Last news in Fakti

12 Юни, 2006 00:00 1 185 0

"Метро" ще строи магазин в Благоевград

  • кери-
  • европа-
  • пазара-
  • магазинът-
  • метро-
  • маркет-
  • година-
  • българия-
  • веригата-
  • германската-
  • метро-
  • компанията-
  • енд кери-
  • кеш енд-
  • метро кеш
Германската верига "Метро кеш енд кери" ще изгради осмия си магазин в България в Благоевград, съобщиха от компанията. Първата копка на строежа ще бъде днес. Инвестицията в обекта възлиза на 20 млн. евро, обявиха още от дружеството.

,Магазинът ще се намира на Зеленодолско шосе до Благоевград и ще бъде разположен над 9 хил. кв. м. закрита площ. От нея 7200 кв. м. ще са за търговската част, а останалата - за паркинг. Магазинът ще разполага с 540 паркоместа, от които 120 под навес.

Плановете на "Метро" са да финализира проекта си до есента и магазинът да заработи през ноември. С откриването му ще бъдат създадени и близо 250 работни места непосредствено в магазина, както и значителен брой в свързаните с обслужването му сфери. Планира се магазинът да предлага пълния асортимент на веригата - общо 40 хил. стоки.

"Метро" работи на българския пазар от 1999 г., когато са построени първите магазини в София, Пловдив и Русе. Това е търговска верига, която със стъпването си на пазара и постави началото на т. нар. първа вълна от навлизането на международните компании за продажбата на дребно и едро. В момента в България работят над пет представители на големите играчи в Европа и други вериги се очаква да започнат с изграждането на мрежата си в България. Втори на пазара стъпи "Била", която е част от германската група "Реве". Други чужди представите на този сегмент в страната са "Кауфланд", "Хит" и "ВП маркет", а "Пени маркет" и "Плюс дискаунт" подготвят първите си магазини.

Оборотът на "Метро кеш енд кери" за миналата година в страната е близо 700 млн. лв.

"Метро кеш енд кери" е част от германската "Метро груп", която е номер две сред търговските вериги в Европа. През миналата година "Метро" реализира продажби за 64.2 млрд. евро, от които 48 на сто са на вътрешния пазар в Германия. През 2005 г. компанията разширява мрежата на веригата си за техника "Медиа маркет" в Западна Европа и "кеш енд кери" бизнеса си в Централна и Източна Европа. Групата има успех най-вече заради присъствието си на пазара в Източна Европа, показа наскоро едно от новите изследвания на специализираната консултантска и маркетингова агенция "Планет ритейл". През тази година компанията планира да навлезе на пазара в Босна с "Кеш енд кери" веригата си и в Швеция с веригите си за техника.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА