24 Април, 2008 00:00 709 0

4 жп линии си поделят 580 млн. EUR

  • софия-
  • пловдив-
  • проекта-
  • линията-
  • модернизацията-
  • свиленград-
  • железопътна-
  • инфраструктура-
  • видин-
  • млн eur-
  • пловдив свиленград-
  • железопътна инфраструктура-
  • линията софия пловдив-
  • линията пловдив свиленград-
  • линията видин софия
Приоритетно със средства от оперативната програма Транспорт ще се финансират четири жп проекта, съобщиха от НК Железопътна инфраструктура. Това са модернизацията на жп линията Видин - София, електрификацията и реконструкцията на линията Пловдив - Свиленград до турската граница, модернизацията на линията София - Пловдив и на София - Перник - Радомир. НК Железопътна инфраструктура ще реализира проектите, за които са отпуснати 580 млн. EUR до 2013 г. Най-мащабна е модернизацията на жп линията Видин - София. За нея са предвидени 320 млн. EUR. След реализирането на проекта времето за пътуване от Видин до София ще се съкрати с над 2 часа. В модернизацията на жп линията София - Пловдив ще бъдат инвестирани 120 млн. EUR. Скоростта на движение на влаковете по нея ще достигне 200 км/ч.

Напредък
Очаква се на 1 юли да започне вторият етап от проекта за електрификация на жп линията Пловдив - Свиленград. Това съобщи Петър Дяков, който оглавява дирекцията в НК Железопътна инфраструктура, ангажирана с управлението на проекта. Италианската фирма Асталди, която спечели търга за изпълнител, ще модернизира мрежата на части. Вече е готов проектът за отсечката от Първомай до Димитровград.

Процедура
Всички жп инфраструктурни проекти, финансирани по програма ИСПА, трябва да завършат до 31 декември 2010 г. Най-големият е именно Пловдив - Свиленград, който се финансира със 150 млн. EUR от ИСПА. Засега няма опасност проектите да закъснеят, коментира Дяков. Известно забавяне има по първия етап от Пловдив - Свиленград, но там изпълнителят - гръцката компания Терна, е обещала до края на годината да започне строителството. Гърците поискаха удължаване с 6 месеца и оскъпяване на проекта. В момента предстои инженерът на проекта да се произнесе дали Терна ще получи отсрочка и допълнителни средства заради закъснението, което не е по нейна вина.


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА