Last news in Fakti

12 Юли, 2007 00:00 1 635 0

Правят мрежа от малки шопинг центрове в страната

  • търговски-
  • citypoint-
  • центрове-
  • паркове-
  • търговските-
  • добрев-
  • които-
  • бъдат-
  • площи-
  • градове-
  • кауфланд-
  • наематели-
  • малките-
  • години-
  • компания-
  • бизнес-
  • първите-
  • обясни-
  • емил добрев-
  • търговски площи-
  • обясни емил-
  • търговските паркове-
  • обясни емил добрев-
  • малкит
Пръв по рода си проект за изграждане на мрежа от малки търговски центрове в страната започва българската компания Сити Пойнт в сътрудничество с Бизнес БГ груп, съобщи управляващият собственик Емил Добрев. Обектите ще бъдат обединени под марката Citypoint и ще бъдат в два формата - Citypoint shopping и Citypoint park, със съответстващи на потребностите на пазара размери. Площите ще се отдават под наем на търговци и търговски вериги, които искат да развиват бизнес в съответния регион.

Концепция

Плановете на фирмата са през следващите две години да вложи близо 50 млн. EUR в пет подобни обекта у нас, а в по-далечен план броят им да достигне 15-20. Първите Citypoint центрове ще бъдат изградени в Русе, Добрич и Сливен, като се очаква строителството да започне до началото на 2008 г. Успоредно с тях се очаква да стартира и изграждането на първите Citypoint паркове, които ще са разположени в Свиленград и Ботевград. Концепцията ни включва строителство в централни райони на градовете, където хората могат да стигнат и пеш, обясни Емил Добрев. Това важи и за търговските ни паркове - по принцип заради големите си мащаби те се правят в покрайнините, но нашите са малки като площ, с хранителен магазин, така че трябва да са в леснодостъпен район, допълни той.

Мащаб

За строителството на търговските центрове дружеството се насочва към градове с население над 50 000 жители, а за търговските паркове - с поне 20 000. Първият тип обекти ще са на няколко нива, с търговска и развлекателна част, но със сравнително малка отдаваема площ - 5000 до 15 000 кв. м. Търговските паркове ще са по-функционални и няма да включват развлекателни обекти, а отдаваемата им част ще е 2500-3000 кв. м.

Намерение

Бизнес БГ груп е българска предприемаческа компания, която разработва проекти за Кауфланд у нас. Още докато окрупнявахме терени за хипермаркетите, обособихме части за проектите Citypoint.

Първите центрове от този тип ще делят общ парцел с Кауфланд в съответния град, обясни Емил Добрев. Той даде пример с Русе, където дружеството е купило бившия завод за безалкохолни напитки в жк Дружба. На терен от 33 000 кв. м ще бъдат разположени хипермаркет на Кауфланд, магазин на Технополис и търговски център Citypoint. Подобна е концепцията в Сливен и Добрич. Допреди 10-20 години в Европа се строяха единични магазини, но те вече губят значението си. Хората все повече търсят синергията между търговците, повече услуги и възможности за пазаруване на едно място, коментира Емил Добрев.

Стратегия

Вериги, предлагащи стоки за масовия потребител, са целевата група наематели в бъдещите Citypoint центрове. От Бизнес БГ груп вече водят преговори с германски търговски вериги за облекла, обувки и дрогерия. Наемател на супермаркетите в търговските паркове в Свиленград и Ботевград ще бъде германският дискаунтър Penny market. Идеята ни е да създадем верига от шопинг центрове, в които да отдаваме площи на кръг от постоянни наематели във всеки град, обясни Емил Добрев. Плановете ни са за дългосрочно управление, допълни той. Според анализаторите навлизането на модерни търговски центрове в по-малките областни градове е нов етап от развитието на пазара на търговски площи у нас. То бе предшествано от бързата експанзия на веригите хипермаркети, които излязоха извън столицата и големите градове. Водещите проекти за търговски площи в София, Пловдив и Варна в момента са моловете. И при тях тенденцията е през следващите години да навлязат в по-малките населени места, но с мащаби и наематели, съобразени с местните пазари. Това очакване се подкрепя и от анализ на консултантската компания Cushman&Wakefield, според който в цяла Централна и Източна Европа инвестициите в търговски площи вече се насочват към малките областни градове.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА