Last news in Fakti

23 Август, 2007 00:00 779 0

FCC започна строителни работи по Дунав мост 2

  • трябва-
  • проекта-
  • моста-
  • метра-
  • помощ-
  • испанците-
  • дунав-
  • млн eur
,Инженерите на испанската компания FCC, която е главен изпълнител на проекта за Дунав мост 2, са започнали работа по изграждане на сложното съоръжение. Това пише в електронното си издание в. Файненшъл таймс. Първата копка на моста, който ще свърже Видин и Калафат, бе направена в средата на май.

Дейности

В момента испанците разчистват площадката за строежа на транспортен център, в който ще се помещават офисите на FCC, заяви за в. Пари инж. Константин Жипонов от звеното за управление на проекта за втори мост на река Дунав. По думите му след построяване на съоръжението транспортният център ще служи за поддръжка и експлоатация на моста. Успоредно с това испанците продължават и работата по изготвяне на подробния проект на строителните работи. Той трябва да е готов в рамките на 1 година след подписването на договора.

Инфраструктура

Очаква се до няколко дни да бъде избран и строителят на прилежащата инфраструктура към моста. В договорът ще има отлагателна клауза заради проблема с отчуждаването на земи, върху които трябва да се разположат обектите.

Търг

FCC спечели търга за проектиране и строителство на втория мост при Видин - Калафат с оферта малко под 100 млн. EUR. Договорът с испанците бе подписан на 29 януари 2007 г. Общата стойност на проекта е 236 млн. EUR. От тях 226 млн. ЕUR са за строителни работи, а 10 млн. EUR - за предпроектни проучвания, проектиране и консултантска помощ. Финансирането на проекта е осигурено чрез заем от 70 млн. EUR от Европейската инвестиционна банка, безвъзмездна помощ от 70 млн. по програма ИСПА, 18 млн. EUR от Кредитната институция за възстановяване на Германия (KfW) и 5 млн. EUR безвъзмездна помощ от френската агенция за развитие AFD. Държавното съфинансиране е в размер на 60.76 млн. EUR. От румънска страна трябва да се осигурят още 48 млн. EUR.

Проектът

Параметри: Общата дължина на моста е 1971 метра. Предвижда се изграждане на пътен мост с четири ленти на две нива. Отделно ще има 7 км железопътна линия, нова товарна гара и реконструкция на пътническата. Предвидени са и пешеходен тротоар, и велосипедна алея. Мостът е с максимална ширина на отворите 180 метра и височина на светлия отвор 20.55 метра, което гарантира нормалното корабоплаване по река Дунав. Мостът трябва да е готов в началото на април 2010 г.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА