има лиценз от някаква категория за управление на малки кораби . Ако няма тъкъв , гори и той . С думи прости , все едно шофьор с категория В , да управлява МПС изискващо категория С например . Собственикът на фирмата може да накара шофьор с категория С да подкара и тежък самосвал разбира се . Друг е въпросът , че като стане беля , ще си носи вината и шофьорът !Коментиран от #77
11:02 22.08.2025
67 как не
11:05 22.08.2025
68 разбира се
11:09 22.08.2025
69 Дърт Вейдър
До коментар #48 от "Бургаски батки":
Синко , много наперен го даваш но си нямаш на представа какво е да паднеш неконтолирано от 45-50 метра във водата !При падане от такава височина могат да ти варят жито а ако имаш късмет ще се водиш на инвалидна количка .
Коментиран от #81
11:11 22.08.2025
70 Питам
До коментар #11 от "Мнение":
Ми ти какво очакваш от адвокатеса с купена за пари и интимни услуги диплома , вероятно в НАЙ ,НАЙ , НАЙ,р Новият Бургаски Университет където продават дипломи по всичко , От космонавт до пожарникар и полицай ? Ако ,,капитанът" на моторницата имаше парички , нея ли щеше да наеме ? Да наречеш управляващият на моторницата ,,капитан" е все едно да наречеш водачът на трактор в село Долно Уйно пилот от формула 1 .11:16 22.08.2025
71 Питам
До коментар #15 от "Хмммм":
Бе ти поне на снимка не си ли направи труда да видиш какво представлява тази услуга??? Как ще го държи майката , като то е встрани от нея ? И дори да е успяла да го хване при тази скорост , колко време би могла да го удържи? Това е 8 годишно дете и казват , че е било пълничко , а не пеленаче ! А тези толкова са следели какво става с клиентите им , че даже не са видели къде е паднало детето и са тръгнали да го търсят в друга посока едва след като са чули майката да им крещи отгоре за помощ . Интересно въобще , как са я чули !Коментиран от #74
11:24 22.08.2025
72 глей
До коментар #3 от "Сталин":
сега.Ако чистачка с дървена дръжка на метла така размаха метлата че кола се извади и както е подострен направо ти се забие в сърцето.И да ако си вампир чистачката е герой. НО ако си просто очилат служител и не си се отдалечил като си видял как злобно размахва метлата така че само да вдига прах ДА това е гледка по всички улици на слънчака около спирките рано сутрин и после се пие кафе 2 часа. НО ВЪПРОСА ТУК Е КОЙ Е ВИНОВЕН... .тоя който я е назначил, който й е дал свидетелство че е нормална в докторския кабинет, министъра на народното здраве или този на човешки ресурси Наблюдаващия чистачките които докато ги наблюдават избиват таралежи из храстите ....И ТОВА СЪМ ВИЖДАЛ В СЛЪНЧАКА И СЪМ СЕ ОБАЖДАЛ...но полза никаква ИЛИ па домакинката дето е купила метли с дървени подострени краища А МОЖЕ ЛИ ДА СИ Е ВИНОВЕН ОЧИЛАТИЯ ЧИНОВНИК ТРЪГНАЛ ЗА РАБОТА И НЕИЗНЕСЪЛ СЕ ОТ БЪЛГАРИЯ ИЛИ ПОНЕ ОТ СЛЪНЧАКА ОВРЕМЕ11:31 22.08.2025
73 Питам
До коментар #20 от "Управителят на атракциона е Виновният!!!":
Че собственикът на фирмата са виновни според подзаконовият акт за воддите атракциони от 2012 година , спор няма . Че МАФИЯТА на която се отчитат ще направи всичко възможно , също спор няма ! Но , ако собственикът на фирмата те накара да му подпали офиса , за да си вземе застраховката и те хванат , само той ли ще си носи последствията , или и ти ще носиш вина за деянието . Ама били ги накарали , а пък те били некомпетентни ... Незнанието на закона , нероправдава извършителят на престъплението. Всички по буквата на законът от концесионера на плажа, собствека на фирмата , до работниците са виновни за смъртта на детето и всеки един от тях трябва да си понесе предвидените в закона последствия!11:33 22.08.2025
74 НЕДЕЙ да
До коментар #71 от "Питам":
питаш глупости.първо подвесната система е изгнила и е трябвало да се бракува преди поне 2 години ВТОРО това дето по филмите някой някого хваща за ръката и го издърпва от скала или от небостъргач с една ръка за една ръка са операторски каскадерски измислици и трето в лодката има двама души като единия постоянно трябва да гледа летящите парашути а лодкаря да си гледа лодката и плуващите наоколо РАЗБИРА СЕ ЧЕ РАБОТНИЦИТЕ СА ВИНОВНИ ЗАЩОТО СА ЗАКАЧИЛИ НЕГОДНИ КОЛАНИ и не са напуснали работа когато мутресата им е казала че отива на фризер и педикур и няма пари за подвесна система ДВАМАТА АКО СДА БИЛИ НА МЯСТО ЗА ДА ИЗКАРВАТ ЗАПЛАТАТА СИ Е ТРЯБВАЛО САМИ ДА НАМЕРЯТ НОВА ПОДВЕСНА СИСТЕМА ОТ ОБИКНОВЕН ПАРАШУТ11:45 22.08.2025
75 Знаещ
До коментар #29 от "Сталин":
Три са стълбовете на властта дори в тоталитарните държави . Законодателна ( Народно Събрание) , изпълнителна (Правителство) и съдебна ( Следствие, Прокуратура и Съд) . Щом законодателната власт е приела такива закони които да позволяват на съдебната власт да чете нейните закони , както дяволът чете Евангелието и по този начин вместо справедливи присъди да издава индулгенции на престъпниците ще е така , докато не се промени системата на управление. Именно за това определението за МАФИЯ е . Срастване на организираната престъпност с държавната власт . Мафиоти приемат негарантиращи справедливост , често противоречащи на Конституцията закони 3 подзакони . Дори тези закони и подзакони не се спазват от изпълнитевната власт . А съдът ги чете както дяволът чете Евангелието и съдиите вместо съдии, станаха хотелиери . Вие казвате , че няма вкаран политик в затвора . Но то няма вкаран и нито един съдия , прокурор , или съдия в затвора , защото такива закони са приели депутатите в Парламента!!!11:46 22.08.2025
76 Пампаец
До коментар #34 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Ми те и спирачките на лека кола , камион , влак , или самолет задържат тежестта им докато са изправни. Като се счупят , ,,отива конят в ряката". За да не се счупят от амортизация им се правят профилактични прегледи и планова подмяна . Същото е и с осигуровките на този вид дейност . Който по закон не е проверявал и подменял навреме осигуровките и който не е контролирал това , в следствие на което е станала злополука със смъртен изход , да си носи отговорността ! То само с ядене не става . Все от някъде , яденето трябва да излезе накрая .Коментиран от #79
11:55 22.08.2025
77 НЕ ЗНАЕШ
До коментар #66 от "Знаещ":
с категория С МОГА ДА КАРАМ ТЕЖЪК САМОСВАЛ не мога да карам тир с ремарке или рейс Освен това ако този дето ме е назначил на работа има всички документи носи отговорност само за камиона и изправността му технически Всичко случило се на пътя е по вина на водача Тук адвокат може да докаже без проблем че става дори въпрос за умишлено убийство и коланите са прерязани от двамата в лодката или поне този който ги е прикрепил към тялото на детето, И ДА мотив все ще се намери дори може да излезе че майката е спала само с лодкаря или па изобщо не си е платила .И ТУКА БАТЕ ТИ БОЙКО ИЗЛИЗА НАПЪЛНО ПРАВ вината е на майкатаКоментиран от #82
11:59 22.08.2025
78 Рогач
До коментар #18 от "Палячо":
И на бабите в наше село като го видяха този джукест продукт на българската юриспруденция им стана ясно , че тя ползва адвокатската си професия с единствена цел да узаконява незаконните си доходи от интимни услуги . Като отидеш да внасяш голяма сума пари в банка , попълваш декларация от къде си ги придобил . Няма да им каже , че са от интимни услуги я ! А така ще вземе от клиента за това , че му е свършила услуга само 500 лева например , за да дъмпингира цените на истинските адвокати , а ще го накара да подпише документи , че уж е платил 5000 , или даже 10000 лева ! И вълкът сит , и агнето цяло, и парите изпрани, чисти като изворна вода !!!12:26 22.08.2025
79 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #76 от "Пампаец":
Правиш опит за сравнение между Килифарево и Килиманджаро, ако знаеш кое къде е де ❗Коментиран от #83
12:43 22.08.2025
80 Знае
До коментар #57 от "Ту Тууу, Тро..тре..три ..кре нетчо 🥳":
Жената блъсната от полицейският келеш с АТВ , по лекарска информация не е в клинична смърт . При клинична смърт мозъкът все още работи и има шанс при реанимационни действия пациентът да се върне към живот . При изпаднал в кома пациент като при рали пилотът Шумахер мозъкът също функционира и той като Шумахер след години може да се върне в съзнание , а може и като отстреляният съпруг на Весела Лечева да изпадне в мозъчна смърт . Или практически да е умрял , тогава органите работят и са годни за присаждане , но пациентът е мъртъв. Това се констатира със специална медицинска апаратура . Един от вариантите лекарите да продължат да поддържат органите на мъртвата пациента е , с цел присаждане . Вторият е роднининте да заплащат това , но то е много скъпо и безсмислено . Третият вариант е родителите полицаи , които са част от местната МАФИЯ да правят всичко възможно да отсрочат датата на смъртта на убитата от сина им жена . Преди имаше врътка , в закона , че ако пострадалият от катастрофата не умре 1 месец след нея , той не е умрял от катастрофата, а от някакви други усложнения нямащи връзка с нея . Ако това все още важи , може би се опитват да се възползват от него и да остане обвинение срещу синчето им не за убийство, а за причинена средна, или тежка телесна повреда ! Въобще и изобщо работата е , адвокате ,давай брате рушвети по веригата , за да купим индулгенция на синчето убиец !12:50 22.08.2025
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Знаещ
До коментар #79 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Килифарево е там където те е заченал истинският ти баща , а Килиманджаро е в Африка , братчед . Ти афробългарин ли си , че да знаеш , къде е Килиманджаро? Аз си мислех , че в Килифарево , африканци не ходят ! ;-))))))Коментиран от #84
13:31 22.08.2025
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Цвете
21:09 22.08.2025
86 Цвете
21:12 22.08.2025
87 Този коментар е премахнат от модератор.
88 хахахаха
22:10 23.08.2025
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 Ахааа
22:42 23.08.2025