Last news in Fakti

20 Юли, 2006 00:00 1 870 0

"Рамстор" продава магазините си

  • компанията-
  • магазините-
  • българия-
  • рамстор-
  • вериги-
  • дребно-
  • веригата-
  • други-
  • които-
  • магазина-
  • години-
  • намерение-
  • чужди-
  • дружеството-
  • обяви-
  • компании-
  • верига-
  • търговията-
  • пазар-
  • софия-
  • решението-
  • българския-
  • бизнеса-
  • две години-
  • българския пазар
Веригата за търговия на дребно "Рамстор" продава магазините си в България. Информацията, която може да е знак за оттеглянето на компанията от страната, беше потвърдена от централата на компанията. Дружеството, част от турския "Коч холдинг" (Koc Holding), е на българския пазар от пет години, през които изгради три магазина в София.

,Засега от компанията не дават еднозначен отговор дали продажбата на означава и изтегляне от България. В момента сме в процес на проучване, свързан с препозиционирането на нашите обекти, работим по оценяването на възможностите и предложенията, обясни търговският директор на веригата Темер Казак. Според него решението не трябва да се тълкува като намерения за оттегляне на "Рамстор България". От компанията не уточниха дали предвиждат други обекти.

Представители на бизнеса с недвижими имоти коментираха, че щом компанията търси купувач на магазините си, по всяка вероятност ще прекрати и дейността си в търговията на дребно. Ако това стане, "Рамстор" ще е първата чужда верига, която ще се оттегли от българския пазар.

Първият и най-големият обект на "Рамстор" се намира на бул. "Стамболийски" в София. Инвестицията в него беше 17 млн. долара. Другите два са в "Овча купел" и в "Дървеница". При идването от компанията заявиха, че имат намерение да развият мрежа от десетина магазина с различен формат и да излязат извън столицата. Преди три месеца от "Рамстор" казаха, че не са се отказали от намеренията си.

Участници в сектора на търговията на дребно свързват решението на дружеството да продаде магазините си със силната конкуренция в последните една-две години, когато на пазара стъпиха няколко големи чужди вериги. Последната е германската "Кауфланд" - отварянето на първите й два магазина в Пловдив и София веднага се отрази на цените на някои продукти и натискът върху останалите вериги и техните доставчици се засили.

Сред сигналите, които показват поизчерпания потенциал за ръст на бизнеса с продажба на дребно в България, е и решението на друга популярна германската верига - "Лидл" (Lidl), част от групата "Шварц" (Schwarz), да замрази засега плановете си за страната. От "Лидл" посочиха като причина и високите цени на земята.

В началото на годината мениджърите на веригата "Хит", също германска, която има два магазина в столицата, признаха, че плановете им са включвали и оттегляне от България като един от трите възможни изхода от затрудненото положение, в което дружеството беше изпаднало. Въпреки това от компанията решиха да преформулират стратегията си у нас и промениха концепцията на магазините, за да ги нагласят към пазарната ситуация. Според новата схема голяма част обектите на "Хит" се дават за ползване на външни компании, а новите магазини ще са част от по-големи търговски комплекси.

Специалистите очакват още по-голямо ожесточаване на конкуренцията, след като и френският гигант "Карфур" обяви инвестиционната си програма за България. Тя предвижда изграждане на хипермаркет и търговски център общо за над 80 млн. евро. Строителството трябва да започне още през тази година, а пусковият срок е до две години. Други германски вериги като "Пени маркет" и "Плюс дискаунт" също готвят стъпването си на българския пазар.

В бранша прогнозират, че през следващите една-две години силната конкуренция може да изтласка българските вериги, като успешните може да бъдат продадени на чужди инвеститори. Това се случва в много други бизнеси, каза неотдавна в интервю изпълнителният директор на "Пикадили" Стефан Косев. Непрекъснато идват представители на чужди фондове, които искат да инвестират в бизнеса ни, твърдят и от други български вериги.

Продажбата на магазините "Рамстор" в България съвпадна с информация на международните агенции за евентуална друга сделка на турската компания. Турският всекидневник "Акшам" обяви преди два дни, че консорциумът между "Мигрос" и една от най-големите строителни компании в Турция - "Енка" (Enka), които държат по 50% в "Раменка" (Ramenka) и управляват чрез нея веригата "Рамстор" в Русия, планират да продадат магазините си там на френската верига "Ошан" (Auchan). Компанията е на трето място в търговията на дребно във Франция, присъства в 11 страни и има намерение да влезе и на пазара в Източна Европа. Информацията веднага повлия на акциите на "Мигрос тюрк" и те се покачиха с над 7% за една вечер и с още 6 на сто през следващия ден. Президентът на "Енка" Халук Герджек обяви същия ден, че консорциумът между двете турски компании нямат намерение да продава "Раменка", която е стратегическо звено от техния бизнес.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА