Днешното ми изслушване в парламента стана част от голямата хибридна информационна атака на опозиционните партии спрямо правителството. Създаде се информационна каша, както от въпросите, така и от фактите и обстоятелствата, интерпретирани по начин, с който се целеше уязвяване на българските институции. Това заяви премиерът Росен Желязков на брифинг в Министерски съвет, цитиран от novini.bg.
По време на захождането на самолета на борда, на който се намира председателят на Европейската комисия (ЕК) Урсула фон дер Лайен, изчезва GPS сигналът, което се докладва от пилота на самолета на РВД. В разговора се предлага кацане по прибори. Самолетът прави необходимия заход и каца безопасно и безпрепятствено на летище Пловдив, обясни Желязков.
"Още когато делегацията слезе от самолета, ми беше споделено. В същия момент разпоредих на РВД и ГВА да направят необходимата проверка. Още в същия ден ми беше докладвано, че наземните прибори не са констатирали заглушаване. Това не означава, че на бордовите устройства на самолета такова не е констатирано. В тази връзка възложих на ГВА да се свърже с авиокомпанията, осъществила полета, за да се направи допълнителна проверка по отношение на приборите и компютрите в самолета. Това е от компетенциите на авиокомпанията, ние искаме съдействие от тях", каза още министър-председателят.
В ситуации, в които обстоятелствата се докладват от екипажа на самолета, се взимат за 100% достоверни. Още повече, че взаимодействието с РВД в този момент е много добро, поясни премиерът Желязков.
Интерференциите или "джамингът", защото не става въпрос за "спуфинг" - подмяна на картината, замаскиране. В случая имаме очевидно интерференции и много ясно днес заявих, че те се дължат на намеса в радиочестотния спектър, която се реализира от разположените на Крим системи за спътникова интерференция и начинът, по който Руската федерация води своята радиоелектронна война с Украйна, но в резултат на която страдат всички държави от Финландия до Либия включително, допълни Желязков.
По думите му на 31 август са регистрирани 54 интерференции на българска територия. И добави, че подобни интерференции се случват всеки ден от началото на войната в Украйна.
Опитите за провал на посещението на Фон дер Лайен у нас са подкрепени с протести от проруски партии, а целта е разколебаване на коалицията на желаещите за подкрепа на Украйна, смята премиерът. "Ние сме много разочаровани, че в този момент нашите естествени геополитически партньори в лицето на ПП-ДБ вместо да подкрепят усилията на правителството за това този инцидент да бъде много правилно адресиран, днес избраха да атакуват българските институции, призвани да отговарят за регулацията на авиоконтрола, както и тези, призвани да защитават националната сигурност. Напротив, мисля, че в тази ситуация българските институции, особено РВД и ГВА, са направили необходимото за осигуряване на безопасността на този полет, посочи още Росен Желязков.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бонев
Коментиран от #44
17:01 04.09.2025
2 Последния Софиянец
17:01 04.09.2025
3 копрайм
Коментиран от #5, #31
17:03 04.09.2025
4 Хохо Бохо
17:04 04.09.2025
5 Росен Желязков
До коментар #3 от "копрайм":
Аз си имам водопад в хотела за 50 млн.17:04 04.09.2025
6 Това
17:05 04.09.2025
7 Хибридният Джелязко
17:06 04.09.2025
8 нова
17:11 04.09.2025
9 Kyчka на Путлер ли е Бойко Борисов?
- бойко откриваше анклава в Камчия, редовия гербер протестира ли, че губим суверенитет?
- подариха пристанище Росенец, друг анклав, охраняван от вражески войски, редовия гербер протестира ли, че губим суверенитет?
- делю фактурата прекрати анекс с Росатом, един ден преди да изтече и за това пларихме 1,2 млрд., редовия гербер недоволства ли ?
- бойко опрости 1,3 млрд. $ на Газпром неустойки за старото трасе, редовия гербер недоволства ли ?
- бойко опрости осъдените от ЕС за свръх надценка на газ от Газпром 560 млн. $, редовия гербер недоволства ли ?
- бойко построи Турски поток на Путлер с наши пари, редовия гербер недоволства ли ?
- бойко допусна заселването на 500 000 руснаци по нашето черноморие, с цел да го анексират според зам. председателя на парламента на РФ, редовия гербер недоволства ли ?
- бойко прикри опита за покушение от руското ГРУ над български граждани, редовия гербер недоволства ли ?
- бойко и делян харизаха Булгартабак на банката на Путлер, редовия гербер недоволства ли ?
- банката на Путлер, заедно с велчеви, бойко и делян ограбиха КТБ,редовия гербер недоволства ли ?
.... случаите на борисовия и пеевски слугинаж към Путлер са безкрайни.
редовия гербер е неосъзната копейка !!!
бойко и пееевски са проблема, който спира развитието на България да стане една нормална европейска страна.
17:11 04.09.2025
10 То си пише
17:11 04.09.2025
11 Слави
17:12 04.09.2025
12 К.К
17:12 04.09.2025
13 Червената шапчица
Като инженер по електроника, мога само да се изсмея на термина "нарушение в честотите".
А нарушения в амплитудите имало ли е?
17:12 04.09.2025
14 Факт !
Благодаря за вниманието!
17:12 04.09.2025
15 росица плювнюалиева банова
17:12 04.09.2025
16 Че и
17:13 04.09.2025
17 хаоса на фронтовата линия е тежък
17:14 04.09.2025
18 Лост
17:14 04.09.2025
19 ушанкиб
17:14 04.09.2025
20 баба Дора
17:14 04.09.2025
21 ПРЕСА
Коментиран от #25, #27
17:15 04.09.2025
22 провинциалист
17:16 04.09.2025
23 ПЛЕВНЕЛИЕВ
17:16 04.09.2025
24 СЕДЕСАР
17:19 04.09.2025
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 СТЮАРДЕСА
17:20 04.09.2025
27 Хмм
До коментар #21 от "ПРЕСА":
Файненшъл Таймс17:21 04.09.2025
28 Стареца
ЩОМ Е ИМАЛО 54 интерференции на Българска територия я да вземе да отговори защо не е пуснат NOTAN( notice to airmen) ( съобщение до екипажите) НЯМА ТАКЪВ - вече е проверено . Абе тоя за тъпаци като Тиквата ли ни смята ( нали му е гурото)
Коментиран от #41
17:24 04.09.2025
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Търновец
До коментар #3 от "копрайм":
Приятелю - потърсете на тубата да видите как живеят жителите в много населени места в Сибир включително Северен Сибир - ходят за вода с кофи на реката или копаят общи кладенци, в много секс дори няма и помен от улици а пространството между домовете е затревено, често между селата няма пътища и има блата - просто повърхностните води не могат да проникнат надълбоко - е някои напреднали държави да изнамерили технологии за отводняване на блатата но очевидно Русия не е такава, често хората в такива области за транспорт използуват коне. А на Северен Сибир още живеят в юрти от прътове и кожи на животни, няма лекар а в много селца няма и електричество. Иначе Си от е много богат на полезни изкопаеми - вижте двореца за 2 милиарда долара на Вова на брега на Черно море.Коментиран от #36
17:31 04.09.2025
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 604
.за туй че ни заложихте живота ще плащате с вашите...и тоя ден наближава!
17:39 04.09.2025
35 Ами
17:47 04.09.2025
36 Хихи
До коментар #31 от "Търновец":
а,пък вие, в Търново, живеете като в Цюрих, ли ?! Целият ви град е сметище и пълен с електората на гроб и депесето...17:52 04.09.2025
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Жалък и некадърен крадлив мафиот
18:06 04.09.2025
39 Слуга на дявола
18:08 04.09.2025
40 Мнение
18:14 04.09.2025
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Ирония
Но за премиера Росен Желязков, щом го питат нещо неприятно, значи е заговор или " хибридна атака"...
Когато Бягаш от Отговорност, удобно е да си Въобразяваш, че си жертва на „хибридна атака“.
По възможност опозиционна, руска, извънземна – важното е да НЕ си ти Виновният!!!
18:16 04.09.2025
43 Росен Желязков бяга от отчетност!!!
В една функционираща демокрация това се нарича парламентарен контрол – у нас вече минава за саботаж.
Когато неудобните въпроси се наричат „атака“, а отчетността – „заговор“, значи властта не просто се страхува от отговорност. Тя я възприема като заплаха.
18:18 04.09.2025
44 Обаче
До коментар #1 от "Бонев":
От къде дойде хибрида, от запад или от изток?18:18 04.09.2025
45 Росен Желязков е страхливец!!!!!
Аха, защото да те питат какво точно правиш в управлението вече е покушение срещу държавността.
Когато не можеш да отговориш с аргументи, крещиш „хибридна война“ и бягаш от отчет като дете с откраднат бележник.
18:19 04.09.2025
46 Росенчоо, дължиш отговори, не се крий!
В нормални демокрации това се нарича отчетност.
В слаби демокрации – саботаж.
А в нашата – лична обида.
Ако въпросите от опозицията се тълкуват като заговор, тогава явно истинската заплаха за управлението е... прозрачността.
18:21 04.09.2025
47 Шайката измамници ГЕРБ
Не, г-н Желязков. Това се казва „работата ви ви настигна“.
Когато не искаш да отговаряш на неудобни въпроси, най-удобно е да ги обявиш за вражеска пропаганда.
18:22 04.09.2025
48 Парламентарен контрол е, а не хибр.атака
Явно въпросите за управленска некадърност вече са част от геополитически заговор.
Кога ще вкараме парламентарния контрол в списъка със санкции?
18:23 04.09.2025
49 Отговаряй, не се крий като мишок!!
Отговорността е враждебен акт. Прозрачността – заплаха.
И после се чудим защо институциите имат по-нисък рейтинг от риалити формат.
18:24 04.09.2025
50 Защо Росен Желязков се страхува от въпро
Не.
Просто за първи път някой ви държи отговорен!!!
За хора като Желязков истинската опасност не е Русия, не е САЩ, не е дезинформацията –
а микрофон с включен запис и въпрос без предварително уговорен отговор.
18:25 04.09.2025
51 Ваньо
Некомпетентни Аматьори са всички от ГЕРБ!!
Неможачите от ГЕРБ бягат от Изслушване, бягат от Отговорност, крият се, не искат да дават Отчетност пред Парламента и Народа! Исщат всичко да си правят Тайничко и на Тъмно!!!
18:30 04.09.2025
52 Шайката измамници ГЕРБ
Комбинацията е опасна – за нас.
18:30 04.09.2025
53 Герб са корупцията у нас!
18:31 04.09.2025
54 „Хибридна атака“ или удобно бягство?!
Ако самолет с председателя на ЕК губи GPS сигнал над България, вината е на… Русия, проруски протестиращи и, разбира се...опозицията. ГЕРБ винаги си "измиват ръцете" с опозицията. Нито вднъж мъжки НЕ поеха отговорност!!!
Отговорност? Няма такава дума в речника на аматьорите ГЕРБ във властта.
Вместо да каже ясно какво се случва и кой носи отговорност, Желязков направи това, което всички уплашени управляващи правят: СКРИ се зад „националната сигурност“, развя „геополитиката“ като спасителен пояс и обвини всички, освен себе си!!!!!
Докато ПП-ДБ се опитват да върнат поне капка отчетност в управлението, премиерът предпочита да говори за „координирани атаки“ – защото, явно, за него въпросите са по-опасни от отговорите...
18:36 04.09.2025
55 Смях в залата!
Когато един некжмпетентен аматьор като Росен Желязков се сблъска с реална отговорност, най-лесно е да вика: "Руснаците са виновни!"
ПП-ДБ просто поискаха отчет. Но явно в главата на премиера Росен Желязков това вече е геополитическо престъпление!
18:38 04.09.2025
56 Росене, Росене, поеми отговорност!
Но не. У нас това е по-опасно от „интерференция“.
18:39 04.09.2025
57 Този коментар е премахнат от модератор.
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Росен Желязков е страхливец!!!!!
Извинявайте, ама откога Парламентарният Контрол стана Заплаха за Националната Сигурност?
18:44 04.09.2025
60 Роко
Само не и себе си!!!!!!!!!
ПП-ДБ направиха това, което трябва да прави всяка нормална опозиция – да търси отчет и отговори!!!!
А Желязков просто показа защо страната се управлява от Аматьори с Параноя – Неудобните Въпроси ги плашат повече от самите Проблеми!!!
18:45 04.09.2025
61 Истината
18:48 04.09.2025
62 Мнение
Това е термин, с който се описва човек, поставен на ръководна позиция само за фасада, без реална власт или самостоятелност. Тоест:
Формално е начело, но реално някой друг дърпа конците му.
По ключови теми премиерът Росен Желязков преповтаря готови тези и клишета зададени му от пиари, вместо да излиза с лидерска позиция.
Наблюдава се, че взима позиции, които са в унисон с партийните централи, без ясна собствена визия.
18:52 04.09.2025
63 Липса на харизма и лидерство
В кризи (като случая с GPS сигнала) реагира отбранително, а не като лидер, който поема отговорност.
18:53 04.09.2025
64 Фактите не лъжат!
Дали Борисов му дърпа конците? Не просто ги дърпа. Той е човекът, който ги върза на възел още преди Желязков да седне на премиерския стол.
18:57 04.09.2025
65 Политически дълг и лоялност
Затова не се очаква от него да взема самостоятелни политически решения. Каквото Борисов реши, това се случва.
18:58 04.09.2025
66 Разумен
След като ГЕРБ загуби доверие и не можа да състави самостоятелно правителство, Борисов имаше нужда от „преден човек“ – премиер, който е достатъчно свой, но не толкова разпознаваем.
Желязков е точният тип: послушен, адекватен и ... не е опасен.
18:59 04.09.2025
67 Сламеният човек Росен Желязков
Но той мълчи, изпълнява и защитава линията на ГЕРБ. Това не е случайно.
19:00 04.09.2025
68 Буха ха
19:17 04.09.2025
69 Костя
19:18 04.09.2025
70 Натопорчо
19:27 04.09.2025
71 цясед
20:27 04.09.2025
72 Колкото по рано се махне, по добре
И кои взимат думата напоследък - Ленчето с кремчето, Роско президента комунист, тиквата комунист, ...И те са специалисти по хибридните атаки! Не усещаш ли колко си кух, но не си най кухия! Там първенец е пазителят на зайчарника на вожда ви!
Желязков, в Сахара има повече вода, съсипахте я тая държава бе!
20:41 04.09.2025
73 Този коментар е премахнат от модератор.